AS
20th January 2010, 11:19 AM
@};-هزارمين راه را امتحان كنيد
"جان ماكسول" ميگويد: "تفاوت بين افراد عادي و افراد موفق در نگرش آنها نسبت به شكست است."در حقيقت چيزي به نام "شكست" وجود ندارد، هر چه هست نتيجه ميباشد. نتايجي كه از اعمالمان ميگيريم ميتواند مطلوب باشد (موفقيت) يا نامطلوب (درس.) نتايج نامطلوب، درسهايي هستند كه به ما ميآموزند چگونه به موفقيت برسيم.
كساني كه به نتايج نامطلوب يا به درس ميرسند نشان ميدهند كه براي رسيدن به موفقيت چيزهايي هست كه بايد ياد بگيرند و يا شايد بايد استراتژي و باورهاي خود را براي رسيدن به موفقيت اصلاح كنند. مهمترين نكته اي كه در خصوص نتايج نامطلوب وجود دارد اين است كه اگر از نتايج نامطلوب درس نگيريم و بدون فكر دست به تلاش مجدد بزنيم، موفق نخواهيم شد.
"اديسون" براي اختراع لامپ، 999 بار تلاش كرد و هر 999 بار تلاش وي به نتيجه نامطلوب منجر شد و وقتي براي هزار مين بار تلاش كرد، توانست لامپ را اختراع كند. خبرنگاري از او پرسيد: " آقاي اديسون آيا ناراحت نيستيد كه 999 بار شكست خورديد." اديسون در جواب گفت: "من 999 بار تلاش كردم و به نتيجه مطلوب خود نرسيدم. اما به اين نتيجه رسيدم كه 999 راه وجود دارد كه با آنها نميتوان لامپ توليد كرد."
وقتي به نتيجه نامطلوبي ميرسيد نااميد نشويد و تلاش هاي اديسون را به ياد بياوريد و همچون او اميدوارانه دست به تلاشي مجدد بزنيد. نتايج نامطلوب، راهنماي شما براي رسيدن به نتايج مطلوب است؛ چرا كه مدام در حال درس گرفتن هستيد و با ادامه مسير حتما به موفقيت خواهيد رسيد. نتايج نامطلوب تجربه هايي مفيد هستند كه شما را به نتيجه مطلوب مي رسانند. انسان هاي موفق به نتايج نامطلوب چون پلي براي رسيدن به موفقيت نگاه مي كنند، نه شكست و پايان تلاش. در واقع نتايج نامطلوب به ما مي گويند كه چگونه به موفقيت برسيم.
به قول "ساموئل اسمايلز" "ما از شكست ها درس مي آموزيم، نه از موفقيت ها. "شكستها پايدار نيستند بلكه موقتي ميباشند، چرا كه با درس گرفتن از آنها مي توان به موفقيت رسيد.شما ناخداي كشتي زندگي تان هستيد. "آيا ناخدا اگر ببيند كه كشتي دارد به گل مي نشيند، دست روي دست ميگذارد و هيچ تلاشي براي نجات كشتي اش نمي كند؟" يكي از مواردي كه به ما نشان مي دهد كه با تسليم نشدن ميتوان به هر موفقيتي رسيد، جريان راه رفتن كودكان نوپاست. حتما كودكان را ديده ايد كه چگونه سعي ميكنند سرپا بايستند ، با اينكه بارها زمين ميخورند، اما دوباره سرپا ميايستند. اگر كودكان مجددا تلاش نكنند كه بايستند، چه اتفاقي ميافتد؟ هرگزنمي توانند بايستند و راه بروند. پس كودكان تلاش خود را ميكنند و نهايتا موفق ميشوند. همين كودكان در سال هاي بعد به كمك تلاش مي توانند بر روي يك طناب در ارتفاع چند متري زمين نيز راه بروند.
انسانهاي موفق براي رسيدن به هدف خود، بارها و بارها شكست خورده اند و ازشكست هاي خود درس ها گرفته اند و نهايتا به هدف خود رسيده اند. شكستها وسيله اي براي نااميد شدن نيستند، بلكه وسيله اي براي راهنمايي ما هستند. پس بهتر است شكست را معلم خود بدانيم.
اين گفته معروف را هميشه به ياد داشته باشيد كه "تقريبا همه موفقيت هاي عظيم بر پايه شكست بنا شده اند. "فقط دو دسته اند كه هيچ گاه شكست نميخورند و هيچگاه نيز به موفقيت نميرسند: دسته اول مردگان ميباشند و دسته دوم كساني هستند كه دست به هيچ كاري نمي زنند. اگر قرار باشد در ازاي هر حركت و تلاش نتيجه دلخواه خود را در حد بالا دريافت كنيم پس تجارب لازم را چگونه كسب كنيم . افراد مي توانند سلامت روح و روان خود را با ميزان پشتكار و اميد خود محك بزنند و در صورت عدم انگيزه براي ادامه، آن را با كمك و ياري مشاوران تقويت نمايند
"جان ماكسول" ميگويد: "تفاوت بين افراد عادي و افراد موفق در نگرش آنها نسبت به شكست است."در حقيقت چيزي به نام "شكست" وجود ندارد، هر چه هست نتيجه ميباشد. نتايجي كه از اعمالمان ميگيريم ميتواند مطلوب باشد (موفقيت) يا نامطلوب (درس.) نتايج نامطلوب، درسهايي هستند كه به ما ميآموزند چگونه به موفقيت برسيم.
كساني كه به نتايج نامطلوب يا به درس ميرسند نشان ميدهند كه براي رسيدن به موفقيت چيزهايي هست كه بايد ياد بگيرند و يا شايد بايد استراتژي و باورهاي خود را براي رسيدن به موفقيت اصلاح كنند. مهمترين نكته اي كه در خصوص نتايج نامطلوب وجود دارد اين است كه اگر از نتايج نامطلوب درس نگيريم و بدون فكر دست به تلاش مجدد بزنيم، موفق نخواهيم شد.
"اديسون" براي اختراع لامپ، 999 بار تلاش كرد و هر 999 بار تلاش وي به نتيجه نامطلوب منجر شد و وقتي براي هزار مين بار تلاش كرد، توانست لامپ را اختراع كند. خبرنگاري از او پرسيد: " آقاي اديسون آيا ناراحت نيستيد كه 999 بار شكست خورديد." اديسون در جواب گفت: "من 999 بار تلاش كردم و به نتيجه مطلوب خود نرسيدم. اما به اين نتيجه رسيدم كه 999 راه وجود دارد كه با آنها نميتوان لامپ توليد كرد."
وقتي به نتيجه نامطلوبي ميرسيد نااميد نشويد و تلاش هاي اديسون را به ياد بياوريد و همچون او اميدوارانه دست به تلاشي مجدد بزنيد. نتايج نامطلوب، راهنماي شما براي رسيدن به نتايج مطلوب است؛ چرا كه مدام در حال درس گرفتن هستيد و با ادامه مسير حتما به موفقيت خواهيد رسيد. نتايج نامطلوب تجربه هايي مفيد هستند كه شما را به نتيجه مطلوب مي رسانند. انسان هاي موفق به نتايج نامطلوب چون پلي براي رسيدن به موفقيت نگاه مي كنند، نه شكست و پايان تلاش. در واقع نتايج نامطلوب به ما مي گويند كه چگونه به موفقيت برسيم.
به قول "ساموئل اسمايلز" "ما از شكست ها درس مي آموزيم، نه از موفقيت ها. "شكستها پايدار نيستند بلكه موقتي ميباشند، چرا كه با درس گرفتن از آنها مي توان به موفقيت رسيد.شما ناخداي كشتي زندگي تان هستيد. "آيا ناخدا اگر ببيند كه كشتي دارد به گل مي نشيند، دست روي دست ميگذارد و هيچ تلاشي براي نجات كشتي اش نمي كند؟" يكي از مواردي كه به ما نشان مي دهد كه با تسليم نشدن ميتوان به هر موفقيتي رسيد، جريان راه رفتن كودكان نوپاست. حتما كودكان را ديده ايد كه چگونه سعي ميكنند سرپا بايستند ، با اينكه بارها زمين ميخورند، اما دوباره سرپا ميايستند. اگر كودكان مجددا تلاش نكنند كه بايستند، چه اتفاقي ميافتد؟ هرگزنمي توانند بايستند و راه بروند. پس كودكان تلاش خود را ميكنند و نهايتا موفق ميشوند. همين كودكان در سال هاي بعد به كمك تلاش مي توانند بر روي يك طناب در ارتفاع چند متري زمين نيز راه بروند.
انسانهاي موفق براي رسيدن به هدف خود، بارها و بارها شكست خورده اند و ازشكست هاي خود درس ها گرفته اند و نهايتا به هدف خود رسيده اند. شكستها وسيله اي براي نااميد شدن نيستند، بلكه وسيله اي براي راهنمايي ما هستند. پس بهتر است شكست را معلم خود بدانيم.
اين گفته معروف را هميشه به ياد داشته باشيد كه "تقريبا همه موفقيت هاي عظيم بر پايه شكست بنا شده اند. "فقط دو دسته اند كه هيچ گاه شكست نميخورند و هيچگاه نيز به موفقيت نميرسند: دسته اول مردگان ميباشند و دسته دوم كساني هستند كه دست به هيچ كاري نمي زنند. اگر قرار باشد در ازاي هر حركت و تلاش نتيجه دلخواه خود را در حد بالا دريافت كنيم پس تجارب لازم را چگونه كسب كنيم . افراد مي توانند سلامت روح و روان خود را با ميزان پشتكار و اميد خود محك بزنند و در صورت عدم انگيزه براي ادامه، آن را با كمك و ياري مشاوران تقويت نمايند