LaDy Ds DeMoNa
25th April 2010, 10:33 AM
(http://njavan.com/index.php?option=com_joomdoc&task=doc_download&gid=105&Itemid=54)
یک مقاله در مورد ماشین های حفاری تونل و نحوه ی کار آنها و تکنیک حفر تونل و دستگاه حفار و تعاریف کلی آن را برای شما قرار دادیم. این مقاله در قالب 54 صفحه تایپی به زبان پارسی با کیفیت بالا است. تکنیک حفر تونل :تونلها و فضاهاي زیزمینی براي مقاصد متنوعی ایجاد می شود که از آن میان می توان موارد زیر را نام برد: تونلهاي حمل و نقل و دسترسی ، تونلهاي آب بر ، فضاهاي زیرزمینی بزرگ (ایستگاههاي مترو ، نیروگاهها ، انبارهاي زیرزمینی و کارگاههاي استخراج مواد معدنی). طراحی هر یک از فضاهاي فوق مستلزم دسترسی به داد ههاي مناسب و به کارگیري تمهیدات ویژه است. در هر مورد طراح باید ضمن آگاهی دقیق از شرایط زمین ، ابتدا در جهت بهبود کیفیت مصالحی که قرار است تونل در آن حفر شود، اقدام نماید. در بسیاري از زمینها تونلهاي حفر شده نمی توانند خودنگهدار باشند و براي پابرجا نگهداشتن آنها باید از حایلهایی استفاده کرد. به نظر می رسد که مهمترین عامل در طراحی تونل ، یا هر فضاي زیرزمینی دیگر ، تامین پایداري آن است. قرارگیري این گونه سازه ها در میان مصالح طبیعی ، یعنی سنگ و خاك ، باعث شده است که شرایط زمین شناسی نقش اصلی را در پایداري ایفا نمایند. دستگاه حفار : دستگاه حفار يا TBM بر گرفته از نام كامل Tunnel Boring Machine مدل ME 170 SE در حال حاضر يكي از مدرنترين و پيشرفته ترين نوع حفار در جهان است كه در سال 1996 در كارخانه LOVAT ساخته شده است. قطر آن 4,30 متر و طول دستگاه اصلي 7,5 متر و با احتساب قسمت پشتيباني و تداركات طول آن برابر 80 متر است. اين دستگاه از نوع EPB كامل است كه براحتي قادر به كار در زير عمق آب است.
منبع (http://www.fa.abadiat.com)
دانلود (http://njavan.com/index.php?option=com_joomdoc&task=doc_download&gid=105&Itemid=54)
جزییات (http://njavan.com/index.php?option=com_joomdoc&task=doc_details&gid=105&Itemid=54)
یک مقاله در مورد ماشین های حفاری تونل و نحوه ی کار آنها و تکنیک حفر تونل و دستگاه حفار و تعاریف کلی آن را برای شما قرار دادیم. این مقاله در قالب 54 صفحه تایپی به زبان پارسی با کیفیت بالا است. تکنیک حفر تونل :تونلها و فضاهاي زیزمینی براي مقاصد متنوعی ایجاد می شود که از آن میان می توان موارد زیر را نام برد: تونلهاي حمل و نقل و دسترسی ، تونلهاي آب بر ، فضاهاي زیرزمینی بزرگ (ایستگاههاي مترو ، نیروگاهها ، انبارهاي زیرزمینی و کارگاههاي استخراج مواد معدنی). طراحی هر یک از فضاهاي فوق مستلزم دسترسی به داد ههاي مناسب و به کارگیري تمهیدات ویژه است. در هر مورد طراح باید ضمن آگاهی دقیق از شرایط زمین ، ابتدا در جهت بهبود کیفیت مصالحی که قرار است تونل در آن حفر شود، اقدام نماید. در بسیاري از زمینها تونلهاي حفر شده نمی توانند خودنگهدار باشند و براي پابرجا نگهداشتن آنها باید از حایلهایی استفاده کرد. به نظر می رسد که مهمترین عامل در طراحی تونل ، یا هر فضاي زیرزمینی دیگر ، تامین پایداري آن است. قرارگیري این گونه سازه ها در میان مصالح طبیعی ، یعنی سنگ و خاك ، باعث شده است که شرایط زمین شناسی نقش اصلی را در پایداري ایفا نمایند. دستگاه حفار : دستگاه حفار يا TBM بر گرفته از نام كامل Tunnel Boring Machine مدل ME 170 SE در حال حاضر يكي از مدرنترين و پيشرفته ترين نوع حفار در جهان است كه در سال 1996 در كارخانه LOVAT ساخته شده است. قطر آن 4,30 متر و طول دستگاه اصلي 7,5 متر و با احتساب قسمت پشتيباني و تداركات طول آن برابر 80 متر است. اين دستگاه از نوع EPB كامل است كه براحتي قادر به كار در زير عمق آب است.
منبع (http://www.fa.abadiat.com)
دانلود (http://njavan.com/index.php?option=com_joomdoc&task=doc_download&gid=105&Itemid=54)
جزییات (http://njavan.com/index.php?option=com_joomdoc&task=doc_details&gid=105&Itemid=54)