diamonds55
5th November 2008, 01:05 AM
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما
فيلم سينمايي «فقط چشمهايت را ببند» عليرضا اميني براي اولينبار روز گذشته به نمايش درآمد.
به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم سينمايي «فقط چشمهايت را ببند» در فرهنگسراي هنر (ارسباران) به نمايش درآمد و با حضور كارگردان آن، بيتا سحرخيز و اميرحسين رستمي (از بازيگران فيلم) و شادمهر راستين بهعنوان منتقد مورد بررسي قرار گرفت.
عليرضا اميني دراين نشست عنوان كرد: ابتدا قرار بود اين سوژه به شكل 35 ميلمتري و با استفاده از بازيگران حرفهاي ساخته شود، اما از آنجا كه اين داستان براساس اتفاقات واقعي شكل گرفته بود، احساس كردم بهتر است بهصورت مستند كار شود.
او همچنين به رشته دانشگاهي خود اشاره كرد و گفت: ابتدا در رشته بازيگري تحصيل كردم و سپس آن را در زمينه كارگرداني ادامه دادم تا بدين ترتيب بتوانم بازي بهتري بگيرم. دراين فيلم هم حالت مستند گونه آن برايم بسيار اهميت داشت و ترجيح دادم ديالوگها حالت فيالبداهه داشته باشد.
اميني توضيح داد: بدون بهرهگيري از فيلمنامه و تنها براساس يك طرح جلو رفتم و دركل با دادن كليتي از اتفاقات و نقشها به بازيگران از آنها ميخواستم كه در صحنه و بهشكل فيالبداهه خود را به آن فضا نزديك كنند و احساس ميكنم براي بازيگرفتن تنها كافي است بازيگر را به حال خود بگذاري تا او حس نكند كه مشغول بازي است.
اين كارگردان دربارهي چگونگي نامگذاري اين فيلم نيز توضيح داد: بخش اعظم اين فيلم براساس پروندههاي واقعي شكل گرفته و از آنجا كه معمولا به هنگام فكركردن افراد چشمهاي خود را ميبندند، احساس كردم ممكن است پس از اين فيلم نيز تماشاگر يك لحظه چشمان خود را ببندد و به اين موضوع فكر كند. از سوي ديگر، دريكي از ديالوگهاي فيلم نيز همين جمله گفته ميشود.
او در پاسخ به سوال ديگري دربارهي هدفش از ساخت اين فيلم نيز گفت: زندگي را بسيار روشن ميبينم و دراين فيلم هم بعد از طي تمام مراحل وسختيها، پلان آخر را به شكل روشن گرفتم، چرا كه دركل با خودكشي مخالفم.
اميني همچنين مطرح كرد: ابتدا چندين تهيهكننده قرار همكاري با اين پروژه را گذاشتند، اما هريك پس از چند روز، موضوع فيلم را دستمايه قرار دادند و به نوعي از صحنه كار خارج شدند. حال آنكه ساخت اين نوع فيلمها نيازمند حمايت و زمان است.
بيتا سحرخيز و اميرحسين رستمي نيز در اين نشست به نمايندگي از ساير بازيگران اين فيلم برروي سن حضور يافت و هردو از شكل فيالبداهه كار و اعتماد اميني به بازيگران سخن گفتند.
شادمهر راستين نيز در بخشي از اين نشست، عدم اعتماد افراد به يكديگر را از مشكلات سينما دانست و گفت: گاه در تجربههاي تئاتري افراد مدتها زمان و انرژي ميگذارند و تا مدتها صحبتي از ماديات نميكنند. اما در سينما شرايط بهگونهاي شده كه گاه عدهاي در همان ابتداي كار قرارداد ميخواهند و بدين ترتيب از همكاري سرباز ميزنند و اينگونه است كه جلوي بسيار تجربهها گرفته ميشود.
به گزارش ايسنا، «فقط چشمهايت را ببند» دربارهي دختران و پسران جواني است كه به مرگ ميانديشند، اما همهچيز با تجليل از زندگي به پايان ميرسد.
به گزارش ايسنا، هاله گرجي، مينا احمدوند، محمود محكمي، ميترا صيايي كيا از جمله بازيگران اين فيلم بودند كه دربارهي تجربهي همكاري با عليرضا اميني سخن گفتند.
گفتني است: حميد عسگري (خواننده)، سيامك شايقي (كارگردان) و نيما شاهرخ شاهي (بازيگر) از ديگر حاضران اين نشست بودند.
انتهاي پيام
كد خبر: 8708-07454
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما
فيلم سينمايي «فقط چشمهايت را ببند» عليرضا اميني براي اولينبار روز گذشته به نمايش درآمد.
به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم سينمايي «فقط چشمهايت را ببند» در فرهنگسراي هنر (ارسباران) به نمايش درآمد و با حضور كارگردان آن، بيتا سحرخيز و اميرحسين رستمي (از بازيگران فيلم) و شادمهر راستين بهعنوان منتقد مورد بررسي قرار گرفت.
عليرضا اميني دراين نشست عنوان كرد: ابتدا قرار بود اين سوژه به شكل 35 ميلمتري و با استفاده از بازيگران حرفهاي ساخته شود، اما از آنجا كه اين داستان براساس اتفاقات واقعي شكل گرفته بود، احساس كردم بهتر است بهصورت مستند كار شود.
او همچنين به رشته دانشگاهي خود اشاره كرد و گفت: ابتدا در رشته بازيگري تحصيل كردم و سپس آن را در زمينه كارگرداني ادامه دادم تا بدين ترتيب بتوانم بازي بهتري بگيرم. دراين فيلم هم حالت مستند گونه آن برايم بسيار اهميت داشت و ترجيح دادم ديالوگها حالت فيالبداهه داشته باشد.
اميني توضيح داد: بدون بهرهگيري از فيلمنامه و تنها براساس يك طرح جلو رفتم و دركل با دادن كليتي از اتفاقات و نقشها به بازيگران از آنها ميخواستم كه در صحنه و بهشكل فيالبداهه خود را به آن فضا نزديك كنند و احساس ميكنم براي بازيگرفتن تنها كافي است بازيگر را به حال خود بگذاري تا او حس نكند كه مشغول بازي است.
اين كارگردان دربارهي چگونگي نامگذاري اين فيلم نيز توضيح داد: بخش اعظم اين فيلم براساس پروندههاي واقعي شكل گرفته و از آنجا كه معمولا به هنگام فكركردن افراد چشمهاي خود را ميبندند، احساس كردم ممكن است پس از اين فيلم نيز تماشاگر يك لحظه چشمان خود را ببندد و به اين موضوع فكر كند. از سوي ديگر، دريكي از ديالوگهاي فيلم نيز همين جمله گفته ميشود.
او در پاسخ به سوال ديگري دربارهي هدفش از ساخت اين فيلم نيز گفت: زندگي را بسيار روشن ميبينم و دراين فيلم هم بعد از طي تمام مراحل وسختيها، پلان آخر را به شكل روشن گرفتم، چرا كه دركل با خودكشي مخالفم.
اميني همچنين مطرح كرد: ابتدا چندين تهيهكننده قرار همكاري با اين پروژه را گذاشتند، اما هريك پس از چند روز، موضوع فيلم را دستمايه قرار دادند و به نوعي از صحنه كار خارج شدند. حال آنكه ساخت اين نوع فيلمها نيازمند حمايت و زمان است.
بيتا سحرخيز و اميرحسين رستمي نيز در اين نشست به نمايندگي از ساير بازيگران اين فيلم برروي سن حضور يافت و هردو از شكل فيالبداهه كار و اعتماد اميني به بازيگران سخن گفتند.
شادمهر راستين نيز در بخشي از اين نشست، عدم اعتماد افراد به يكديگر را از مشكلات سينما دانست و گفت: گاه در تجربههاي تئاتري افراد مدتها زمان و انرژي ميگذارند و تا مدتها صحبتي از ماديات نميكنند. اما در سينما شرايط بهگونهاي شده كه گاه عدهاي در همان ابتداي كار قرارداد ميخواهند و بدين ترتيب از همكاري سرباز ميزنند و اينگونه است كه جلوي بسيار تجربهها گرفته ميشود.
به گزارش ايسنا، «فقط چشمهايت را ببند» دربارهي دختران و پسران جواني است كه به مرگ ميانديشند، اما همهچيز با تجليل از زندگي به پايان ميرسد.
به گزارش ايسنا، هاله گرجي، مينا احمدوند، محمود محكمي، ميترا صيايي كيا از جمله بازيگران اين فيلم بودند كه دربارهي تجربهي همكاري با عليرضا اميني سخن گفتند.
گفتني است: حميد عسگري (خواننده)، سيامك شايقي (كارگردان) و نيما شاهرخ شاهي (بازيگر) از ديگر حاضران اين نشست بودند.
انتهاي پيام
كد خبر: 8708-07454