PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ترد رسمی بازی S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat



Geek
27th February 2010, 04:29 PM
با سلام خدمت دوستان.............
من خودم یکی از طرفداران پر و پا قرص بازی S.T.A.L.K.E.R. هستم(در واقع عاشقش هستم)...و واقعا حیف بود که تو انجمن ترد رسمی نداشته باشه....و اطمینان دارم این بازی طرفداران زیادی را داره.....
با توجه به این که ساختار کلی هر سه بازی تقریبا یکسا ن است من از SOC شروع کردم تا Call of Pripyat رسیدم...و امیدوارم سازندگان مانند شماره اول بد قولی نکنند و بازی را با شروع سال 2010 به بازار عرضه کنند و اگر اطلاعات جدیدی به بازی اضافه شد پست را اصلاح می کنم....



http://images.techtree.com/ttimages/story/85444_stalker_wp_01_1280.jpg



حتما از خودتون پرسیدین که کلمه ی دور و دراز S.T.A.L.K.E.R. به چه مفهومه؟؟؟؟

خوب من بهتون می گم stalker یعنی ترس وحشت جست و جو جذابیت باگ!!!! و.......

SHADOW OF CHERNOBYL

در سال 2007 هیچکس فکرش را نمی کرد که یک بازی FPS (که خیلی هم زیاد شدن!!) با نام عجیب و غریب STALKER با صرف زمان حدودا 6 سال زمان و برخورد با تاخیر های فراوان بتواند چنین موفقیت عظیمی را کسب کند!!!!!!؟؟؟؟؟

از اسم بازی پیداست که این بازی در منطقه Chernobyl واطراف اون جریان دره اما پیش زمینه Chernobyl…
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
حادثه اتمی چرنوبیل


http://www.atomicarchive.com/History/coldwar/images/chernobyl.jpg

بدترین حادثه اتمی غیرنظامی تاریخ جهان است که در رآکتور شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل اکراین در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ اتفاق افتاد.
این راکتور از رآکتورهای RBMK بود.


حادثه

در ۲۵ و ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ متصدیان راکتور برای انجام آزمایشی سیستم ایمنی راکتور را غیر فعال کردند (کندکننده‌های نوترون را از آن خارج کردند).
نتیجه آن راکتوری بدون کندکننده مناسب و از کنترل خارج شدن آن بود.

بدون توانایی در کنترل رآکتور، دمای آن به حدی رسید که بیشتر از حرارت خروجی طرح ریزی شده بود.

حادثه زمانی آغاز شد که در ۱۰:۱۱ شب ۲۵ آوریل ۱۹۸۶نیروگاه چرنوبیل دستور کاهش میزان قدرت رآکتوربرای تست را دریافت نمود و نیروگاه شروع به کاهش قدرت رآکتور شماره چهار تا ۳۰ درصد نمود.
دو اشتباه واقعه مهلک چرنوبیل را رقم زد اولین اشتباه زمانی بود که کنترل کننده رآکتور به اشتباه و بر اثر عدم تنظیم کردن میله‌های جذب نوترون نیروی راکتور را تا یک درصد کاهش داد و رآکتور بیش از پیش افت قدرت پیدا کرد.

در اینجا بود که پرسنل دومین اشتباه خود را انجام دادند و تقریبا تمامی میله‌های کنترل را از داخل رآکتوربیرون کشیدند.
این همانند زمانی است که اتومبیلی را در آن واحد هم گاز داد و هم ترمز گرفت.در این زمان و با وجود نبود میله‌های کنترل کننده قدرت در داخل منطقه فعال نیروی رآکتور به ۷ درصد افزایش پیدا نمود.

نتیجه ی این عملکرد دو انفجاراتمی بود که صورت گرفت....





عواقب

تعداد زیادی از کارکنان تأسیسات در عرض چند ساعت نشانه‌های دریافت تشعشع رادیو اکتیو را نشان دادند.

عده زیادی کارمند و آتش نشان که بدون محافظ مشغول به کار بودند، بیشتر بخاطر شروع آتش سوزی دچار اسیب های شدید و جبران ناپذیر شدند
عده افرادی که در بیمارستانها بستری شدند، تا ساعت ۶ صبح به ۱۰۸ و تا پایان روز اول به ۱۳۲ نفر رسید.

پس از انفجار ابتدا محیط اطراف تاسیسات به امواج رادیواکتیو آلوده گشت و بعد به تدریج ابرهای آلوده به نواحی دورتر سرکشیدند و بارش باران سبب شد که بخش‌های وسیعی از اروپا به مواد رادیواکتیو آلوده شود.
در اثر انفجار در راکتور بلوک چهار تاسیسات اتمی چرنوبیل، مواد رادیواکتیو برای ساختن حدود ۱۰۰ بمب اتمی آزاد شدند. اگرچه در آن سال مقامات اتحاد شوروی سابق در آن زمان، پخش هر گونه خبری را در مورد این فاجعه به شدت ممنوع ساختند اما در مقایسه جوامع بشری، فاجعه چرنوبیل و حشتناک ترین فاجعه تکنوژنیک انسانی در تمام تاریخ به شمار می‌آید در اثر فاجعه چرنوبیل قریب به۵ میلیون نفر آسیب دیدند، حدود ۵ هزار مرکز مسکونی در جمهوری روسیه، سفید اوکراین و فدراسیون روسیه با ذرات رادیو اکتیو آلوده شدند. از میان آنها، ۲۲۱۸ شهر و روستا با جمعیت حدود ۲/۴ میلیون نفر در محدوده اوکراین قرار داشتند، فاجعه چرنوبیل جمعیت کشورهای مذکور را تحت الشعاع قرار داد.



غیر از اوکراین، جمهوری روسیه سفید و فدراسیون روسیه، کشورهای سوئد، نروژ، لهستان، بریتانیای کبیر و برخی کشورهای دیگر نیز اثرات فاجعه را احساس کردند.
عوامل اصلی فاجعه انجام آزمایش بدون فراهم بودن شرایط، سطح پایین دانش امنیت هسته‌ای دانشمندان شوروی، سطح ناکافی ایمنی در راکتور، اشتباهات پرسنل اعلام شد.




عملیات امحا نتایج فاجعه در نیروگاه چرنوبیل از تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ تحت ریاست کمیسیون دولتی شوروی آغاز شد.



این عملیات از نیمه دوم روز ۲۶ آوریل شروع شد و تا سال ۱۹۹۱ ادامه یافت.
در اولین گام یک منطقه انزوا در محدوده ۳۰ کیلومتری اطراف نیروگاه چرنوبیل تعیین شد.
از ۲۷ آوریل سال ۱۹۸۶ حکومت اوکراین ساکنین شهرهای پریپیتت و چرنوبیل، و روستاهای داخل منطقه ۳۰ کیلومتری (حدود ۱۰۰ هزار نفر) را به خارج این محدوده انتقال داد.پنهان کردن اطلاعات مربوط به فاجعه چرنوبیل باعث شکل گیری و گسترش شایعات باور نکردنی پیرامون نتایج فاجعه شد.

ریاست شوروی از پذیرش همکاری بین المللی برای انجام عملیات امحا نتایج فاجعه هسته‌ای امتناع کرد.
تنها در سال ۱۹۸۹ بود که حکومت شوروی از آژانس انرژی اتمی به منظور ارزیابی کارشناسی عملیات امحا ، درخواست کمک کرد.
فاجعه چرنوبیل وضعیت تشعشع در محدوده‌های بسیاری از کشورهای اروپایی را به شدت تغییر داد.
در ماه می‌ سال ۱۹۸۶ در تمامی کشورهای نیمکره جنوبی، در اقیانوسهای آرام، اتلانتیک و منجمد شمالی اثار انفجار به وضوح ملاحظه می‌شدند.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

خوب داشتم می گفتم چیزی که باعث شده این بازی به یک بازی عالی و بی رقیب در سبک خودش بشه را میشه تو یک کلمه خلاصه کرد Game play که خیلی ها به این بازی لقب oblivion +اسلحه دادن (اشتباه نکنید سبک بازی fps است؟) مهم ترین ویژگی گیم پلی بازی محیط بسیار بزرگ داستان کاملا غیر خطی و هوش مصنوعی بی نظیر دشمنان است



شما در نقش افرادی به نام استاکر که برای به دست اوردن اطلاعات و اشیای ارزشمند((Artifact وارد این منطقه مخوف و ترسناک خواهید و باید با سایر نفرات به رقابت بپردازید
در این بازی شما در دنیایی به اسم zone تنها هستید که باید برای زنده ماندن وگذشته خود تلاش کنید(البته اگر هدف دیگری از بازی ندارید....مثلا پول دار شدن...چون بازی دارای پایان های متفاوت می باشد) جو موجود در بازی بسیار تاثیر گذار بوده(تنهایی ترس ) با گرافیک خوب وزیبای خود (البته سنگین) صدا گذاری بی نظیر ترکیب شده تا بتواند طرفذاران بسیاری را به خود جلب کند



این بازی نکات مثبت فراوانی دارد از جمله سلاح های واقع گرایانه و متفاوت که هر کدام دارای گلوله سرعت خشاب گذاری دقت و...متفاوتی هستند و هر شخص با توجه به سلیقه شخصی خود سلاح مورد نظرش را انتخاب کند...زره های واقعا متفاوت و جالب بسته های سلامتی فراوان (نان گوشت بانداژو....)محیط بسیار بزرگ (تاکید می کنم بسیار یزرگ) هوش مصنوعی بی نظیر دشمنان که باعث شده هر بار عبور از یک منطقه به یک تجربه ی کاملا متفاوت تبدیل شود گرافیک زیبا چرخه ی شب و روز ارزش تکرار بالاو امکان استفاده از Artifact ها که هر کدام دارای ویژگی خاص خود هستندو....

در این بازی گروه های مختلفی از استاکر ها موجود هستند که که رابطه ی شما با انها با توجه به انتخاب های شما صورت می گیرد که هر گروه دارای نقاط استرتژیک سلاح ها و زره های مخصوص به خود است که تجربه همکاری با هر یک از این گروه ها باعث شده تا شما بازی را یک باز دیگر تکرار کنید این گروه ها هر کدام برای بقای خود تلا ش کرده و اگر لازم باشد با هم در گیر می شوند از جمله این گروه ها می توان به Longer , Freedom, Duty, Miliraty , Merc ,Bandit و....... اشاره کرد


علاوه بر استاکر ها که دشمن درجه یک شما محسوب می شوند موجو دات تغییر شکل یافته ی دیگری نیز هستند که در گوشه کنار بازی انتظار طعمه های خود را می کشند از جمله سگ های کور گرازهای وحشی و..... علاوه بر دشمنان تغییراتی که محیط پس از انفجار اتمی کرده نیز برای شما درد سر ساز خواهد شد از جمله Anomaly (الوده شدن به مواد رادیو اکتیو) طوفان های حاصل از مواد رادیو اکتیو و....


این بازی مشکلات زیادی داشت که از تبدیل شدنش به یک شاهکار جلو گیری کرد از جمله باگ های فراوان و عجیب غریب ( تا حالا این همه باگ در یک جا ندیده بودم) هوش مصنوعی بالا که باعث شده بازی به طور بی رحمانه ای سخت باشه......داستان مبهم که حتی clear sky هم نتوانست کمک زیادی به shadow of Chernobyl بکند انیمیشن های نه چندان طبیعی و....

http://media.giantbomb.com/uploads/0/9277/376142-stalker1_super.jpg http://www.dvhardware.net/news/stalker_screenshot1.jpg



Clear sky

اولین بسته الحاقی منتشر شده برای بازی بود که در مدت زمان حدودا یک سال اماده شد!!! طرفداران این بازی انتظار یک بازی کامل و بی نقص را می کشیدند که متاسفانه این طور نشد داستان این بازی مقدمه ای برای داستان اصلی و درباره ی سفرهای اول و دوم strelok به اعما ق zone است داستان کلی بازی همچنان مبهم است

بازی دارای نکات مثبت زیادی بوده از جمله اضافه شدن گروه های بیشتری از استاکرها وامکان عضویت در انها مناطق جدید به همراه برخی مناطق قبلی افزایش هوش مصنوعی (که بازی را واقعا سخت میکنه...حالا دیگه استاکرها می توانند نارنجک بندازن...کاور بگیرن...حالا حساب کنید چه شود!!!) بهبود انیمیشن ها و گرافیک بازی و...

متاسفانه نکات منفی بازی بیشتر بود سازندگان نه تنها باگ های قبلی را بر طرف نکردن بلکه باگ های جدیدی هم اضافه کردن..... کمبود پول و بسته های سلامتی کمتر شدن مراحل جذاب که در ازمایشگاه های زیر زمین اتفاق می افتاد تغییر نوع PDA (که من خودم PDA قبلی را بیشتر می پسندیدم) کمبود پول و ایتم های مخفی شده در محیط تغییر شیوه ی پیدا کردن Artifact ها که در بازی قبلی به وفور و سادگی یافت می شد و....

http://xollothnews.files.wordpress.com/2009/04/stalker-shadow-of-chernobyl-20040826051535637.jpg http://extreme.pcgameshardware.de/members/e-freak1-albums-s-t-l-k-e-r-clear-sky-screenshot-s-1014-picture18210-wallpaper-stalker-clear-sky-07.jpg

Call of pripyat

و اما بازی که به اسم اون تاپیک زده شده.....
GSC Game World بعد از کلی شایعه و حرف و حدیث اعلام کرد که سری جدید بازی .S.T.A.L.K.E.R ساخته خواهد شد.(برای PC) و سپس برای کنسول ها پورت خواهد شد

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat سومین بازی از سری بازی های استالکر که یک FPS بسیار واقعی و با کیفیت خواهد بود.
این پروژه که GSC Game World آن را بر عهده دارد در پاییز 2009 ریلیز البته (Q1 2010 )خواهد شد.اتفاقات S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat بسیار زیادتر و گسترده تر شده بعد از پایان ساخت STALKER.: Shadow of Chernobyl (نسخه Clear Sky از Shadow Of Chernobyl گستردگی کمتری دارد).
بازی بسیار گسترده تر شده و یا منطقه دارد ، گروه های ناپایدار یا فرعی در بازی در نقشه وسیع بازی وجود دارند و تمام گروه های بازی در این تلاشند تا CNPP را تحت کنترل خود داشته باشند و با شما رقابت می کنند

اما خط داستانی.....
شخصیت اصلی بازی شخصی به نام Alexander Degtyarev است که داستان به جایی بر میگردد که همه ی استاکر ها درsoc سعی در ورود به اعماق zone و عبور از گذر گاه را داشتند..... و به طور غیر منتظره ، نیروهای نظامی فعالیتشان رو افزایش دادند.اخبار در رابطه با این جنگ و آشوب پخش شد و ارتش مرکزی به مبدا(Zone)رسید و توسعه برای بازسازی آبراه شروع شد.تمامی راههایی که به عمق Zoneمنتهی می شدند جست و جو خواهند شد حتی کوچکترین نقاط سپس سربازان زره پوش آنها به آنجا فرستاده شدند تا کنترل منطقه را کاملا به دست بگیرند. اما یک چیز خیلی مبهم و گیج کننده بود ، که تمام هلیکوپترهای تجسس ناپدید شده بودند.
حتما تا حالا خودتون حدس زدین ما باید دنبال اون هلیکوپتر ها بگردیم....و ادامه ماجرا....

همان طور که از متن مصاحبه مشخص است محیط بازی بسیار وسیع تر شده حدود در 70 درصد منطقه جست وجویی ناب و منحصر به فرد خواهید و تعدادی منطقه جدید نیز به بازی اضافه شده از جمله ی
Dark water قلمروی باتلاقی با anomaly و با ساختمان های متروکه به طور متراکم ساخته شده
متفاوت با مرحله اول( clear sky )
Jupiter منطقه ی صنعتی یک کارخانه ی صنعتی ویران شده ی بسیار عظیم
شهر pripyat به طور کامل بازسازی شده (قسمت شرقی شهر...نه ان بخشی که در بازی اول شاهد بودیم) با اداره پست منطقه نیرو گاه ها و دیگر مناطق مشهور و به گفته سازندگان شهر و موقعیت جغرافیایی ان کاملا با نقشه جهانی مطابقت دارد چیزی که در بازی اول به ان بی توجهی شده بود
روستای copachi همراه با جزییات ان ایستگاه قطار Yanovو...


عملکرد منستر ها تغییر کرده و به شکل واقع گرایانه تری در امده ( شکار در شب) بعضی موجودات جدید نیز به بازی اضافه شده...از این به بعد شب ها هم نیاز به خواب خواهید داشت امکان خوابیدن شما وجود دارد.شما قادر به خوابیدن در زیر درختان و گیاهان نیستید و باید در داخل کیسه خواب بخوابید.اما شما در هر پایگاهی لباس هایی پیدا خواهید کرد که شب را آنجا بخوابید.انتظار برای صبح شدن از SoC خیلی بهتر شده است – می توان به استراحت پرداخته یا همان در دل شب عملیات خود را انجام دهید
بازی هم چنان بر پایه موتور x Ray طراحی شده و بر طبق عکس های منتشر شده از بازی گرافیک بازی همچنان زیباست و بر طبق گفته ی سازندگان قرار است که بازی از Dx 11 هم پشتیبانی می کند ( هر چند که ما هنوز Dx 10 را به درستی درک نکردیم) و این بار سازندگان به یک نکته رسیدند که خیلی وقت پیش باید می رسیدند (تست کامل بازی قبل از انتشار بازی) امید وار هستم که این تاخیر های به وجود امده این امر را میسر کند

این بازی قرار است در Q1 2010 و به طور مستقیم برای pc عرضه شده سپس برای کنسول ها پورت گردد سسیتم مورد نیاز اون به شرح زیر است


Minimum System Requirements


Intel Pentium 4 2.0 Ghz / AMD XP 2200+
512 MB RAM
128 MB DirectX 8.0 compatible card /
nVIDIA GeForce 5700 / ATI Radeon 9600
http://www.pcgameshardware.com/screenshots/418x627/2009/10/Stalker-COP-Special-Edition.jpg

Recommended System Requirements

Intel Core 2 Duo E7400 / AMD 64 X2 5600+
2 GB RAM
512 MB DirectX 9.0c compatible card /
nVIDIA GeForce 9800 GTX / ATI Radeon HD 4850


عکس هایی از بازی:

http://thisiswhatwelike.com/assets/0000/0089/stalker.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/103/1038477/stalker-call-of-pripyat-20091023003713986_640w.jpg



http://www.gamestar.hu/apix_collect/0905/stalker-call-of-pripyat/stalker-call-of-pripyat_screenshot_20090720104012_normal.jpg

http://otrapartida.com/wp-content/uploads/2009/05/stalker02.jpg

http://ui05.gamespot.com/2820/xrcopscreen0031280w_2.jpg

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد