matrix
20th January 2010, 08:19 AM
الف- مرحله معرفی ( Presentation ) 1- از دانش آموزان بخواهید کتاب هایشان را بسته و به شما گوش دهند.
2- نوار قسمت مورد تدریس را روشن کرده و یا خود با صدای بلند کلمات را
چند بار بخوانید.
ب- مرحله تمرین (Practice )
1- کلاس را به دو قسمت تقسیم کنید از یک گروه بخواهید بعد از شما تکرار کنند
در حالی که گروه دیگر گوش میدهند. سپس نقش گروه ها را عوض کنید. بدین
طریق فرصت برای تشخیص صوت جدید مهیا خواهد شد.
2- از کل کلاس بخواهید بعد از شما تکرار کنند . تکرار انفرادی نیز بخواهید.
3- کلماتی که دارای صوت جدید می باشند بر روی تخته سیاه نوشته و یا از دانش
آموزان بخواهید به کتاب هایشان نگاه کرده و کلمات را بعد از شما تکرار کنند .
ج- مرحله تولید( Production )
1- از دانش آموزان بخواهید کلمات را بصورت انفرادی تکرار کنند . تصحیح
خطا های تلفظی توصیه می شود.
2- مثال های بیشتری برای دانش آموزان ارائه دهید و از آنها بخواهید کلماتی که
صوت مشابه دارند را در کتاب خود پیدا کنند.
2- نوار قسمت مورد تدریس را روشن کرده و یا خود با صدای بلند کلمات را
چند بار بخوانید.
ب- مرحله تمرین (Practice )
1- کلاس را به دو قسمت تقسیم کنید از یک گروه بخواهید بعد از شما تکرار کنند
در حالی که گروه دیگر گوش میدهند. سپس نقش گروه ها را عوض کنید. بدین
طریق فرصت برای تشخیص صوت جدید مهیا خواهد شد.
2- از کل کلاس بخواهید بعد از شما تکرار کنند . تکرار انفرادی نیز بخواهید.
3- کلماتی که دارای صوت جدید می باشند بر روی تخته سیاه نوشته و یا از دانش
آموزان بخواهید به کتاب هایشان نگاه کرده و کلمات را بعد از شما تکرار کنند .
ج- مرحله تولید( Production )
1- از دانش آموزان بخواهید کلمات را بصورت انفرادی تکرار کنند . تصحیح
خطا های تلفظی توصیه می شود.
2- مثال های بیشتری برای دانش آموزان ارائه دهید و از آنها بخواهید کلماتی که
صوت مشابه دارند را در کتاب خود پیدا کنند.