PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفی انجمن ها و مراجع معتبر حسابداري و مالي



پديده
21st February 2010, 06:40 PM
سازمان حسابرسی ایران (http://www.audit.org.ir/home_fa.html)
نشریه حسابرس (http://www.hesabras.org/)
کتابخانه ملی ای (http://www.nli.ir/)ران
سازمان امور مالیاتی (http://www.storg.ir/)
ح (http://www.bijantarat.blogfa.com/)سابداری و حسابدار
حسابداری حرفه ای (http://www.cpa.blogfa.com/)
دانشجویان حسابداری پیام نور (http://www.pnu-karaj.blogfa.com/)
پایگاه اطلاع رسانی انجمنهای علمی حسابداری (http://www.bilan.ir/)
فصلنامه حسابر (http://www.hesabras.org/)س
وزارت امور اقتصادی و دارای (http://www.economicaffairs.ir/)ی
جامعه حسابداران رسمی ایرا (http://www.iacpa.ir/)ن
انجمن علمی اقتصادی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران (http://elmeeghtesad.blogfa.com/)
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی (http://www.itsr.ir/)
مرکز اموزش بازرگانی (http://www.btcedu.ir/)
تاریخچه اقتصاد و .. (http://cepa.newschool.edu/het/home.htm)
انجمن حسابداران خبره کانادا (http://www.clca.ca/)
انجمن حسابدارن خبره مدیریت (http://www.cima.org.uk/)
انجمن حسابداران خبره انگلستان و ولز (http://www.icaew.co.uk/)
فدراسیون بین المللی حسابداران (http://www.ifac.org/)
انجمن حسابداران رسمی آمریکا (http://www.alcpa.org/)
انجمن زنان حسابدار آمریکا (http://www.aswa.org/)
انجمن بین المللی مدیریت مالی (http://www.fma.org/)
انجمن حسابداران مدیریت (http://www.imanet.org/)
مجله حسابداران خبره (http://www.camagazme.com/)
روزنامه حسابداران رسمی (http://www.cpajournal.com/)
حسابدار الکترونیکی (http://www.electronicaccountant.com/)
ماهنامه انجمن حسابداران رسمی آمریکا (http://www.aicpa.org/pub/jofa/)
کمیته تدوین استاندارد های بین المللی حسابداری (http://www.iasc.org.uk/)
هیأت استاندارد های حسابداری انگلستان (http://www.asb.org.uk/)
انجمن حسابداران آمریکا (http://www.aaahq.org/)
موسسه اقتصادی امریکا (http://www.aeaweb.org/)
سایتهای مرتبط با رشته مدیریت (http://%20%20http//www.journals.uchicago.edu/)
پایگاه اطلاع رسانی انجمنهای علمی دانشجویان گروه حسابداری (http://www.bilan.ir/)
سایتهای مرتبط با حسابداری (http://www.aftab.ir/links/links.php?id=206)
aicpa (http://rahyaft.com/www.aicpa.org/default.htm)انجمن ملی حسابداران تائید شده ایالات متحده آمریکا
icaew (http://rahyaft.com/www.icaew.co.uk/default.htm)موسسه حسابداران قسم خورده انگلستان و ولز
isaca (http://rahyaft.com/www.isaca.org/default.htm)انجمن کنترل و حسابرسی سیستمهای اطلاعاتی. انجمنی جهانی در مورد سیستمهای اطلاعاتی حرفه ای و پیشرفته ارائه شده در حسابرسی ، کنترل و امنیت مالی و سیستمهای اطلاعاتی
nasba (http://rahyaft.com/www.nasba.org/default.htm)انجمن ملی بوردهای حسابداری.سازمانی که بوردهای حسابداری ایالات متحده آمریکا را معرفی می نماید
ifac (http://rahyaft.com/www.ifac.org/default.htm) فدراسیون بین المللی حسابداران.
ACCA (http://rahyaft.com/www.accaglobal.com/default.htm)تشکیلات گسترده حرفه ای برای حسابداران تائید شده و قسم خورده
imanet (http://rahyaft.com/www.imanet.org/default.htm)انجمن ارائه مدارک تحصیلی ، آموزش مدیریت حسابداران و مدیران مالی شرکت
amanet (http://rahyaft.com/www.amanet.org/seminars/default.htm)AMA سمینارهای آموزشی
http://iranlaws.hamrahnet.com/ (http://iranlaws.hamrahnet.com/)
http://www.mporg.ir/ghanoon86/ghanon86.htm (http://www.mporg.ir/ghanoon86/ghanon86.htm)
http://www.mefa.gov.ir/laws/dbpindex.asp?DN=2 (http://www.mefa.gov.ir/laws/dbpindex.asp?DN=2)
http://www.mefa.gov.ir/laws/dbpindex.asp?DN=1 (http://www.mefa.gov.ir/laws/dbpindex.asp?DN=1)

پديده
22nd February 2010, 11:44 AM
سايت انجمن حسابداران بين المللي پارس سوشيانت گستر
http://www.piaa.ir (http://www.piaa.ir)

وبلاگ مرجع حسابداران حرفه اي ايران
http://www.padideh4.blogfa.com (http://www.padideh4.blogfa.com)

وبلاگ گروه نرم افزاري ياران
http://www.yaransoft.blogfa.com (http://www.yaransoft.blogfa.com/)

پديده
26th February 2010, 12:13 PM
معرفی سازمان حسابرسی


بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، به موجب قوانین و مقرراتی که به تصویبشورای انقلاب رسید شرکتها و مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی متعددی ملی شدند یا تحتمدیریت دولت قرار گرفتند. برای حسابرسی این گونه مؤسسات، سه مؤسسه حسابرسی در بخشعمومی ایران به نامهایمؤسسه حسابرسی سازمان صنایع ملی و سازمانبرنامه) مؤسسه حسابرسی بنیاد مستضعفان (1359) ومؤسسهحسابرسی شاهد (1362) تشکیل شد و هریک حسابرسی و بازرسی قانونی گروهی ازشرکتها و مؤسسات را عهده‌دار گردیدند.
در سال 1362 به موجب قانونی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید مقرر شد باادغام این سه مؤسسه و شرکت سهامی حسابرسی (که در سال 1350 تشکیل شده بود و حسابرسیشرکتهای دولتی را به عهده داشت) سازمان حسابرسی تشکیل شود. اساسنامه قانونی سازمانحسابرسی در سال 1366 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید؛ و به این ترتیب، سازمانحسابرسی به صورت مؤسسه‌ای دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و وابسته به وزارت اموراقتصادی و دارایی تشکیل شد که ضمن ادامه اجرای وظایف مؤسسات مذکور به فعالیت درسایر زمینه‌های مقرر در اساسنامه خود پرداخت.



موضوع سازمان


اهم وظایف سازمان عبارت است از:
1. حسابرسی و بازرسی قانونی
الف) حسابرسی کلیه مؤسسات دولتی و حسابرسی و بازرسی شرکتهایی که صد در صد سرمایهآنها متعلق به دولت، وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی است.
ب) حسابرسی و بازرسی قانونی شرکتهایی که بیش از پنجاه درصد سرمایه آنها متعلق بهوزارتخانه ها، مؤسسات و یا شرکتهای دولتی باشد به تشخیص وزارت امور اقتصادی ودارایی.
پ) حسابرسی و بازرسی قانونی نهادهای انقلاب اسلامی در صورت تصویب مجمع یابالاترین رکن آنها و سایر دستگاههایی که توسط مدیریت منتخب دولت اداره میشوند.
ت) حسابرسی و بازرسی قانونی شرکتهای فرعی بانکها، مؤسسات و نهادهای عمومیغیردولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و سایر دستگاههایی که توسط مدیریت منتخب دولتاداره میشوند در صورت تصویب مجمع عمومی آنها.
ث) حسابرسی طرحهای تملک داراییهای ثابت و سایر قراردادهای ایجاد دارایی ثابت ( ازقبیل بیع متقابل) مورد اجرا در دستگاههای بندهای (الف) و (ب) فوق.
ج)حسابرسی عملیاتی آن دسته از شرکتها و طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای تحترسیدگی سازمان که دارای اهمیت، حساسیت و یا حجم بالای عملیات هستند بر حسب ارجاعوزیر امور اقتصادی و دارایی. علاوه بر موادر مذکور، سازمان می تواند حسابرسیعملیاتی شرکتهایی را که به صورت اختیاری متقاضی حسابرسی عملیاتی هستند، متنا سب باظرفیت خالی و امکانات موجود، انجام دهد.
چ) سایر موارد ارجاعی توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی.
ح) حسابرسی و بازرسی قانونی سایر دستگاهها در حدود امکانات و برنامه های اجرایی.
2. خدمات مالی مشاوره‌ای
الف) ارائه خدمات و مشاوره مالی و مدیریتی به وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی ودستگاههای مذکور در بندهای (الف) تا (د) بالا.
ب) ارائه خدمات و مشاوره مالی و طرح و استقرار سیستمهای مالی و خدمات مدیریت بهسایر دستگاهها.
3. تدوین اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی
الف) تدوین و انتشار اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی با نظرخواهی از جامعهحسابداران رسمی ایران و سایر مراجع ذیصلاح. اصول و ضوابط حرفه ای موارد زیر را شاملمیشود:
استانداردهای حسابداری، استانداردهای حسابرسی، آیین رفتار حرفهای، رهنمودهایمربوط به امور فوق.
ب) تدوین موازین اخلاقی و رفتار حرفهای حسابرسان سازمان براساس اصول و موازیناسلامی.
4. آموزش، تحقیقات و انتشارات
الف) انجام تحقیقات و مطالعات لازم به منظور کسب آخرین اطلاعات در زمینهحسابداری و حسابرسی و سایر رشته های مرتبط.
ب) نشر و اشاعه نتایج مطالعات و تحقیقات به منظور افزایش مستمر سطح دانش تخصصیحسابداری و حسابرسی در کشور.
پ) همکاری با سازمانهای دولتی، دانشگاهها، مراکز آموزشی و سایر دستگاهها درزمینه آماده سازی نیروی انسانی مورد نیاز برای امور حسابرسی و حسابداری.
ت) تربیت و آموزش افراد متعهد جهت تأمین کادر متخصص مورد نیاز از طریق اجرایبرنامه های مداوم آموزشی برای شاغلین در سازمان.

اساسنامه سازمان حسابرسی



فصل اول- کلیات


ماده 1-در اجرای قانون تشکیل سازمان حسابرسی مصوب پنجم دی ماه یکهزار وسیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی، سازمان حسابرسی که از این پس در این اساسنامه « سازمان » نامیده شده است و بصورت شرکت سهامی اداره می شود، تشکیل می گردد.
ماده 2-سازمان دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی بوده و وابسته به وزارتامور اقتصادی و دارائی می باشد و بر طبق قانون تشکیل سازمان حسابرسی و مفاد ایناساسنامه و آئیننامه های مربوط اداره خواهد شد.
تبصره 1- آئیننامه استخدامی سازمان حداکثر ظرف 3 ماه پس از تشکیل توسطسازمان با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و برای تصویب به هیأتوزیران تقدیم می شود. تا زمانیکه آئیننامه استخدامی سازمان بتصویب نرسیده است،کارکنان منتقله از سایر دستگاههای موضوع تبصره 5 ماده واحده قانون تشکیل سازمانحسابرسی تابع مقررات استخدامی مربوط به خود می باشند.
تبصره 2- آئیننامهاداری، مالی، معاملاتی و سایر آئیننامه های مورد نیاز پس از تصویب مجمع عمومیسازمان قابل اجراء خواهند بود.
ماده 3- سازمان برای مدت نامحدود تشکیل میگردد و انحلال آن فقط بموجبقانون میسر خواهد بود.
ماده 4 -مرکز اصلی سازمان تهران است و در صورت لزوم سازمان می تواند درسایر نقاط کشور شعبه دائر نماید.
تبصره- سازمان می تواند برای انجام عملیات حسابرسی و ارائه خدمات مالی،واحدهای اجرائی جداگانه بصورت مؤسسات حسابرسی و خدمات مالی دائر نماید. مؤسساتمزبور شخصیت حقوقی مستقل نداشته و بعنوان بخشی از تشکیلات سازمان از هر نظر تابعمفاد این اساسنامه و آئیننامه های اجرائی آن می باشد. نحوه تشکیل و اداره مؤسساتنامبرده به موجب دستورالعملی که بتصویب مجمع عمومی سازمان خواهد رسید معین خواهدشد.
ماده 5-سرمایه سازمان معادل پنجاه میلیون ریال می باشد که به پانصد سهمبا نام یکصد هزارریالی تقسیم شده است و تماماً متعلق به دولت می باشد. سرمایهسازمان از محل صرفه جوئی اعتبارات جاری وزارت امور اقتصادی و دارایی قابل تأمین وپرداخت است.
تبصره-ارزش ویژه (اموال و دارائیها و مطالبات به کسر بدهیها به ارزشدفتری) دستگاههای حسابرسی دولتی یا وابسته به دولت موضوع تبصره 5 ماده واحده قانونتشکیل سازمان حسابرسی پس از تصویب مجمع عمومی سازمان به حساب افزایش سرمایه سازمانمنظور خواهد شد.
فصل دوم- موضوع، وظایف و اختیارات


ماده 6-موضوع سازمان عبارتست از تأمین نیازهای اساسی دولت در زمینهحسابرسی و ارائه خدمات مالی لازم به بخشهای دولتی و تحت نظارت دولت و تدوین و تعمیماصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی منطبق با موازین اسلامی و تحقیق و تتبع در روشهایعلمی و عملی بمنظور اعتلای دانش تخصصی منطبق با نیازهای کشور.
ماده 7 -وظایف و اختیارات سازمان عبارتست از :
الف - انجام وظایف بازرس قانونی و امور حسابرسی کلیه دستگاههائی که بر طبق اصول 44 و 45 قانون اساسی که مالکیت عمومی بر آنها مترتب می باشد از قبیل بانکها ومؤسسات و شرکتهای بیمه و همچنین شرکتهای دولتی و مؤسسات و سازمانهای انتفاعی دولتی،مراکز تهیه و توزیع وابسته به وزارت بازرگانی، بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید و سایرنهادهای انقلاب اسلامی و مؤسسات و شرکتهای تحت پوشش آنها و شرکتها و کارخانجات ومؤسساتیکه صرفنظر از چگونگی مالکیت سرمایه آنها بموجب قوانین و مقررات مربوط توسطمدیریت منتخب دولت و یا تحت پوشش دستگاههای اجرائی اداره می شوند و سایر دستگاههایعمومی که طبق اساسنامه و مقررات مورد عمل مکلف به تعیین بازرس قانونی و انجامحسابرسی می باشند.
ب - انجام وظایف بازرس قانونی و امور حسابرسی شرکتها، مؤسسات و دستگاههائیکه درمجموع بیش از 50% سرمایه آنها بطور مستقیم و یا غیرمستقیم متعلق به دستگاههای موضوعبند الف فوق می باشد.
تبصره -انجام وظایف بازرس قانونی و امور حسابرسی توسط سازمان در شرکتهاو مؤسسات موضوع این بند که قسمتی از سهام آنها متعلق به بخش غیردولتی (تعاونی- خصوصی) می باشد، موکول به تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام است و چنانچه در اساسنامهاختیار تعیین بازرس قانونی و امور حسابرسی از جمله وظایف مجمع عمومی نباشد طبقاساسنامه عمل خواهد شد و در هر صورت نمایندگان صاحب سهام دولت و همچنین نمایندگانصاحب سهام شرکتهای دولتی و سایر دستگاههای مذکور در بند الف این ماده موظفند رأی بهانتخاب سازمان بدهند.
ج - حسابرسی طرحهای عمرانی (سرمایه گذاری ثابت) مورد اجراء در دستگاههای موضوعبندهای الف و ب این ماده.
د - انجام حسابرسی و خدمات مالی موردی ارجاعی توسط وزیرامور اقتصادی و دارائیدر حدود امکانات سازمان.
هـ - ارائه خدمات و مشاوره مالی به وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و دستگاههایمذکور در بندهای الف و ب فوق، در صورت نیاز و درخواست دستگاههای مزبور و در چارچوبامکانات و برنامه های سازمان.
و - تربیت و آموزش و جذب افراد متعهد جهت تأمین کادر متخصص مورد نیاز بمنظورخودکفایی از طریق ایجاد مؤسسه آموزشی و همچنین تنظیم و اجرای برنامه های مداومآموزشی بمنظور ارتقاء سطح دانش شاغلین در سازمان و همکاری با سازمانهای دولتی،دانشگاهها، مراکز آموزشی و سایر سازمانها در زمینه آموزشی و آماده سازی نیرویانسانی مورد نیاز برای امور حسابرسی و حسابداری.
ز - مرجع تخصصی و رسمی تدوین اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی در سطح کشور اینسازمان می باشد. گزارشات حسابرسی و صورتهای مالی که در تنظیم آنها اصول و ضوابطتعیین شده از طرف سازمان رعایت نشده باشد در هیچیک از مراجع دولتی قابل استفادهنخواهد بود.
ح - تدوین موازین اخلاقی و رفتار حرفه ای حسابرسان سازمان براساس اصول و موازیناسلامی.
ط - انجام تحقیقات و مطالعات لازم به منظور کسب آخرین اطلاعات در زمینه حسابداریو حسابرسی و سایر رشته های مربوط و نشر و اشاعه نتیجه حاصل به منظور افزایش مستمرسطح دانش تخصصی حسابداری و حسابرسی.
تبصره 1-انجام وظایف مندرج در بندهای الف و ب و ج فوق در مورد شرکتها ومؤسساتیکه شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، نیز توسط سازمان صورت خواهدگرفت.
تبصره 2-سازمان مجاز است در حدود امکانات و برنامه های اجرائی خودعلاوه بر دستگاههای مذکور در بندهای (الف و ب) فوق امور بازرسی قانونی، حسابرسی،ارائه خدمات و مشاوره مالی و طرح و استقرار سیستمهای مالی سایر دستگاهها را بنا بهدرخواست ارگان مجاز آنها پذیرفته و انجام دهد.
تبصره 3-سازمان می توانددر موارد اضطراری و پس از اخذ مجوز از مجمع عمومی به مسوولیت خود و تحت نظارتمستقیم طبق ضوابطی که به پیشنهاد هیأت عامل و تأیید هیأت عالی نظارت به تصویب وزیرامور اقتصادی و دارائی میرسد از خدمات اشخاص حقیقی ایرانی که به امر حسابرسی وخدمات و مشاوره مالی اشتغال دارند استفاده نماید. تأیید صلاحیت اشخاص مزبور جهتخرید خدمت از طرف سازمان در هر مورد طبق نظر حداقل سه نفر از اعضای هیأت عالی نظارتخواهد بود.

فصل سوم - ارکان سازمان


ماده 8- ارکان سازمان به شرح زیر است :
1. مجمع عمومی .
2. هیأت عامل .
3. مدیرعامل .
4. هیأت عالی نظارت .
مجمع عمومی


ماده 9- اعضاء مجمع عبارتند از :
1. وزیر امور اقتصادی و دارائی (رئیس مجمع) .
2. وزیر برنامه و بودجه .
3. رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران .
4. دو نفر دیگر از وزراء بهانتخاب هیأت وزیران .
ماده 10- مجمع عمومی سازمان حداقل سالی دو بار با دعوت کتبی رئیس مجمع بهمنظور اتخاذ تصمیم در مورد صورتهای مالی و بودجه سازمان و سایر وظایف تشکیل میشود وعلاوه بر آن با پیشنهاد مجمع عمومی، مدیرعامل و یا حداقل چهار نفر از اعضای هیأتعامل و یا هیأت عالی نظارت حداکثر ظرف 15 روز با دعوت کتبی رئیس مجمع تشکیل خواهدشد.
تبصره - جلسات مجمع عمومی با حضور حداقل چهار عضو رسمیت خواهد داشت وتصمیمات آن با اکثریت آراء معتبر میباشد.
ماده 11-وظایف مجمع عمومی عبارتست از :
1. نصب و عزل رئیس و اعضاء هیأت عامل به ترتیب مقرر در ایناساسنامه.
2. تعیین حقوق و مزایای مدیرعامل، اعضاء هیأت عامل، رئیس و اعضای هیأتعالی نظارت.
3. تصویب بودجه و صورتهای مالی و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارشات هیأتعامل و هیأت عالی نظارت.
4. تصویب تشکیلات سازمان و اتخاذ تصمیم در مورد خط مشیو برنامه های کلی و آموزشی سازمان.
5. تصویب آئیننامه های مندرج در این اساسنامهکه تصویب آن به عهده مجمع عمومی واگذار گردیده است.
6. پیشنهاد هرگونه تغییر دراساسنامه به هیأت وزیران جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی.
7. اتخاذ تصمیم نسبتبه موضوعات دیگری که در ارتباط با وظایف سازمان میباشد.
8. اتخاذ تصمیم در موردتغییر میزان سرمایه سازمان.
9. پیشنهاد هرگونه تغییر در آئیننامه استخدامیسازمان به مراجع ذیربط.
10. اجازه ایجاد شعبه و واحدهای اجرائی تابعه موضوع ماده 4 این قانون.
11. تعیین نهائی اصول ضوابط و استانداردهای حسابرسی وحسابداری.
12. تعیین نهائی موازین خاص اخلاقی و انضباطی حسابرسانسازمان.
هیأت عامل


ماده 12- هیأت عامل سازمان از یکنفر رئیس که سمت مدیرعامل را نیز خواهدداشت و یک قائم مقام و هفت عضو دیگر که بطور موظف انجام وظیفه خواهند نمود و همگیمتخصص و متعهد و متدین و دارای حسن شهرت در حرفه میباشند تشکیل میگردد.
تبصره-قائم مقام در غیاب مدیرعامل عهده دار وظایف وی خواهدبود.
ماده 13- اعضای هیأت عامل باید دارای تحصیلات عالی در یکی از رشته هایحسابداری و حسابرسی، و مالی، بازرگانی و بانکداری و یا رشته های وابسته به آنهابوده و حداقل 7 سال تجربه در رشته حسابرسی بعد از اخذ مدرک کارشناسی داشتهباشند.
ماده 14- مدیرعامل به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارائی و تصویب مجمععمومی و قائم مقام مدیرعامل و سایر اعضاء هیأت عامل به پیشنهاد مدیرعامل و تأییدوزیر امور اقتصادی و دارائی و تصویب مجمع عمومی برای مدت سه سال تعیین و منصوبمیشوند.
تبصره- وزیر امور اقتصادی و دارائی میتواند عزل و یا تغییر سمت مدیرعاملو هر یک از اعضاء هیأت عامل را قبل از پایان دوره عضویت آنان به مجمع عمومی پیشنهادنماید.
ماده 15- هر یک از اعضاء هیأت عامل عهده دار بخشی از فعالیت سازمانخواهند بود و قبول سمتهای غیرموظف فقط در مؤسسات عام المنفعه و اجتماعی با تصویبوزیر امور اقتصادی و دارائی بلامانع است.
ماده 16- در صورت استعفاء، عزل و بازنشستگی و یا فوت هر یک از اعضاءهیأت عامل وزیر
امور اقتصادی و دارائی موظف است به ترتیب مقرر در این قانونحداکثر ظرف مدت یکماه جانشین وی را به مجمع عمومی پیشنهاد نماید.
ماده 17- جلسات هیأت عامل با حضور حداقل هفت نفر از اعضاء رسمیت خواهدیافت. ریاست جلسات هیأت عامل با مدیرعامل خواهد بود و تصمیمات متخذه با حداقل 5 رأیموافق معتبر است.
تبصره- جلسات هیأت عامل با پیشنهاد مدیرعامل یا حداقل 3 نفر از سایراعضاء هیأت عامل با دعوت کتبی مدیرعامل تشکیل خواهد شود.
ماده 18- تصمیمات هیأت عامل در دفتری ثبت و به امضاء اعضاء حاضر در جلساتخواهد رسید. مسئولیت ابلاغ و پیگیری مصوبات هیأت عامل با مدیرعامل است.
ماده 19- وظایف هیأت عامل عبارتست از:
1. بررسی و تأیید و ارائه بودجه سالانه و صورتهای مالی سالانه و گزارش عملکردسازمان به مجمع عمومی.
2. بررسی و تأیید تشکیلات سازمان جهت ارائه به مجمععمومی.
3. بررسی و تأیید پیشنهاد تغییر اساسنامه جهت ارائه به مجمععمومی.
4. اتخاذ تصمیم در مورد پیشنهادات صلح و سازش در دعاوی با رعایت قوانین ومقررات مربوط.
5. بررسی و تأیید آئیننامه های مورد نیاز و ارائه به مراجع ذیربطجهت تصویب.
6. بررسی و تأیید ضوابط و استانداردهای حسابداری و حسابرسی بنا بهپیشنهاد کمیته فنی جهت ارائه به مجمع عمومی.
7. بررسی و تأیید موازین اخلاقی وانضباطی حسابرسان سازمان بنا به پیشنهاد کمیته انضباطی جهت ارائه به مجمععمومی.
8. تعیین و تدوین برنامه های آموزشی در قالب اهداف و وظایف سازمان بنا بهپیشنهاد کمیته آموزشی.
ماده 20 - مدیر عامل بالاترین مقام اجرائی سازمان بوده و در حدود قوانینو مقررات مربوط مسوول اداره امور سازمان می باشد و دارای وظایف و اختیارات ذیلاست:
1. اجرای مصوبات مجمع عمومی و هیأت عامل.
2. تهیه و پیشنهاد بودجه سالانه بههیأت عامل.
3. تهیه صورتهای مالی و ارائه آن به هیأت عالی نظارت و مجمع عمومی پساز تأیید هیأت عامل.
4. تهیه گزارش عملکرد سازمان و ارائه آن به مجمع عمومی پساز تأیید هیأت عامل.
5. تهیه تشکیلات سازمان و ارائه آن به مجمع عمومی پس ازتأیید هیأت عامل.
6. پیشنهاد تغییر اساسنامه و آئیننامه استخدامی به مجمع عمومیپس از تأیید هیأت عامل.
7. تهیه و تدوین و ارائه آئیننامه های مالی و معاملاتی وسایر آئیننامه های مورد نیاز به مجمع عمومی پس از تأیید هیأت عامل.
8. تعیین سمتاجرائی و وظایف و اختیارات هریک از اعضاء هیأت عامل در اداره امورسازمان.
9. نمایندگی سازمان در کلیه مراجع قانونی با حق توکیل به غیر و ارجاعداوری و در موارد لازم ارائه پیشنهاد صلح و سازش به هیأت عامل.
10. دعوت اعضاءهیأت عامل جهت تشکیل جلسه.
ماده 21- کلیه اسناد و اوراق مالی و تعهدآور باید به امضاء مدیرعامل یاافراد مجاز از طرف وی و یکی از اعضاء هیأت عامل به انتخاب هیأت عامل برسد.
تبصره-مدیرعامل و عضو هیأت عامل موضوع ماده 21 می توانند حق امضاء اسنادو اوراق مالی و تعهدآور را در شعب و واحدهای اجرائی بموجب آئیننامه ای که به تصویبمجمع عمومی سازمان می رسد، برحسب مورد به مسوولین شعب یا واحدهای اجرائی سازمانواگذار نمایند. این تفویض اختیار رافع مسوولیت تفویض کننده نخواهدبود.
هیأت عالی نظارت


