توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : استان آذربایجان غربی
آبجی
15th February 2010, 06:37 PM
استان آذربایجان غربی گشت و گذار در آذربایجان غربی را باید از تخت سلیمان شروع کنیم: یک محوطه باستانی با جلوه های طبیعی که در فهرست آثار جهانی، به ثبت رسیده است.
اینجا در کنار دریاچه ای که نزد زرتشتیان مقدس است، بقایای یکی ازسه آتشکده مهم دردوره ساسانی یعنی آتشکده آذر گشسب و کاخی ازخسرو پرویزدوم و آثاردوره اسلامی و مغولی دیده می شود. این آثار را طبیعتی بکر و زیبا در میان گرفته است.
مسیحیان همچون مذهب زرتشت حضور دیرینه ای در آذربایجان داشته اند و حالابزرگترین یادگار این حضور قره کلیسا (درچالدران) است که قدمتش به دوران پیش از اسلام می رسد و عده ای ازشهدا و مقدسان دین مسیحیت در آن به خاک خفته اند.
کلیسای ننه مریم درارومیه نیز در جای خود دیدنی است و صد البته مسجد جامع این شهر را نباید از یاد برد.
از همه اینها که بگذریم، گردش در دریاچه ارومیه را نباید از دست داد. هر چند که یک سوی سواحل این دریاچه رو به آذربایجان شرقی است، اما همه آن را با نام آذربایجان غربی و مرکزش ارومیه می شناسند. این دریاچه مجموعاً صد و دو جزیره دارد که به جز یک جزیره آن یعنی جزیره اسلامی بقیه پارک ملی شده اند و در آنها می توان حیات وحش منطقه را مشاهده کرد.
درغرب ارومیه و در مجاورت مرز ایران و ترکیه نیز دریاچه مارمیشو جویندگان طبیعت را به سوی خود می خواند. به اینها شهر زیبای ماکو با ساختمانهای قدیمی اش مانند کاخ باغچه جوق را بیفزایید.
آبجی
15th February 2010, 06:37 PM
قره كليسا از بناهاي مذهبي متعلق به ارامنه بوده كه در جنوب ماکو و 20 كيلومتري شمال شرقي چالدران در كنار روستايي به همين نام واقع شده است. قره در زبان آذری به معنای "سیاه" است و وجه تسمیه این نام سیاه بودن قسمتی از کلیسا است. ظاهرا ساختمان اصلی کلیسا تماما از سنگ های سیاه ساخته شده که پس از بازسازی قسمتی از سنگ ها به وسیله سنگ های سفید جایگزین شده است. به احتمال زیاد این عمل به صورت عمدی انجام شده تا آیندگان از شکل و ظاهر اولیه کلیسا مطلع باشند.
قره كليسا داراي ويژگي خاص معماري ارمني بوده و از نظر حجم و تكنيك يكي از با ارزش ترين آثار تاريخي كشور محسوب مي شود. اين بنا از اشتهار جهاني برخوردار بوده و بسياري از ارامنه داخل و خارج كشور براي انجام مراسم مذهبي به اين كليسا مي آيند.
تادئوس یا طاطائوس (طاطاوس) يكي از حواريون مسيح است که در سال چهل ميلادي به ارمنستان آمد و به تبليغ مسيحيت پرداخت. گروه زيادي به آيين مسيح روي آوردند كه از آن جمله "ساناتروك" پادشاه ارمنستان و دخترش "ساندخت" بود. ولي سلطان كمي بعد پشيمان شد و به مخالفت با آيين جديد پرداخت و دستور داد تا تادئوس، ساندخت (دخترش) و گروهي ديگر که به مسيحيت گرويده بودند (حدود 3500 نفر) را به قتل برسانند.
در سال 302 ميلادي، زمان پادشاهي تيرداد از پادشاهان ارمنستان، مسيحيت در اين كشور دين رسمي و همگاني شد. مسيحيان ارمني كه خاطره شهادت تادئوس و ساندخت را نسل به نسل حفظ كرده بودند در محل فرار آنان كليساهايي بنا كردند كه قره كليسا يكي از آنهاست. بنا بر عقیده ارامنه كليساي طاطائوس اولين كليسايي است كه به دستور مبشرين و حواريون مسيح در دنيا ساخته شده است و چون از نظر مذهبي، شهادت را بزرگترين سعادت براي بشر مي دانند، هر سال در روزهاي آخر تيرماه و هفته اول مرداد ماه كه مصادف با قتل تادي مقدس و پيروان مسيحي او است در قره كليسا مراسم خاصي بر پا ميدارند.
به هر روي اين كليسا امروزه به مناسبت جشني سالانه، تابستان ها ميعادگاه ارمنيان ايران و حتی كشورهاي همسايه است. در هفته اول مرداد ماه، ارمنيان از شهرهاي تبريز، اروميه، تهران، اصفهان، قزوين و... به صورت گروهي و خانوادگي به قره كليسا مي آيند. افزون بر ارمنيان، خانواده هايي از آشوريان و به ندرت خانواده هاي كاتوليك هم در اين جشن شركت مي كنند. يكي از آداب پسنديده در طول زيارت سه روزه، آيين هاي غسل تعميد كودكان و نوجوانان ارمني در اين كليسا است. زيرا عده ای براين عقيده اند كه تعميد كودكانشان در نخستين كليساي حضرت مسيح و محل شهادت حواري آن حضرت، همراه با خير و بركت است. گروهي نيز فرزندانشان را با نذر و نيت در آنجا غسل تعميد مي دهند و به همين خاطر سن غسل تعميد گيرندگان گاه به ۱۵ و ۲۰ سال هم مي رسد.روزهاي توقف خانواده ها در قره كليسا متفاوت است. رسم اين است كه سه روز (از اول تا سوم مرداد) بايد در آنجا بمانند ولي كساني كه از راه دور مي آيند، گاهي بيش از سه روز مي مانند. خانواده هايي هم كه از شهرهای نزدیک مي آيند ممكن است فقط روز دوم آنجا باشند، سپس مراجعت كنند. در اطراف كليسا، به رغم فراواني جمعيت در روزهاي جشن، ساختمان و بنايي براي بيتوته زائران نيست. خانه هاي روستايي قره كليسا (در سيصد متري كليسا، كه 10 تا 12 خانه است) متعلق به كشاورزان مسلمان روستاست و مورد استفاده مسافران قرار نمي گيرند.
از طرف خليفه گري ارامنه، در روزهاي جشن چادرهايي در اطراف كليسا نصب شده كه در اختیار مسافران قرار داده مي شود. علاوه بر آن؛ گروه زيادي از مسافران با خود چادرهاي مسافرتی حمل مي كنند تا با مشكل اقامت رو به رو نشوند. جشن قره كليسا براي ارمنيان، مجموعه اي از انگيزه هاي اعتقادي، قومي، سنتي، خانوادگي، عاطفي، تفريحي و همچنين مسافرت و استفاده از آب و هواي ييلاقي و ديدار دوستان و آشنايان است.
آبجی
15th February 2010, 06:39 PM
پس از ظهور مسیح (ع) و از قرون اول میلادی نخستین پیام آوران مسیحیت وارد ارمنستان شده و به تبلیغ این دین پرداختند. اولین مبلغان مسیحی در ارمنستان «بار تو قیمئوس مقدس» و «تادئوس مقدس» از شاگردان حضرت مسیح (ع) به شمار می آمدند. این افراد به دست حکام بت پرست ارمنستان کشته شدند و بعد ها در مقتل انها کلیساهایی ساخته شد. کلیسای تاده مقدس یا همان قره کلیسا واقع در نزدیکی های ماکو محل شهادت تادئوس می باشد.
با این که از همان ابتدا و به ویژه آغاز قرن دوم میلادی به بعد عده ی از مردم ارمنستان به دین مسیحیت گرویدند ولیکن تا پایان قرن سوم میلادی بت پرستی همچنان اصلی ترین مذهب حاکم بر ارمنستان بود.
مسیحی کردن ارمنستان توسط گریگور مقدس صورت گرفته گریگور منسوب به خانواده اشکانی و بنا به روایتی پسر همان مردی بود که به تحریک شاهان ساسانی، خسرو اول پادشاه ارمنستان را كشته بود. گریگور و همه افراد خانواده اش به ناگزیر از ارمنستان گریختند و در سزاره واقع در کاپادووکیه مقیم شدند و در آنجا بود که گریگور با تعالیم مسیح ع آشنا گردید و مسیحی شد.
ارامنه نخستین ملتی هستند که دین مسیح را به عنوان دین رسمی کشور پذیرفتند. اولین کلیسای ارمنی توسط گریگور در اقارشاپات که همان اجمیادزین کنونی است در سال 303م. ساخته شده و این مکان هنوز مقر اصلی کلیسای ارمنی است ولی گرویدن کنستانتین به دین مسیح و قبول مسیحیت به عنوان دین رسمی امپراتوری روم در سال 313 م. صورت گرفته است
آبجی
15th February 2010, 06:41 PM
دریاچه ارومیه
دریاچه ارومیه که در گذشته چی چست و کبودان نام داشته، بزرگترین و شورترین دریاچه دائمی ایران و یکی از دریاچه های فوق اشباع از نمک دنیا است که از این نظر با دریاچه بزرگ نمک آمریکا شباهت دارد. درازای آن 140 و پهنای آن بین 15 تا 50 کیلومتر و مساحت آن بین 5000 تا 6000 کیلومتر مربع (بر حسب میزان بارش و تبخیر) است. در دوران پلیو پلیستوسن، دریاچه ارومیه تا تبریز و مراغه گسترش داشته است. این دریاچه در یک فرو نشست کم ژرفای وسیع با میانگین ژرفای 6 متر قرار گرفته است. ولی ژرفترین نقطه آن با 13 متر عمق در گوشه شمال غربی جای دارد. سطح آن نسبت به سطح آب، دریاهای آزاد، 1300 متر بالاتر قرار دارد. در این دریاچه، بیش از 102 جزیره وجود دارد که شکل و اندازه آنها با میزان بارش سالانه تناسب دارد. در بین این جزایر کوچک و بزرگ، شبه جزیره اسلامی (شاهی) بزرگترین آنهاست که در سالهای پربارش به صورت جزیره در می آید. سطح حوضه آبریز دریاچه حدود 50000 کیلومتر مربع است: زرینه رود، سیمینه رود، زولای چای و آجی چای از رودهای عمده وارده به دریاچه هستند از میان رودهای گفته شده، آجی چای از رسوبات نمکی نئوژن شرق تبریز عبور میکند و در حمل مقدار قابل ملاحظهای نمک به دریاچه نقش دارد.
آبجی
15th February 2010, 06:42 PM
تخت سلیمان ،جایگاه آشتی آب ،باد ،خاک و آتش مجموعه آثار باستانی تخت سلیمان واقع در 42 کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب در منطقه کوهستانی بر فراز دشتی سرسبز در استان آذربایجان غربی قرار دارد.این مجموعه بعنوان چهارمین اثر باستانی ایران بعد از 2 سال پیگیری در 14 تیر 82 در نشست یونسکو در پاریس به ثبت رسید.
قلعه تخت سلیمان ،با 124.000 مترمربع وسعت به دلیل قرار گرفتن در منطقهای کوهستانی و صعبالعبور تحقیقات اولیه را در قرن 18 میلادی با مشکلاتی مواجه کرد . اولین تحقیقات بر روی منطقه توسط مستشرقین غربی با کمک عکسهای هوایی ، که اریک شیمدت (باستان شناس آلمانی) ،در کتاب « پرواز بر فراز شهرهای باستانی ایران » منتشر کرد، صورت گرفت.
تاریخ این مجموعه با تاریخ ایرانیان ، یهودیان ، مسیحیان ، رومیان ، مسلمین صدر اسلام و مغولان ارتباطی تنگاتنگ دارد. تاریخ نظری آن به دوران هخامنشی باز می گردد و اوج اقتدار و رونق آن نیزدر دوره ساسانی بوده است.
به گفته ابراهیم حیدری، مدیر پایگاه تخت سلیمان ، نقش تخت سلیمان برای ساسانیان مشابه نقش تخت جمشید برای هخامنشیان و یکی از 3 آتشکده بزرگ دوره ساسانی بوده است. سه آتش مقدس در این سه آتشکده نگهداری میشده :
1- برزینمهر : آتش عشق والا ،ویژه برزیگران در نزدیکی نیشابور خراسان.
2- فربغ : آتش فر ایزدی ،ویژه موبدان و بلندپایگان در کاریان فارس
3- گشنسب ( گشسب) : آتش اسب نر ویژه نظامیان و ارتشیان در آذربایجان غربی
دریاچه ای به عمق 112 متر وقطر حدودی 100 متر در هسته مرکزی مجموعه قرار دارد ،سایر بناهای قلعه در اطراف دریاچه ساخته شده است .
در قسمت شمالی دریاچه آتشکده آذرگشنسب (آذر گشسب: آتش + اسب نر) قرار دارد. آتشکدهی شاهی (تالار سلاطین) یکی دیگر از بخش های این مجموعه است که برای اجرای مراسم نیایش در روزهای خاص و به حضور پذیرفتن سفیران دیگر کشورها استفاده میشده است. ایوان خسرو در قسمت غربی ، معبد آناهیتا در شمال شرقی دریاچه ، سالار شورا (سالنهای 8 و 12 ضعلی مربوط به قرن 13 میلادی) و ایوان شرقی به انضمام چند آتشکده دیگر بخشهای دیگر تخت سلمیان را تشکیل می دهند.
عمده شهرت مجموعه به خاطر آتشکده آذرگشسب که محلی برای عبادت موبدان بلندپایه و ارتشیان و جنگاوران بوده است. آتشکده آذرگشسب، جایگاه آشتی آب و آتش ، نشان اقتدار 7 قرن آئین زرتشت ، نماد اقتدار ملی و بزرگترین مرکز آموزشی، مذهبی ، اجتماعی و عبادتگاه ایرانیان در زمان ساسانیان بوده است. برخی از زرتشتیان آنجا را محل تولد زرتشت پیامبر نیز دانستهاند. نام آتشکده آذرگشسب 70 بار در شاهنامه فردوسی آورده شده است.
دریاچه تخت سلیمان مدتها پیش چشمهای جوشان بوده است، به دلیل وجود املاح بسیار زیاد آب دهانه اصلی چشمه مدتها پیش بسته شده است. درجه حرارت آب در تمام فصول سال ثابت و در حدود 21 درجه می باشد. این امر نشان دهنده ارتباط دریاچه با سفرههای زیرزمینی در اعمال بسیار زیاد زمین است. قرار گرفتن 4 عنصر کیمیاگرانه آب ، باد ، خاک و آتش در کنار هم تقدس خاصی به فضا بخشیده و فضا را برای ایجاد عبادتگاهی این چنین عظیم مناسب کرده است.
معبد آناهیتا در شمال شرقی دریاچه توسط زرتشتیان به منظور ستایش آناهیتا (ناهید، الهه آبها) ساخته شده است. در سال 1337 تحقیقات به صورت جدی روی مجموعه توسط یک گروه تحقیق شامل کارشناسان آلمانی ، سوئدی و ایرانی آغاز گشت. این تحقیقات تا سال 1357 ادامه یافت. از سال 1372-1357 به دلیل مسائل داخلی کشور، روند تحقیقات متوقف شد.
معماری بیضی شکل قلعه یادآور معماری پارتها در 4 شهر اصلیشان است. این نوع خاص معماری قلعه بیانگر اهمیت حفاظت از مجموعه است. حصار محیطی مجموعه شامل 2 دروازه اصلی ،یکی در قسمت شمالی و دیگری در قسمت و جنوب شرقی می باشد. به انضمام 38 برج و بارو که بلندترین حصار آن دارای 18 متر ارتفاع و 5/3 تا 4 متر عرض می باشد. راه ورودی فعلی بازدیدکنندگان به دلیل از بین رفتن دروازه شمالی از دهلیز جنوب شرقی با 5/3 متر عرض و 5/6 متر ارتفاع می باشد. هرچند اقداماتی از سوی سازمان میراث فرهنگی جهت بازسازی و مرمت اساسی دروازه شمالی با استفاده از گچ نیم پخت و نیم کوب که مشابه مصالح مورد استفاده ساسانیان بوده است، انجام شده است.
قلعه از سمت چپ مشرف به روستای احمدآباد سفلی با چشمههای آبگرم و عبادتگاه زندان سلیمان که در فاصله 3 کیلومتری و بروری تپهای به ارتفاع 100 متر وبه شکل مخروطی میان تهی است.از سمت شمال شرقی مشرف به کوه بلقیس با دو قله مرتفع 3300 متری در فاصله 5/7 کیلومتری می باشد.
از آنجایی که آب دریاچه آذرگشسب بسیار سنگین و غیرقابل شرب و استفاده جهت کشاورزی بوده از آب موجود در دریاچه مابین این دو قله جهت شرب و استفاده کشاورزی برای موبدان آتشکده و کشاورزان منطقه استفاده میشده است. نام این دریاچه به نام ملکه صبا (همسر حضرت سلیمان) نامگذاری شده است.
همانطور که گفته شد حفاظت از قلعه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است . این مجموعه عبادتگاهی بسیار مقدس شمرده میشد. و دارای معابد بسیار مهمی برای حفظ آتش مقدس و اجرای مراسم دینی محسوب می شد که در رأس آنها آتشکده آذرگشسب بوده است . با این همه اگر بیم تصرف قلعه توسط دشمن میرفت، موبدان اشیاء قیمتی و نذورات خود را برای حفاظت به داخل دریاچه ریخته و آنها را به دست آناهیتا (الهه آبها) می سپردند تا از خطر حفظشان کند.
اولین گزارش تاریخی مربوط به پرتاب اشیاء عتیقه به زمان کوروش کبیر (هخامنشی) بازمیگردد. کورش پس از شکست دادن کروسوس پادشان لیدیه ، او را به مکانی به نام "باران" در نزدیکی همدانآورد و خزانه اشیاء قیمتی او را بعنوان نذر در داخل دریاچه ریخت و تقدیم آناهیتا کرد. (کروسوس یکی از ثروتمندترین پادشان تاریخ است . وی برای اولین بار به ضرب سکه پرداخت )
یکی دیگر از مستندات تاریخی به سال 36 قبل از میلاد مسیح و داستان کلئوپاترا و آنتونی سردار رومی باز می گردد. آنتونیا در این سال قلعه را به محاصره خود درآورد و مؤبدان قبل از حمله وی تمام اشیاء قیمتی معابد را به داخل دریاچه ریختند. در زمان ساسانیان نیز قبل از سقوط خسروپرویز اقلاً یکبار قلعه به محاصره دشمن درآمده است.
پس امید به یافتن آثار ساسانی نیز دور از ذهن نمینماید. نکته حائز اهمیت اینکه اگر این افسانهها حقیقت داشته باشد ، با توجه به اینکه در طول تاریخ دسترسی به عمق دریاچه به دلیل فشار بسیار بالا و املاح زیاد آب امکان پذیر نبوده است، امید به یافتن این آثار باستانی وجود دارد. (غواصان تاکنون غور تا عمق 32 متری داشتهاند). ضمناً بر طبق بررسیهای زمینشناسی کف دریاچه با املاک آهکی پوشیده نشده است. پس اشیاء عتیقه در زیر این املاح و رسوبات مدفون نشده است و ناهموارههای ثبت شده در عکسهای ماهوارهای به احتمال زیاد گواه وجود این اشیاء در کف دریاچه است. در بیان اهمیت پرداختن به این مطلب چه از نظر باستانشناسی و چه سرمایهگذاری همین بس که اولین سرمایهگذاران این تحقیق 2 بانک آلمانی بوده اند!
برای شروع نقشه برداری از کف دریاچه نیاز به دوربینهای زیرآبی دارای پرژکتور و کنترل از راه دور و یا زیردریاییهای یک نفره میباشد. این تحقیقات نه تنها مستلزم هزینه بالایی نیست، بلکه فقط نیازمند دادن امتیاز تهیه گزارش به مؤسسات تحقیقات بینالملل جغرافیایی یا یونسکو میباشد تا ایشان نسبت به اعزام هیئت اکتشافی و دوربین و زیردریایی اقدام نماید. در صورت تشخیص وجود این اشیاء و نیاز به تخلیه آب دریاچه از دو راه میتوان به طور موقت آب دریاچه را تخلیه کرد.
1- بوسیله پمپهای شناور با دبی قوی
2- احداث یک کانال آبی افقی به طول 200 متر که پس از تحقیق آب دریاچه به محل اصلی خود بازگردانده میشود. (تلفیق روش 1 و 2 هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زمانی مقرون به صرفه مینماید)
آبجی
15th February 2010, 06:42 PM
خسرو انوشیروان (579-531 میلادی) به قصد وحدت ملی و یکسان سازی دین کشوری، اهمیت بسیار زیادی به عمران و آبادانی تخت سلیمان داد. این روند تا زمان پادشاهی خسروپرویز (آخرین پادشان ساسانی) ادامه پیدا کرد. تا اینکه تا سال 624 میلادی هراکلیوس رومی تخت سلیمان را تصرف و ویران کرد. (جنگهای ایران و روم) . بعد از جنگ ایران و روم و پذیرش اسلام توسط ایرانیان، همزمان با اغتشاشات اواخر دوره ساسانی، تخت سلیمان عظمت خود را از دست داد . و دیگر هیچگاه به شکوه و جلال قبلی خود بازنگشت .
در زمان آقاباخان (سردار مغول در قرن 13 میلادی) این مجموعه بعنوان پایتخت تابستانی و تفرجگاه مورد استفاده قرار میگرفت. خوشبختانه آقاباخان عمارت بزرگ خود را در کنار و یا بر روی آثار ساسانی و بدون تخریب آنها ساخت . بعدها در قرن 11 هجری قمری این مجموعه بعنوان یک شهرک کم اهمیت توسط عامه مردم با حِرَف مختلف مورد استفاده قرار گرفت .
• نامگذاری تخت سلیمان :
قویترین نظریه مبنی بر علت نامگذاری مجموعه به نام تخت سلیمان به قرن 7 و 8 هجری قمری بازمیگردد. این نام توسط مردم منطقه به دلیل محدودیت دانش تاریخی و عدم اطلاع صحیح از هویت بنیانگذاران مجموعه به نام تخت سلیمان نامگذاری شد. بر طبق نظریه دیگری که به تاریخ زرتشتیان بازمی گردد، نام «تخت سلیمان» توسط اعراب و پس از تصرف آتشکده آذرگشسب نامگذاری شده است. اعراب به دلیل شکوه و عظمت مجموعه آن را ساخته دست بشر ندانسته و عاملی الهی را در ساخت این بنای عظیم دخیل دانسته و آنرا به حضرت سلیمان نسبت دادند و هیچ آسیبی به این عبادتگاه باستانی نرساندند.
حال آنکه نام صحیح و اصلی همان «آذرگشسب» میباشد. آذرگشسب نامی است که کیسخرو بر آن نهاد.
بر طبق افسانهها کیسخرو به هنگام گشودن بهمن دژ در نیم روز با تیرگی شبانه که دیوان با جادوی خود پدید آورده بودند، روبرو شد ، آنگاه آتشی بر یال اسب وی فرود آمد و جهان را دیگرباره روشن کرد و کیخسرو پس از پیروزی و گشودن بهمن دژ ، به پاس این یاوری اهورایی آتش فرود آمده را آنجا بنشاند و آن آتش و جایگاه را به نام « آتش اسب نر» (آذرگشسب) نامگذاری کرد.
سایر نامهای مجموعه «گنزک» (گنجه) در زبان پهلوی - «گزکا» در زبان رومی - «شیز» در میان اعراب و «ستوریق» در بین ایلخانان .
و اما شکل گیری چنین تمدن عظیم و مکان مقدس به دلیل ویژگی جریانات
الکترومغناطیسی خاص در این منطقه میباشد. کره زمین توسط 16 حلقه انرژی که از بالا به پایین کشیده شده، احاطه شده است. انرژی موجود در این 16 حلقه متأثر از حرکت وضعی و حرکتی زمین به دور خود و خورشید ، حرکت خورشید به دور خود و منظومه شمسی و نیز حرکت الکترونها به دور هسته میباشد.
این حلقههای الکترومغناطیسی در نقاطی از زمین با یکدیگر برخورد کرده و گرههایی ایجاد میکنند. این گردابها یا سیالهای انرژی به ورتکس(Vortex) یا چاله انرژی معروفند . حال نقاطی از کره زمین که محل این گرهها میباشند، ویژگیهای خاصی خواهد داشت :
1- انرژی مرز گسلها 2- لبههای صفحات تکنونیکی 3- تمرکز تنوع زیستی 4- مراکز تمدنهای باستانی 5- مراکز الهامات پررمز و راز 6- مسیرهای مهاجرت حیوانات 7- مسیر حوادث طبیعی
همانطور که مشاهده میکنید، ویژگیهای بارزی از یک ورتکس در تخت سلیمان یافت میشود.
ورتکسهای معروف جهان عبارتند از : بناهای سنگی کهن زیمبابوه، سر گییپو پوساد در مسکو، بیجینگ چین، بالی اندونزی، اهرام ثلاثه مصر ، بناهای کهن ایسترآیلند ، اهرام گیزا ، مکه (کعبه) ، منطقه سدونا (فلوریدا) ، تاج محل ، مثلث برمودا ، بیت المقدس و تخت سلیمان (ایران) .
وظیفه اصلی این ورتکسها تنفس زمین است (دم و بازدم) . مکان ورتکسهای زمین از نظر هندسی ثابت بوده و فقط دچار انبساط و انقباض میشوند. براساس تقویم نوری روزهای خاصی در سال جهت حرکت انرژی در خطوط انرژی زمین عوض میشود. این ورتکسها دچار انبساط و یا انقباض میشوند. اصطلاحاً به این روزها ، روزهای طلایی میگویند.
انجام مراقبه ، نیایش و سکوت از راه دور یا نزدیک در این اماکن در روزهای طلایی یا بدر کامل ماه و یا چله تابستان یا زمستان در جهت بالا بردن فرکانس انرژی بدن و متعادل نمودن فضای بیوپلاسماتیک اطراف بدن (هالهها) بسیار موثر است. این نقاط به نام چاکراهای زمین معروف بوده و میتوان با انجام مراقبه و تمرکز بر روی آنها ، چاکراهای زمین را متعادل کرد و با آنها همسو شد.
تذکر : انجام مراقبه باید کاملاً اصولی و در مدت زمان کافی (30 دقیقه) انجام شود ، چه بسا در صورت انجام اشتباه مراقبه فرد دچار عدم تعادل در هاله و اختلال در فرکانسهای انرژی بدن خود شود (به دلیل بالا بودن بسیار زیاد انرژی در این مواقع) . تخت سلیمان بعنوان یکی از این ورتکسها و بعنوان یکی از مراکز خلاقیت زمین (چاکرا گلوی زمین) شناخته شده است.
19 مهر روز طلایی در تخت سلیمان بوده و انجام مراقبه از راه دور یا نزدیک و با تمرکز بر این نقطه در ایجاد تعادل هماهنگی ، صلح و آرامش بسیار مفید میباشد بهتر است مراقبه به صورت گروهی انجام شود. پس در این روز انرژی خود را با مام زمین پیوند دهید ، از احساس لذت و سپاسگزاری سرشار شوید تا فرکانس شما افزایش یابد ، با انرژی زمین مادر همسو شوید و عشق ، صلح و هماهنگی را برای کل جهان هستی ارسال کنید . به خاطر داشته باشید استیلای صلح ، آزادی ، ایمان ، عشق ، شفا ، آگاهی و نور و تعادل در سایه یکی شدن و وحدت با کل هستی امکان پذیر است.
استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.