توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خبر تشکیل تیم طراحی و ساخت هواپیمای مدل
hossien
18th January 2010, 02:36 PM
از تمام مهندسین ، دانشجویان و همچنین تمام اعضای سایت علاقمند به همکاری در طراحی و ساخت هواپیمای مدل میباشند دعوت میشود تا ضمن معرفی خود و توانمندیشون و اینکه علاقمند به همکاری در چه قسمتی میباشند اینجا آمادگی خود را اعلام کنند.
bozonghare
19th January 2010, 12:46 PM
با سلام و خسته نباشید !
برای راهنمایی از اساتید میتونید به سایت مرجع مدل مراجعه نمایید !
این پیشنهاد به این دلیل ارائه میگردد چون اعضا سایت مربوطه در آنجا به طور تخصصی فعالیت میکنند .
یا علی
SaSaMc2
19th January 2010, 04:16 PM
سلام.
در چه سايزي و با چه شرايطي؟
Captain_Ali
19th January 2010, 05:24 PM
یه کم توضیح بدینیه فکرم دارم و اون اینه که بچه های سایت که هواپیمای مدل درست کردن یا دارن یه گرد هم آیی تشکیل بدن برای ÷رواز پرند ه هاشون
hossien
20th January 2010, 08:11 AM
یک هواپیمای مدل طراحی کنیم که جدید باشه و همچنین اونو بسازیم . در مورد اون که که شکلی و چه سایزی و دیگر مشخصات را داشته باشه بعد از تشکیل تیم و همچنین مشخص شدن اعضا با هم فکری با اعضا به یک مدل مشترک برسیم و اون را عملی کنیم.
ریپورتر
20th January 2010, 12:12 PM
سلام
منظور از این تایپیک ساختن یک مدل جدید در حقیقت یک طراحی جدید برای ساخت هواپیمای جدید که این تیم از چند رشته تشکیل میشه و مثلا چند نفر فقط رو ایرودینامیک کار میکنند و عده ای رو مکان یابی و موقعیت یابی و ... کار میکنند اگر هم بشه دوستان بتونند راداری برای این نوع طراحی کنند عالی میشه خلاصه با یک کار سنگین طرف هستیم
SaSaMc2
20th January 2010, 04:25 PM
سلام.
يه روز براي حل يه مشكل حاد من به دفتر دكتر ايرج ملك پور فرستاده شدم.
قبل از رفتن به من گفتن سطح دانش ايشون در ايران در بالاترين حد هست.
بهم گفتن ايشون تنها كسيه كه حتي مكانيزم بشقاب پرنده رو هم ميدونه!
به نظر من بشقاب پرنده بسازيم {big hug}
hossien
21st January 2010, 08:10 AM
سلام
من در پروژه پایانی خودم یک نمونه درست کردم با کمترین امکانات و قادر بود تا یک متر از زمین بلند شود ولی در این نوع چند مسئله خیلی مهم هست یکی بحث آیرودینامیکی و کنترل و دقت بالایی دارند. البته بهتر هست نگین بشقاب پرنده چون در افکار یک چیز خیالی به نظر می رسه اجسام پرنده تعریف بهتری از این نوع پرنده ها است.
البته ما چند نوع پرنده داریم منظورم در جو بتونه حرکت کنه و در خارج از جو (خلا) چون اینا با هم متفاوت هست.
من موافقم درست کنین.
hossien
21st January 2010, 05:45 PM
كسي پيشنهادي نداره
ریپورتر
21st January 2010, 07:16 PM
سلام
به نظرم بشقاب پرنده خوبه چون اهداف عمود پرواز بودن رو هم تامین میکنه
bozonghare
27th January 2010, 01:49 PM
كسي پيشنهادي نداره
چرا quadrotor نمیسازید؟
این پرنده ایه که از راهنمایی تا دانشگاه در کشورهای خارجی برای ساخت و پرورش فکر هنرآموزان پروازی توصیه میشه و از ابتدایی داره تا حرفه ای که حدود 25 هزار دلار آمادشو میفروشند به نیروهای امداد و پلیس کاربردهای فراوانی هم غیر از تفریحات داره:
http://www.p30data.com/upload/files/6282mupcuuiux7in1dr6.jpg
http://www.p30data.com/upload/files/zoznmvjqhqgip1id7qmu.jpg
http://i531.photobucket.com/albums/dd355/innerbreed/Capture-3.jpg
http://www.instablogsimages.com/images/2007/12/17/quad-cam3_5638.jpg
http://www.barnardmicrosystems.com/quadrotor%5B1%5D.jpg
SaSaMc2
27th January 2010, 03:08 PM
به نظر من خيلي جالبه.
فقط عمودي پرواز ميكنه يا كنترل كامل داره؟
SaSaMc2
27th January 2010, 03:11 PM
كسي جايي در ايران ميدونه كه قطعات مدل رو بفروشن؟
مثلاً من به يه نوع ملخ يا موتور خاص احتياج داشته باشم فروشگاهي براي تهيه يا بازديد وجود داره؟
منظورم پكيج هاي آماده نيست. قطعه داشته باشه.
hossien
27th January 2010, 05:44 PM
سلام دوست عزیز ممنون که این تصاویر را گذاشتین
من یک سوال داشتم شما خودتون این را درست کردین یا اطلاعاتی درباره اون دارید؟
چون طبق تحقیقات من این سیستم به نظر خیلی آسان هست اما سیستم کنترلی آن واقعان پیچیده هست .
هم با لا میره و هم به اطراف حرکت می کنه البته این مدل را پلیس آلمان در حال حاضر در قیمت پلیس راهنمایی و رانندگی خودش استفاده می کند.
البته این مدل هم در بازار یافت می شود و قیمت آن حدود 150 تا 200 هزار تومن هست.
bozonghare
27th January 2010, 08:09 PM
قبلا هم گفتم مدلهای متنوعی دارد ! ممکنه مدلی 100 تومنی هم داشته باشد ولی نکته اهمیت دار اینه که بیشترین سیستمهارو روش بتونید پیاده کنید! یعنی بیشترین ماژول الکترونیکی برای کنترل دقیقتر و بهتر و امکانات بیشتر ، !
این (http://www.draganfly.com/) یک سازنده حرفه ای نمونه پیشرفته این وسیله البته سه بازو و کاربردش!
دوستانیکه میخواهند قطعات و موتور و رادیو تهیه کنند اینجا (http://www.persianrc.net/forum/showthread.php?t=4) آدرس تمامی فروشگاه ها
راهنمایی هم خواستند بفرمایند
من ساخت هواپیمای مدل کار کردم و از قسمتهای الکترونیکیش هم اطلاعات لازم در مدل رو دارم!
SaSaMc2
28th January 2010, 04:26 AM
سلام @};-
من يه نمونه الان طراحي كردم ببينيد چطوره {i dont want to see}
http://img21.com/images/11cfnuyp0j8wt92ew3.jpg
http://img21.com/images/8u7rsvlq516bzfnb014.jpeg
http://img21.com/images/dzi50673xux11mqnyhu.jpg
http://img21.com/images/3v9g7qz2yzvhis7lokf.jpg
http://img21.com/images/e551opw6zrhd3i0gcs.jpg
{tongue}
SaSaMc2
28th January 2010, 04:31 AM
قبلا هم گفتم مدلهای متنوعی دارد ! ممکنه مدلی 100 تومنی هم داشته باشد ولی نکته اهمیت دار اینه که بیشترین سیستمهارو روش بتونید پیاده کنید! یعنی بیشترین ماژول الکترونیکی برای کنترل دقیقتر و بهتر و امکانات بیشتر ، !
این (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3a%2f%2fwww.draganfly.com% 2f) یک سازنده حرفه ای نمونه پیشرفته این وسیله البته سه بازو و کاربردش!
دوستانیکه میخواهند قطعات و موتور و رادیو تهیه کنند اینجا (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3a%2f%2fwww.persianrc.net% 2fforum%2fshowthread.php%3ft%3d4) آدرس تمامی فروشگاه ها
راهنمایی هم خواستند بفرمایند
من ساخت هواپیمای مدل کار کردم و از قسمتهای الکترونیکیش هم اطلاعات لازم در مدل رو دارم!
ممنونم دوست گرامي @};-
راستي اين عكسها رو با سايز واقعي ببينن دوستان @};-
bozonghare
28th January 2010, 08:57 AM
در پرنده شما به دلیل تقسیم زوایا ، کنترل مشکلتر خواهد شد و وزن هم بالا خواهد رفت چون ما با همون 4 بازو به هدف میرسیم!!
این پرنده با سه بازو و چهار بازو ساخته شده است که چهار بازوی آن کنترل نسبتا آسانتری دارد و دو بازوی آن هم که میشود هلیکوپتر شنوک!
اگر میخواهید جذاب باشد روی همون سه بازو کار کنید!
hossien
28th January 2010, 09:16 AM
در پرنده شما به دلیل تقسیم زوایا ، کنترل مشکلتر خواهد شد و وزن هم بالا خواهد رفت چون ما با همون 4 بازو به هدف میرسیم!!
این پرنده با سه بازو و چهار بازو ساخته شده است که چهار بازوی آن کنترل نسبتا آسانتری دارد و دو بازوی آن هم که میشود هلیکوپتر شنوک!
اگر میخواهید جذاب باشد روی همون سه بازو کار کنید!
سلام
کلا این سیستم های پروازی هدایت آن مشکل هست و بیشتر کنترلی هست و باید برنامه نویسی قوی انجام داده بشود راستی شما نگفتید که این مدل را خودتون طراحی کردین یا ؟
سه یا 4 یا 5 موتور مهم نیست اصل اصول طرحی را اگر درک کنیم می توانیم بسازیم حتی 8 موتوره هم ساخته شده است .
چون همان طور که می دونید اگر یک موتور یک دور کم یا بیشتر از سایر موتورها بزنه تعادل از بین می ره و کله میشه برای این شما باید سیستم های کنترلی خیلی قوی داشته باشین.
مشابه این مدل را در جشنواره بین الملی خوارزمی یکی از صاحب نظران و اساد های هوا فضا ارائه کرده بودند البته این طوری به روش جدید و دارای نوآوری و خلاقیت داشت .
bozonghare
28th January 2010, 10:02 AM
نه ! نساختم
اگر میساختم که کار شما میشد کپی!
اینجا مطرح کردم تا ایده های جدید ارائه بشه و اگر دوست دارید بسازید!
برا قطعاتش میتونم راهنمایی کنم
ریپورتر
28th January 2010, 07:36 PM
سلام
به نظرم برای شروع از سه موتور شروع کنیم
hossien
28th January 2010, 10:16 PM
ولي به نظر من سه موتوره سخت تر از 4 موتوره هست اگر بخواهين من يكي ار طرح هاي خودم كه تهيه كردم را مي زارم با سه موتور هست و مكانيزم حركتي اونو نمايش مي ده .
SaSaMc2
31st January 2010, 06:11 AM
منظور من از پنج موتور، ايجاد نوك براي تشخيص سر و ته بود و اينكه از يه مدار دايره اي بيشترين استفاده ي فضاي ملخ بشه و پرتي كم بشه.
و براي حذف تغير دور در هر موتور بايد از يك موتور و انتقال نيرو با محور و چرخ دنده به پنج پروانه استفاده كرد.
براي نيروي پيش برنده هم فكر ميكنم استفاده از سيكل سقوط و صعود يه روش جالب باشه.
درون نوار محيطي رو هم ميشه از گاز سبك پر كرد تا مقداري از وزن كم بشه.
SaSaMc2
31st January 2010, 06:42 AM
اگر بخواهين من يكي ار طرح هاي خودم كه تهيه كردم را مي زارم با سه موتور هست و مكانيزم حركتي اونو نمايش مي ده .
بذار رئيس تا روش بحث كنيم @};-
hossien
1st February 2010, 08:31 PM
من براتون 5 شنبه می زارم
ولی تو طراحی این نوع پرنده ها باید شما گشتاور ایجاد شده از چرخش موتور را باید به صفر برسونه تا به قول معروف کله نشه. فک نکنم به شه از فرد موتور استفاده کرد باز این مورد را از استادم می پرسم.
Amir
2nd February 2010, 11:59 PM
سلام .. ايده جالبي هستش .. براي مدارت كنترلش ميتونم كمك كنم اگه مكانيسم مكانيكي دستگاه رو مشخص كنيد ..
hossien
3rd February 2010, 07:34 PM
من فردا اطلاعاتم را می زارم و در مورد کلیه این وسایل تحقیقاتم را می گم.
hossien
4th February 2010, 08:18 PM
طبق قولم مدل و مكانيزم حركتي سه موتور را در قالب فايل پي دي اف مي زارم شما به ساختار و ساختمان اون مي تونيد هر جور كه دوست دارين طراحي كنيد چون در اين نوع pvtol نيازي زياد به آيروديناميك و . نيست نظرتون را هم بدين.
flykids777
4th February 2010, 08:35 PM
با سلام به دوستان عزیز من میخوام مطالب خودم رو در بخش مهندسی هوافضا آپلود کنم ، کدوم بخش باید برم؟
hossien
5th February 2010, 12:33 AM
با سلام به دوستان عزیز من میخوام مطالب خودم رو در بخش مهندسی هوافضا آپلود کنم ، کدوم بخش باید برم؟
سلام
شما مي تونيد از بخش آپلود سنتر سايت استفاده كنيد كه آموزش استفاده در
http://njavan.com/forum/showthread.php?t=5869
آورده شده است.
SaSaMc2
5th February 2010, 01:31 AM
ممنونم حسين جان @};-
براي حركت رو به جلو از سيكل سقوط و صعود استفاده كردي؟ يا يه روش مخصوص هست؟
آخه بطور معمول نبايد حركت دائمي رو به جلو در چنين شرايطي انجام بشه.
راستي چرا ما با تغيير زاويه ملخ حركت رو به جولو ايجاد نميكنيم؟
اگه شد يه پلان از طرح هم بذارين تا نوع مثلث مشخص بشه.
ممنونم @};-
hossien
5th February 2010, 10:25 PM
ممنونم حسين جان @};-
براي حركت رو به جلو از سيكل سقوط و صعود استفاده كردي؟ يا يه روش مخصوص هست؟
آخه بطور معمول نبايد حركت دائمي رو به جلو در چنين شرايطي انجام بشه.
راستي چرا ما با تغيير زاويه ملخ حركت رو به جولو ايجاد نميكنيم؟
اگه شد يه پلان از طرح هم بذارين تا نوع مثلث مشخص بشه.
ممنونم @};-
برای حرکت به سمت جلو و عقب با الگو گیری از هلیکوپتر استفاده شده همانطور که در فایل مشاهده کردین نحوه جلو عقب رفتن توضیح داده شده .
از تغییر زاویه موتور هم میشه استفاده کرد .
این یک طرح بود که بررسی شده است فقط یک مشکل داره که وقتی جریان باد یا در موقعیتی که نوک جلوی آن تغییر کند باید از سیستم های کنترلی قوی استفاده کنیم.
bozonghare
7th February 2010, 11:34 PM
طبق قولم مدل و مكانيزم حركتي سه موتور را در قالب فايل پي دي اف مي زارم شما به ساختار و ساختمان اون مي تونيد هر جور كه دوست دارين طراحي كنيد چون در اين نوع pvtol نيازي زياد به آيروديناميك و . نيست نظرتون را هم بدين.
این توضیح مختصرترین است و اصول کار! و بعد از مشخص بودن اصول با روشهای مختلف میشود کنترلها رو انجام داد!
در مورد نوک یا موتور جلو ، دو حالت وجود دارد : یا موتور مثل طرح شما در جلو باشد و یا در عقب و وقتی در عقب باشد فظای مناسب بازتری جهت دوربین و.... در جلو وجود دارد مثل این طرح:
http://www.draganfly.com/images/overview/DF-X6/Draganflyer-X6.jpg
برای حرکت به جلو و عقب فقط کافیست همان تک موتور قرار گرفته در این محور تغییر دور دهد ، ایستادن هیچ موتوری در هین پرواز که امکان ندارد چون سقوط یا گردش سریع و بد رو در پیش دارد و فقط باید سرعت موتورها دقیق کنترل شود و با کمی زیاد شدن و یا کم شدن سرعت لیفت ایجاد شده زیاد و یا کم میشود!
همینطور برای حرکت به راست و چپ!
در هیچ حرکتی احتیاج به تغییر زاویه بازوی موتور نداریم و همه حرکات با کنترل دور انجام میشود فقط برای محور YAW دو سرووی کوچک با سکان کوچک کافیست !
برای حفظ تعادلها از شتابسنجهای مخصوص کار مدل که در دم هلیکوپتر هم کاربرد دارد به نام جایرو استفاده میشود و حرکات اضافی که مثلا باد به سیستم وارد میکند را سنس کرده و دستور لازم معکوس رو به موتورها و سکانها میدهد پس خیلی مشکل بزرگی از سر راه با این سنسور آماده و دقیق برداشته میشود!
SaSaMc2
8th February 2010, 03:53 AM
دوستاني كه اطلاع دارند اگه ميشه توضيح بدن:
اين سيستم با فشار و جابجايي هوا بر محور z چگونه و با چه نوع مكانيزمي در جهت محور x حركت ميكنه؟ :-/
bozonghare
8th February 2010, 11:25 AM
منظورت حول محور x است یا در طول محور x?
http://www.p30data.com/upload/files/c6k8ipg9aze2igj6zjyi.jpg
این پرنده شبیه به هلیکوپتر پرواز میکند!
SaSaMc2
8th February 2010, 05:41 PM
ممنونم @};-
منظورم در جهت ( طول ) محور x هست.
با جابجايي هوا در جهت محور z بدون وجود بال، چگونه حركت رو به جلو داريم؟
فرض ميكنيم به جاي 3 موتور 3 بالن داريم.
آيا اگر يك بالن رو سبكتر كنيم حركت ما به جهت محور x تغيير ميكنه؟!!! :-/
bozonghare
8th February 2010, 08:28 PM
ممنونم @};-
منظورم در جهت ( طول ) محور x هست.
با جابجايي هوا در جهت محور z بدون وجود بال، چگونه حركت رو به جلو داريم؟
فرض ميكنيم به جاي 3 موتور 3 بالن داريم.
آيا اگر يك بالن رو سبكتر كنيم حركت ما به جهت محور x تغيير ميكنه؟!!! :-/
حرکت این پرنده دقیقا شبیه هلیکوپتر است و حتی بعضی جاها اسمشو 3COPTER کزاشتند !
بنابراین وقتی کاملا افقی قرار گیرد در حال تعادل است و دیسک رو به هر سمتیکه زاویه بدیم به همان طرف حرکت میکند!
این عکسهارو ببین متوجه میشوید:
http://www.aero.iisc.ernet.in/divahar/professional/Helicopters/CollectiveAndCyclic.jpg
http://www.acme-worldwide.com/Images/MH60_Pitch_Roll_Yaw.jpg
برای حرکت رو به جلو از PITCH استفاده میشود (تصویر کمرنگتر بالا در PITCH )
SaSaMc2
9th February 2010, 01:16 AM
ممنونم از توضيحات كامل شما دوست گرامي @};-
طبق اين تصاوير ما خود هليكوپتر رو به سمت جهت افقي براي حركت رو به جلو و عقب خم ميكنيم.
و محور ملخ رو ثابت نيگه ميداريم. ( در حقيقت صورت مسعله رو كج ميكنيم ) ;)
يه سوال ديگه هم داشتم با عرض پوزش :">
اگر ما 4 موتور داشتيم پروانه ها رو دو به دو در خلاف هم ميچرخونديم تا بدنه جسم پرنده ي ما در حول محور خود نچرخد.
حالا كه عدد ما فرد هست بايد چيكار كنيم؟ :-/
bozonghare
9th February 2010, 10:58 AM
ممنونم از توضيحات كامل شما دوست گرامي @};-
طبق اين تصاوير ما خود هليكوپتر رو به سمت جهت افقي براي حركت رو به جلو و عقب خم ميكنيم.
و محور ملخ رو ثابت نيگه ميداريم. ( در حقيقت صورت مسعله رو كج ميكنيم ) ;)
يه سوال ديگه هم داشتم با عرض پوزش :">
اگر ما 4 موتور داشتيم پروانه ها رو دو به دو در خلاف هم ميچرخونديم تا بدنه جسم پرنده ي ما در حول محور خود نچرخد.
حالا كه عدد ما فرد هست بايد چيكار كنيم؟ :-/
آها این مسئله ایه که حسین آقا که فرمودند سه موتورشو طراحی کرده باید جواب بده!!!
اگر دقت کرده باشید در تصویر سه پست قبل من که پرنده سه موتوره است در حقیقت 6 موتوره یا سه موتوره با گیربکس است و دارای 6 ملخ در بالا و پایین که در هر بازو ملخ بالا عکس ملخ پایین میچرخد و این نیروی دورانی را خنثی میکند !
البته طرح های ساده تری هم جواب میدهد و دیده ام ! مثلا تغییر جهت داشتند موتور دم به طوریکه نیروی دورانی خودشو خنثی کنه و دو موتور دیگر هم عکس هم میچرخند !
حالا شما برو تو ساختش این موارد عملی باید تست بشه ممکنه ساده تر از این حرف ها بتونی جواب بگیری!
SaSaMc2
9th February 2010, 04:11 PM
ممنونم دوست محترم @};-
فكر كنم همون 6 پروانه در 3 محور معقولتر از سيستمهاي ديگه باشه.
رئيس بيا نظرت رو بگو @};-
hossien
11th February 2010, 01:30 AM
سلام
براي اينكه از 6 ملخ استفاده كنيم بايد سيستم منظورم موتور اين قابليت را داشته باشه منظور شفت مركزي اون امتداد داشته باشه كه برعكس هم بچرخند كه به سختي تهيه ميشه.
حالا من يك ژيشنهاد خيلي ساده تركيبي از هواژيما و هلي كوپتر در اين پروه مي گم روي اين هم فكر كنيد . ينعي از هواپيما مقاطع بال اونو استفاده كنيم و 4 موتور مثل حالت قبل منظورم اينه به جاي استفاده از رابط استوانه اي از مقاطع بال استفاده كنيم كه با استفاده از فلپ ها ما مي تونيم جهت بديم و در بعد xو y حركت كنيم.
