آبجی
30th January 2010, 01:36 AM
آيا مي دانيد همه ی بانكها و شعبه هايشان صورتحساب همراه اول را می پذيرند؟
· توجه داشته باشید که قبل از پرداخت صورتحساب نگاهي به شماره و مشخصات خود در صورتحساب بياندازيد.
· چنانچه در ريز مكالمات شما دو يا چند مكالمه در يك بازه ي زماني مشاهده شد احتمالاً از سيستم Hold استفاده كرده ايد.
· از تحويل گوشی و سیم کارت خود به دفاتر يا مبادي غير مجاز و افراد ناشناس در داخل و خارج کشور خودداري فرمایید.
· چنانچه در شبكه مناسبي قرار نگرفته ايد و امکان تماس میسر نمی شود مي توانيد از SMS جهت انتقال اطلاعات استفاده كنيد.
· اگر 2 يا 3 بار Pin code اشتباه وارد كنيد سيم كارتتان قفل مي شود. اين عملكرد بخاطر جلوگيري از سوء استفاده احتمالي از سيم كارت و گوشي شماست.
http://www.dl.4downloads.ir/majalleh/1/hamrahe-aval.jpg
· ريز مكالمات تلفن فقط به مالك يا وكيل قانوني آن شماره و با در دست داشتن اصل مدارك (شامل: شناسنامه تلفن همراه، كارت شناسايي معتبر و وكالت نامه ي محضري) با حضور در ادارات مناطق مشترکین میسر است.
·جهت شكايت از مزاحمت تلفني هم باید مالك يا وكيل قانوني با در دست داشتن اصل مدارك (شناسنامه تلفن همراه، كارت شناسايي معتبر و وكالت نامه ي محضري) به يكي از ادارات مناطق مشتركين مراجعه نماید.
· اگر پیامک شما دریافت نمی شود ممکن است به عواملی مانند: پر شدن حافظه گوشي و سيم كارت، ويروسي شدن آن، ارسال SMS به تلفن ثابت و ترافيك بالاي شبكه مرتبط باشد.
· براي افزايش ضريب تماسهاي موفق و كاهش ترافيك شبكه، سعی نمایید مدت مكالمه را در ساعات پر ترافیک شبکه كاهش دهيد.
· امکان پرداخت الکترونیک قبوض از طریق اینترنت، ATM و ساير روش های غير حضوری میسر است.
نکات ضروری در مورد رومینگ
· هر مكالمه اي حتي در صورت مفقود شدن گوشي به عهده ي خود مشترك مي باشد. پس توجه فرمایید در مسافرتهاي خارج از كشور مواظب گم شدن يا به سرقت رفتن گوشي خود باشيد و در صورت گم شدن یا سرقت سریعا اقدام به قطع آن نمایید.
· اگر در نواحي مرزي زندگي می کنید يا در آن نواحی رفت و آمد داريد، به نام شبكه ي روي گوشي خود بسيار توجه داشته باشيد، چرا كه ممكن است شبکه ثبت شده روی گوشی شما، شبكه تلفن همراه ايران نباشد و شما مجبور به پرداخت هزينه مكالمات بين الملل يا اصطلاحاً ‹‹رومينگ›› گردید. به طور مثال چنانچه نام شبکه ی ( IR-TCI ) به نامي ديگر تبديل شود، باید سيستم شبكه موبایلتان از حالت Automatic به حالت Manual درآورده و شبكه ايران یا ( IR-TCI ) را انتخاب کنید.
· هزينه هاي كمتر از 60 ثانيه در مكالمات بين الملل (رومينگ) يك دقيقه محاسبه مي شود.
· پيش از سفر به خارج از كشور، شناسنامه ي تلفن همراه و آخرين صورتحساب پرداختي را نزد اقوام درجه يك بگذاريد تا در صورت مفقود شدن تلفن همراهتان در خارج از كشور، موضوع در دفاتر ايران قابل پيگيري باشد. ضمنا می توانید به طور همزمان به پست الكترونيكي Roaming help desk @ irantelecom.ir نيز موضوع را اعلام فرمایید.
