آبجی
13th February 2010, 01:04 PM
رییس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با اشاره به جلسات مشترك با كارشناسان، اساتید دانشگاه و نمایندگان معاونت ترافیك شهرداری تهران، گفت: منتظر نتایج بررسی گزینههای جدید در مورد brt خیابان ولیعصر (عج) هستیم.
حمزه شكیب در گفتوگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بر اساس پیشنهادی كه معاونت ترافیك شهرداری دو ماه پیش به شورا ارائه داد، خط brt خیابان ولیعصر (عج) همانند خط یك از وسط خیابان ولیعصر (عج) عبور میكند كه در این صورت نیز با انجام اصلاحات هندسی این خیابان دوطرفه میشود.
وی افزود: این پیشنهاد در كمیسیون عمران مطرح بررسی شد و برای بررسی بیشتر، این پیشنهاد مجددا به معاونت ترافیك ارجاع شد كه شورا منتظر اعلام نتایج این بررسیهاست.
شكیب خاطر نشان كرد: چنانچه این پیشنهاد مورد قبول شورای شهر واقع شود، با رفع موانع و اصلاحات هندسی خیابان ولیعصر (عج) به صورت دوطرفه مورد بهرهبرداری قرار میگیرد و بسیاری از مشكلات برطرف میشود.
وی همچنین خاطر نشان كرد: بررسیهای یك طرفه شدن خیابان ولیعصر (عج) از «پارك وی» تا میدان «تجریش» نیز هنوز كامل نشده است و قرار است معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران آخرین بررسیها و نتایج خود را به شورای شهر تهران ارائه دهد.
رییس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران اضافه كرد: تاكنون معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران گزارش خود را از نتایج طرح یك طرفه كردن خیابان ولیعصر (عج) در مدت اجرای آن به شورای شهر تهران ارائه نكرده است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد خط brt در مسیر اتوبان بعثت تا اتوبان چمران نیز تصریح كرد: این پیشنهاد در معاونت ترافیك در حال بررسی است، اما هنوز گزارشی به ما ارائه نشده است و اطلاعی در مورد آن ندارم.
به گزارش ایسنا، هاشمی تشكری ـ معاون ترافیك شهردار تهران ـ مرداد ماه امسال از ایجاد دو خط جدید brt خبر داده و گفته بود كه مطالعات دو خط چهار و پنج اتوبوسهای تندرو تكمیل شده است و قطعا تا پایان سال این دو خط راهاندازی میشوند.
گفتنی است، بر اساس طرح اولیه خط چهارbrt از میدان راهآهن تا میدان تجریش و خط پنج نیز در مسیر ترمینال «بعثت» (جنوب) تا اتوبان چمران پیشبینی شده بود.
حمزه شكیب در گفتوگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بر اساس پیشنهادی كه معاونت ترافیك شهرداری دو ماه پیش به شورا ارائه داد، خط brt خیابان ولیعصر (عج) همانند خط یك از وسط خیابان ولیعصر (عج) عبور میكند كه در این صورت نیز با انجام اصلاحات هندسی این خیابان دوطرفه میشود.
وی افزود: این پیشنهاد در كمیسیون عمران مطرح بررسی شد و برای بررسی بیشتر، این پیشنهاد مجددا به معاونت ترافیك ارجاع شد كه شورا منتظر اعلام نتایج این بررسیهاست.
شكیب خاطر نشان كرد: چنانچه این پیشنهاد مورد قبول شورای شهر واقع شود، با رفع موانع و اصلاحات هندسی خیابان ولیعصر (عج) به صورت دوطرفه مورد بهرهبرداری قرار میگیرد و بسیاری از مشكلات برطرف میشود.
وی همچنین خاطر نشان كرد: بررسیهای یك طرفه شدن خیابان ولیعصر (عج) از «پارك وی» تا میدان «تجریش» نیز هنوز كامل نشده است و قرار است معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران آخرین بررسیها و نتایج خود را به شورای شهر تهران ارائه دهد.
رییس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران اضافه كرد: تاكنون معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران گزارش خود را از نتایج طرح یك طرفه كردن خیابان ولیعصر (عج) در مدت اجرای آن به شورای شهر تهران ارائه نكرده است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد خط brt در مسیر اتوبان بعثت تا اتوبان چمران نیز تصریح كرد: این پیشنهاد در معاونت ترافیك در حال بررسی است، اما هنوز گزارشی به ما ارائه نشده است و اطلاعی در مورد آن ندارم.
به گزارش ایسنا، هاشمی تشكری ـ معاون ترافیك شهردار تهران ـ مرداد ماه امسال از ایجاد دو خط جدید brt خبر داده و گفته بود كه مطالعات دو خط چهار و پنج اتوبوسهای تندرو تكمیل شده است و قطعا تا پایان سال این دو خط راهاندازی میشوند.
گفتنی است، بر اساس طرح اولیه خط چهارbrt از میدان راهآهن تا میدان تجریش و خط پنج نیز در مسیر ترمینال «بعثت» (جنوب) تا اتوبان چمران پیشبینی شده بود.