PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : روایت سه گروه درباره جریان شهادت حضرت فاطمه (س)



s@ba
28th April 2010, 06:05 PM
http://khabaronline.ir/images/position1/2010/4/1_20_8_.jpg

در باره شهادت حضرت فاطمه امروزه بین پیروان مذاهب سخن فراوان گفته و نوشته شده و می شود، و گاه از آثار و پیامدهای آن نیز سخن به میان می آید.



اخیرا در جمعی از علمای اهل سنت که در مجمع التقریب حضور داشتند و مساله شهادت را پرسیدند، پاسخ داده شد که جریان شهادت حضرت زهرا(س) مانند سایر مسایل دیگر یک بحث علمی و تاریخی است. اثبات و نفی آن نیاز به بررسی و تحقیق بدون تعصب دارد اگر در پی تحقیق به این نتیجه رسیدیم که چنین حادثه ای واقع شده است. نتیجه آن روشن است و اگر به این نتیجه رسیدیم که جریان شهادت و حوادث پس از رحلت پیامبر(ص) یک واقعیت است پذیرش آن قهری است و لیکن باید هر شخص و یا گروهی به نتیجه تحقیق گروه دیگر احترام بگذارد و علیه نظریه مقابل هجمه ای نداشته باشد و نباید بیان واقعیت ها را به معنای اهانت بدانیم. برای بررسی جریان حوادث پس از رحلت پیامبر(ص) یا به منابع شیعه و یا منابع اهل سنت مراجعه می کنیم ، در روایات شیعه جریان شهادت به صورت شفاف بیان شده است، و در منابع روایی و تاریخی اهل سنت به چند صورت بیان شده است:
الف)گروهی مثل ابن ابی شیبه جریان پس از پیامبر را به طور مفصل در المصنف نقل می کند و در این روایت مساله تهدید از سوی عمربن خطاب به صراحت ذکر شده است که این روایت در منابع حدیثی و تاریخی دیگر نیز آمده است.
ب) گروهی به غضب و ناراحتی حضرت زهرا نسبت به خلفا وبه اختصار به آن پرداخته اند. نظیر: بخاری، وی به صراحت نقل می کند حضرت زهرا(س) از خلیفه ناراحت بود و بر او غضب کرد به گونه ای که هرگز با او سخن نگفت و وصیت فرمود که در شب جنازه آن حضرت دفن شود و کسانی که به آن حضرت ظلم کردند در تشییع جنازه شرکت نکنند . این روایت مطابق روایات شیعه است.
نمونه دیگر از بلاذری است که از قول خلیفه اول نقل میکند در هنگام مرگ آرزو می کرد : ای کاش به خانه حضرت زهرا حمله نمی کرد هر چند برای جنگ بسته شده بود.
ج) گروهی مثل جوینی به شهادت و حتی سقط جنین تصریح کرده است.
انکار اصل این حادثه انکار یکی از بدیهیات تاریخ است. از این رو برخی از نویسندگانی که مخالف جریان شهادتند می گویند: این هجمه به خانه حضرت زهرا(س) محقق شده اما برای حفظ خلافت و بیعت بوده است و بدین جهت توجیه می کنند. از این رو کسانی که با طرح مساله غیرت و شجاعت حضرت علی می خواهند در جریان حوادث پس از رحلت تردید ایجاد کنند ، صحیح نیست زیرا این حادثه همان گونه که گفته شد سند تاریخی و روایی قوی در بین شیعه و اهل سنت دارد.

پديده
28th April 2010, 08:23 PM
با سلام به عزيزان :

البته همه ما جريان واقعي شهادت حضرت فاطمه را مي دانيم / اما آن كساني كه به علي خرده گرفتند كه چرا كاري نكرد و مقابله اي نكرد / علي با آن همه مردم دو رو و ريا كار و نامرد چه مي توانست بكند ؟؟!!

همسرش را كشتند به راحتي و خلافت و رهبري كه حق مسلم او بود از او گرفته شد و خانه نشين شد / همه مردم به او پشت كرده بودند / حتي نزديكانش را با كيسه هاي درهم خريده بودند / علي بود و علي تنهاي تنها بي كس و كار بي يارو ياور / چه مي توانست بكند ؟؟!!!
براي همين هم مي رفت سر در چاه مي كرد و فرياد مظلوميت مي كشيد .

علي اينگونه علي شد / اينگونه شاخص تاريخ شد / اينگونه مرد مردان شد .

اي كاش لحظه اي خود را به جاي او مي گذاشتيم تا ببينيم چقدر تحمل داريم و چقدر گذشت و مردانگي مي توانيم از خود نشان دهيم .

علي انساني خاكي و معمولي بود كه با كردارش و رفتارش اسوه شد / نه با تيغ شمشيرش .

ارادتمند همه عزيزان - بروجرديان

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد