s@ba
2nd June 2010, 10:06 AM
http://khabaronline.ir/images/position1/2010/6/perfume.jpg
لطفا این آگهی را بو کنید
یک شرکت برزیلی با نصب یک پرینتر عطرافشان در کافینتهای این کشور موفق شده است فروش اینترنتی عطرهای خود را به چند ده برابر افزایش دهد. با این کار، انتقال بو از طریق اینترنت نیز امکانپذیر شده است.
فریبا فرهادیان: خرید عطر یکی از کارهایی است که اگر مارک خاصی را در نظر نداشته باشید، بسیار مشکل است. حال تصور کنید بخواهید چنین کاری را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام دهید.
تا به حال تنها راهحل این بود که بدانید به دنبال چه چیزی هستید؛ اما با ابتکار یک شرکت برزیلی راه تا حدی هموار شده و خریداران و فروشندگان عطر تا حدی به آینده فروش اینترنتی عطرهای جدید خوشبین شدهاند.
البته به گزارش گیزمودو (http://gizmodo.com/5551826/how-to-sell-perfume-online-easy-print-n-sniff)، کار برای فروشندگان و بازاریابان عطرها در زمینه فروش آنلاین محصولات جدیدشان سختتر از خریداران است. یک شرکت عطرسازی باید بتواند از طریق آگهیهایی که روی صفحات وب قرار میدهد، محصولش را به مشتریان معرفی کند و این کار هم سخت و پیچیده است.
اما شرکت عطرسازی کایاک در برزیل توانسته راهکاری جالب برای این مشکل پیدا کند. کایاک توانسته به مشتریان خود عطر و بوی واقعی محصولاتش را نشان دهد. برای این منظور، کایاک و آژانس تبلیغاتی همکارش با 15 کافینت در سراسر برزیل قراردادی بستند و از آنها خواستند یک پرینتر کوچک را کنار مانیتورهایشان وصل کنند. با این کار وقتی مشتریان این کافینتها بر روی آگهیهای فروش عطر کلیک میکنند، میتوانند بوی واقعی آن عطر را از طریق پرینتر متصل به مانیتور خود استشمام کنند.
در این آگهیها آمده است: «پرفروشترین عطر مردانه کشور! آیا مایلید آن را امتحان کنید؟ پس روی این آگهی کلیک کنید و بوی واقعی آن را استشمام کنید».
به محض اینکه کاربر بر روی این آگهی کلیک میکند، کارت کوچکی از پرینتر کنار مانیتور بیرون میآید و فضا را پر از آن عطر بهخصوص میکند.
نتیجه کار را هم میتوان به راحتی حدس زد. این شرکت برنده رقابت بود، بهطوریکه نسب کلیکهای روی آگهی عطر شرکت کایاک 43 برابر میزان جهانی کلیکها بود و 10هزار تستر عطر کایاک تنها در عرض یک آخر هفته بین افراد توزیع شد.
برزیل، آخر هفته معطری داشت!
خبرآنلاین
لطفا این آگهی را بو کنید
یک شرکت برزیلی با نصب یک پرینتر عطرافشان در کافینتهای این کشور موفق شده است فروش اینترنتی عطرهای خود را به چند ده برابر افزایش دهد. با این کار، انتقال بو از طریق اینترنت نیز امکانپذیر شده است.
فریبا فرهادیان: خرید عطر یکی از کارهایی است که اگر مارک خاصی را در نظر نداشته باشید، بسیار مشکل است. حال تصور کنید بخواهید چنین کاری را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام دهید.
تا به حال تنها راهحل این بود که بدانید به دنبال چه چیزی هستید؛ اما با ابتکار یک شرکت برزیلی راه تا حدی هموار شده و خریداران و فروشندگان عطر تا حدی به آینده فروش اینترنتی عطرهای جدید خوشبین شدهاند.
البته به گزارش گیزمودو (http://gizmodo.com/5551826/how-to-sell-perfume-online-easy-print-n-sniff)، کار برای فروشندگان و بازاریابان عطرها در زمینه فروش آنلاین محصولات جدیدشان سختتر از خریداران است. یک شرکت عطرسازی باید بتواند از طریق آگهیهایی که روی صفحات وب قرار میدهد، محصولش را به مشتریان معرفی کند و این کار هم سخت و پیچیده است.
اما شرکت عطرسازی کایاک در برزیل توانسته راهکاری جالب برای این مشکل پیدا کند. کایاک توانسته به مشتریان خود عطر و بوی واقعی محصولاتش را نشان دهد. برای این منظور، کایاک و آژانس تبلیغاتی همکارش با 15 کافینت در سراسر برزیل قراردادی بستند و از آنها خواستند یک پرینتر کوچک را کنار مانیتورهایشان وصل کنند. با این کار وقتی مشتریان این کافینتها بر روی آگهیهای فروش عطر کلیک میکنند، میتوانند بوی واقعی آن عطر را از طریق پرینتر متصل به مانیتور خود استشمام کنند.
در این آگهیها آمده است: «پرفروشترین عطر مردانه کشور! آیا مایلید آن را امتحان کنید؟ پس روی این آگهی کلیک کنید و بوی واقعی آن را استشمام کنید».
به محض اینکه کاربر بر روی این آگهی کلیک میکند، کارت کوچکی از پرینتر کنار مانیتور بیرون میآید و فضا را پر از آن عطر بهخصوص میکند.
نتیجه کار را هم میتوان به راحتی حدس زد. این شرکت برنده رقابت بود، بهطوریکه نسب کلیکهای روی آگهی عطر شرکت کایاک 43 برابر میزان جهانی کلیکها بود و 10هزار تستر عطر کایاک تنها در عرض یک آخر هفته بین افراد توزیع شد.
برزیل، آخر هفته معطری داشت!
خبرآنلاین