·براي آگاهي بيشتر از تعرفه هاي رومينگ بين الملل به www.Mci.irr (http://www.mci.irr/) منوی خدمات رجوع كنيد. بهتر است قبل از سفر به خارج از كشور به این تعرفه ها توجه فرمایید.
·در مسافرتهاي خارج از كشور خصوصاً به كشور عراق تحت هيچ شرايطي تلفن همراه خود را در اختيار ديگران قرار ندهید و در موارد بازرسي و يا امانت گذاشتن در هتل اقامت، سيم كارت را از گوشي خارج نموده و نزد خود نگهداريد.
·در زمان خريد تلفن همراه دقت فرمایید که هزینه رومينگ یا مکالمه محاسبه نشده در صورتحسابهاي قبلي وجود نداشته باشد.
·به دليل تأخير در دريافت اطلاعات از اپراتورهاي كشورهاي ديگر ممكن است هزينه مكالمات رومینگ شما مشترک محترم، در دوره های آتی نیز منعکس شود.
گزارش دهی در باره کیفیت سرویس دهی شبکه تلفن همراه
·مشترک گرامی کافی است به نشانی www.mci.ir (http://www.mci.ir/) مراجعه کرده و به بخش گزارش مشکلات کیفی شبکه در منوی ارتباط با ما بروید. فرم گزارش دهی برای هرگونه اعلام نظر در اختیار شماست.
·ضمنا گزارش دهی با تماس تلفنی هم ممکن است: برای این کار ابتدا باید با مرکز ارتباطات مردمی شرکت ارتباطات سیار با شماره 09990 تماس حاصل فرمایید.
همراه اعتباری
آنچه در مورد سیم کارتهای اعتباری باید بدانید
·به خاطر داشته باشید سیم کارتهای اعتباری پس از برقراری نخستین تماس خروجی (مکالمه یا پیام کوتاه) فعال می شود.
·سرویس پاسخگوی خودکار به طور دائم از طریق شماره 444 آماده ارائه اطلاعات زیر است:
آگاهی از مانده اعتبار، تمدید شارژ، تغییر رمز عبور، تغییر زبان و اعلام مفقودی (به شرط دارا بودن رمز عبور)
·شارژ سیم کارت اعتباری همراه به صورت استانی است.
چگونگی افزایش اعتبار:
· مشترکین همراه اعتباری می توانند کد زیر را از چپ به راست در گوشی خود وارد نمایند:
# شماره رمز کارت شارژ#* 140 *
·برای تهیه کارت شارژ به صورت الکترونیکي به سایت www.mci.ir (http://www.mci.ir/) مراجعه فرمایید.
چگونگی آگاهی از مانده اعتبار:
·برای آگاهی از مانده اعتبار نیز لازم است کد زیر را از چپ به راست در گوشی خود وارد نمایید:
# 11 * 140 *
·برای اعلام مفقودی، تعویض سیم کارت، تغییر نام و دیگر خدمات مورد نیاز باید به یکی از واحدهای اجرایی (ادارات مشترکین تلفن همراه) مراجعه فرمایید. در آینده نزدیک سرویس های فوق از طریق دفاتر خدمات ارتباطی نیز ارائه خواهد شد.
چند نکته مهم در باره خرید و فروش:
·سيم كارتي صفر است كه از فريم خود جدا نشده باشد. پس چنانچه مشترکان گرامی سیم کارتی دریافت کردند که بدون فریم بود یا از آن جدا بود ديگر صفر نيست؛ دقيقاً مثل حالتي كه يك وسيله برقي از كارتن خود خارج شده باشد.
·مشترکان محترم! پس از فروش سيم كارت، حتماً سند مالكيت را به نام خريدار كنيد تا در صورت سوء استفاده احتمالي، مشكلي متوجه شما نشود.
·اگر خريدار هستيد نيز، سند را به نام خود تنظیم فرمایید تا احتمالا يك سيم كارت به چند نفر فروخته نشود.
·به هنگام خريد سيم كارت كاركرده به دفتر خدمات مشتركين مراجعه كرده، قبض ميان دوره اي تهيه و آن را با فروشنده تسویه كنيد تا در آينده پول مكالمه ديگران را شما نپردازيد.
·مشترکان گرامی قبل از استفاده حتما از تعرفه های مکالمه و سرویس هر یک از سیم کارت ها مطلع گردید.
·در آخرین توصیه هر گونه خرید و فروش سیم کارت با هر شکل و شرایطی چنانچه تحت ضوابط و دستورالعمل دفاتر خدمات ارتباطی صورت نپذیرد از تعهد شرکت ارتباطات سیار خارج است.
·در هنگام خريد سيم كارت تلفن همراه از فعال بودن آن در حضور فروشنده اطمينان حاصل فرمائيد.
·بهتر است جهت هماهنگي, نام و آدرس فروشنده تلفن همراه را نزد خود نگهداري فرمائيد.
صورتحساب در پیامک و پرتال:
·دیدن صورتحساب پایان دوره و یا میزان کارکرد میان دوره در هر لحظه که بخواهید امکانپذیر است. مشترکان محترم می توانند از طریق SMS با شماره 30009 و یا نشانی اینترنتی www.mci.ir (http://www.mci.ir/) در منوی خدمات و انتخاب «رؤیت اينترنتي آخرین صورتحساب » کلیه اطلاعات لازم را در این مورد دریافت کنند. ضمن اینکه امکان پرداخت اینترنتی نیز در همین بخش مهیاست.
دقت فرمایید پس از پایان هر تماس دکمه قطع ارتباط را فشار دهید.
چگونگی دريافت قبض تلفن همراه از طريق پيام كوتاه
مشتركين محترم ميتوانند با ارسال يك پيام كوتاه (SMS) به شماره 30009 ، از قبض دوره وكاركرد ميان دوره تلفن همراه خود به تفكيك موارد كاركرد تلفن شهري، بين شهري، پيامكوتاه و ساير هزينهها مطلع شوند. رویه کار بدین شکل است که ابتدا میباید درخواست خود را طبق فرمت های مشخص ارسال کرده و پس از چند لحظه اطلاعات صورتحساب مشترک به شماره آنها به صورت پیام کوتاه ارسال خواهد شد.
برای اطلاع از ساختار پیامک ارسالی و توضيحات تکميلی به سایت www.mci.ir (http://www.mci.ir/) منوی خدمات ، بخش خدمات غیر خضوری- پيامک صورت حساب مراجعه نمائید.
در مورد سايت شرکت ارتباطات سيار WWW.MCI.IR (http://www.mci.ir/) چه میدانید؟
شرکت ارتباطات سيار جهت تکميل سامانههاي الکترونيکي با هدف ارائه خدمات غير حضوري، کاهش سفرهاي درون شهري و رفاه حال مشترکين در اين زمينه اقدام به راه اندازي وب سايت (پرتال) شرکت نموده و خدماتي را که از اين طريق قابل ارائه به مشترکين مي باشد بر روي آن قرارداده است .
لازم به ذکر است وب سايت اين شرکت درحال بروز رساني بوده و خدمات و سرويس هايي جدید بر روی آن در حال راه اندازي و اجرا مي باشند.
خدمات غير حضوري که در حال حاضر بر روي وب سايت شرکت ارتباطات سيار قابل ارائه به مشترکين سيم کارتهاي دائمي و اعتباري مي باشد عبارتند از:
1- ثبت نام سيم کارت دائمي
2- ثبت نام سيم کارت اعتباري (288 و 150 هزار تومانی )
3- پيگيري وضعيت ثبت نام حضوري سيم كارت در دفاتر خدماتي
4- رويت اينترنتی آخرين صورتحساب تلفن همراه
5- پرداخت اينترنتي صورتحساب ها
6- نظر سنجي از ارباب رجوع و رسيدگي به شکايات آنها
7- ارتباطات مردمي و رويت پاسخ ارتباطات مردمي
8- فروش شارژ الکترونیکی سیم کارتهای اعتباری
9- فروش کارت شارژ اينترنتی
10 - کنترل و ثبت سریال گوشی
· توجه داشته باشید که قبل از پرداخت صورتحساب نگاهي به شماره و مشخصات خود در صورتحساب بياندازيد.
· چنانچه در ريز مكالمات شما دو يا چند مكالمه در يك بازه ي زماني مشاهده شد احتمالاً از سيستم Hold استفاده كرده ايد.
· از تحويل گوشی و سیم کارت خود به دفاتر يا مبادي غير مجاز و افراد ناشناس در داخل و خارج کشور خودداري فرمایید.
· چنانچه در شبكه مناسبي قرار نگرفته ايد و امکان تماس میسر نمی شود مي توانيد از SMS جهت انتقال اطلاعات استفاده كنيد.
· اگر 2 يا 3 بار Pin code اشتباه وارد كنيد سيم كارتتان قفل مي شود. اين عملكرد بخاطر جلوگيري از سوء استفاده احتمالي از سيم كارت و گوشي شماست.
http://www.dl.4downloads.ir/majalleh/1/hamrahe-aval.jpg
· ريز مكالمات تلفن فقط به مالك يا وكيل قانوني آن شماره و با در دست داشتن اصل مدارك (شامل: شناسنامه تلفن همراه، كارت شناسايي معتبر و وكالت نامه ي محضري) با حضور در ادارات مناطق مشترکین میسر است.
·جهت شكايت از مزاحمت تلفني هم باید مالك يا وكيل قانوني با در دست داشتن اصل مدارك (شناسنامه تلفن همراه، كارت شناسايي معتبر و وكالت نامه ي محضري) به يكي از ادارات مناطق مشتركين مراجعه نماید.
· اگر پیامک شما دریافت نمی شود ممکن است به عواملی مانند: پر شدن حافظه گوشي و سيم كارت، ويروسي شدن آن، ارسال SMS به تلفن ثابت و ترافيك بالاي شبكه مرتبط باشد.
· براي افزايش ضريب تماسهاي موفق و كاهش ترافيك شبكه، سعی نمایید مدت مكالمه را در ساعات پر ترافیک شبکه كاهش دهيد.
· امکان پرداخت الکترونیک قبوض از طریق اینترنت، ATM و ساير روش های غير حضوری میسر است.
نکات ضروری در مورد رومینگ
· هر مكالمه اي حتي در صورت مفقود شدن گوشي به عهده ي خود مشترك مي باشد. پس توجه فرمایید در مسافرتهاي خارج از كشور مواظب گم شدن يا به سرقت رفتن گوشي خود باشيد و در صورت گم شدن یا سرقت سریعا اقدام به قطع آن نمایید.
· اگر در نواحي مرزي زندگي می کنید يا در آن نواحی رفت و آمد داريد، به نام شبكه ي روي گوشي خود بسيار توجه داشته باشيد، چرا كه ممكن است شبکه ثبت شده روی گوشی شما، شبكه تلفن همراه ايران نباشد و شما مجبور به پرداخت هزينه مكالمات بين الملل يا اصطلاحاً ‹‹رومينگ›› گردید. به طور مثال چنانچه نام شبکه ی ( IR-TCI ) به نامي ديگر تبديل شود، باید سيستم شبكه موبایلتان از حالت Automatic به حالت Manual درآورده و شبكه ايران یا ( IR-TCI ) را انتخاب کنید.
· هزينه هاي كمتر از 60 ثانيه در مكالمات بين الملل (رومينگ) يك دقيقه محاسبه مي شود.
· پيش از سفر به خارج از كشور، شناسنامه ي تلفن همراه و آخرين صورتحساب پرداختي را نزد اقوام درجه يك بگذاريد تا در صورت مفقود شدن تلفن همراهتان در خارج از كشور، موضوع در دفاتر ايران قابل پيگيري باشد. ضمنا می توانید به طور همزمان به پست الكترونيكي Roaming help desk @ irantelecom.ir نيز موضوع را اعلام فرمایید.
·براي آگاهي بيشتر از تعرفه هاي رومينگ بين الملل به www.Mci.irr (http://www.mci.irr/) منوی خدمات رجوع كنيد. بهتر است قبل از سفر به خارج از كشور به این تعرفه ها توجه فرمایید.
·در مسافرتهاي خارج از كشور خصوصاً به كشور عراق تحت هيچ شرايطي تلفن همراه خود را در اختيار ديگران قرار ندهید و در موارد بازرسي و يا امانت گذاشتن در هتل اقامت، سيم كارت را از گوشي خارج نموده و نزد خود نگهداريد.
·در زمان خريد تلفن همراه دقت فرمایید که هزینه رومينگ یا مکالمه محاسبه نشده در صورتحسابهاي قبلي وجود نداشته باشد.
·به دليل تأخير در دريافت اطلاعات از اپراتورهاي كشورهاي ديگر ممكن است هزينه مكالمات رومینگ شما مشترک محترم، در دوره های آتی نیز منعکس شود.
گزارش دهی در باره کیفیت سرویس دهی شبکه تلفن همراه
·مشترک گرامی کافی است به نشانی www.mci.ir (http://www.mci.ir/) مراجعه کرده و به بخش گزارش مشکلات کیفی شبکه در منوی ارتباط با ما بروید. فرم گزارش دهی برای هرگونه اعلام نظر در اختیار شماست.
·ضمنا گزارش دهی با تماس تلفنی هم ممکن است: برای این کار ابتدا باید با مرکز ارتباطات مردمی شرکت ارتباطات سیار با شماره 09990 تماس حاصل فرمایید.
همراه اعتباری
آنچه در مورد سیم کارتهای اعتباری باید بدانید
·به خاطر داشته باشید سیم کارتهای اعتباری پس از برقراری نخستین تماس خروجی (مکالمه یا پیام کوتاه) فعال می شود.
·سرویس پاسخگوی خودکار به طور دائم از طریق شماره 444 آماده ارائه اطلاعات زیر است:
آگاهی از مانده اعتبار، تمدید شارژ، تغییر رمز عبور، تغییر زبان و اعلام مفقودی (به شرط دارا بودن رمز عبور)
·شارژ سیم کارت اعتباری همراه به صورت استانی است.
چگونگی افزایش اعتبار:
· مشترکین همراه اعتباری می توانند کد زیر را از چپ به راست در گوشی خود وارد نمایند:
# شماره رمز کارت شارژ#* 140 *
·برای تهیه کارت شارژ به صورت الکترونیکي به سایت www.mci.ir (http://www.mci.ir/) مراجعه فرمایید.
چگونگی آگاهی از مانده اعتبار:
·برای آگاهی از مانده اعتبار نیز لازم است کد زیر را از چپ به راست در گوشی خود وارد نمایید:
# 11 * 140 *
·برای اعلام مفقودی، تعویض سیم کارت، تغییر نام و دیگر خدمات مورد نیاز باید به یکی از واحدهای اجرایی (ادارات مشترکین تلفن همراه) مراجعه فرمایید. در آینده نزدیک سرویس های فوق از طریق دفاتر خدمات ارتباطی نیز ارائه خواهد شد.
چند نکته مهم در باره خرید و فروش:
·سيم كارتي صفر است كه از فريم خود جدا نشده باشد. پس چنانچه مشترکان گرامی سیم کارتی دریافت کردند که بدون فریم بود یا از آن جدا بود ديگر صفر نيست؛ دقيقاً مثل حالتي كه يك وسيله برقي از كارتن خود خارج شده باشد.
·مشترکان محترم! پس از فروش سيم كارت، حتماً سند مالكيت را به نام خريدار كنيد تا در صورت سوء استفاده احتمالي، مشكلي متوجه شما نشود.
·اگر خريدار هستيد نيز، سند را به نام خود تنظیم فرمایید تا احتمالا يك سيم كارت به چند نفر فروخته نشود.
·به هنگام خريد سيم كارت كاركرده به دفتر خدمات مشتركين مراجعه كرده، قبض ميان دوره اي تهيه و آن را با فروشنده تسویه كنيد تا در آينده پول مكالمه ديگران را شما نپردازيد.
·مشترکان گرامی قبل از استفاده حتما از تعرفه های مکالمه و سرویس هر یک از سیم کارت ها مطلع گردید.
·در آخرین توصیه هر گونه خرید و فروش سیم کارت با هر شکل و شرایطی چنانچه تحت ضوابط و دستورالعمل دفاتر خدمات ارتباطی صورت نپذیرد از تعهد شرکت ارتباطات سیار خارج است.
·در هنگام خريد سيم كارت تلفن همراه از فعال بودن آن در حضور فروشنده اطمينان حاصل فرمائيد.
·بهتر است جهت هماهنگي, نام و آدرس فروشنده تلفن همراه را نزد خود نگهداري فرمائيد.
صورتحساب در پیامک و پرتال:
·دیدن صورتحساب پایان دوره و یا میزان کارکرد میان دوره در هر لحظه که بخواهید امکانپذیر است. مشترکان محترم می توانند از طریق SMS با شماره 30009 و یا نشانی اینترنتی www.mci.ir (http://www.mci.ir/) در منوی خدمات و انتخاب «رؤیت اينترنتي آخرین صورتحساب » کلیه اطلاعات لازم را در این مورد دریافت کنند. ضمن اینکه امکان پرداخت اینترنتی نیز در همین بخش مهیاست.
دقت فرمایید پس از پایان هر تماس دکمه قطع ارتباط را فشار دهید.
چگونگی دريافت قبض تلفن همراه از طريق پيام كوتاه
مشتركين محترم ميتوانند با ارسال يك پيام كوتاه (SMS) به شماره 30009 ، از قبض دوره وكاركرد ميان دوره تلفن همراه خود به تفكيك موارد كاركرد تلفن شهري، بين شهري، پيامكوتاه و ساير هزينهها مطلع شوند. رویه کار بدین شکل است که ابتدا میباید درخواست خود را طبق فرمت های مشخص ارسال کرده و پس از چند لحظه اطلاعات صورتحساب مشترک به شماره آنها به صورت پیام کوتاه ارسال خواهد شد.
برای اطلاع از ساختار پیامک ارسالی و توضيحات تکميلی به سایت www.mci.ir (http://www.mci.ir/) منوی خدمات ، بخش خدمات غیر خضوری- پيامک صورت حساب مراجعه نمائید.
در مورد سايت شرکت ارتباطات سيار WWW.MCI.IR (http://www.mci.ir/) چه میدانید؟
شرکت ارتباطات سيار جهت تکميل سامانههاي الکترونيکي با هدف ارائه خدمات غير حضوري، کاهش سفرهاي درون شهري و رفاه حال مشترکين در اين زمينه اقدام به راه اندازي وب سايت (پرتال) شرکت نموده و خدماتي را که از اين طريق قابل ارائه به مشترکين مي باشد بر روي آن قرارداده است .
لازم به ذکر است وب سايت اين شرکت درحال بروز رساني بوده و خدمات و سرويس هايي جدید بر روی آن در حال راه اندازي و اجرا مي باشند.
خدمات غير حضوري که در حال حاضر بر روي وب سايت شرکت ارتباطات سيار قابل ارائه به مشترکين سيم کارتهاي دائمي و اعتباري مي باشد عبارتند از:
1- ثبت نام سيم کارت دائمي
2- ثبت نام سيم کارت اعتباري (288 و 150 هزار تومانی )
3- پيگيري وضعيت ثبت نام حضوري سيم كارت در دفاتر خدماتي
4- رويت اينترنتی آخرين صورتحساب تلفن همراه
5- پرداخت اينترنتي صورتحساب ها
6- نظر سنجي از ارباب رجوع و رسيدگي به شکايات آنها
7- ارتباطات مردمي و رويت پاسخ ارتباطات مردمي
8- فروش شارژ الکترونیکی سیم کارتهای اعتباری
9- فروش کارت شارژ اينترنتی
10 - کنترل و ثبت سریال گوشی