s@ba
27th February 2010, 10:40 AM
بر اساس جدیدترین گزارش گارتنر، متوسط قیمت فروش تلفن همراه که در سال 2009 با رقابت قیمت فشرده، تحت فشار قرار گرفت با بهبود وضعیت اقتصادی و تغییر راهکار فروش، در سال 2010 تثبیت خواهد شد.
به گزارش ایسنا، بنا بر گزارش جدید این شرکت پژوهشی، با بهبود وضعیت صنعت تلفن همراه از رکود سال گذشته و تثبیت قیمت سختافزار، سازندگان تلفن همراه با مطرح شدن رابط کاری جذاب در سال جاری، توجه خود را برروی برنامهها متمرکز میکنند.
به گفته مدیر پژوهش گارتنر در بخش دستگاههای قابل حمل، همچنان انتظار میرود متوسط قیمت فروش تلفنهای همراه در سال 2010 بین دو تا چهار درصد کاهش یابد اما این نرخ کاهش بسیار کمتر از سال قبلی خواهد بود و این کاهش با وجود رشد 11 تا 13 درصدی در حجم بازار به درآمد فروشندگان تلفن لطمه میزند.
همچنین در حالی که قیمت تلفنهای مدل پایین چندان کاهش نخواهد یافت اما با ادامه عرضه خدمات و برنامههای بیشتر برای تلفنهای هوشمند، کاهش قیمت در این دستگاهها ادامه مییابد.
طبق اعلام گارتنر، در سه ماهه چهارم سال 2009 تا پایان 31 ماه دسامبر، 340 میلیون دستگاه گوشی به فروش رفت که به دلیل فروش خوب تلفنهای هوشمند و گوشیهای ارزانقیمت 8.3 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل آن بود.
این افزایش بهدنبال رشد 0.1 درصدی فروش گوشی در سه ماهه سوم و فروش 309 میلیون دستگاه گوشی نسبت به یک سال قبل انجام گرفت.
بازار تلفنهای همراه در حال بهبود یافتن از رکود عمیق در طول سال 2009 است که بحران اقتصادی به قدرت خرید مصرف کنندگان در سراسر جهان لطمه زد. فروش تلفنهای هوشمندی مانند آیفون و ان 97 نوکیا در سه ماهه چهارم بیشتر از مجموع بازار رشد بیشتری داشت و با 41 درصد افزایش به 53.8 میلیون دستگاه رسید. فروش کل سال 2009 نیز نسبت به سال 2008 کاهش 0.9 درصدی یافته و به 1.21 میلیارد دستگاه رسید.
شرکت فنلاندی نوکیا با فروش بهتر از پیشبینیهای انجام گرفته، موقعیت برتری را در این بازار حفظ کرد اما متوسط قیمت فروش تلفنهای هوشمندش نشان میدهد همچنان از سوی رقبا تحت فشار قرار دارد.
شرکت کرهیی سامسونگ الکترونیکس در میان پنج فروشنده اصلی برنده واقعی بود و موفق شد به کمک مدلهای گوشیهای متوسط و بهبود سیستم توزیع، سهم بازارش را در سال 2009 افزایش دهد اما شرکت آمریکایی موتورولا شاهد بزرگترین کاهش سهم بازار در میان فروشندگان اصلی در این سال بود.
بنا بر این گزارش، در بازار سیستمهای عامل تلفن هوشمند سیمبیان با وجود کاهش سهم بازارش از 52 به 47 درصد که در نتیجه فروش ضعیف دستگاههای پیشرفته نوکیا و رقابت از سوی پلتفرمهای رقیب مورد استفاده اپل و rim روی داد، در سال 2009 همچنان پلتفرم برتر بود و سیستم عامل آندروید گوگل نیز به سرعت رشد کرده و سهم بازارش را از 0.5 درصد در سال قبل به 3.9 درصد در سال 2009 رساند.
گارتنر
به گزارش ایسنا، بنا بر گزارش جدید این شرکت پژوهشی، با بهبود وضعیت صنعت تلفن همراه از رکود سال گذشته و تثبیت قیمت سختافزار، سازندگان تلفن همراه با مطرح شدن رابط کاری جذاب در سال جاری، توجه خود را برروی برنامهها متمرکز میکنند.
به گفته مدیر پژوهش گارتنر در بخش دستگاههای قابل حمل، همچنان انتظار میرود متوسط قیمت فروش تلفنهای همراه در سال 2010 بین دو تا چهار درصد کاهش یابد اما این نرخ کاهش بسیار کمتر از سال قبلی خواهد بود و این کاهش با وجود رشد 11 تا 13 درصدی در حجم بازار به درآمد فروشندگان تلفن لطمه میزند.
همچنین در حالی که قیمت تلفنهای مدل پایین چندان کاهش نخواهد یافت اما با ادامه عرضه خدمات و برنامههای بیشتر برای تلفنهای هوشمند، کاهش قیمت در این دستگاهها ادامه مییابد.
طبق اعلام گارتنر، در سه ماهه چهارم سال 2009 تا پایان 31 ماه دسامبر، 340 میلیون دستگاه گوشی به فروش رفت که به دلیل فروش خوب تلفنهای هوشمند و گوشیهای ارزانقیمت 8.3 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل آن بود.
این افزایش بهدنبال رشد 0.1 درصدی فروش گوشی در سه ماهه سوم و فروش 309 میلیون دستگاه گوشی نسبت به یک سال قبل انجام گرفت.
بازار تلفنهای همراه در حال بهبود یافتن از رکود عمیق در طول سال 2009 است که بحران اقتصادی به قدرت خرید مصرف کنندگان در سراسر جهان لطمه زد. فروش تلفنهای هوشمندی مانند آیفون و ان 97 نوکیا در سه ماهه چهارم بیشتر از مجموع بازار رشد بیشتری داشت و با 41 درصد افزایش به 53.8 میلیون دستگاه رسید. فروش کل سال 2009 نیز نسبت به سال 2008 کاهش 0.9 درصدی یافته و به 1.21 میلیارد دستگاه رسید.
شرکت فنلاندی نوکیا با فروش بهتر از پیشبینیهای انجام گرفته، موقعیت برتری را در این بازار حفظ کرد اما متوسط قیمت فروش تلفنهای هوشمندش نشان میدهد همچنان از سوی رقبا تحت فشار قرار دارد.
شرکت کرهیی سامسونگ الکترونیکس در میان پنج فروشنده اصلی برنده واقعی بود و موفق شد به کمک مدلهای گوشیهای متوسط و بهبود سیستم توزیع، سهم بازارش را در سال 2009 افزایش دهد اما شرکت آمریکایی موتورولا شاهد بزرگترین کاهش سهم بازار در میان فروشندگان اصلی در این سال بود.
بنا بر این گزارش، در بازار سیستمهای عامل تلفن هوشمند سیمبیان با وجود کاهش سهم بازارش از 52 به 47 درصد که در نتیجه فروش ضعیف دستگاههای پیشرفته نوکیا و رقابت از سوی پلتفرمهای رقیب مورد استفاده اپل و rim روی داد، در سال 2009 همچنان پلتفرم برتر بود و سیستم عامل آندروید گوگل نیز به سرعت رشد کرده و سهم بازارش را از 0.5 درصد در سال قبل به 3.9 درصد در سال 2009 رساند.
گارتنر