PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تاریخچه هواپیماهای شرکت نورثروپ



N I M A
23rd October 2008, 10:52 PM
سلام
مطالب این تاپیک همه مربوط به کتابی با نام :
Northrop an aeronautical history
میباشد و هرگونه استفاده بدون نوشتن نام نخبگان جوان نویسنده و آدرس مطلب مجاز نمیباشد

N I M A
28th October 2008, 07:28 PM
N-3PB (Northrop – Patrol Bomber)

http://tinypic.com/view.php?pic=10z3jo1&s=4http://i35.tinypic.com/10z3jo1.jpg
مقدمه مترجم:

مطالب ذیل ترجمه ای آزاد از کتابNORTHROP AERONATICAL HISTORY است. این کتاب تولیدات شرکت معظم نورثروپ را ازسال 1939 تا سال 1973 را به صورت خلاصه و به صورت مختصر و مفید بیان میکند و در انتها به تولید F-18 اشاراتی میکند.

قصد دارم با ترجمه کردن مفید ترین مطالب این کتاب کمی به جزئیاتی از رشد کمپانیهای هواپیماسازی بپردازم که تا به امروز کمتر اشاراتی به آن شده است.

برای شروع به اولین هواپیما ساخته شده در شرکت نورثروپ میپردازم که بعد از REFORMATION این شرکت پدیدار شده است.

بمب افکن پاترول N-3PB

این هواگرد در سال 1939 برای پاسداری از سواحل نروژ طراحی شد و در واقع اولین هواپیما از شرکت هواپیمایی نورثروپ در دوره جدید فعالیت محسوب میشود.این هواپیما یک هواپیمای گشت/بمب افکن سه نفره تک موتوره –بال پایین-با دو اسکی مخصوص برای فرود بر روی آب و باند میباشد.برای اولین بار در طول نوامبر 1940 در کالیفرنیا توسط خلبان --------- تست پرواز انجام شد. و بعد از آن بعنوان سریعترین هواپیمای نظامی جهان که قابلیت فرود بر روی آب را داشت شناخته شد.حداکثر سرعت این هواپیما به 257 MPH میرسید.در 12 مارچ 1965 24 N-3PB توسط دولت نروژ سفارش داده شد.و در یک بازه 8 ماهه مراحل طراحی محاسبات و تولید انجام شد. و اولین هواپیما از خط تولید خارج شد.

بلافاسله بعد از اعطای قرارداد, نروژ مورد هجوم آلمان قرار گرفت. بر حسب ضرورت, هواپیما به گارد شاهنشاهی نروژ تحویل داده شد و بعنوان نیروی RAF بریتانیای کبیر در خارج از نروژ به کار گرفته شد.در طول جنگ جهانی دوم اسکادران PL330 نروژ(اسکادران N-3PB) به سه پایگاه ایسلندی برای پشتیبانی هوایی و گشت دریایی آتلانتیک شمالی منتقل شد. سه عملیات بدون محافظت و از سایت ساحلی توسعه نیافته شرقی, شمالی , جنوبی سواحل ایسلند انجام شد.در طول 19 ماه گشت دریایی نیروی زمینی نروژ از این هواپیماها در بدترین شرایط محیطی استفاده شد.

با وجود این مشکلات N-3PB رکوردی حسادت برانگیز در گشت و حمایت از زیر دریایی ها , اسکورت هوایی, عکسبرداری هوایی, نبرد هوایی, جابه جایی و استفاده بعنوان آمبولانس هوایی بجای گذاشت.

اولین نبرد هوایی در ایسلند و در 3 می 1942 اتفاق افتاد, جایی که سه خدمه N-3PB یک بمب افکن آلمانی را مجبور به عقب نشینی کردند و هواپیمای N-3PB نقش سودمندی در انهدام هواپیماها, کشتی هاو زیردریایی های شناسایی داشته است.

یک هواپیمای N-3PB در تسخیر زیر دریایی آلمان تاثیرگذار بوده است و دو هواپیمای دیگر در غرق کردن ناو BISMARK شرکت داشته اند.

نه عدد از N-3PB ها در طول سالهای 1941-42 در قرارگاه ایسلند بر اثر آب و هوای بد قطبی آسیب دیدند و بدون هیچ تعمیری از بین رفتند. یکی از هواپیماهای N-3PB از حملات هوایی جان سالم به در برد و باقی در برابر تهاجمهای هوایی تسلیم شدند.آخرین N-3PB نروژ در سال 1965 بر اثر ریزش سقف پایگاه KJEVIC به خاطر برف سنگین از بین رفت.

N3PB ظرفیت بارگیری 2000 پوند بمب را داشت و به 6 مسلسل مجهز شده بود. 4 اسلحه کالیبر 50 که در لبه جلویی بال قرار گرفته بود و دو مسلسل متحرک کالیبر 30 بر روی بدنه هواپیما. قابلیت نصب چند بمب 30 تا 1000 پوندی و یا یک بمب 2000 پوندی را نیز باید به خصوصیات این هواپیما افزود.

بدنه اصلی SEMIMONOQUE(نوعی استراکچر) از آلومینیوم 24 عیار ساخته شده بود.بدنه اساسا به دوقسمت در طول خط عمودی میانی تقسیم میشد.نیمه پایین تماما به قسمت میانی بالها اختصاص داده شده بود.

نحوه چیدمان تجهیزات خدمه این هواپیما بصورت زیر بود

1-خلبان در جلو

2-دیده بان / توپچی در ردیف دوم

3-و توپچی دوم و مسئول ارتباطات در صندلی انتهایی

نیروی هواپیماتوسط یک موتور مدل WRIGHT CYCLONE GR-1820-G200 که در دوران 2500 دور در دقیقه نیروی 1200 اسب بخار نیرو تولید میکند کار میکرد و در جلوی هواپیما یک پروانه ی سه شاخه سرعت ثابت از نوع HAMILTON STANDARD را میچرخاند.

جنس این قسمت از کروم جوشکاری شده است و بوسیله آستر رزین از انتقال ارتعاشات به بدنه جلوگیری شده بود.


با ما همراه باشید:
در مقاله بعدی به طراحی و ساخت اولین بال پرنده اشاره خواهیم کرد برعکس اکثر تصورات بمب افکن B-2 حتی جزو 5 تای اول بال پرنده ها محسوب نمیشود. عکس این بال پرنده را در زیر مشاهده میکنید:
http://i36.tinypic.com/2012hba.jpg

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد