Mina_Mehr
18th February 2010, 12:49 PM
معاون مدير كل درمان مستقيم سازمان تأمين اجتماعي گفت: فرهنگ سازماني و ويژگيهاي آن بر روي تمام مراحل مديريت عملكرد اثرگذار است.
حميد رواقي در دومين كنگره مديريت سلامت كه در سالن همايشهاي رازي برگزار شد، افزود: اندازهگيري و مديريت عملكرد در سازمانها يكي از روشهاي مورد توجه در 2 دهه اخير در راستاي ارتقا عملكرد سازماني بوده است.
وي گفت: در ايجاد سازمانهاي عملكرد محور با تمركز بر استقرار نظام مديريت عملكرد و ارتقاي كارايي و اثربخشي سازمانها، فرهنگ سازماني به عنوان يكي از عوامل غير مادي مهم و اساسي به شمار ميرود. وي افزود: فرهنگ سازماني و ويژگيهاي آن بر روي تمام مراحل مديريت عملكرد و چرخه آن (طراحي، اجرا، ارزيابي و اقدام اصلاحي) اثرگذار است.
معاون مدير كل درمان مستقيم سازمان تأمين اجتماعي افزود: براي ايجاد بيمارستانهاي عملكرد محور تغييرات در فرهنگ سازماني لازم است و در اين ميان نقش رهبري و مديران ارشد، اساسي و غير قابل انكار است.
رواقي گفت: فرهنگ سازماني به عنوان مجموعهاي از باورها، ارزشها و مفروضات اساسي است كه مشترك بين اعضاي يك گروه يا سازمان است كه رفتار و عملكرد آنها را از گروهها و سازمانهاي ديگر مجزا ميكند.
معاون مدير كل درمان مستقيم سازمان تأمين اجتماعي افزود: فرهنگ سازماني در 3 لايه مصنوعات و ابداعات، ارزشهاي حمايتي و مفروضات اساسي شكل ميگيرد و سازمانها هر يك داراي يك فرهنگ سازماني غالب است كه توسط اكثر اعضاي سازمان پذيرفته شده است.
وي افزود: فرهنگ سازماني بر روي نحوه تفكر، رفتار مديريت، كاركنان و در نتيجه بر روي عملكرد آنها و در نهايت سازمان اثر ميگذارد. در سازمانهاي بهداشتي - درماني مانند بيمارستان با توجه به وجود گروههاي مختلف فرهنگهاي متفاوتي وجود دارد كه تعامل بين اين فرهنگها بر استقرار نظام مديريت عملكرد و در نتيجه عملكرد بيمارستان اثرگذار است.
معاون مدير كل درمان مستقيم سازمان تأمين اجتماعي افزود: فرهنگ سازماني صرفنظر از اندازه، سن و نوع سازمان بر روي عملكرد سازمانها از قبيل عملكرد مالي، رضايتمندي مشتريان داخلي و خارجي، انعطافپذيري و يادگيري سازماني و نوآوري اثر دارد.
رواقي گفت: در حوزه سلامت نيز اثر فرهنگ سازماني بر روي شاخصهاي عملكردي و كيفيت ارائه خدمات نيز بررسي و ثابت شده است. به علاوه فرهنگ سازماني همچنين در ارتقاي ايمني بيماران و كاركنان نقش بسزايي دارد.
منبع: سلامت نيوز
حميد رواقي در دومين كنگره مديريت سلامت كه در سالن همايشهاي رازي برگزار شد، افزود: اندازهگيري و مديريت عملكرد در سازمانها يكي از روشهاي مورد توجه در 2 دهه اخير در راستاي ارتقا عملكرد سازماني بوده است.
وي گفت: در ايجاد سازمانهاي عملكرد محور با تمركز بر استقرار نظام مديريت عملكرد و ارتقاي كارايي و اثربخشي سازمانها، فرهنگ سازماني به عنوان يكي از عوامل غير مادي مهم و اساسي به شمار ميرود. وي افزود: فرهنگ سازماني و ويژگيهاي آن بر روي تمام مراحل مديريت عملكرد و چرخه آن (طراحي، اجرا، ارزيابي و اقدام اصلاحي) اثرگذار است.
معاون مدير كل درمان مستقيم سازمان تأمين اجتماعي افزود: براي ايجاد بيمارستانهاي عملكرد محور تغييرات در فرهنگ سازماني لازم است و در اين ميان نقش رهبري و مديران ارشد، اساسي و غير قابل انكار است.
رواقي گفت: فرهنگ سازماني به عنوان مجموعهاي از باورها، ارزشها و مفروضات اساسي است كه مشترك بين اعضاي يك گروه يا سازمان است كه رفتار و عملكرد آنها را از گروهها و سازمانهاي ديگر مجزا ميكند.
معاون مدير كل درمان مستقيم سازمان تأمين اجتماعي افزود: فرهنگ سازماني در 3 لايه مصنوعات و ابداعات، ارزشهاي حمايتي و مفروضات اساسي شكل ميگيرد و سازمانها هر يك داراي يك فرهنگ سازماني غالب است كه توسط اكثر اعضاي سازمان پذيرفته شده است.
وي افزود: فرهنگ سازماني بر روي نحوه تفكر، رفتار مديريت، كاركنان و در نتيجه بر روي عملكرد آنها و در نهايت سازمان اثر ميگذارد. در سازمانهاي بهداشتي - درماني مانند بيمارستان با توجه به وجود گروههاي مختلف فرهنگهاي متفاوتي وجود دارد كه تعامل بين اين فرهنگها بر استقرار نظام مديريت عملكرد و در نتيجه عملكرد بيمارستان اثرگذار است.
معاون مدير كل درمان مستقيم سازمان تأمين اجتماعي افزود: فرهنگ سازماني صرفنظر از اندازه، سن و نوع سازمان بر روي عملكرد سازمانها از قبيل عملكرد مالي، رضايتمندي مشتريان داخلي و خارجي، انعطافپذيري و يادگيري سازماني و نوآوري اثر دارد.
رواقي گفت: در حوزه سلامت نيز اثر فرهنگ سازماني بر روي شاخصهاي عملكردي و كيفيت ارائه خدمات نيز بررسي و ثابت شده است. به علاوه فرهنگ سازماني همچنين در ارتقاي ايمني بيماران و كاركنان نقش بسزايي دارد.
منبع: سلامت نيوز