moji5
22nd June 2010, 07:45 PM
منوريل به قم رسيد پس از حرف و حديثهاي بسيار بر سر احداث منوريل در كشور، نهايتا عمليات احداث منوريل در قم آغاز شد و قرار است تا دو سال ديگر اولين منوريل كشور بر فراز ستونهاي بتوني اين شهر به حركت درآيند هرچند توجيه فني، مطالعاتي و اقتصادي اين طرح همچنان بر همه پوشيده است. http://heritage.chn.ir/manage/photo/50838-122401.JPG
منوريل
خبرگزاري ميراث فرهنگي_ گروه شهري_ درحال حاضر بيش از 8000 كيلومتر مترو در شهرهاي مختلف جهان وجود دارد با اين همه طول خطوط انواع منوريل در جهان حداكثر به 300 كيلومتر مي رسد كه بخش زيادي از آن هم در مراكز تفريحي ف توريستي و نمايشگاهي جهان احداث شده است.
به گزارش خبرنگار CHN، توسعه بيش از پيش خطوط مترو به عنوان ستون فقرات حمل و نقل عمومي در شهرهاي بزرگ و توسعه يافته جهان در طول 100 سال گذشته مانع از آن نشده است كه علاقه مندان به احداث منوريل در كشور ما باتوجه به تجارب جهاني از اين الگو پيروي كرده و در ابتدا به فكر ايجاد شبكه اي كامل از خطوط مترو باشند و پس از آن سراغ سيستمي بروند كه غالبا كاربردي توريستي و فرعي در حمل و نقل عمومي دارد.
اصرار مسئولان دولت بر احداث منوريل در تهران و ساير كلانشهرهاي كشور تا بدانجا پيش رفته است كه بر سر استفاده از اين سيستم حمل و نقل همواره بين شوراها و شهرداريها ازسويي و دولت از طرف ديگر؛ بحث و جدل جدي شكل بگيرد و حتي مسائلي نظير تعويق در پرداخت هزينه هاي مترو و ساير مطالبات شهرداري تهران از دولت نيز به اين موضوع نسبت داده شده است.
با اين همه وقتي طرفداران احداث منوريل بيتوجه به تجربه تلخ پروژه منوريل صادقيه درنهايت از احداث آن در تهران نااميد شدند، تحقق روياي خود را در شهرهايي نظير كرج، اسلامشهر، مشهد، كرمانشاه و در آخر قم پيدا كرده و توانستند بالاخره كلنگ احداث آن را ارديبهشت ماه سالجاري در شهر 1 ميليون نفري قم بر زمين بزنند.
شهر قم به عنوان يك شهر زيارتي و مهاجرپذير علرغم توسعه زيرساختها و امكانات شهري آن در سالهاي اخير هنور از تأمين برخي نيازهاي اوليه شهروندان نظير آب آشاميدني، جمع آوري آبهاي سطحي، شبكه فاضلاب و ... ناتوان بوده و با وجود شبكه اي ناقص از تاكسيراني و اتوبسراني و همچنين وجود پايانه هاي مسافري مشكلدار پذيراي ساخت منوريل شده است.
رئيس شوراي شهر قم در اين خصوص گفته است:« ابتدا قرار بوده براساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه صنعتي شريف در قم مترو ساخته شود ولي دولت در اين زمينه همكاري نكرد و درنهايت نيز قرار شد بجاي مترو از منوريل استفاده شود.»
وي افزود:« دولت نيمي از هزينه احداث منوريل را در قم متقبل شده و باقي اين مبلغ نيز توسط شهرداري تأمين مي شود.»
آتش زر همچنين ابراز اميدواري كرد باتوجه به زحماتي كه براي آغاز عمليات احداث منوريل كشيده شده، اين طرح به سرنوشت طرح حرم تا حرم و ساير طرح هاي نيمه تمام ديگر دچار نشود چراكه مردم ديگر صبر ندارند.
مديرعامل سازمان قطار شهري قم نيز درخصوص پروژه منوريل صادقيه افزود:« خط منوريل قم 18 كيلومتر است و قرار است ظرف 30 ماه توسط دوشركت داخلي ساخته شود و ارتفاع سازه آن از سطح زمين 5/5 كيلومتر است.»
به گفته اردشير احمدي؛ هزينه ساخت منوريل قم نيز 19 ميليارد تومان در هر كيلومتر برآورد شده است و در طول مسير 18 كيلومتري آن 5 ايستگاه وجود دارد و از پارك سوار شمالي تا يادگار امام امتداد دارد.
حال كه كلنگ احداث منوريل در قم بر زمين خورده است، بايد ديد كه آيا قطار آرزوي مديران كشور ميتواند از آسمان قم گذر كند يا به سرنوشت ستونهاي نيمه كاره پرروژه منوريل صادقيه گرفتار مي شود.
تاریخ شروع پروژه ۱۳۸۸/۵
بازديد رويانيان از مونوريل قم
جام جم آنلاين: رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور از مونوريل استان قم بازديد كرد.منوريل شهر قم نخستين منوريل احداثي در كشور خواهد بود.
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1388/08/19/100922305151.jpg
به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين، محمد رويانيان رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور امروز دوشنبه از نزديك در جريان روند اجرايي و احداث مونوريل قم قرار گرفت.
رويانيان در ضمن اين بازديد در جلسه اي كه با حضور شهردار، معاون استاندار قم، رئيس شوراي شهر و مديرعامل قطارهاي شهر قم برگزار شده بود، شركت كرد و در خصوص مشكلات احتمالي اين پروژه بررسي هاي لازم را انجام داد و در مورد رفع آنان تصميمات لازم اخذ شد.
يوسف اسدي – خبرنگار جام جم آنلاين
منوريل
خبرگزاري ميراث فرهنگي_ گروه شهري_ درحال حاضر بيش از 8000 كيلومتر مترو در شهرهاي مختلف جهان وجود دارد با اين همه طول خطوط انواع منوريل در جهان حداكثر به 300 كيلومتر مي رسد كه بخش زيادي از آن هم در مراكز تفريحي ف توريستي و نمايشگاهي جهان احداث شده است.
به گزارش خبرنگار CHN، توسعه بيش از پيش خطوط مترو به عنوان ستون فقرات حمل و نقل عمومي در شهرهاي بزرگ و توسعه يافته جهان در طول 100 سال گذشته مانع از آن نشده است كه علاقه مندان به احداث منوريل در كشور ما باتوجه به تجارب جهاني از اين الگو پيروي كرده و در ابتدا به فكر ايجاد شبكه اي كامل از خطوط مترو باشند و پس از آن سراغ سيستمي بروند كه غالبا كاربردي توريستي و فرعي در حمل و نقل عمومي دارد.
اصرار مسئولان دولت بر احداث منوريل در تهران و ساير كلانشهرهاي كشور تا بدانجا پيش رفته است كه بر سر استفاده از اين سيستم حمل و نقل همواره بين شوراها و شهرداريها ازسويي و دولت از طرف ديگر؛ بحث و جدل جدي شكل بگيرد و حتي مسائلي نظير تعويق در پرداخت هزينه هاي مترو و ساير مطالبات شهرداري تهران از دولت نيز به اين موضوع نسبت داده شده است.
با اين همه وقتي طرفداران احداث منوريل بيتوجه به تجربه تلخ پروژه منوريل صادقيه درنهايت از احداث آن در تهران نااميد شدند، تحقق روياي خود را در شهرهايي نظير كرج، اسلامشهر، مشهد، كرمانشاه و در آخر قم پيدا كرده و توانستند بالاخره كلنگ احداث آن را ارديبهشت ماه سالجاري در شهر 1 ميليون نفري قم بر زمين بزنند.
شهر قم به عنوان يك شهر زيارتي و مهاجرپذير علرغم توسعه زيرساختها و امكانات شهري آن در سالهاي اخير هنور از تأمين برخي نيازهاي اوليه شهروندان نظير آب آشاميدني، جمع آوري آبهاي سطحي، شبكه فاضلاب و ... ناتوان بوده و با وجود شبكه اي ناقص از تاكسيراني و اتوبسراني و همچنين وجود پايانه هاي مسافري مشكلدار پذيراي ساخت منوريل شده است.
رئيس شوراي شهر قم در اين خصوص گفته است:« ابتدا قرار بوده براساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه صنعتي شريف در قم مترو ساخته شود ولي دولت در اين زمينه همكاري نكرد و درنهايت نيز قرار شد بجاي مترو از منوريل استفاده شود.»
وي افزود:« دولت نيمي از هزينه احداث منوريل را در قم متقبل شده و باقي اين مبلغ نيز توسط شهرداري تأمين مي شود.»
آتش زر همچنين ابراز اميدواري كرد باتوجه به زحماتي كه براي آغاز عمليات احداث منوريل كشيده شده، اين طرح به سرنوشت طرح حرم تا حرم و ساير طرح هاي نيمه تمام ديگر دچار نشود چراكه مردم ديگر صبر ندارند.
مديرعامل سازمان قطار شهري قم نيز درخصوص پروژه منوريل صادقيه افزود:« خط منوريل قم 18 كيلومتر است و قرار است ظرف 30 ماه توسط دوشركت داخلي ساخته شود و ارتفاع سازه آن از سطح زمين 5/5 كيلومتر است.»
به گفته اردشير احمدي؛ هزينه ساخت منوريل قم نيز 19 ميليارد تومان در هر كيلومتر برآورد شده است و در طول مسير 18 كيلومتري آن 5 ايستگاه وجود دارد و از پارك سوار شمالي تا يادگار امام امتداد دارد.
حال كه كلنگ احداث منوريل در قم بر زمين خورده است، بايد ديد كه آيا قطار آرزوي مديران كشور ميتواند از آسمان قم گذر كند يا به سرنوشت ستونهاي نيمه كاره پرروژه منوريل صادقيه گرفتار مي شود.
تاریخ شروع پروژه ۱۳۸۸/۵
بازديد رويانيان از مونوريل قم
جام جم آنلاين: رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور از مونوريل استان قم بازديد كرد.منوريل شهر قم نخستين منوريل احداثي در كشور خواهد بود.
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1388/08/19/100922305151.jpg
به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين، محمد رويانيان رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور امروز دوشنبه از نزديك در جريان روند اجرايي و احداث مونوريل قم قرار گرفت.
رويانيان در ضمن اين بازديد در جلسه اي كه با حضور شهردار، معاون استاندار قم، رئيس شوراي شهر و مديرعامل قطارهاي شهر قم برگزار شده بود، شركت كرد و در خصوص مشكلات احتمالي اين پروژه بررسي هاي لازم را انجام داد و در مورد رفع آنان تصميمات لازم اخذ شد.
يوسف اسدي – خبرنگار جام جم آنلاين