PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آنتونیو ویوالدی ( Antonio Vivaldi )



LaDy Ds DeMoNa
4th March 2010, 10:51 AM
http://www.biografiasyvidas.com/biografia/v/fotos/vivaldi.jpg (http://www.biografiasyvidas.com/biografia/v/fotos/vivaldi.jpg)



آنتونیو لوچیو ویوالدی مشهور به کشیش مو قرمز ، ویلنیست و آهنگساز مشهور عصر باروک بود که در سال 1678 در ونیز متولد شد، پدر او یک نوازنده ماهر در ویلن بود. او برای فراگیری علوم مذهبی و در نهایت کشیش شدن به یکی از مدارس مذهبی فرستاده شد، مدتی درس خواند اما حاضر نشد این کار را ادامه دهد، او ادعا می کرد که مشکلی در قفسه سینه خود دارد و این باعث می شود که اغلب گلودرد و ... داشته باشد.
بسیاری مدعی هستند که او تمارض میکرد و اصلا بیماری خاصی نداشت و برای همین بود که به اجبار اطرافیان بالاخره مجبور شد که کشیش شود، او در سن بیست سالگی کشیش شد. شاید به این دلیل که در آن زمان برای فردی که در خانواده فقیر زندگی می کند، تنها راه درس خواندن مجانی کشیش شدن بود، ویوالدی به سبب موی قرمزی که داشت به کشیش مو قرمز معروف بود.
در سال 1703 بعنوان نوازنده و معلم ویلن در یک پانسیون (Ospedale) دختران انتخاب شد. ویوالدی بیشتر عمر خود را در این مدرسه گذراند و نیز بسیاری از کارهای زیبای موسیقی خود را آنجا تهیه کرد و دختران این پرورشگاه همواره اولین کسانی بودند که کارهای او را بعنوان تمرین می نواختند. عکس دوم نمایی از یک سالن کنسرت در یک چنین پانسیونی را در زمان ویوالدی نمایش میدهد. همانطور که مشاهده میکند اشراف و نجیب زادگان در سالن نشته اند و دختران در حال اجرای موسیقی می باشند.
تا سال 1709 در Ospedale مشغول بود و هر سال قرار کاری خود را با آنها تمدید می کرد. او بین سالهای 1709 تا 1711 برای یک سالن اپرا بنام Teatro Sant' Angelo کار میکرد. او تا سال 1711 تعدادی سونات و حدود دوازده کنسرتو تهیه کرده بود که توسط ناشری در آمستردام منتشر شده بود.

ویوالدی در مجموع حدود 550 کنسرتو تهیه کرد که از میان آنها حدود 250 مورد از آن برای ویلن بود. او همچنین در موسیقی با صدای انسان (Vocal) مانند اپرا نیز بسیار فعال بود، Vicenza از کاهای اپرایی بسیار معروف وی بود که در سال 1713 تهیه شد. او کارهای بسیاری برای bassoon، ویلن سل، ابوا و فلوت نیز دارد. از جمله افرادی بود که موسیقی برنامه ای را – شاید نا آگاهانه – مطرح کرد، چهارفصل او که بر اساس حال و هوای فصول سال تهیه شده بود از این دسته کارهای وی بودند که در حدود سال 1725 تهیه شد.
از لحاظ سبک کاری ویوالدی به دوران پایانی باروک تعلق دارد یعنی حدودا" سالهای 1680 تا 1750. جالب است بدانید این دوره، دوره پیشرفت های بزگ در علوم ریاضی و فیزیک بود چرا که بزرگانی چون پاسکال، نیوتن و لایبنیتز در این دوران می زیستند و گرایش به سبک جدید در علم رواج داشت و یقینا" دست آورد های باخ بی تاثیر از پیشرفت های علمی آن زمان نبوده است. در هر صورت چیره دستی ویوالدی در نواختن ویلن و زیبایی بیش از حد برخی کارهای او باعث شد تا باخ برخی از کنسرتوهای او را برای سازهای جدید دوباره تنظیم کند.

چهار فصل :

چهار فصل یک ست متشکل از 4 ویلون کنسرتو است که درسال 1723 توسط آنتونیو ویوالدی نوشته شده است .چهار فصل زیباترین اثر ویوالدی و مشهورترین کنسرتوی عصر باروک ** است . متن هر اثر گفته می شود که حکایت از زیبایی های یک فصل دارد مثلا فصل زمستان خاطره برف های نقره ای و تگرگ را در یاد انسان زنده میکند .
کنسرتو ها نخستین بار در سال 1725 به عنوان جزئی از دوازده کنسرتوی دیگر منشر شدند و 4 کنسرتوی اول این اثر را به نام یک فصل نام گذاری کردند . هر چهار اثر با ریتم هارمونی آهسته شروع شده و به تدریج تند میشود . مشهورترین اجرای عصر حاضر این اثر اجرای کنسرت فلارمونیک آلمان و به رهبری هربرت فون کارایان است .


بهار :
( Concerto no.1 in E Major Op.8 / Violin : Anne-Sophie Mutter / Herbert Von Karajan )
دانلود : ( تصویری (http://www.4shared.com/file/114355336/42d9d59d/Spring.html) / صوتی (http://www.4shared.com/file/114146022/3cf4b9c9/SPRING.html) )

تابستان :
( Concerto no.2 in G minor Op.8 / Violin : Anne-Sophie Mutter / Herbert Von Karajan)
دانلود : ( تصویری (http://www.4shared.com/file/114355105/f379038a/summer.html) / صوتی (http://www.4shared.com/file/114145976/5b8a1df4/SUMMER.html) )

پاییز :
( Concerto no.3 in F Major Op.8 / Violin : Anne-Sophie Mutter / Herbert Von Karajan)
دانلود : ( تصویری (http://www.4shared.com/file/114355331/dcbd403e/autumn.html) / صوتی (http://www.4shared.com/file/114146529/adeda2aa/AUTUMN.html) )

زمستان :
( Concerto no.4 in F minor Op.8 / Violin : Anne-Sophie Mutter / Herbert Von Karajan )
دانلود : ( تصویری (http://www.4shared.com/file/114354343/c54ed0b0/Winter.html) / صوتی (http://www.4shared.com/file/35087970/607a7401/Vivldi.html) )

بهار ، تابستان ، پاییز ، زمستان :
( Vivaldi 4 Seasons / Violin Concerto / Zip / Herbert Von Karajan / 37 Mb / Download (http://www.4shared.com/file/111258387/bd24181f/VIVALDI.html) )

پسورد تمامی فایل ها : www.fiddlersatan.blogspot.com
(http://fiddlersatan.blogspot.com/)


http://video.google.com/ThumbnailServer2?app=blogger&contentid=fdd305c9d27bedc5&offsetms=5000&itag=w320&sigh=PNqKEGxlnrQLBITm3ZJ9Te7EghM (rtsp://v2.cache1.googlevideo.com/video.3gp?app=blogger&fmt=13&cid=fdd305c9d27bedc5)
قسمتی از کنسرتوی شماره 2 ( تابستان )






http://video.google.com/ThumbnailServer2?app=blogger&contentid=f643a8d6ee4fdf7b&offsetms=5000&itag=w320&sigh=xVARaNx0rxj9AmagIBgPMKBE9cA (rtsp://v2.cache1.googlevideo.com/video.3gp?app=blogger&fmt=13&cid=f643a8d6ee4fdf7b)
قسمتی از کنسرتوی شماره 4 ( زمستان )

LaDy Ds DeMoNa
4th March 2010, 10:51 AM
http://www.bilder-hochladen.net/files/8uh6-v.jpg
آنتونیو ویوالدی - چهار فصل
Antonio Vivaldi - The Four Seasons

Album Download By RapidShare MP3 128 (http://rapidshare.com/files/189451499/Antonio_Vivaldi_-_The_Four_Seasons.rar)
Album Download By MediaFire WMA 64 (http://www.mediafire.com/?jzt9z4oyjay)

LaDy Ds DeMoNa
4th March 2010, 10:59 AM
چهارفصل ويوالدي محبوبترين قطعه تاريخ موسيقي كلاسيك است (نظرسنجي سال ۲۰۰۰) . قطعه اي بسيار تكنيكي وفني و بشدت حسي، براي سلو ويولن به همراهي اركستر زهي و ساز كلاوسن كه به نوعي پدر پيانوهاي امروزي است. قطعه اي در چهارموومان و دوازده بخش كه بيانگر چهارفصل سال و دوازده ماه آن است...

http://www.bilder-hochladen.net/files/8uh6-w.jpg
http://www.bilder-hochladen.net/files/8uh6-x.jpg
http://www.bilder-hochladen.net/files/8uh6-y.jpg

ويوالدي در چهارفصل يك سال

به بهانه آخرين اجراي چهارفصل درايران

(برگرفته از روزنامه ایران)


• چهارفصل كاري بسيار پرقدرت و انرژيك است، تمپوي متغيري دارد، بيان حالات و كيفيت اجرا درآن چندگانه، پيچيده و سرسام آور است، آرشه ها بشدت متنوعند و موسيقي بسيار مواج و سيال است.

