PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : صدور فتواهای عجیب توسط علمای مصر!!!



LaDy Ds DeMoNa
23rd April 2010, 03:08 PM
http://www.24sahat.com/images/stories/Naamloos101.jpg (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.24sahat.com%2F images%2Fstories%2FNaamloos101.jpg)


فتوي (فتوای) جديد يك متفكر اسلامي به نام جمال البنا از كشور مصر در خصوص حلال بودن بوسه بين دختران و پسران جوان" در اماكن عمومي بحث و جدال گسترده اي را در بين مجامع علمي و ديني مصر ايجاد كرده است.
جهت معلومات شما با تمام امانت داری مطالب را خدمت شما درین ارتباط تقدیم میدارم.


http://www.24sahat.com/images/stories/Naamloos102.jpg (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.24sahat.com%2F images%2Fstories%2FNaamloos102.jpg)
شیخ جمال البنا یکی از شیوخ جامع الازهر
به گزارش خبر ګزاری اژانس خبری العربيه؛ "البنا" شیخ جمال البنا یکی از شیوخ جامع الازهر فتوای را صادر نموده وبر حلال بودن بوسه بين دختران و پسران که تا هنوز ازواج نه نموده اند ، صادر نمود .



وی طی فتوای ګفته است این مسأله در دین مقدس اسلام ضمن "اشتباهات" وارد شده است. اين اشتباهات، گناهان كوچكي هستــند كه با كارهاي واعمال خیر ونيك از بين مي روند. وي همچنين به با اشاره به فتوي خود به العربيه گفت: به ما واجب است كه نسبت به واقعيتي امكان تجاهل به آن در اين عصر فعلي نيست شناخت پيدا كنيم. در واقعيت اين عصر كنوني، بسياري از دختران و پسران جوان توانايي ازدواج را ندارند. اين درحالي است كه آنان در شرايطي هستـند كه بسياري از عوامل خارجي كه باعث تحريك غريزه جنسي مي شود بر ايشان سايه گسترانده است. غريزه جنسي اي كه خداوند در انسان بنا نهاده است.
وي مدعي شد: ما نبايد اين مشكل را دست كم بگيريم و كوچك بدانيم. فلا يكلف الله نفسا إلا وسعها، و اين فتوی به معناي دعوت به فساد نيست.


البنا همچنين بالا رفتن سن ازدواج، زياد شدن مشكلات آن و بيكاري را از مسائلي عنوان كرد كه باعث اين گناهان كوچك مثل بوسه زدن است، مي شود.
برخي از علماي الازهر البنا را متهم به انتشار فحشا از طريق اين فتوا كرده و خواستار برگشت وي از اين نظر شده اند.


جمال قطب كه يكي از بزرگان دانشگاه الازهر و رئيس سابق بخش فتوي اين دانشگاه بوده است به شدت به البنا اعتراض كرده و گفت: اين گفتار سبب نشر فحشاء و مسائلي كنترول ناپذيري خواهد شد.

قابل تذکر است صدور فتاوي جنجال برانگيز از سوي شخصیت های که به مركز الازهر نسبت داده میشوند عمدتا با قصد سازگاري بين دين و دنياي جديد صورت مي گيرد، اخيرا افزايش خاصي پيدا كرده است. بطور مثال اخيرا دكتر عزت عطيه استاد و رئيس بخش حديث در دانشگاه الازهر گفته بود كه براي جلوگيري از خلوت يك زن و يك مرد نامحرم در محل كار، "زن مي تواند به همكار مرد خود شير بدهد تا آنها باهم محرم شوند!


۲- فتوی خانم دکتر عزت عطیه:
به گزارش العربيه، دكتر عـزت عطـيه رئيس بخش حديث دانشگاه الازهر مصر درباره روش جديد محرم شدن مرد و زن در ادارات دولتی فتوائي جدید را صادر نموده است :

به گزارش العربيه دكتر عزت عطيه رئيس بخش حديث الازهر شریف فتوی ( فتوای) داده است اگر دو همكار (يك زن و يك مرد) در يك اتاق كه درب آن توسط فردي جز آنها باز نمي شود كار مي كنند بخواهند بين آنها محرميت ايجاد شود زن مي تواند پنج بار از شير خود به همكار مرد خود بدهد و بدين ترتيب آنها با هم محرم و حضورشان در يك اتاق شرعا مجاز مي شود. براساس اين فتواي عجيب درصورتي كه اين عمل انجام شود زن مي تواند چهره و موهاي خود را به مردي كه شيرش را خورده است بنماياند. وي البته اين را هم گفته است كه چنين محرميتي بايد به صورت رسمي و كتبي ثبت شود.

براساس اين فتوا (فتوی) كساني كه با اين روش محرم مي شوند، مي توانند با يكديگر ازدواج كنند ولي تا قبل از عقد متعارف شرعي حق داشتن روابط زناشويي را نخواهند داشت.


به فهم من از اسلام و جهت یافتن راه حق و حقیقت بهتر است عمق یک سلسله مسایل روابط انسانها و مبادی آن از نظر اسلام توجه نموده و آنرا مورد مداقه قرار دهیم لذا ذیلا مطالب چندی عمده را درین ارتباط خدمت شما خوانندګان ګرامی تقدیم میدارم:
ازدواج در اسلام
دین مقدس اسلام دینی است كامل، جامع و در نهایت امر دین اسلام آخرين دين الهي وآسمانی در روی زمین میباشد. دین اسلام كه هماهنگ با آفرينش و فطرت بشري حركت مي كند درمورد ازدواج تأكيد فراوان نموده وازدواج را براي بناي خانواده و پديدآوردن یکی از هسته های اصلي جامعه، افتخار دانسته است. زدواج در اسلام، بادرنظرداشت سایر فواید ، از ً يك عبادت به شمار مي آيد؛ زيرا راهي است كه منتهي به كمال انسان مي شود و ثانياً عهد و ميثاقي است بين زوجين تا در سايه آن و علاقه و مؤدتي كه ايجاد مي شود،هر دو جانب آسايش يابند. ازدواج نه تنها برای انسانها بلکه ازدواج برای سایر موجودت امری ضروری بشمار میرود. با ازدواج و مراعات مفاهیم و حکم آڼ مطابق به اصول اسلامی روابط انسان ها در خانواده و جامعه بهتر تنظیم شده میتواند.
پروردګار با عظمت ما میفرماید: و من كل شيء خلقنا زوجين لعلكم تذكرون؛ از هرچيزي دو نوع بيافريديم تا مگر متذكر حكمت خدا شويد»
ازدواج یکی از مؤکد ترین سنت های پیامبران بشمار رفته، طوریکه خداوند متعال میفرماید : « ولقد آرسلنا رسلآ من قبلک وجعلنا لهم آزواجآ وذریة » ( رعد : ۳۸ ) «وما پیش از تو پیامبرانی را فرستاده ایم وزنان وفرزندان بدیشان داده ایم » اراده خداوند سبحانه وتعالی چنان نبود که جهان بحال خود دوام کند وهر وقتی که بخواهد تعداد افراد ش را زیاد شود بلکه غرایض را منظم نموده وبرای آنها قواعد وضع کرده تا آدمیت انسان را حفظ وفضیلت، طهارت وعفاف را در او پرورش دهد.
در دین مقدس اسلام ازدواج برای کسانیکه توانایی داشته باشند، واجب است، زیرا ازدواج باعث عفت ونګهداری نفس میشود.
ازدواج سنتی میباشد که خداوند متعال آنرا غرض سیر کشتی زندگی به طرف صلاح وفلاح تشریع کرده.

ازدواج در اسلام یک واجب اجتماعی است تا از انقراض نوع بشر جلو گیری شود. ازدواج بهترین راه برای ایجاد عشق وعلاقه ومحبت در بین مردان وزنان است و به نحوی رسم است تا تفاوت انسان ها را با سایر حیوانات نګهدارد.
ازدواج در اسلام معامله تجاری وتملکی مانند خرید وفروش واجاره نیست، ویا معامله ای نیست که زن را تقریبآ به صورت برده در آورده واختیارات اورا سلب کرده باشد. ازدواج حقوق است و واجبات به طرفین عقد. هریک از طرفین عقد که از حقوق و واجبات خویش محروم و یا تعدی نماید در برابر یک دیګر مانند طرفین عقد، در برابر ایمان و وجدان و در برابر خانواده و جامعه و در برابر قانون مکلفیت خواهد داشت. بلی همین چند پهلو بودن احساس مسؤلیت یکی از برتری های زندگی در چوکات دین مبین اسلام است.
بلی ازدواج در اسلام قرار داد است که برای طرفین عقد زن وشوهر حقوق ووجا ئب تعیین می کند ورسالت هریک از زوج وزوجه را در فامیل ، خانواده وجامعه تعیین می دارد.
رابطه وعلاقه در بین زن وشوهر رابطه اطمینان وآرامش است، در امر ازدواج قلبها آرام میګیرند ومهر ومحبت به وجود می آیــد.
ابن عباس (رض ) میګوید: « عبادت انسان تکمیل نمی شود تا ازدواج نکند، هدف ابن عباس این است که وی ازدواج را جـــزء عبادت ومکمل آن قرار داده است واگر به مفهوم حکمت وفلسفه ازدواج هم دقت بعمل آیـد، قلب انسان به اثر ازدواج وغلبه شهوت آرام میشود وعبادت هم جـــزء با قلب فارغ وآرام تکمیل نخواهد شد.
ابن مسعود می گفت : « اگر تنها ده روز از عمرم باقی بماند دوست دارم ازدواج کنم تا به حالت مجرد وعزب به حضور پروردگار نرســــم.
در حدیث متبرکه آمده است « یا معشر الشباب من استطاع منکم الباءة فلیتزوج فانه اغض للبصروأحصن للفرج ، ومن لم یستطع فعلیه بالصوم فانه له وجا ء »
« ای ګروه جوانان !
هر یکی از شما که قدرت تأمین مخارج ازدواج را دارد ومیتوانید هزینه آن را تهیه کند باید آزدواج کند، چرا که ازدواج بهتر است برای کنترول چشم وناموس را بهتر محفوظ میدارد، اما کسی که نتواند نفقه ازدواج را تأمین کند باید روزه بگیرد چون روزه باعث ضعف وکم شدن شهوت وغریزه جنسی است. » ( بخاری ومسلم )

از ابتدايي ترين حقوق بشر ارضاء نيازهاي اوليه است و ازجمله اين نيازهاي ابتدايي، ارضاء غريزه جنسي است. ازدواج درحقيقت قراردادي است كه ارضاء اين غريزه را به شکل بهتر و انسانی تر تضمين مي كند. آدمي در گريز از تنهايي وحشــتـــزاي خويش، به واسطه ازدواج، مونسي تا پايان حيات مي يابد:
«والله جعل لكم من انفسكم ازواجا و جعل لكم من ازواجكم بنين و حفده ...؛ و خدا از جنس خودتان براي شما جفت آفريد و از آن جفت ها پسران و دختران و دامادها و نوادگان براي شما خلق فرمود...» از سوي ديگر ازجمله حقوق آدميان، برخورداري از آرامش در طول حيات است و ازدواج زمينه ساز آرامشيشگرف براي فرد خواهد بود.
«... ان خلق لكم من انفسكم ازواجا لتسكنوا اليها...؛ براي شما از جنس خودتان جفتي آفريد تا در كنار او آسايش داشته باشيد...» ازدواج سبب تقويت فضيلت اخلاقي و عفت مي گردد و در سايه رشد عفت فردي، عفاف در جامعه نيز گسترش مي يابد. هيجاناتي كه در فرد وجود دارد و او را به طغيان و سركشي وامي دارد، تنها ازطريق ازدواج آرام شده و مانع تزلزل انسان به مراتب پست وجود مي گردد.
به واسطه ازدواج است كه حيات مسجود ملائك، جانشين خدا برروي زمين تداوم مي يابد و پس از ازدواج و پدر يا مادر شدن جلوه اي از خالقيت خدا در فرد متجلي مي گردد.




( برای معلومات مزید مراجعه شود به: روائع البيان تفسير آيات الاحكام القرآن، محمد علي صابوني ، فتاوي عالمگيري و فتاوي ابن تيميه مراجعه فرماید .). پایان
نام مقاله : حکم بوسیدن بین دختر وپسر جوان از لحاظ شرعی اسلا می

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد