LaDy Ds DeMoNa
24th January 2010, 09:16 PM
تولید فیلم دینی باید مبتنی به آموزه ها و باورهای دینی باشد
(http://www.fajrfestival.ir/28th/pe/index.php?view=article&catid=1%3Alatest-news&id=568%3A1388-11-04-14-11-38&format=pdf&option=com_content&Itemid=77)
(http://www.fajrfestival.ir/28th/pe/index.php?view=article&catid=1%3Alatest-news&id=568%3A1388-11-04-14-11-38&tmpl=component&print=1&layout=default&page=&option=com_content&Itemid=77)
(http://www.fajrfestival.ir/28th/pe/index.php?option=com_mailto&tmpl=component&link=aHR0cDovL3d3dy5mYWpyZmVzdGl2YWwuaXIvMjh0aC9wZ S9pbmRleC5waHA/b3B0aW9uPWNvbV9jb250ZW50JnZpZXc9YXJ0aWNsZSZpZD01Nj g6MTM4OC0xMS0wNC0xNC0xMS0zOCZjYXRpZD0xOmxhdGVzdC1u ZXdzJkl0ZW1pZD03Nw==)
( 0 رای ) يكشنبه ، 4 بهمن 1388 ، 20:28 http://www.fajrfestival.ir/28th/pe/images/stories/film/iran35/sobhe-rooze-haftam-02_thumb_medium125_125.jpg (http://www.fajrfestival.ir/28th/pe/images/stories/film/iran35/sobhe-rooze-haftam-02.jpg)در نشست پرسش و پاسخ فیلم صبح روز هفتم عنوان شد
نشست مطبوعاتي فيلم «صبح روز هفتم» به كارگرداني مسعود اطيابي با حضور عوامل اين فيلم و با اجراي محمدتقي فهيم برگزار شد.
درابتداي اين نشست، «مسعود اطيابي» با اظهار اميدواري به اين موضوع كه «صبح روز هفتم» نشانه پيشرفتي در كارهايش باشد، گفت: تلاشم اين بود كه اين فيلم فيلم نو و خوبي باشد. فكر نميكنم يك فيلمساز بايد در يك نوع فيلم خود را محدود كند. افراد مختلف يك فيلم را بارها با نگاههاي مختلف ميسازند و من اين موضوع را دوست ندارم بلكه علاقه دارم ژانر فيلمهايم با هم تفاوت داشته باشد و تنوع آثار برايم زيباست. اميدوارم در مسيري حركت كنم كه فيلمهايم از نظر ساختار شباهتي به هم نداشته باشد.
صدرا عبداللهي تهيهكننده فيلم صبح روز هفتم در ادامه اين نشست گفت: موقعيتي براي ساخته شدن اين فيلم وجود داشت كه از طرف مديريت وقت شبكه سحر به ما پيشنهاد شد و با مطالعه طرح اوليه به فيلمنامه خوبي رسيديم و شبكه سحر نيز به توليد آن كمك كرد.
جهانبخش ايماني نويسنده فيلمنامه اين فيلم نيز در مورد فيلمنامه آن گفت: ايده اصلي فيلم را از يك فيلم هاليوودي گرفتم اما روند تحول شخصيت در آن فيلم طولانيتر بود و من آن را محدود به هفت روز كردم و فيلمنامه را به شكل كارگاهي با كمك همسرم نوشتم.
افشين عليزاده مدير فيلمبرداري اين فيلم نيز درباره بافت بصري و سبك اين فيلم گفت: اين فيلم از نظر بصري تفاوتهاي زيادي با آثار معمولي سينمايي داشت. فيلم قصه پيچيدهاي داشت كه بايد به شكل رئال و باورپذير آن را ارائه ميداديم و به همين دليل، طي صحبتهاي زيادي كه با كارگردان شد، تلاش كرديم فيلمبرداري كار ديده نشود. كار لذتبخشي بود و از نتيجه كار راضيام چون قصه به خوبي روايت شد
«علي اوسيوند» بازيگر اين فيلم در اين نشست خبري در مورد نقش خود گفت: فيلمنامه را كه خواندم ديدم «صبح روز هفتم» از نظر نوشتار و داستان، فيلمنامه نابي نسبت به اكثر كارها دارد، هرچند سعي كرديم با وجود همه پيچيدگيهاي قصه، فيلم را به شكلي باورپذير روايت كنيم و اين باورپذيري به سادهترين شكل خود باشد. در اين فيلم، نقش من بسيار كوتاه بود اما اين شخصيت به قهرمان قصه كمك كرد و يك تلنگر روحي به او زد كه در مسير درست حركت كند. شخصي كه همه چيزش را از دست داده و براي شروع مجدد قصد توبه دارد.
محسن دانشور مديرتوليد « صبح روز هفتم» در اين نشست مطبوعاتي در مورد سختيهاي توليد اين فيلم گفت: پروژه خيلي سختي بود، تعدادي از سكانسها تكرار زياد داشت و اين كار را سخت ميكرد كه ما هميشه تمام شخصيتها را با هنروران و ماشينها هماهنگ كنيم. و اين هماهنگي بسيار سخت بود عنصري كه شايد در اين فيلم ديده نشود، كارگرداني و دقت آقاي اطيابي هم كارها را سختتر ميكرد و گاهي ما پس از فيلمبرداري تا پاسي از شب به دنبال لوكيشنهاي روز بعد بوديم اما نتيجه كار رضايتبخش بود.
در ادامه اين نشست، «مسعود اطيابي» در مورد اين كه فيلمش به ژانر معناگرا تعلق دارد، گفت: اين مساله كه معنا چگونه باشد مهم است. من هر فيلمي بسازم - حتي كمدي - دوست دارم كه فيلم مفهوم داشته باشد و دوست دارم تماشاچي را وادار كنم درك بهتري از فيلم داشته باشد.
وي در ادامه در مورد داستان فيلم و روند پردازش آن گفت: زياد دوست ندارم بگويم فيلمي شخصي ساختم. به هر حال ما آموزههاي مذهبي داريم و اگر بخواهيم فيلم ديني بسازيم بايد مبتني بر اين آموزهها كار كنيم و زياد به تفكر شخصي در اين نوع سينما اعتقادي ندارم. فيلمنامه «صبح روز هفتم» را نيز روز اول قبول نكردم، اما پس از مطالعه مجدد، ديدم مفاهيم دروني خوبي دارد و ديدم اگر به اين فيلم درست نگاه شود، ميتواند با مباني ديني خودمان هماهنگي زيادي داشته باشد. بنابراين با شرط بازنويسي فيلمنامه و تبديل آن به نسخه سينمايي ساخت آن را قبول كردم و هر بار تصحيح فيلمنامه نيز، باعث شد مفاهيم آن نمود بهتري داشته باشد.
اطيابي افزود: مفاهيم كلي در فيلم وجود دارد كه براي همه افراد صدق ميكند. وقتي به انسان گفته شد كه با اختيار به روي زمين برود معلوم شد كه خود او بايد راه نابودي يا سعادت را طي كند و قطعاً براي انتخاب مسير درست بايد به راهنماي خوبي متصل شد و آن چيزي جز قرآن نيست. نشانهها براي ديده شدن به درك نياز دارند و بايد فرصتها را در روزهاي تكرار شونده زندگي، غنيمت بشماريم. شخصيت اصلي «روز هفتم» نيز هر روز مسئله و مسائل يكساني را ميبيند، اما با درك درست به رستگاري ميرسد.
ايماني نويسنده فيلمنامه در ادامه اين نشست با عنوان كردن اين موضوع كه از مشاور مذهبي در اين فيلم استفاده شده، گفت: حس ميكنم شخصيت اصلي فيلمنامه من سيروس يا همان قهرمان داستان نيست بلكه افرادي هستند كه قصه را ميسازند و هر كدام كاري ميكنند افراد فرعي كه هر كدام با رفتارهاي كوچكشان، ميتوانند كسي را تغيير دهند و سيروس، نخ تسبيحي است كه همه آنها را به هم وصل ميكند.
كيانوش گرامي بازيگر اين فيلم نيز در اين نشست تنها گفت: نقشم ويژگي خاصي نداشت اما خوشحالم كه در فيلم بودم.
(http://www.fajrfestival.ir/28th/pe/index.php?view=article&catid=1%3Alatest-news&id=568%3A1388-11-04-14-11-38&format=pdf&option=com_content&Itemid=77)
(http://www.fajrfestival.ir/28th/pe/index.php?view=article&catid=1%3Alatest-news&id=568%3A1388-11-04-14-11-38&tmpl=component&print=1&layout=default&page=&option=com_content&Itemid=77)
(http://www.fajrfestival.ir/28th/pe/index.php?option=com_mailto&tmpl=component&link=aHR0cDovL3d3dy5mYWpyZmVzdGl2YWwuaXIvMjh0aC9wZ S9pbmRleC5waHA/b3B0aW9uPWNvbV9jb250ZW50JnZpZXc9YXJ0aWNsZSZpZD01Nj g6MTM4OC0xMS0wNC0xNC0xMS0zOCZjYXRpZD0xOmxhdGVzdC1u ZXdzJkl0ZW1pZD03Nw==)
( 0 رای ) يكشنبه ، 4 بهمن 1388 ، 20:28 http://www.fajrfestival.ir/28th/pe/images/stories/film/iran35/sobhe-rooze-haftam-02_thumb_medium125_125.jpg (http://www.fajrfestival.ir/28th/pe/images/stories/film/iran35/sobhe-rooze-haftam-02.jpg)در نشست پرسش و پاسخ فیلم صبح روز هفتم عنوان شد
نشست مطبوعاتي فيلم «صبح روز هفتم» به كارگرداني مسعود اطيابي با حضور عوامل اين فيلم و با اجراي محمدتقي فهيم برگزار شد.
درابتداي اين نشست، «مسعود اطيابي» با اظهار اميدواري به اين موضوع كه «صبح روز هفتم» نشانه پيشرفتي در كارهايش باشد، گفت: تلاشم اين بود كه اين فيلم فيلم نو و خوبي باشد. فكر نميكنم يك فيلمساز بايد در يك نوع فيلم خود را محدود كند. افراد مختلف يك فيلم را بارها با نگاههاي مختلف ميسازند و من اين موضوع را دوست ندارم بلكه علاقه دارم ژانر فيلمهايم با هم تفاوت داشته باشد و تنوع آثار برايم زيباست. اميدوارم در مسيري حركت كنم كه فيلمهايم از نظر ساختار شباهتي به هم نداشته باشد.
صدرا عبداللهي تهيهكننده فيلم صبح روز هفتم در ادامه اين نشست گفت: موقعيتي براي ساخته شدن اين فيلم وجود داشت كه از طرف مديريت وقت شبكه سحر به ما پيشنهاد شد و با مطالعه طرح اوليه به فيلمنامه خوبي رسيديم و شبكه سحر نيز به توليد آن كمك كرد.
جهانبخش ايماني نويسنده فيلمنامه اين فيلم نيز در مورد فيلمنامه آن گفت: ايده اصلي فيلم را از يك فيلم هاليوودي گرفتم اما روند تحول شخصيت در آن فيلم طولانيتر بود و من آن را محدود به هفت روز كردم و فيلمنامه را به شكل كارگاهي با كمك همسرم نوشتم.
افشين عليزاده مدير فيلمبرداري اين فيلم نيز درباره بافت بصري و سبك اين فيلم گفت: اين فيلم از نظر بصري تفاوتهاي زيادي با آثار معمولي سينمايي داشت. فيلم قصه پيچيدهاي داشت كه بايد به شكل رئال و باورپذير آن را ارائه ميداديم و به همين دليل، طي صحبتهاي زيادي كه با كارگردان شد، تلاش كرديم فيلمبرداري كار ديده نشود. كار لذتبخشي بود و از نتيجه كار راضيام چون قصه به خوبي روايت شد
«علي اوسيوند» بازيگر اين فيلم در اين نشست خبري در مورد نقش خود گفت: فيلمنامه را كه خواندم ديدم «صبح روز هفتم» از نظر نوشتار و داستان، فيلمنامه نابي نسبت به اكثر كارها دارد، هرچند سعي كرديم با وجود همه پيچيدگيهاي قصه، فيلم را به شكلي باورپذير روايت كنيم و اين باورپذيري به سادهترين شكل خود باشد. در اين فيلم، نقش من بسيار كوتاه بود اما اين شخصيت به قهرمان قصه كمك كرد و يك تلنگر روحي به او زد كه در مسير درست حركت كند. شخصي كه همه چيزش را از دست داده و براي شروع مجدد قصد توبه دارد.
محسن دانشور مديرتوليد « صبح روز هفتم» در اين نشست مطبوعاتي در مورد سختيهاي توليد اين فيلم گفت: پروژه خيلي سختي بود، تعدادي از سكانسها تكرار زياد داشت و اين كار را سخت ميكرد كه ما هميشه تمام شخصيتها را با هنروران و ماشينها هماهنگ كنيم. و اين هماهنگي بسيار سخت بود عنصري كه شايد در اين فيلم ديده نشود، كارگرداني و دقت آقاي اطيابي هم كارها را سختتر ميكرد و گاهي ما پس از فيلمبرداري تا پاسي از شب به دنبال لوكيشنهاي روز بعد بوديم اما نتيجه كار رضايتبخش بود.
در ادامه اين نشست، «مسعود اطيابي» در مورد اين كه فيلمش به ژانر معناگرا تعلق دارد، گفت: اين مساله كه معنا چگونه باشد مهم است. من هر فيلمي بسازم - حتي كمدي - دوست دارم كه فيلم مفهوم داشته باشد و دوست دارم تماشاچي را وادار كنم درك بهتري از فيلم داشته باشد.
وي در ادامه در مورد داستان فيلم و روند پردازش آن گفت: زياد دوست ندارم بگويم فيلمي شخصي ساختم. به هر حال ما آموزههاي مذهبي داريم و اگر بخواهيم فيلم ديني بسازيم بايد مبتني بر اين آموزهها كار كنيم و زياد به تفكر شخصي در اين نوع سينما اعتقادي ندارم. فيلمنامه «صبح روز هفتم» را نيز روز اول قبول نكردم، اما پس از مطالعه مجدد، ديدم مفاهيم دروني خوبي دارد و ديدم اگر به اين فيلم درست نگاه شود، ميتواند با مباني ديني خودمان هماهنگي زيادي داشته باشد. بنابراين با شرط بازنويسي فيلمنامه و تبديل آن به نسخه سينمايي ساخت آن را قبول كردم و هر بار تصحيح فيلمنامه نيز، باعث شد مفاهيم آن نمود بهتري داشته باشد.
اطيابي افزود: مفاهيم كلي در فيلم وجود دارد كه براي همه افراد صدق ميكند. وقتي به انسان گفته شد كه با اختيار به روي زمين برود معلوم شد كه خود او بايد راه نابودي يا سعادت را طي كند و قطعاً براي انتخاب مسير درست بايد به راهنماي خوبي متصل شد و آن چيزي جز قرآن نيست. نشانهها براي ديده شدن به درك نياز دارند و بايد فرصتها را در روزهاي تكرار شونده زندگي، غنيمت بشماريم. شخصيت اصلي «روز هفتم» نيز هر روز مسئله و مسائل يكساني را ميبيند، اما با درك درست به رستگاري ميرسد.
ايماني نويسنده فيلمنامه در ادامه اين نشست با عنوان كردن اين موضوع كه از مشاور مذهبي در اين فيلم استفاده شده، گفت: حس ميكنم شخصيت اصلي فيلمنامه من سيروس يا همان قهرمان داستان نيست بلكه افرادي هستند كه قصه را ميسازند و هر كدام كاري ميكنند افراد فرعي كه هر كدام با رفتارهاي كوچكشان، ميتوانند كسي را تغيير دهند و سيروس، نخ تسبيحي است كه همه آنها را به هم وصل ميكند.
كيانوش گرامي بازيگر اين فيلم نيز در اين نشست تنها گفت: نقشم ويژگي خاصي نداشت اما خوشحالم كه در فيلم بودم.