http://iran-newspaper.com/1380/801101/html/045513.jpg

آنتونيو ويوالدي دركنار هندل ، باخ، گلوك چهار ركن اصلي موسيقي باروك هستند. موسيقي اشرافي، پرتجمل، نخبه گرا با نگاهي هميشگي به آسمان براي جست وجوي خداوند. تمامي سرچشمه هاي اين هنر چه در نقاشي، معماري، ادبيات يا موسيقي سرانجام به الوهيت منتهي مي شود.
اين دوران كه بطور تقريبي از ۱۶۰۰ تا ۱۷۵۰ طول مي كشد دوران بنياني موسيقي كلاسيك است . چيماروزا، اسكارلاتي، تلمان، آلبينوني و مونته وردي تنها چند نمونه از آهنگسازان اين دوره طلايي هستند. دراين دوران سازهاي موسيقي تكميل شدند. خانواده هاي سازي (آماتي ـ گوارنديوس ـ استراديواريوس) پابه عرصه وجود نهادند و موسيقي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. اصطلاحات موسيقي ، موومان ها ، تمپوها ، هارموني ها، آرپژها همه و همه محصول اين دوران پرشكوه است.
آنتونيو ويوالدي درسال ۱۶۸۵ در ونيز متولد شد. درهمان سال درآيزناخ (لايپزيك) نابغه اي ديگر به دنيا آمد. يوهان سباستيان باخ. ويوالدي درسهاي اوليه موسيقي را از پدرش آموخت. او فلوت و ويلن را عالي مي نواخت و بزودي رهبر كر شاگردان يتيمخانه ونيز شد. «اسپداله دلاپيتا» اسم مدرسه اي بود كه ويوالدي درآنجا به تدريس مشغول بود. به او كشيش موحنايي مي گفتند. او هرهفته بايد يك قطعه جديد براي كر مي ساخت ودربرابر بزرگان كليسا و شهر اجرا مي كرد. ازاين نكته مي توان به نبوغ وپشتكار ويوالدي پي برد.
ويوالدي بخاطر بيماري تنگي نفس از مراسم كليسا معاف شد و تمام وقتش را به آفرينش موسيقي اختصاص داد.
او تأثير مستقيمي برهمعصرانش گذاشت. باخ بسياري از ملوديهاي او را به كار گرفت و ابداعاتي كه ويوالدي در فرم و هارموني به كار برد از اجزاي لاينفك علم موسيقي شدند. ويوالدي حركت ملودي، بسط ملودي وراهي را كه بايد يك تم مي پيمود موردتوجه قرار داد. وسعت صداها را اندازه گرفت و بر بيان حالات طبيعي انسان وتصويركردن حالات بيرون از انسان، تأكيد ورزيد. او به آواز و اپرا علاقه اي فراوان داشت و دراين زمينه شاهكارهاي بسياري همچون «ارلاندو ديوانه دروغين» را نوشت كه در سراسر دربارهاي اروپا سالهاي متمادي اجرا مي شد. وسعت كارهاي آنتونيو ويوالدي شگفت انگيز است. او بسياري از فرمهاي تثبيت شده كنسرتوها را همچون آلگروسكرتسو يا پرستو را وارد جهان موسيقي كرد.
جهان به شدت وامدار ويوالدي است. او براي صدسال به فراموشي سپرده شد و با كوشش كساني همچون مندلسون، شومان و برامس جايگاه واقعي خود را يافت. سرنوشت باخ نيز چيزي جز اين نبود . ويوالدي درسال ۱۷۴۱ در فقر و گمنامي رخت از جهان بربست و مشايعت كنندگانش شاگردان يتيمخانه بودند درحالي كه بيش از هزار قطعه نوشته بود.
بيش از پانصد كنسرتو براي سازهاي مختلف همچون ويولن ، ماندولين ، فلوت ، لوت ، ويلنسل ـ بيش از چهل اپراـ صدسونات ـ بيش از دويست آواز ـ قطعات بيشماري براي موسيقي مذهبي ـ كر و هر فرم ديگري كه درآن زمان وجود داشت.
موسيقي ويوالدي غناي عجيبي دارد. روح رومانتيك وسودايي وگستره اي پهناور در روبرو از ملزومات موسيقي او هستند. ملوديها شفاف و روشن ، اركستراسيون محكم و متنوع وموسيقي بشدت صادق و اثرگذار. شاهكار ويوالدي به آراي همگان چهارفصل است. چهارفصل ويوالدي محبوبترين قطعه تاريخ موسيقي كلاسيك است (نظرسنجي سال ۲۰۰۰) . قطعه اي بسيار تكنيكي وفني و بشدت حسي، براي سلو ويولن به همراهي اركستر زهي و ساز كلاوسن كه به نوعي پدر پيانوهاي امروزي است. قطعه اي در چهارموومان و دوازده بخش كه بيانگر چهارفصل سال و دوازده ماه آن است. خود ويوالدي برهرماه شعري يا غزلي توصيفي تصنيف كرده است.
ويوالدي امكانات سازهاي زهي را به خدمت القاي احساسات انساني و توصيف هرآنچه كه در طبيعت است گذاشته است. او مي خواسته يك سال را كه همه سالهاي زندگي آدمي نيز هست به زبان موسيقي بيافريند. اجراهاي چهارفصل بسيار متنوعند. از اجراي نفيس اي ميوزيچي يا زوبين مهتا تا اجراي بد بوداپست، ژاپن و انگلستان.
گاهي نقش ويلن سلو پررنگ مي شود و گاهي اركستر بسيار پرحجم مي نوازند. اجراي كارايان بزرگ هم براي مثال اجراي معروفي نيست.
چهارفصل بيشتر به نوع اجرا، طرز نواختن نوازندگان ، دركشان از موسيقي با روك و روح موسيقي ويوالدي ، شعور و آگاهي و تسلط رهبر بر قطعه ، اجراي صحيح نوانس ها و تمپوهاي مختلف و ظرافتي عميق تكيه دارد. اجراهاي نفيس كمتر امكان ظهور مي يابند.
به جرأت مي توان گفت كه درتاريخ موسيقي هيچ اثري همچون چهارفصل اين چنين آميخته به ظرافتي پنهان و زنانه نيست.
اركستر سازهاي زهي فرهنگسراي هنر كه اركستري تازه تأسيس است براي اولين برنامه دست به خطري بزرگ زد؛ اجراي چهارفصل ويوالدي.
چهارده ويلن، پنج ويولا،چهار ويلنسل، يك كنترباس و يك پيانو به نقش كلاوسن به رهبري مهدي قاسمي كه فارغ التحصيل رهبري و آهنگسازي از ارمنستان است و خود ويولن نيز مي نوازد.
در ابتداي تمرينات اين اثر، تكنواز ويولن يك نوازنده ايراني بود كه پس از انصراف ايشان به علت مسافرت، نوازنده جواني از ارمنستان به ايران فراخوانده شد كه موسيقي با روك را بسيار خوب مي نواخت. دخترخانمي بيست ويك ساله كه تنها توانست سه تاچهاربار با اركستر تمرين كند.
نوازنده هاي اركستر هم همه جوان بودند وبيشتر عشق به موسيقي توانسته انگيزه بقاي آنان باشد. لازم به توضيح است كه نوازنده هاي اركستر درايران به علت مشكلات مالي وآگاه نبودن برجايگاه خود و نداشتن ذهنيتي هنرمندانه هرگز مجال آن را ندارند كه در روح يك اثر كاوش كنند. آنها صبحها تمرين هايدن دارند و بعدازظهرموسيقي فيلم مي نوازند وشب در يك استوديوي بد براي يك كاست معمولي پاپ انرژي و وقت صرف مي كنند.
مهدي قاسمي كه نگارنده شاهد تمرينات و زحمات طاقت فرساي او بود براي اجراي نفيسي كه بايد ارائه مي نمود بسيار تلاش كرد . اركستر به مدت سه ماه بر روي اثر تمرين كرد و متمركز شد. ميزان به ميزان اثر پيش رفت و رهبر جوان از خود وسواس بسياري نشان داد و سرانجام در روزهاي ،۲۸ ۲۹و ۳۰ آذرماه چهارفصل به اجرا درآمد. اركستر فراتر از حد انتظار ظاهر شد. نوانسها درست بودند. شفافيت وخلوص ويوالدي به گوش مي رسيد و موومان اول بسيار خوب نواخته شد . فشار بر نوازندگان بسيار بود . چهارفصل كاري بسيار پرقدرت و انرژيك است. تمپوي متغيري دارد. بيان حالات و كيفيت اجرا درآن چندگانه، پيچيده و سرسام آور است. آرشه ها بشدت متنوعند و موسيقي بسيار مواج و سيال است. چندماه سال هم بد نواخته شدند. في المثل ماه بهمن در موومان آخر . آنجا كه كسي كنار آتش درخانه نشسته است و به صداي باريدن باران و برخورد قطرات با شيشه و سقف گوش مي سپارد. پيتزيكاتوهاي زهي بسيار مشكلند. شايد دراجرا آسان باشند اما درالقاي حس پيچيده مي شوند و نمونه موفقش كار خود ايتاليايي هاست.
تكنواز ويلن كه فشار وحشتناكي را متحمل مي شد درچند جا دچار اشتباه شد. يا از اركستر جلو مي افتاد يا كندتر مي زد. اما اين اشكالات چيزي از جسارت و قدرتمندي اجرا كم نمي كند. اركستر كم حجم مي نواخت و كمي عريان به نظر مي رسيد اما اين اجرايي به مراتب بهتراز كشور ژاپن يا حتي آمريكاي جنوبي بود. اين اجرا نمره قبولي گرفت چرا كه اركستري جوان بود و مي تواند اين اركستر نويدبخش اركستري موفق در زمينه اجراي موسيقي مجلسي يا اجراي كنسرتوهاي مختلف باشد.
ژيان

LaDy Ds DeMoNa
4th March 2010, 11:26 AM
چهارفصل، عنوانی است برای مجموعه چهار کنسرتوی جداگانه، برای ویولن و ارکستر، که توسط آنتونیو ویوالدی آهنگساز ایتالیایی تصنیف گشته است و شماره های یک الی چهار اپوس هشت این مصنف را در بر می گیرد. کنسرتوی هر فصل از سه قسمت مختلف تشکیل شده و کل اثر در مجموع، مرکب از دوازده موومان است.

هرچند این چهار کنسرتو به شکلی مستقل از یکدیگر تصنیف گشته اند و هر یک به تنهایی نشان از نبوغ ویوالدی در زمینه تصنیف موسیقی و مهارت وی در ویولن نوازی دارند، اما نباید از این نکته غافل شد که این چهار اثر به شکلی بسیار ظریف و متعادل به یکدیگر پیوند خورده اند و چهار پاره ای منسجم را تشکیل داده اند که مجموعه گوشنواز حاصل از آنها، نمایان گر استادی آهنگساز در تصویرگری طبیعت و الهام از آن است.

در هنگام اولین چاپ این اثر، آهنگساز غزلی را که در توصیف طبیعت سروده بود همراه با پارتیتور تصنیف چاپ نمود. جالب اینجاست که موسیقی و غزل آن، چنانند که گویی هر یک بیانی زیبا از دیگریست.

بهار، خود شاید زیباترین توصیفی است که می تواند نام تصنیف آغازین این اثر باشد. موسیقی کوچک کنسرتوی اول این اثر که چون دوران بهار کوتاه و شاداب است، نمایش تصویری است خیال انگیز از این فصل.

دو جمله کوتاهی که از پی هم می آیند و چون تصویری از یکدیگرند ، به زودی جای خود را به سوال و جواب و هم آوازی پرندگان می دهند و اینچنین زیباترین ستایش از بهار طبیعت با موسیقی شکل می گیرد.

http://www.harmonytalk.com/logos/audio.gif Spring part 1, Allegro (http://www.harmonytalk.com/music/spring1.mp3)

پس از تکرار دومین جمله آغازین توسط ارکستر، صدای آبشاری را می شنویم که آرامش خود را به طوفان و رعد وبرقی بهاری می دهد. جملات کوتاه و سریع ویولن تکنواز که به شکل تریوله نواخته می شود، غرش آسمان را باز به دامان آواز و آبشار بهار باز می گرداند

موومان نخست این کنسرتو، بزودی با همان لطافتی که آغاز گشته بود پایان می یابد و رویش برگ درختان آغاز می گردد.

http://www.harmonytalk.com/logos/audio.gif Spring part 2, Largo (http://www.harmonytalk.com/music/spring2.mp3)

در میانه " بهار"، رویای شیرین ارمغان برگهای نورسته ای است که سایه بر چوپان گسترده اند و چون آشیانی او را در برگرفته اند. در اینجا پارس سگ چوپان که توسط ویولا نواخته می شود، به گوش می رسد. لارگوی لطیف موومان دوم بهار در انتها، جای خود را به شادمانی موومان پایانی می دهد.

در جای جای رقص روستایی آخرین موومان این کنسرتو، تکنواز با گردشهایی زیبا و ظریف به میان شادمانی جمع می آید و باز هنرمندانه از میان آنها می گریزد. ....

http://www.harmonytalk.com/logos/audio.gif Spring part 3, Allegro (http://www.harmonytalk.com/music/spring3.mp3)

با فرا رسیدن تابستان، غریو خشمگین آفتاب آن که گویی درختان را خم می کند، گله چوپان را می سوزاند. تابستان با مقدمه ای کوتاه توسط ارکستر آغاز می گردد و بزودی این مقدمه با تک نوازی ویولن جایگزین می گردد. بخش زیبای اختصاص یافته به تکنواز در این لحظات موسیقی، نشانه ای است از مهارت ویوالدی در نواختن ویولن.

http://www.harmonytalk.com/logos/audio.gif Summer part 1, Allegro non molto (http://www.harmonytalk.com/music/summer1.mp3)

با برگشت دوباره ارکستر به موسیقی مقدمه تابستان، صدای قمری و سهره از ساز تکنواز به گوش می رسد. فضای شگفت انگیز و زیبایی که ویوالدی در این بخش کنسرتو از وزش نسیم ملایم صبا و تقابل آن با تند باد شمال، در ذهن شنونده ترسیم می کند در ادامه با هراس چوپان از این رویارویی، به کمال می رسد و ترس موهوم چوپان به تصویر کشیده می شود...

http://www.harmonytalk.com/logos/audio.gif Summer part 2, Presto e forte (http://www.harmonytalk.com/music/summer2.mp3)

موومان میانی تابستان، حکایت از چوپان خسته و رنجوری دارد که ترس طوفان او را می آزارد و سرانجام در بخش پایانی این کنسرتو رعد و برق و رگبار به تندی بر مزارع کشاورزان می تازد .

http://www.harmonytalk.com/logos/audio.gif Summer part 3, Presto (http://www.harmonytalk.com/music/summer3.mp3)

در اینجا تکنواز، با نواختن سریع آرپژهای سه سیمه ای که از پوزیسیون هفتم ویولن آغاز می گردد، دیگر بار تمرکز شنونده را به نکته ای ظریف معطوف می دارد و آن نقش ارزنده ویوالدی در اعتلای سطح تکنیک نوازندگی ویولن در دوره حیات اوست.

LaDy Ds DeMoNa
4th March 2010, 12:05 PM
چهار فصل و چهار احساس متفاوت
چهار فصل و چهار شگفتي كه مانند قطعات پازل بدون هم معنايي ندارند
اين پست شامل چهار قطعه ده دقيقه اي است
كه بهترين قطعات كلاسيك دنياست كه هر كسي ميتونه از گوش دادن بهش لذت ببره
مخصوصا قطعه بهار كه واقعا منو به وجد مياره
آنتنيو ويوالدي با اين كار خودش رو تا ابد جاودان كرد
بازديدكنندگاني كه از اين پست خوششون اومد بايد از soroush تشكر كنند
موفق باشيد

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/35253463/Antonio+Vivaldi+Vivaldi+by+Franois+Morellon+de.jpg

من تا جايي كه بتونم هواداران وبلاگم رو راضي ميكنم
ولي اين وبلاگ گنجايش بيشتر از اين رو نداره
پس حرفه اي ها بيان اينتو
http://www.hamavaz.com/article4077.html (http://www.hamavaz.com/article4077.html)
تا كامل دانلود كنيد و اطلاعاتتون کاملتر بشه

اما فایلهایی که در این وبلاگ هست:

كيفيت قطعه بهار: 160Kbps
كيفيت قطعه تابستان: 128Kbps
كيفيت قطعه پاييز: 112Kbps
كيفيت قطعه زمستان: 128Kbps

حجم قطعه بهار: 11MB
حجم قطعه تابستان: 9MB
حجم قطعه پاييز: 4MB
حجم قطعه زمستان: 8MB

نوع فايلهاي صوتي: Mp3
مدت زمان ها: ~10دقيقه



http://www.belaireks.org/images/Our%20Community/Four%20Seasons%20Logo.jpg

بهار (http://springfield.ru/muzzz/Antonio_Vivaldi_-_Spring.mp3)
تابستان (http://w461.wrzuta.pl/sr/f/1cfRElGNN18/vivaldi_-_four_seasons_-_summer.mp3)
پاییز (http://tuanvietnam.net/Library/medias/VivaldifourSeasonConcertoNo.3.F.I.No.24.Autumn.2.A dagio.3.Allegro.mp3)
زمستان (http://ouregypt.us/art/music/Vivaldi%20Winter.mp3)

http://image.listen.com/img/170x170/4/9/3/3/1723394_170x170.jpg

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد