diamonds55
10th November 2008, 12:11 AM
این موشکافی و تعمق مطمئناً و با گذشت زمان عمیقتر و دقیقتر خواهد شد.
حتی دقیقتر از چشمان تیزبین قانوندانان و وزارت دادگستری که اینک بر روی قرارداد گوگل و یاهو انگشت گذاشتهاند.
بسیاری از اعتراضاتی که به این توافقنامه وارد شده است از بعد مالی و اقتصادی قضیه بوده و تاکید آن بیشتر بر جلوگیری از کاهش قیمت تبلیغات از سوی دو طرف این قرارداد میباشد.
یکی از بزرگترین نگرانیهایی که مدتهاست حول فعالیتهای گوگل ایجاد گردیده بحث حریم خصوصی میباشد.
همزمان با عمیقتر شدن جستوجوی گوگل در پردازشهای روزانه در سرتاسر جهان، پرسشهایی حول میزان توانائی این شرکت در جمعآوری و استفاده از اطلاعات حساس کاربران بمیان آمده است.
«برای چه گوگل اطلاعات مربوط به جستوجوها را برای مدتهای طولانی نگهداری میکند؟» «گوگل چه استفادهای از این اطلاعات مینماید؟» «آیا این شرکت اطلاعات استخراج شده از موتورهای جستوجو را با اطلاعات کسب شده از دیگر منابع خود مانند مرورگر جدید Chrome ترکیب میکند؟»
Simon Davies مدیر Privacy International میگوید: «اطلاعات جمعآوری شده از اغلب سرویسهای گوگل بمحض رسیدن به مرکز این شرکت در Googleplex به ناگهان در یک سیاهچاله ناپدید میشوند. تقریباً غیر ممکن است تا این اطلاعات پس از آن ردگیری شوند.»
گوگل که شعار سازمانی آن !Don't Be Evil است معمولاً بیشتر این نگرانیها را بیمورد میداند.
با این وجود خواه این نگرانیها صحیح بوده و خواه حاصل تفکرات گروهی از بداندیشان و شکاکان، این وضعیت میتواند برای گوگل بمنزله زنگ خطری باشد که باید تدابیر سریعی را برای آن بیندیشد، پیش از آنکه اتفاقی که در طول یک دهه گذشته برای مایکروسافت افتاد برای این شرکت بوقوع بپیوندد.
حتی دقیقتر از چشمان تیزبین قانوندانان و وزارت دادگستری که اینک بر روی قرارداد گوگل و یاهو انگشت گذاشتهاند.
بسیاری از اعتراضاتی که به این توافقنامه وارد شده است از بعد مالی و اقتصادی قضیه بوده و تاکید آن بیشتر بر جلوگیری از کاهش قیمت تبلیغات از سوی دو طرف این قرارداد میباشد.
یکی از بزرگترین نگرانیهایی که مدتهاست حول فعالیتهای گوگل ایجاد گردیده بحث حریم خصوصی میباشد.
همزمان با عمیقتر شدن جستوجوی گوگل در پردازشهای روزانه در سرتاسر جهان، پرسشهایی حول میزان توانائی این شرکت در جمعآوری و استفاده از اطلاعات حساس کاربران بمیان آمده است.
«برای چه گوگل اطلاعات مربوط به جستوجوها را برای مدتهای طولانی نگهداری میکند؟» «گوگل چه استفادهای از این اطلاعات مینماید؟» «آیا این شرکت اطلاعات استخراج شده از موتورهای جستوجو را با اطلاعات کسب شده از دیگر منابع خود مانند مرورگر جدید Chrome ترکیب میکند؟»
Simon Davies مدیر Privacy International میگوید: «اطلاعات جمعآوری شده از اغلب سرویسهای گوگل بمحض رسیدن به مرکز این شرکت در Googleplex به ناگهان در یک سیاهچاله ناپدید میشوند. تقریباً غیر ممکن است تا این اطلاعات پس از آن ردگیری شوند.»
گوگل که شعار سازمانی آن !Don't Be Evil است معمولاً بیشتر این نگرانیها را بیمورد میداند.
با این وجود خواه این نگرانیها صحیح بوده و خواه حاصل تفکرات گروهی از بداندیشان و شکاکان، این وضعیت میتواند برای گوگل بمنزله زنگ خطری باشد که باید تدابیر سریعی را برای آن بیندیشد، پیش از آنکه اتفاقی که در طول یک دهه گذشته برای مایکروسافت افتاد برای این شرکت بوقوع بپیوندد.