diamonds55
30th October 2008, 02:59 AM
سيستم BRT و LRT در شهر قم احداث ميشود
خبرگزاري فارس: شوراي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور عصر امروز با تصويب طرح جامع حمل و نقل شهر قم با احداث سيستم هاي BRT و LRT در اين شهر موافقت كرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سردار محمد رويانيان كه به عنوان رئيس راهور ناجا عصر امروز در هفتاد و سومين جلسه شوراي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور حضور يافته بود، بعد از پايان گزارش مشاور طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر قم گفت: شهر قم نيازمند تحول اساسي در زمينه حمل و نقل عمومي است.
وي ادامه داد: ظرفيت شبكه حمل و نقل اين شهر بايد علاوه بر معيارهاي مربوط به افزايش جمعيت، بايد متناسب با ميزان افزايش سفرهاي زيارتي اين شهر توسعه يابد.
رئيس راهور ناجا در رابطه با احداث سيستمهاي BRT و LRT در شهر قم، تأكيد كرد: لازم است كه به هنگام احداث اين سيستم ، نواقص اجراي طرح brt در شهر تهران از جمله نصب ايستگاهها در وسط خيابان كه مسافر مجبور به عبور از عرض خيابان و كندي حركت اتوبوسها به واسطه آن است، تكرار نشود.
وي ادامه داد: به نظر بنده مهمتر از ايجاد خطوط سريع السير در شهر قم، ايجاد قطار شهري است. به واسطه آن كه با اشغال فضاي كمتر، مسافران بيشتري را جابجا ميكند بنابراين در اولويت قرار دارد.با توجه به اين كه شهر قم محدود و بسته است توسعه معابر و تخريب خانههاي فرسوده آن مشكل است.
فتحالله امي نماينده محيط زيست در شوراي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور با بيان اين كه محتواي طرح جامع حمل ونقل و ترافيك شهر قم نشان ميدهد كه مطالعات زيست محيطي در طرح به اندازه كافي انجام نشده است و اين ايراد اساسي بر آن وارد است، تصريح كرد: قم با توجه به شرايط جغرافيايي كه دارد و جريان باد در آن، جزء شهرهاي آلوده كشور محسوب نميشود اما اين به معناي عدم اتخاذ تمهيدات لازم زيست محيطي براي آن نيست.
فرجامي نماينده وزارت مسكن و شهرسازي در شوراي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور در پاسخ به اظهارات نماينده محيط زيست گفت: اولين شأن نزول طرحهاي جامع حمل و نقل در رابطه با محيط زيست است.در كليات طرح مطالعات زيست محيطي لحاظ شده است.ضمن آن كه به هنگام احداث مترو يا هر سيستم ريلي ديگر جزييات طرحها نيز از بعد زيست محيطي در راستاي اصل 105 قانون بايد بررسي شوند.
بر اساس اين گزارش، هفت عضو اين كميته به اتفاق كليات طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر قم را تصويب كردند.
نماينده محيط زيست به هنگام رأي گيري با بيان اين كه بنده به شرط تكميل و ارائه گزارش زيست محيطي طرح راي ميدهم، رأي مثبت خود را اعلام كرد.
بررسي و اتخاذ تصميم در رابطه با مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر قم، بررسي و اتخاذ تصميم در رابطه با مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر اهواز و مطالعات خط 2 قطار شهري اهواز، بررسي و اتخاذ تصميم در خصوص مطالعات توجيه فني، اقتصادي و اجرايي طرح قطار برون شهري عالي شهر و شهرك مهاجران اراك؛ چهار دستور جلسه امروز شوراي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور بود كه بر اساس اظهارات بوربور معاون عمراني وزير كشور (كه رياست جلسه را برعهده داشت) دو دستور آن به جلسه آينده شورا موكول شد.
خبرگزاري فارس: شوراي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور عصر امروز با تصويب طرح جامع حمل و نقل شهر قم با احداث سيستم هاي BRT و LRT در اين شهر موافقت كرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سردار محمد رويانيان كه به عنوان رئيس راهور ناجا عصر امروز در هفتاد و سومين جلسه شوراي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور حضور يافته بود، بعد از پايان گزارش مشاور طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر قم گفت: شهر قم نيازمند تحول اساسي در زمينه حمل و نقل عمومي است.
وي ادامه داد: ظرفيت شبكه حمل و نقل اين شهر بايد علاوه بر معيارهاي مربوط به افزايش جمعيت، بايد متناسب با ميزان افزايش سفرهاي زيارتي اين شهر توسعه يابد.
رئيس راهور ناجا در رابطه با احداث سيستمهاي BRT و LRT در شهر قم، تأكيد كرد: لازم است كه به هنگام احداث اين سيستم ، نواقص اجراي طرح brt در شهر تهران از جمله نصب ايستگاهها در وسط خيابان كه مسافر مجبور به عبور از عرض خيابان و كندي حركت اتوبوسها به واسطه آن است، تكرار نشود.
وي ادامه داد: به نظر بنده مهمتر از ايجاد خطوط سريع السير در شهر قم، ايجاد قطار شهري است. به واسطه آن كه با اشغال فضاي كمتر، مسافران بيشتري را جابجا ميكند بنابراين در اولويت قرار دارد.با توجه به اين كه شهر قم محدود و بسته است توسعه معابر و تخريب خانههاي فرسوده آن مشكل است.
فتحالله امي نماينده محيط زيست در شوراي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور با بيان اين كه محتواي طرح جامع حمل ونقل و ترافيك شهر قم نشان ميدهد كه مطالعات زيست محيطي در طرح به اندازه كافي انجام نشده است و اين ايراد اساسي بر آن وارد است، تصريح كرد: قم با توجه به شرايط جغرافيايي كه دارد و جريان باد در آن، جزء شهرهاي آلوده كشور محسوب نميشود اما اين به معناي عدم اتخاذ تمهيدات لازم زيست محيطي براي آن نيست.
فرجامي نماينده وزارت مسكن و شهرسازي در شوراي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور در پاسخ به اظهارات نماينده محيط زيست گفت: اولين شأن نزول طرحهاي جامع حمل و نقل در رابطه با محيط زيست است.در كليات طرح مطالعات زيست محيطي لحاظ شده است.ضمن آن كه به هنگام احداث مترو يا هر سيستم ريلي ديگر جزييات طرحها نيز از بعد زيست محيطي در راستاي اصل 105 قانون بايد بررسي شوند.
بر اساس اين گزارش، هفت عضو اين كميته به اتفاق كليات طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر قم را تصويب كردند.
نماينده محيط زيست به هنگام رأي گيري با بيان اين كه بنده به شرط تكميل و ارائه گزارش زيست محيطي طرح راي ميدهم، رأي مثبت خود را اعلام كرد.
بررسي و اتخاذ تصميم در رابطه با مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر قم، بررسي و اتخاذ تصميم در رابطه با مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر اهواز و مطالعات خط 2 قطار شهري اهواز، بررسي و اتخاذ تصميم در خصوص مطالعات توجيه فني، اقتصادي و اجرايي طرح قطار برون شهري عالي شهر و شهرك مهاجران اراك؛ چهار دستور جلسه امروز شوراي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور بود كه بر اساس اظهارات بوربور معاون عمراني وزير كشور (كه رياست جلسه را برعهده داشت) دو دستور آن به جلسه آينده شورا موكول شد.