ماده 22- هیأت عالی نظارت مرکب از یک رئیس و چهار نفر عضو از بین افرادمسلمان، مومن و متقی و دارای حسن شهرت و مسلط به امورحسابرسی و حسابداری که دارایتحصیلات عالی در یکی از رشته های حسابداری و حسابرسی و مالی بازرگانی و بانکداری ویا رشته های وابسته به آنها با حداقل هفت سال تجربه در امور حسابرسی و حسابداری بعداز اخذ مدرک لیسانس در سطح مدیریت باشند برای مدت دو سال انتخاب می شوند و بایدلااقل یکماه قبل از انقضای دوره اعضای جدید انتخاب گردند و انتخاب مجدد اعضاءبلامانع است.
تبصره -رئیس هیأت عالی نظارت و یک عضو با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی ودارائی و تصویب هیأت وزیران و دو عضو با انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور و یک عضوبا پیشنهاد دادستان کل کشور منصوب خواهند شد.
ماده 23 - وظایف هیأت عالی نظارت عبارتست از:
1. نظارت مستمر بر عملیات جاری سازمان و واحدهای اجرائی تابعه آن بمنظور جلوگیریاز هرگونه انحراف احتمالی و حصول اطمینان از حسن اجرای امور برطبق خط مشی و برنامهها و ضوابط مصوب سازمان .
2. مطالعه و بررسی دستورالعملها و روشهای حسابرسی وحصول اطمینان از کفایت آنها.
3. بررسی گزارشات حسابرسی بمنظور حصول اطمینان ازتعقیب و اقدامات لازم در مورد متخلفین و دیگر موارد مهم مطرح شده در گزارشاتحسابرسی.
4. اجرای وظایف بازرس قانونی سازمان و واحدهای اجرائی تابعهآن.
5. تأیید صلاحیت اشخاص مذکور در تبصره 3 ماده 7 این اساسنامه و بررسی کیفیتکار آنان درخصوص حسابرسی ها و خدمات ارجاعی از طرف سازمان.
تبصره 1- حدود مسوولیتهای هیأت عالی نظارت در اجرای وظایف بازرس قانونیطبق قانون تجارت و سایر قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.
تبصره 2- اعضاءهیأت عالی نظارت منفردا" یا متفقا" گزارشهای لازم از نظارت خود بر سازمان را بطورمستمر به وزیر امور اقتصادی و دارائی مجمع عمومی و درصورت لزوم به دیوان محاسبات ،دادستانی کل کشور و هیأت وزیران تسلیم خواهند کرد.
ماده 24- هیأت عالی نظارت در ایفای وظایف خود میتواند کلیه اسناد، حسابهاو دارائیهای سازمان را مورد رسیدگی قرار دهد و به کلیه مقررات و تصمیمات و نوشته هاو گزارشات سازمان که لازم میداند دسترسی داشته باشد و بدون مداخله در امور جاریسازمان و در حدود وظایف نظرات خود را به مدیرعامل سازمان بدهد.
تبصره - شرکت رئیس یا یک نفر از اعضاء به معرفی رئیس هیأت عالی نظارت درجلسات هیأت عامل سازمان بدون داشتن حق رأی اجباری است. مدیرعامل سازمان مکلف استساعت و تاریخ تشکیل جلسات هیأت عامل را حداقل سه روز قبل از تشکیل کتبا" به هیأتعالی نظارت اعلام دارد. در غیراینصورت مصوبات جلسه اعتبار قانونی نخواهدداشت.
ماده 25- هیأت عالی نظارت دارای دبیرخانه ای میباشد که زیر نظر رئیس هیأتاداره خواهد شد.
دبیر و کارکنان دبیرخانه از بین کارمندان سازمان توسط رئیس هیأت عالی نظارت و باهماهنگی قبلی مدیرعامل تعیین میشود. نحوه اداره و وظایف دبیرخانه براساس آئین نامهای خواهد بود که توسط هیأت عالی نظارت تهیه و به تصویب مجمع عمومی خواهد رسیددبیرخانه هیأت عالی نظارت برای انجام وظایف خود از امکانات اداری و مالی سازماناستفاده خواهد نمود.
ماده 26 - رئیس و اعضای هیأت عالی نظارت بطور موظف انجام وظیفه خواهندنمود و قبول سمتهای غیرموظف فقط در مؤسسات عام المنفعه، و اجتماعی و آموزشی باتصویب مجمع عمومی بلامانع است.
ماده 27- حقوق و مزایای رئیس و اعضای هیأت عالی نظارت به ترتیب معادلمدیرعامل و اعضای هیأت عامل سازمان میباشد.
ماده 28 - آئیننامه داخلی هیأت عالی نظارت بوسیله هیأت تهیه و بتصویبمجمع عمومی سازمان میرسد.
فصل چهارم - سایر مقررات


ماده 29 - سازمان بمنظور حسن اجرای وظایف تخصصی خود دارای کمیته هایفنی، آموزشی و انضباطی میباشد، وظایف کمیته ها و همچنین تعداد و ترکیب اعضاء و نحوهاداره آنها مشترکا" توسط هیأت عامل و هیأت عالی نظارت تهیه و بتصویب مجمع عمومیمیرسد. این کمیته ها زیر نظر هیأت عامل انجام وظیفه خواهند نمود لیکن موظفند گزارشعملیات و صورتحساب خود را به هیأت عامل و هیأت عالی نظارت تسلیم نمایند.
تبصره - اعضاء کمیته ها از اشخاص متعهد و متخصص در یکی از رشته هایتحصیلی مذکور در ماده 22 این قانون انتخاب می شوند.
ماده 30 - اعضاء هیأت عامل و هیأت عالی نظارت پس از انتخاب سوگند خوردهو سوگند نامه را امضاء می نمایند که در انجام وظایف نهایت دقت و بی نظری را بکاربرند و کلیه نظرات ابرازی و تصمیماتی که میگیرند مقرون بصلاح کشور بوده و رعایتکامل حفظ اسرار سازمان را چه در زمان تصدی و چه بعد از آن بنمایند.
ماده 31- سال مالی سازمان از اول فروردین ماه هر سال شروع و به آخر اسفندماه همان سال خاتمه می یابد، مگر سال اول که از تاریخ تشکیل شروع و در پایان اسفندماه همان سال پایان میپذیرد.
ماده 32- صورتهای مالی هر سال سازمان باید حداقل سی روز قبل از تشکیلمجمع عمومی سازمان به هیأت عالی نظارت ارائه شود.
ماده 33- موارد پیش بینی نشده دراین اساسنامه تابع قانون تجارت خواهدبود.
قانون فوق مشتمل بر سی و سه ماده و هیجده تبصره در جلسه روز سه شنبه هفدهمشهریور ماه یکهزار و سیصد و شصت و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 25/6/1366به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی- اکبر هاشمی

پديده
26th February 2010, 03:57 PM
سايتهاي‌مرتبط
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن حسابداران خبره ايرانhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.iranianica.com/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن حسابداري ايرانhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.iranianaa.ir/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن آموزش حسابداريhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.acclearn.com/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif International Accounting Standards Boardhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.iasb.org/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif جامعه حسابداران رسمی ایرانhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.iacpa.ir/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif جامعه حسابداران رسمی ایرانhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.iranianica.com/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن بین المللی حسابداریhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.aat.co.uk/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن حسابداران خبره کاناداhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.cica.ca/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن حسابداران خبره استرالیاhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.icaa.org.au/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن حسابداران خبره ایرلندhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.icai.ie/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن حسابداران مدیریت انگلیسhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.cimaglobal.com/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن حسابداران مدیریت آمریکاhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.imanet.org/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن حسابداری آمریکاhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.aicpa.org/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif هیات استانداردهای حسابداری مالیhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.fasb.org/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif فدراسیون بین المللی حسابداریhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.ifac.org/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن حسابداران خبره انگلستانhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.icaew.co.uk/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن حسابداران خبره اسکاتلندhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://www.icas.org.uk/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif انجمن حسابداریhttp://i.ixnp.com/images/v6.20.1/t.gif (http://aaahq.org/)
http://www.accportal.com/img/bullet.gif کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار (http://www.kanoonkargozaran.com/)

moji5
27th February 2010, 03:31 PM
ديوان محاسبات كشور مؤسسه اي دولتي است كه در امور مالي و اداري مستقل مي باشد و زيرنظر مجلس شوراي اسلامي بعنوان بازوي نظارتي آن عمل مي نمايد. اين ديوان به كليه حسابهاي وزارتخانه، مؤسسات، شركتهاي دولتي و ساير دستگاههائي كه به نحوي از انحاء از بودجه كل كشور استفاده مي‌كنند به ترتيبي كه قانون مقرر مي‌دارد رسيدگي يا حسابرسي مي‌نمايد كه هيچ هزينه‌اي از اعتبارات مصوب تجاوز نكرده و هر وجهي در محل خود به مصرف رسيده باشد. ديوان محاسبات حسابها و اسناد و مدارك مربوطه را برابر قانون جمع‌آوري و گزارش تفريغ بودجه هر سال را به انضمام نظارت خود به مجلس شوراي اسلامي تسليم مي‌نمايد. ديوان محاسبات در اصطلاح حقوقي چنين تعريف شده است :

ديوان محاسبات دادگاهي است مالي كه مأمور معاينه و تفكيك محاسبات اداره ماليه و تفريغ كليه حسابداران خزانه بوده و نيز نظارت مي‌كند كه هزينه‌هاي معينه در بودجه از ميزان معين شده تجاوز نكند و تغيير و تبديل نيابد و هر وجهي در محل خود صرف شود و نيز مكلف است كه در امر معاينه و تفكيك محاسبات ادارات دولتي و جمع‌آوري سند خرج محاسبات و صورت كليه محاسبات مملكتي اقدام نمايد.

با توجه به صراحت قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران چگونگي ساختاري و مفهوم چنين تعريفي بطور صريح در اصول 54 و 55 قانون اساسي آمده است.
ديوان محاسبات كشور علاوه بر ستاد مركزي مستقر در پايتخت ، در كليه مراكز استانها نيز به موجب قانون تشكيلات استاني دارد.

اهداف ، وظايف و اختيارات ديوان محاسبات كشور:
مطابق قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و مقررات جاري مربوط، اهداف ديوان محاسبات كشور عبارتند از :
الف- اعمال كنترل و نظارت مستمر مالي به منظور پاسداري از بيت‌المال.

ب - عدم تجاوز هرگونه هزينه از اعتبارات مصوب در بودجه كل كشور.

ج- مصرف هرگونه وجهي از بودجه كل كشور در محل مصرف قانوني تعيين شده.

د- كنترل عمليات و فعاليتهاي مالي كليه وزارتخانه‌ها، مؤسسات شركتهاي دولتي و ساير دستگاههايي كه به نحوي از انحاء از بودجه كل كشور استفاده مي‌كنند.

هـ - بررسي و حسابرسي وجوه مصرف شده و درآمدها و ساير منابع تأمين اعتبار در ارتباط با سياستهاي مالي تعيين شده در بودجة مصوب با توجه به گزارش عملياتي و محاسباتي مأخوذه از دستگاههاي مربوطه

و- تهيه و تدوين گزارش تفريغ بودجه بانضمام نظرات خود و ارائه آن به مجلس شوراي اسلامي.

همچنين وظايف و اختيارات ديوان محاسبات كشور بر اساس مقررات جاري مربوط عبارتست از :
الف- حسابرسي يا رسيدگي كليه حسابهاي درآمد و هزينه و ساير دريافتها و پرداختها و نيز صورتهاي مالي دستگاهها از نظر مطابقت با قوانين و مقررات مالي و ساير قوانين مربوط و ضوابط لازم‌الاجرا، اعم از وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شركتهاي دولتي و ساير واحدها كه به نحوي از انحاء از بودجه كل كشور استفاده مي‌نمايند و هر گونه واحد اجرايي كه بر طبق اصول 44 و 45 قانون اساسي مالكيت عمومي بر آنها مترتب است و يا واحدهايي كه شمول مقررات عمومي در مورد آنها مستلزم ذكر نام است.

ب - بررسي وقوع عمليات مالي در دستگاهها به منظور اطمينان از حصول و ارسال صحيح و بموقع درآمد و يا انجام هزينه و ساير دريافتها و پرداختها

ج- رسيدگي به موجودي حساب اموال و دارائيهاي دستگاهها

د- بررسي جهت اطمينان از برقراري روشها و دستورالعملهاي مناسب مالي و كاربرد مؤثر آنها در جهت نيل به اهداف دستگاههاي مورد رسيدگي

هـ - اعلام نظر در خصوص لزوم وجود مرجع كنترل كننده داخلي و يا عدم كفايت مرجع كنترل كننده موجود در دستگاههاي مورد رسيدگي با توجه به گزارشات حسابرسي‌ها و رسيدگيهاي انجام شده جهت حفظ حقوق بيت‌المال

و- رسيدگي به حساب كسري ابوابجمعي و تخلفات مالي و هرگونه اختلاف حساب مأمورين ذيربط دولتي در اجراي قوانين و مقررات مربوط

ز- اقدام در حفظ حقوق بيت‌المال در حدود قوانين و مقررات مالي

ح- تنظيم دادخواست عليه مسئول يا مسئولين خاطي از مقررات مالي و طرح در هيئت‌هاي مستشاري

ط- رسيدگي به مورد كسري ابوابجمعي مسئولين و طرح دادخواست عليه آنها و صدور آراء متناسب با موضوع مطروحه

ي- رسيدگي و انشاء رأي نسبت به :

1- عدم ارائه صورتهاي مالي – حساب درآمد و هزينه- دفاتر قانوني و صورتحساب كسري و يا اسناد و مدارك در موعد مقرر به ديوان محاسبات كشور.

2- تهيه زائد بر اعتبار و يا عدم رعايت قوانين و مقررات مالي.

3- عدم واريز بموقع درآمد و ساير منابع تأمين اعتبار منظور در بودجه عمومي به حساب مربوط و همچنين عدم واريز وجوهي كه به عنوان سپرده يا وجه‌الضمان و يا وثيقه و يا نظائر آنها دريافت مي‌گردد.

4- عدم پرداخت به موقع تعهدات دولت كه موجب ضرر و زيان به بيت‌المال مي‌گردد.

5- سوء استفاده و غفلت و تسامح در حفظ اموال و اسناد و وجوه دولتي و يا هر خرج يا تصميم نادرست كه باعث اتلاف يا تضييع بيت‌المال شود.

6- گزارشهاي حسابرسي و گواهي حسابهاي صادره توسط ديوان محاسبات كشور.

7- پرونده‌هاي كسري ابوابجمعي مسئولين ذيربط.

8- ايجاد موانع و محظورات غيرقابل توجيه از ناحيه مسئولين ذيربط دستگاهها در قبال مميزين و يا حسابرسها و ساير كارشناسان ديوان محاسبات كشور در جهت انجام وظايف آنان

9- پرداخت و دريافتهائي كه خلاف قوانين موجود به دستور كتبي مقامات مسئول صورت گيرد.

10- تأييد و يا صدور رأي نسبت به گزارشات حسابرسان داخلي و خارجي شركتها و مؤسسات و سازمانهاي مربوط.

11- اعمال مجازات اداري متخلفين علاوه بر صدور رأي نسبت به ضرر و زيان وارده به بيت‌المال.

12- ارسال پرونده‌هاي مربوط به وقوع جرم به مراجع قضائي جهت تعقيب متهمين.

13- پرونده‌هاي مسئولين امر كه بدون سوء نيت ضرري به بيت‌المال وارد كرده‌اند.

14- تخلفات ناشي از دستور رئيس جمهوري و معاون اول و وزراء و صدور حكم مبني بر جبران ضرر وارده و اعلام گزارش نحوه تخلف به مجلس شوراي اسلامي.

15- تعقيب جرائم عمومي از طريق مراجع قضائي

ك- اجراء آراء ديوان محاسبات كشور و اعلام گزارش موارد بلااجراء به مجلس شوراي اسلامي

م- درخواست تأمين خواسته و يا محكوم به

ن- ايجاد هماهنگي و وحدت رويه در انجام وظايف هيئت‌هاي مستشاري

س- صدور رأي در خصوص تفريغ بودجه و گزارش نهائي‌ آن

ع- حسابرسي و رسيدگي به حسابهاي درآمد و هزينه، صورتهاي مالي، اسناد و مدارك مربوط به دستگاهها

ف- تهيه دستورالعمل مربوط به مدت و نحوه نگهداري، حفظ اسناد دفاتر، صورت حسابهاي مالي و مدارك مزبور كه توسط دستگاهها به ديوان محاسبات كشور ارسال مي‌شود و يا مداركي كه توسط ديوان محاسبات كشور تهيه مي‌گردد بصورت عين و همچنين طرز تبديل آنها به عكس يا فيلم و يا ميكروفيلم و يا ميكروفيش يا نظائر آن و همچنين طريقه محو اسناد و مدارك مزبور

ض- تعيين نحوه حفظ و نگهداري و بايگاني صورت حسابهاي مالي و اسناد و مدارك مربوط در دستگاهها

ق- رسيدگي به موضوعاتي كه حسب مورد از طرف مجلس شوراي اسلامي ارجاع مي‌شود.

ر- تحقيق و تفحص در كليه امور مالي كشور

ش- عضويت در سازمانهاي بين‌المللي مربوط نظير سازمان بين‌المللي مؤسسات عالي حسابداري (اينتوساي) و سازمان آسيائي مؤسسات عالي حسابداري ( آسوساي )

پديده
10th April 2010, 02:17 AM
سايت مركز آموزش حسابداران خبره

http://www.pact.ir

پديده
17th April 2010, 12:53 AM
سایت های مراکز علمی تحقیقی دانشگاهی پژوهشی علمی برای استفاده دانشجویان و دانش پژوهان وسایر علاقمندان

شورای عالی انقلاب فرهنگی (http://www.iranculture.org/index.php)
چهره های ماندگار کشور (http://chehreha.irib.ir/Views/FamousGrid.aspx)
بنیاد ملی نخبگان کشور (http://www.bonyad-nokhbegan.ir/)
سایت نشریات علمی جهان (http://www.ieee.org/)
جستجو مقالات علمی (بیش از 80 هزارمقاله) (http://www.sid.ir/Fa/index.asp)
نشریات ایرانی isi (http://www.sid.ir/Fa/ISI_IRAN.asp)
فهرست همایش ها وکنفرانس ها (http://www.sid.ir/Fa/ListofConference.asp)
فهرست نشريات فارسي مصوب گروه پزشكي (http://www.sid.ir/Fa/Subject.asp?ID=1)
فهرست نشريات فارسي مصوب گروه فني و مهندسي (http://www.sid.ir/Fa/Subject.asp?ID=3)
فهرست نشريات فارسي مصوب گروه علوم پايه (http://www.sid.ir/Fa/Subject.asp?ID=4)
فهرست نشريات فارسي مصوب گروه كشاورزي (http://www.sid.ir/Fa/Subject.asp?ID=2)
فهرست نشريات فارسي مصوب گروه علوم انساني (http://www.sid.ir/Fa/Subject.asp?ID=5)
فهرست نشريات فارسي مصوب گروه هنر و معماري (http://www.sid.ir/Fa/Subject.asp?ID=6)
سایت مجلات پزشگی رایگان (http://www.freemedicaljournals.com/)
سایت دانلود مجلات پزشگی (http://www.medicalheaven.com/)
صندوق حمایت از پزوهشگران (http://www.insf.org/NewsShow.php?NewsID=218)
جشنواره خوارزمي (http://khwarizmi.irost.ir/)
شبکه علمي کشور (http://www.iranscience.net/)
سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي (http://www.irost.com/)
لیست سایت های علمی (http://danesh.bizhat.com/)
موزه ملی علوم وفناوری ایران (http://www.instm.ir/)
پایگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران (http://www.irandoc.ac.ir/)
پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی (http://www.ihcs.ac.ir/)
شبکه علمی کشور (http://www.iranscience.net/)
انجمن نجوم ايران (http://www.asi.ir/index_f.asp)
پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (http://www.sid.ir/Fa/index.asp)
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي (http://www.isca.ac.ir/)
فرهنگستان زبان فارسي (http://www.persianacademy.ir/)
فرهنگستان علوم ایران (http://www.ias.ac.ir/)
فرهنگستان علوم پزشگی (http://www.ams.ac.ir/)
فرهنگستان هنر (http://www.honar.ac.ir/)
فرهنگستان هنری جهان (http://www.honar.ac.ir/sitemap/world_academy.htm)
کتابخانه ملي (http://www.nlai.ir/)
کتابخانه مجلس شوراي اسلامي (http://www.majlislib.com/)
کتابخانه آستان قدس (http://www.aqlibrary.org/Main/main.aspx)
کتابخانه تاريخ اسلام و ايران (http://www.historylib.com/)
کتابخانه های ملی جهان (http://www.nlai.ir/Default.aspx?tabid=522)
کتابخانه های تخصصی دانشگاههای ایران (http://c-library.um.ac.ir/index.php?module=htmlpages&func=display&pid=37)
کتابخانه های ایران (http://tisil.nlai.ir:8080/endUserSearch.aspx)
کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران (http://searchlib.ut.ac.ir/search/main_search/page_library_search?cnt=25)
کتابخانه دیجیتالی دید (http://www.did.ir/)

مرکز دائرالمعارف بزرگ اسلامی (http://www.cgie.org.ir/)
مركز اسناد انقلاب اسلامي (http://www.irdc.ir/)
مرکز تحقیقات امام علی(ع) (http://www.imamali.ir/G_About.aspx?slang=1)
مرکز اسلامی هامبورگ (http://www.izhamburg.com/fa/index.asp)
مرکز مطالعات اديان و مذاهب (http://www.religions.ir/)
مرکز تحقيقات استراتژيک (http://www.csr.ir/Center.aspx)
مرکز آمار ايران (http://www.sci.org.ir/)
مرکز رسیدگی به امور مساجد (http://www.masjed.ir/)
پژوهشگاه دانشهاي بنيادي (http://www.ipm.ac.ir/)
پژوهشگاه پلیمر (http://www.iranpolymerinstitute.org/)
پژوهشگاه ژنتیک (http://www.nrcgeb.ac.ir/)
پژوهشگاه زلزله (http://www.iiees.ac.ir/)
پژوهشگاه مواد (http://www.merc.ac.ir/)
پژوهشکده رويان (http://www.royaninstitute.org/)
پژوهشکده صنايع رنگ (http://www.icrc.ac.ir/)
سایت علمی فرهنگی تبیان(سازمان تبلیغات اسلامی) (http://www.tebyan.net/)
بخش های متنوع سایت تبیان (http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=5108)
سوره های کلام الله مجید (http://www.parsquran.com/)
نويد شاهد (http://www.navideshahed.com/)
انديشه قم (http://www.andisheqom.com/)
مجلات ايران (http://www.magiran.com/)
کتاب نيوز (http://www.ketabnews.com/)
تبيان (http://www.tebyan.net/)
شهيد آويني (http://www.aviny.com/)
سايت جامع دفاع مقدس (http://sajed.ir/pe/)
کتابهای درسی از ابتدایی تا پیش دانشگاهی (http://www.chap.sch.ir/)

دانشگاه‌ها ومراکز علمی صنعتی


دانشگاه تهران (http://www.ut.ac.ir/fa/)
دانشگاه صنعتي شريف (http://www.sharif.ir/fa/)
دانشگاه صنعتی اميركبير (http://www.aut.ac.ir/indexfa.asp)
دانشگاه شیراز (http://www.shirazu.ac.ir/)
دانشگاه صنعتي اصفهان (http://www.iut.ac.ir/)
دانشگاه علامه طباطبايي (http://atu.ac.ir/)
دانشگاه شهيد بهشتي (http://www.sbu.ac.ir/Site.aspx)
دانشگاه علم و صنعت ايران (http://www.iust.ac.ir/)
دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي (http://www.kntu.ac.ir/)
دانشگاه امام صادق(ع) (http://www.isu.ac.ir/)
دانشگاه شهيد صدوقي يزد (http://www.ssu.ac.ir/)
دانشگاه فردوسي مشهد (http://www.um.ac.ir/)
دانشگاه شهيد چمران اهواز (http://www.cua.ac.ir/default1.htm)
دانشگاه علوم پزشكي تبريز (http://www.tbzmed.ac.ir/)
دانشگاه علوم پزشكي شيراز (http://www.sums.ac.ir/)
دانشکده امور اقتصادي (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=68)
دانشکده روابط بين الملل (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=71)
دانشکده علوم حديث (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=61)
دانشگاه پيام نور (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=42)
دانشگاه هنر (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=49)
دانشگاه الزهرا (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=40)
دانشگاه باقرالعلوم (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=104)
دانشگاه تربيت مدرس (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=43)
دانشگاه تربيت معلم (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=69)
دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=54)
دانشگاه جامع علمي کاربردي (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=57)
دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=67)
دانشگاه صنعت نفت (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=86)
دانشگاه صنعتي مالک اشتر (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=53)
دانشكده علمی كاربردی پست و مخابرات (http://www.iranscience.net/links_http.php?&id=100)
دانشگاه پيام نور (http://www.pnu.ac.ir/)
دانشگاه بين‌المللي امام خميني
مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي (http://www.azmoon.org/)
سایت رسمی سازمان سنجش کشور (http://www6.sanjesh.org/default.php)
کل دانشگاههای کشور از طریق سایت شبکه علمی (http://www.iranscience.net/links_sub1.php?mid_id=1)
کل دانشگاههای علوم پزشکی کشور از طریق سایت شبکه علمی (http://www.iranscience.net/links_sub2.php?mid_id=1&id=3)
تمام ساز مان علمی تحقیقاتی پژوهشی از طریق سایت شبکه علمی (http://www.iranscience.net/links_sub2.php?mid_id=2&id=7)
کل دانشگاههای دولتی و آزادوغیر انتفاعی و مراکز پژوهشی ازطریق سایت جهاد دانش (http://www.sid.ir/sidlink/)
گاهی

پديده
26th April 2010, 01:24 AM
با سلام :

دوستان عزيزم همانطوريكه مي دانيد هر شغلي داراي صنف خاص خود است و اين مجمع صنفي وظيفه اشتغال و حمايت و در اختيار قراردادن ابزارهاي آن شغل براي اعضاي خود است / بطور مثال كانون وكلا براي حمايت از هر وكيل تا سقف 50 ميليون تومان به او به راحتي وام مي دهد تا براي خود دفتري تهيه نمايد و حمايت هايي بسيار عالي از قبيل تسهيلات بيمه و .... براي آنان قائل مي شود در برخي از مواد قانوني حتي حمايت هاي شاياني از وكلا مي شود به صورتي كه براي دادن يك دادخواست طبق قانون بايستي حتما از يك وكيل استفاده شود كه اين خود اشتغال زايي بسياري براي وكلا ايجاد مي كند .

پزشكان نيز داراي سازمان نظام پزشكي هستند كه كماكان ساپورت هاي خوبي به انان داده مي شود .
مهندسين نيز داراي كانون مهندسان هستند كه باز هم همان خدمات شايان را دريافت مي كنند .

حال سوال اينجاست كه با وجود اينكه رشته حسابداري از رشته هاي بسيار مهم در امورات مالي شركتها و مردم است و موج عظيمي از حسابداران تحصيلكرده منتظر كارند / متولي اشتغال و حمايت شغلي اين عزيزان در جامعه كيست ؟؟؟

انجمن حسابداران خبره ايران كه اين نام سنگين و پر آوازه را يدك مي كشد تا به حال براي چند نفر حسابدار شغل ايجاد كرده است ؟؟؟ چه حمايتي از حسابداران كرده است ؟؟؟!!

كافي است به سايت اين انجمن سري بزنيد / آنقدر بي محتوا و مضحك است كه باور نمي كنيد كه اين سايت نامش ( انجمن حسابداران خبره ايران ) باشد !!!

يك وبلاگ معمولي از يك دانشجوي سال دومي حسابداري از اين سايت پر محتوا و پر مطلب تر است .

يك سري هم به سايت ( جامعه حسابداران رسمي ) هم بزنيد خالي از لطف نيست / كماكان دست كمي از سايت انجمن حسابداران خبره ايران ندارد / بي محتوا و همش تشكر و اعتذار و بيشتر شبيه به يك سايت تقدير و يا تسليت به افراد را دارد تا يك سايت تخصصي حسابداري و مرجع !!!

دوستان عزيزم به نظر شما براي ايجاد يك مجموعه كارآمد و ساخت يك خانواده واحد براي حسابداران چه بايد كرد كه همه آنها دور هم جمع شده و مرجعي باشند براي كاريابي / اشتغال / بالابردن معلومات يكديگر ووو... بصورتي كه هر كس در هر جايي از ايران حسابداري را خواست و يا به خدمات حسابداري به هر صورتي نياز داشت / بداند و بتواند اين خدمات را به راحتي از اين مجموعه تهيه كند نه انكه مدام در روزنامه ها و سرگردان به دنبال حسابدار بگردد و نتيجه اي هم نگيرد ؟؟؟؟

پرینس پرشیا
26th April 2010, 07:59 PM
سلام به اقای بروجردیان
من تا الان کار نکردم و دنبال کار هم نبودم
ولی چرا نمیشه ما هم مثل مهندسین و دکتر ها یه چای مشخی برای خودمون داشته باشیم
انجمن حسابرسان وجامعه حسابداران هم که شما میگید کاری نمیکنند
من چند وقت پیش یه چیزهایی شنیده بودم که حسابداران هم زیر نظر مهندسین باشند
یعنی به حسابداران هم مهندس گفته بشه
حالا من دقیق نمیدونم که موضوع چی بوده
ولی من فکر میکنم که اگه این اتفاق برای حسابدارن رخ بده خیلی بنفع این قشر جامعه حواهد شد
و میتونه بیشتر از قبل پیشرفت داشته باشه
با تشکر

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد