Victor007
30th January 2010, 12:15 PM
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: با بكارگيري 10 سيستم پيشرفته مديريت ترافيك، «تونل توحيد» به يكي از بزرگترين تونلهاي هوشمند خاورميانه تبديل ميشود.
http://media.farsnews.com/Media/8806/Images/jpg/A0731/A0731943.jpg
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، جعفر تشكري هاشمي اظهار كرد: با توجه به برآورد حجم ترافيك عبوري از تونل توحيد، اتخاذ تدابير ويژهاي در جهت مديريت و نظارت بر ترافيك اين تونل از اهميت بالايي برخوردار است.
هاشمي افزود: طبق استانداردهاي روز دنيا براي تونلهاي با طول بيش از يك كيلومتر، طيف وسيعي از سيستمهاي هوشمند طراحي ميشود و براي تونل توحيد به عنوان يكي از بزرگترين و در عين حال پر ترافيك ترين تونلهاي خاورميانه، طيف وسيعي از تأسيسات و تجهيزات ترافيكي هوشمند در نظر گرفته شده است.
وي با تاكيد بر پيشبيني اتاق كنترل ترافيك محلي در تونل توحيد، خاطر نشان كرد: اين تونل به آخرين فنآوريهاي روز دنيا كه در نوع خود از مجهزترين سيستم هاي مديريت ترافيك در سطح جهان محسوب ميشود، تجهيز شده است.
معاون شهردار تهران تصريح كرد: سيستم كنترل روشنايي تونل به منظور كنترل هوشمند سطح نور در تونل توحيد طراحي شده كه ميزان روشنايي داخل تونل را بر اساس پخش لحظهاي شدت نور و متناسب با نور داخل و خارج تونل تنظيم ميكند.
تشكري هاشمي اضافه كرد: سيستم هوشمند تهويه تونل به گونهاي طراحي شده تا آثار كيفيت هواي محيط خارج از تونل بر محيط داخل تونل با توجه به تفاوتهاي دو محيط را به حداقل برساند و شامل زير سيستمهاي سنجش سرعت حركت هوا و3 نوع شناسگر مونو اكسيد كربن، اكسيد نيتروژن و برد ديد محيطي و نيز حسگر جريان هوا است.
وي گفت: سيستم تلفن اضطراري (SOS) " به منظور اطلاعرساني سريع رويدادهاي احتمالي به فاصله هر 200 متر يك دستگاه تلفن اضطراري و در فضاي بيروني در مجاورت هر يك از وروديها نيز يك دستگاه تلفن نصب ميشوند كه از طريق علائم مشخص شدهاند و از قابليت ارتباط دو سويه برخوردارند.
معاون شهردار تهران اظهار كرد: سيستم نظارت تصويري CCTV با هدف ايجاد پوشش كامل نظارت تصويري از طريق دوربينهاي ديجيتال در داخل تونل در فواصل 150 متري و نيز در مسيرهاي ورودي و خروجي آن مستقر شدهاند.
تشكري هاشمي افزود : سيستم خودكار تشخيص سوانح AIS از الگوريتمهاي پردازش تصويري براي استخراج اطلاعات از تصاوير دوربينهاي نظارت تصوير استاندارد برخوردار است و ضمن تشخيص تصويري و خودكار تصادفات، خودروهاي با حجم بار غير مجاز را هم شناسايي ميكنند.
وي خاطر نشان كرد: سيستم اطلاعرساني و هشدار تونل رانندگان را از وضعيت لحظهاي تونل يا وقوع تصادفات احتمالي آگاه ميكند و شامل سيستم كنترل خط عبوري، چراغهاي راهنمايي و هشدار، تابلوهاي متغير خبري، تابلوهاي متغير اعلام سرعت مجاز و تابلوهاي اطلاعرساني خروجيهاي اضطراري است.
معاون شهردار تهران تصريح كرد: سيستم كنترل و تشخيص ارتفاع غير مجاز (OHD) در فاصله 350 متر مانده به ورودي هر يك از تونلها نصب شده و ارتفاع خودروهاي عبوري را اندازهگيري ميكنند و به محض عبور خودروي با ارتفاع بيش از حد مجاز چراغ راهنمايي هشدار به رنگ قرمز روشن شدن و از ورود خودروي مربوطه به داخل تونل جلوگيري ميشود.
تشكري هاشمي اضافه كرد: سيستم تشخيص ترافيك تونل به منظور اندازهگيري عوامل ترافيكي در وروديهاي تونل از جمله طول صف، سرعت و تعداد خودروهاي عبوري راهاندازي شده است.
وي گفت: سيستم تشخيص حريق تونل نيز از طريق حسگرهاي با قابليت تشخيص و واكنشفوري به گرماي بيش از حد و تشعشعهاي ناشي از منبع حريق مقابله ميكند.
معاون شهردار تهران اعلام كرد: سيستم اطلاعرساني صوتي تونل (PAS) در زماني به كار ميرود كه علاوه بر فعاليت سيستمهاي خودكار و اطلاعرساني از طريق علائم و تابلوها، ارتباط مستقيم با افراد حاضر در تونل مورد نياز باشد و به همين منظور آمپليفايرها و بلندگوهاي ويژهاي به منظور اطلاعرساني صوتي در داخل تونل به كار گرفته شده است.
تشكري هاشمي خاطر نشان كرد: بكارگيري سيستمهاي پيشرفته مديريت ترافيك در تونل هوشمند توحيد نشاندهنده استفاده مديريت شهري پايتخت از جديدترين فنآوريهاي روز جهاني در جهت آسايش و رفاه شهروندان و نيز نشانگر توان و تخصص كارشناسان و متخصصان داخلي است.
به گزارش فارس، قرار است بهرهبرداري از تونل توحيد در تهران از 12 بهمن آغاز شود.
http://media.farsnews.com/Media/8806/Images/jpg/A0731/A0731943.jpg
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، جعفر تشكري هاشمي اظهار كرد: با توجه به برآورد حجم ترافيك عبوري از تونل توحيد، اتخاذ تدابير ويژهاي در جهت مديريت و نظارت بر ترافيك اين تونل از اهميت بالايي برخوردار است.
هاشمي افزود: طبق استانداردهاي روز دنيا براي تونلهاي با طول بيش از يك كيلومتر، طيف وسيعي از سيستمهاي هوشمند طراحي ميشود و براي تونل توحيد به عنوان يكي از بزرگترين و در عين حال پر ترافيك ترين تونلهاي خاورميانه، طيف وسيعي از تأسيسات و تجهيزات ترافيكي هوشمند در نظر گرفته شده است.
وي با تاكيد بر پيشبيني اتاق كنترل ترافيك محلي در تونل توحيد، خاطر نشان كرد: اين تونل به آخرين فنآوريهاي روز دنيا كه در نوع خود از مجهزترين سيستم هاي مديريت ترافيك در سطح جهان محسوب ميشود، تجهيز شده است.
معاون شهردار تهران تصريح كرد: سيستم كنترل روشنايي تونل به منظور كنترل هوشمند سطح نور در تونل توحيد طراحي شده كه ميزان روشنايي داخل تونل را بر اساس پخش لحظهاي شدت نور و متناسب با نور داخل و خارج تونل تنظيم ميكند.
تشكري هاشمي اضافه كرد: سيستم هوشمند تهويه تونل به گونهاي طراحي شده تا آثار كيفيت هواي محيط خارج از تونل بر محيط داخل تونل با توجه به تفاوتهاي دو محيط را به حداقل برساند و شامل زير سيستمهاي سنجش سرعت حركت هوا و3 نوع شناسگر مونو اكسيد كربن، اكسيد نيتروژن و برد ديد محيطي و نيز حسگر جريان هوا است.
وي گفت: سيستم تلفن اضطراري (SOS) " به منظور اطلاعرساني سريع رويدادهاي احتمالي به فاصله هر 200 متر يك دستگاه تلفن اضطراري و در فضاي بيروني در مجاورت هر يك از وروديها نيز يك دستگاه تلفن نصب ميشوند كه از طريق علائم مشخص شدهاند و از قابليت ارتباط دو سويه برخوردارند.
معاون شهردار تهران اظهار كرد: سيستم نظارت تصويري CCTV با هدف ايجاد پوشش كامل نظارت تصويري از طريق دوربينهاي ديجيتال در داخل تونل در فواصل 150 متري و نيز در مسيرهاي ورودي و خروجي آن مستقر شدهاند.
تشكري هاشمي افزود : سيستم خودكار تشخيص سوانح AIS از الگوريتمهاي پردازش تصويري براي استخراج اطلاعات از تصاوير دوربينهاي نظارت تصوير استاندارد برخوردار است و ضمن تشخيص تصويري و خودكار تصادفات، خودروهاي با حجم بار غير مجاز را هم شناسايي ميكنند.
وي خاطر نشان كرد: سيستم اطلاعرساني و هشدار تونل رانندگان را از وضعيت لحظهاي تونل يا وقوع تصادفات احتمالي آگاه ميكند و شامل سيستم كنترل خط عبوري، چراغهاي راهنمايي و هشدار، تابلوهاي متغير خبري، تابلوهاي متغير اعلام سرعت مجاز و تابلوهاي اطلاعرساني خروجيهاي اضطراري است.
معاون شهردار تهران تصريح كرد: سيستم كنترل و تشخيص ارتفاع غير مجاز (OHD) در فاصله 350 متر مانده به ورودي هر يك از تونلها نصب شده و ارتفاع خودروهاي عبوري را اندازهگيري ميكنند و به محض عبور خودروي با ارتفاع بيش از حد مجاز چراغ راهنمايي هشدار به رنگ قرمز روشن شدن و از ورود خودروي مربوطه به داخل تونل جلوگيري ميشود.
تشكري هاشمي اضافه كرد: سيستم تشخيص ترافيك تونل به منظور اندازهگيري عوامل ترافيكي در وروديهاي تونل از جمله طول صف، سرعت و تعداد خودروهاي عبوري راهاندازي شده است.
وي گفت: سيستم تشخيص حريق تونل نيز از طريق حسگرهاي با قابليت تشخيص و واكنشفوري به گرماي بيش از حد و تشعشعهاي ناشي از منبع حريق مقابله ميكند.
معاون شهردار تهران اعلام كرد: سيستم اطلاعرساني صوتي تونل (PAS) در زماني به كار ميرود كه علاوه بر فعاليت سيستمهاي خودكار و اطلاعرساني از طريق علائم و تابلوها، ارتباط مستقيم با افراد حاضر در تونل مورد نياز باشد و به همين منظور آمپليفايرها و بلندگوهاي ويژهاي به منظور اطلاعرساني صوتي در داخل تونل به كار گرفته شده است.
تشكري هاشمي خاطر نشان كرد: بكارگيري سيستمهاي پيشرفته مديريت ترافيك در تونل هوشمند توحيد نشاندهنده استفاده مديريت شهري پايتخت از جديدترين فنآوريهاي روز جهاني در جهت آسايش و رفاه شهروندان و نيز نشانگر توان و تخصص كارشناسان و متخصصان داخلي است.
به گزارش فارس، قرار است بهرهبرداري از تونل توحيد در تهران از 12 بهمن آغاز شود.