نظر شما در اين موزد چي هست؟
hossien
11th February 2010, 02:00 AM
و براي كنترل مي تونيد مقاله زير را ببنيد (3 موتور)
http://www.uav-escareno.com/?page_id=54
SaSaMc2
11th February 2010, 05:57 AM
محاسبات دقيقش پيچيده به نظر ميرسه!
البته برا من!
bozonghare
11th February 2010, 09:59 AM
سلام
براي اينكه از 6 ملخ استفاده كنيم بايد سيستم منظورم موتور اين قابليت را داشته باشه منظور شفت مركزي اون امتداد داشته باشه كه برعكس هم بچرخند كه به سختي تهيه ميشه.
حالا من يك ژيشنهاد خيلي ساده تركيبي از هواژيما و هلي كوپتر در اين پروه مي گم روي اين هم فكر كنيد . ينعي از هواپيما مقاطع بال اونو استفاده كنيم و 4 موتور مثل حالت قبل منظورم اينه به جاي استفاده از رابط استوانه اي از مقاطع بال استفاده كنيم كه با استفاده از فلپ ها ما مي تونيم جهت بديم و در بعد xو y حركت كنيم.
نظر شما در اين موزد چي هست؟
این کار پروژه رو شلوغتر و سنگینتر میکنه چون سیستم قبل هم بر قرار است مگر کلا بخواهیم از این سیستم استفاده کنیم! در هر صورت اضافه وزن که خیلی مهم است رو داریم ! من از این سکانها فقط برای محور yaw در مدل سه موتوره پیشنهاد دادم!
در ضمن در مدل 4 موتوره هیچ نیازی به سکان و طرح دیگه ای نیست چون به سادگی با کم و زیاد شدن دور موتورها در محور yaw هم حرکت داریم!
hossien
11th February 2010, 03:36 PM
توي 4 موتور همان طور كه گفتم تمام اون الكتريكي و با برنامه نويسي هست اكا اگر از مقاطع بال استفاده كنيم از برنامه نويسي اون كم ميشه .
البته طرح هاي مختلفي در اين زمينه وجود داره كه اين چند نمونه فقط بخش كوچلوي اين مبحث هست .
hossien
13th February 2010, 04:32 PM
دوستان ما چند مدل از اجسام پرنده را كمي بحث كرديم از تون مي خواستم كه براي ساخت يا طراحي بايد تحقيق زيادي بشه و مدل هاي مختلف هم بررسي كنيم شما فير از اين مدل ها و هواپيماهاي بدون سرنشين چه مدل هاي تازه و نويي را مي شناسيد كه هم كوچك باشد و هم داراي قابليت هاي متفاوتي باشد اين دل ها را بگزارين تا روي آنها بحث و در انتها يك مدل را براي ساخت انتخاب كنيم.
hossien
13th February 2010, 09:49 PM
اين يك نمونه ديگه .
http://uc-njavan.ir/uploder/files/y88/10-11-12/Phantom-Demo.jpg
bozonghare
14th February 2010, 01:58 AM
نمونه 4 موتوره:
http://bbs.5imx.com/bbs/viewthread.php?tid=304672&page=1
hodnus
14th February 2010, 08:01 PM
سلام،
یکی، دو روزی هست که با این فروم آشنا شدم، یک مطلبی هم تحت عنوان دعوت برای ایجاد یک گروه کاری ساخت پهپاد ساختم. آقای حسین من را به اینجا لینک داد. مطالب ثبت شده شما در این یک ماه را مطالعه کردم. فعلاً معلومه که دنبال یک طرح جدید برای اجرا گشتید، البته نوآوری خیلی خوبه ولی گاهی عدم انتخاب راه کم دردسر تر باعث هیچ وقت نرسیدن میشه، در کل پیشنهاد من اول ایجاد یک سیستم کنترلی و پیاده سازی اون روی یک هواپیمای مدل بال رو است، چونکه هواپیمای بال رو ساده خود به خود تعادل استاتیک فیزیکی خوبی داره و کار های کنترلی را راحت تر می کنه.
در این زمینه من با چند تا فروم خارجی آشنا شدم که به صورت منبع باز "open source" کار می کنند و متن تمام برنامه ها و مدارات شون هم در دسترس قرار داره.
واقعاً یک سالی میشه که همه جوره انواع ربات های پرنده و کاربرد هاشون را بررسی کردم. بین این همه هواپیمای مدل ساده تر شروع میشه ( مثلاً با یک مدل الکتریکی که در مراحل اولیه take off & landing اون هم به صورت دستی انجام می شود) و بعد هم می شود اون را با یک موتور سوختی پیاده کرد، بعد هم مدل های بزرگتر و سنگین تر را تجربه می کنیم.
الان تو این چند ساله چند گروه را دیدم که این کار ها را به نتیجه رسانده اند. یکی از اون ها هم اخیراً تجربیاتی با اتوپایلوت هلی کوپتر مدل داشت که می گفت هنوز تکمیل نشده ولی در ارتفاع بالاتر از 5 متر از سطح زمین قابل اطمینان است (باد حداکثر 30 کیلومتر در ساعت) ولی می گفت که کار با هلی کوپتر پیچیدگی های خیلی بیشتری با خودش میاره. حالا برای اون ها کار کنترل هواپیمای مدل خیلی راحت شده فقط عیب کارشون این بود که مجبور بودند از یک سیستم INS آماده که از خارج خریداری می شد و قیمت چند میلیونی داشت استفاده کنند که من با اطلاعاتی که جمع آوری کردم می تونم بگم که از نظر سخت افزاری با 200 هزار تومان اجزاء همون سیستم را می توانم جمع کنم و اصل موضوع در واقع نرم افزاری و کنترلی است.
برای همین میگم اگر علاقه دارید که یک کاری بکنیم بیایید یک قراری بگذاریم و حضوری همدیگر را ببینیم و زیاد وقت را با پر کردن فروم نگذرونیم.
والا تا حالا زیاد دیدم که فروم هایی درست شده و چند ماهی حسابی توش حرف زدن و از هر دری یک خبری توش آورده اند ولی آخرش هر کس به بهانه امتحانات آخر ترم رفته دنبال کارش و در مقابل انجام کار احساس عجز و ناتوانی به اون ها دست داده است.
یک وقت حمل بر خود ستایی نشه، بنده این یک سال انقدر مطلب جمع آوری کردم که خواندن و بررسی کامل و کاربردی اون ها شاید برام هیچ وقت میسر نباشه اما نهایتاً تا یک کار ساده و واقعی را شروع نکنیم فایده ندارد.
حالا بعد از کلی روده درازی بگم چه اولویتی ها و اهدافی را در نظر گرفتم:
1- این سیستم کنترلی باید ارزون تموم بشه
یعنی این که عمده قسمت های کنترلی که به قیمت گزافی معامله می شود را باید بتوانیم بسازیم و هم چنین در مرحله بعدی و جنبی باید بتوانیم با جایگزین کردن فوم و فایبرگلاس بجای اسکلت ساخته شده با چوب بالسا نهایتاً بال و بدنه ارزون قیمتی ایجاد کنیم. تاکید بر ارزان بودن بخاطر این است که حتی اگر بخاطر عدم اجرای قوانین کپی رایت در ایران دچار کپی برداری شدیم هم زیاد دلمان نسوزد و دچار ضرر نشویم، بجای آن توانایی این را داشته باشیم که هر روز با نوآوری های بیشتر توانایی خود را ثابت کنیم و با قیمت کمتر بازار هدف گسترده تری بوجود آوریم.
2- این سیستم باید بتونه نهایتاً در ابعاد بزرگتر هم قابل اجرا باشه
همونطور که می دونید بعضی از سیستم ها هنوز خیلی جوان هستند و کارامدی اون ها در مقایسه با مشابهات رقیب جای سئوال دارد، چون نهایتاً کنترل در اون ها به سختی و با قیمت گرانی امکان پذیر خواهد شد. مثل همون پرنده 3-4-5کوپتری که در صفحات قبلی زیاد راجع به اون صحبت شد.
نهایتاً باید بگم که خیلی امیدوارم بلکه 2-3 نفر همراه مناسب پیدا کنم که با شرایط ذکر شده در زیر جور در بیایند و بتونیم با هم کار کنیم.
1- علاقه مند به کار ابتکاری، اختراعی و گروهی
2- دارای زمینه فکری، مطالعاتی، تجربی با موضوعات هواپیماهای مدل و بدون سرنشین، برنامه نویسی به زبان C،میکرو کنترلرها
3- ساکن تهران
4- دارای حداقل توانایی مالی به گونه ای که به عواید احتمالی این پروژه نیازمند نباشد
5- توانایی سرمایه گذاری بنا بر شرایط مورد نیاز در صورت لزوم
6- داشتن وقت و فکر آزاد
7- تسلط بر مطالعه به زبان انگلیسی
8- جنسیت ترجیحاً مذکر
9- دارا بودن هوش و استعداد کافی
10- مبادی به آداب اسلامی ( اهل نماز بودن)
اگر مایل بودید به ایمیل من یک پیغامی بگذارید ( البته اینجا هم میام و سر می زنم)
SaedAhmadi@yahoo.com
Saed.Ahmadi@gmail.com
با تشکر سعید احمدی
SaSaMc2
15th February 2010, 12:04 AM
ممنونم دوست گرامي @};-
اطلاعات شما خيلي خوبه.
من ساكن تهران نيستم.
ولي اگه عمر و تواني بود ميام بهتون سر ميزنم و از تجربيات شما استفاده ميكنم.{big hug}
hossien
15th February 2010, 01:01 AM
شما درست مي گين يكي از مشكلات ما در برنامه نويسي و كنترل اين نوع پرنده ها هست ما مي توانيم اطلاعاتي و همچنين برد هاي كنترل اون رو در سايت بزاريم و اين راه را از يك حالت بسته خارج كنيم و تا بقيه هم استفاده كنن و هم تشويق به انجام كار و تحقيق در اين زمينه شون براي شروع هم از ساده ترين مباني شروع مي كنيم و از تمام دوستان و عزيزاني كه برنامه نويسي و الكترونيك بلد هستن درخواست راهنمايي و كمك دارم .
به نظرم اين طوري ميشه به اهداف والايي دست پيدا كنيم . لطفا نظر خودتون را بگين . ديگر دوستان هم همين طور.
hossien
15th February 2010, 01:05 AM
در همين موضوع كه چندين نمونه اونو نشون داديم و درباره مكانيزم آن بحث كرديم مهمترين فاكتور آن كنترل اون بود و نه محاسبات و سازه آن . با توجه به تجربيات شما و اطلاعات ارزشمند شما ما مشتاقانه منتظر فعاليت شما در اين بخش و راهنمايي ما در اين زمينه هستيم آقاي سعيد احمدي.
bozonghare
15th February 2010, 08:42 PM
اینم هگزا کوپتر با GPS
http://vimeo.com/6194911 (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fvimeo.com%2F619491 1)
hossien
18th February 2010, 09:11 PM
اين هم 8 ملخه هست
http://gallery.mikrokopter.de/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=38079 (http://gallery.mikrokopter.de/main.php/v/tech/Octo_Flasche.jpg.html) Video vom (http://www.mikrokopter.de/ucwiki/VideoAbspielen?id=179)
http://gallery.mikrokopter.de/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=38237 (http://gallery.mikrokopter.de/main.php/v/tech/OktoAdressen.gif.html)
bozonghare
21st February 2010, 08:30 PM
همایش هواپیماهای مدل پنجشنبه 13 اسفند (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.persianrc.net% 2Fforum%2Fshowthread.php%3Fp%3D4707%23post4707)
حسین متقی
5th May 2010, 12:07 AM
سلام من یک موتور 10سی سی سایز بزرگ دارم البته خیلی قدیمی ولی سالم است وتا به حال روی هواپیمایی نصب نشده است البته به هیچ هواپیمایی وصل نشده
{big green}{big green}{big green}{big green}{big green}{big green}{big green}{big green}{big green}
madarshab
5th May 2010, 12:14 AM
توی مشهد یه گروه دانشجو بودن که روی یه بالگرد کار میکردن و قرار شد روی پروژه این گروه سرمایه گذاری کنیم که بعد از عید خبرش رو به ما میدادن که میان یا نه اما نمیدونم چی شد که منصرف شدن:-/
دیگه خبری ازشون ندارم اگه بچه ها خبری از این گروه دارن به ما هم بگین خوشحال میشیم که بالاخره این پروژه به ثمر نشست یا نه
حسین متقی
9th May 2010, 12:44 AM
بهتر نیست به جای این جسم پرنده با مداومت پروازی کم وقدرت وسرعت پایین وقابل انهدام
یک پرنده نسل پنجمی قابل کنترل مدل دارای موتور جت ودوربین برد بلندورادار وgpsوکنترل پروازی و... بااطمینان کامل ساخت
که هم نباز است وهم درکشور موجود نیست ودر نوع خود متفاوت نیز هست
به نظر بنده حقیر :
ما می توانیم
hossien
12th May 2010, 11:12 AM
بهتر نیست به جای این جسم پرنده با مداومت پروازی کم وقدرت وسرعت پایین وقابل انهدام
یک پرنده نسل پنجمی قابل کنترل مدل دارای موتور جت ودوربین برد بلندورادار وgpsوکنترل پروازی و... بااطمینان کامل ساخت
که هم نباز است وهم درکشور موجود نیست ودر نوع خود متفاوت نیز هست
به نظر بنده حقیر :
ما می توانیم
سلام
چرا اين مدل كه شما ميگين خيلي عالي هست اما به اين فكر كردين كه مدار كنترلي اين نوع پرنده را از كجا بايد تهيه كرد و يا چگونه خودمان بسازيم.
موتور اونو ميشه درست كرد از پالس جت استفاده مي كنيم اما همانطور كه مي دانيد مصرف سوخت بالايي داره اما سرعت تا 300 مي رسه .
يك موضوع ديگه كه مهم هست نوع دوربيني كه مي خواهيم استفاده كنيم بايد قدرت اينو داشته باشه كه با اين سرعت عكس برداري و فيلم برداري كند فك نكنم تو ايران باشه و اگر هم باشه خيلي كم هست.
من كه در هر حالت و هر جور كه بخواهين پايه ام و حاضر به همكاري هستم.
حسین متقی
12th May 2010, 09:35 PM
می تونیم از موتورتوربینی استفاده کنیم واز هواپیمای بزرگتری استفاده کنیم تاسرعت کم شه وتوانایی حمل سوخت بیشتری داشته باشیم ودوربین بتونه کار کنه برای کنترل هم میتونیم به جای یک سیستم کنترل پیچیده ازچندسیستم کنترل جداازهم استفاده کنیم
مامی توانیم
hossien
12th May 2010, 09:46 PM
تمام فرمايشات شما درست هست .
حسین متقی
12th May 2010, 09:47 PM
مامی توانیم
hossien
12th May 2010, 09:54 PM
من نمي گم كه نمي تونيم ما مي تونيم همه چيز رو طراحي و بسازيم .خودم و به كمك يكي از دوستانم يك هواپيما بدون سرنشين عمود پرواز طراحي كرديم كه متفاوت با تمام طراح هاي موجود در دنيا هست ولي من فك كنم در عصر حاضر رو به اجسام پرنده كوچك و با سايز هاي كوچك روي اورده اند مثل بشقاب پرنده ها، پرنده نما ها و هر چيزي كه فك نمي كنيد. براي كنترل اون هم چند تا عكس مي زارم كه هم نحوه ارتباطات جديد و هم دوربين ها و وسايل سرچ و . ببينيد.
حسین متقی
12th May 2010, 10:02 PM
اگه کاری رو شروع نکنیم هیچوقت تمام نمیشه
اگه میشه با اعضا این قسمت یک قرار چندساعته برای اشنایی وبحث درمورد چگونگی شکل و طرح اولیه داشته باشیم
تا تحقیقات اولیه رو شروع کنیم
hossien
13th May 2010, 11:02 AM
اگه کاری رو شروع نکنیم هیچوقت تمام نمیشه
اگه میشه با اعضا این قسمت یک قرار چندساعته برای اشنایی وبحث درمورد چگونگی شکل و طرح اولیه داشته باشیم
تا تحقیقات اولیه رو شروع کنیم
يله
چون هر يك از اعضا در جايي در كشور هستن يكم زمان مي بره تا بتوانن همه حضور داشته باشن ولي من سعي مي كنم كه بشه.
حسین متقی
13th May 2010, 05:16 PM
بشقاب پرنده واین جورچیز ها ففط در مواقعی بدرد می خورند که برای پلیس وارتش کارایی داشته باشند که در ایران به دلیل نبود شرایط استفاده وهذینه ی بالا امکان استفاده وجود ندارد وبه دلیل مساحت بسیارزیاد درگیری مرزی نمیتوان استفاده کرد امایک هواپیما به دلیل سرعت خود این توانایی را دارد.
حسین متقی
13th May 2010, 10:12 PM
هواپیما به دلیل این که درتعداد محدود برای ارتش کارایی دارد وبه دلیل کم قدرتبودن موتور مدل معمولی ان
برای هر فردی قابل استفاده است
hossien
15th May 2010, 06:51 PM
بشقاب پرنده واین جورچیز ها ففط در مواقعی بدرد می خورند که برای پلیس وارتش کارایی داشته باشند که در ایران به دلیل نبود شرایط استفاده وهذینه ی بالا امکان استفاده وجود ندارد وبه دلیل مساحت بسیارزیاد درگیری مرزی نمیتوان استفاده کرد امایک هواپیما به دلیل سرعت خود این توانایی را دارد.
سلام
اما این طرحی که من کار می کنم فقط 10 سانتیمتر قطرشه با امکانات بالا اما من نگفتم که بشقاب پرنده طراحی کنیم همون هواپیما خوبه
حسین متقی
15th May 2010, 11:31 PM
خب برای شکل بدنه کسی رو برای طراحی در سایت دارید یا از بدنه یک هواپیما استفاده کنیم
برنامه ریزی برای هزینه رو فرا موش نکنید
حسین متقی
19th May 2010, 12:27 AM
ببینیداین دوربین هاخوب هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
:-?:-?:-?:-?:-?:-?
www.modelshap.ir (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.modelshap.ir)
hossien
21st May 2010, 12:16 AM
خب برای شکل بدنه کسی رو برای طراحی در سایت دارید یا از بدنه یک هواپیما استفاده کنیم
برنامه ریزی برای هزینه رو فرا موش نکنید
خوب اينجا دو موضوع پيش مياد ما مي خواهيم مدل به صورت تجربي بسازيم يا در صورت دوم اونو اول با اصول علمي طراحي و سپس بسازيم؟
شما شكل و انواع عواپيماهايي كه دوست دارين عكس اونو بزارين
حسین متقی
21st May 2010, 01:24 AM
ok
اف14 و اف22
حسین متقی
21st May 2010, 02:06 AM
ok
سوخو37
حسین متقی
21st May 2010, 02:23 AM
ok
اف14 وبی2 و ...............................................
حسین متقی
21st May 2010, 07:03 PM
ok
اف16 اف4 رافاعل بی2 نمی دونم ولی بازده خوبی داره
hossien
21st May 2010, 07:17 PM
بسيار خوب فقط نگفتين كه علمي مي خواهين بسازين يا عملي؟
حسین متقی
21st May 2010, 07:35 PM
ok
اف14 سوخو27 سوخو27 اف4
حسین متقی
21st May 2010, 07:54 PM
خوب عملی چون نمی تونیم خیلی علمی بسازیم اماباید یه طرح کلی داشته باشیم که بتونیم طبق اون کارکنی
یه طرح کلی باتوجه به هدف وبقیه به صورت تجربی
حسین متقی
21st May 2010, 08:02 PM
به نظرتون برای شروع هدف های انتخابمون باید چیا باشه
مثلا خفاکار بودن
یاسرعت زیاد
یابمب افکن
یاجاسوسی شناسایی
یا به عنوان چف حرارتی یا راداری
یاتفریحی
ویا............................................ ..................................
حسین متقی
21st May 2010, 08:57 PM
موتورش چی باشه
جت پالس
جت توربینی
الکتریکی
بنزینی
الکلی
که همه بستگی به هدف دارد
برای سرعت به جت پالس وتوربینی
برای برد وبازده وقدرت به پیستونی وداکتدفن
وبرای شناساییوجاسوسی کوچک تر(50)سانت الکتریکی
یا تفریحی که موتورش هرچی میتونه باشه
hossien
22nd May 2010, 09:31 PM
در مورد اینا باید کل اعضایی که می خواهن تو این طراحی کمک کنن نظر بدن فقط من نیستم.
حسین متقی
22nd May 2010, 11:36 PM
من از همه سوال کردم هرکی میخا دنظر بده
من کاره ای نیستم مشخص کنم کی نظر بده یا نه
حسین متقی
23rd May 2010, 12:48 AM
پس یه رای گیری داشته باشیم درباره هدفش ونوع پرنده
حسین متقی
23rd May 2010, 05:19 PM
ok
hossien
29th May 2010, 09:23 PM
دوست عزیز حسین مت لطفا چند روز به من مهلت بدین تا یک نظر سنجی در این خصوص را ه اندازی کنم و عملا کار استارت بخوره
sheyto0on
30th May 2010, 01:17 AM
به به کاپیتان علی و استاد آقا رضا هم اینجا هستند!!!!
مرجع مدل بهترین جا بیاین شک نکنید جواب سوالتون رو میگیرید
www.persianrc.net
حسین متقی
31st May 2010, 01:01 AM
همینجوری.....
اوتوکد{wave}
حسین متقی
31st May 2010, 01:13 AM
همینجوری.....
اتوکد{wave}
حسین متقی
31st May 2010, 09:40 PM
www.kahkeshanmodel.com/?act=resume&id=31 (http://www.kahkeshanmodel.com/?act=resume&id=31)
رادیوکنترل
حسین متقی
12th June 2010, 07:16 PM
http://irancenter.ir/index.php?page=mypage&op=openPage&title=%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7
بدنه
serajmostafa
8th August 2010, 05:38 PM
سلام
چرا بحث مدل توی این سایت اینقدر پراکندن؟
من دارم توی بخش سایر موضوعات هوانوردی مانور میدم بلکه یکی بیاد سری بزنه غافل از اینکه همه دوستان اینجا جمع شدن. خب بابا یه خبری می دادیم نا سلامتی ما هم هواپیما ساز هستیم شاید می تونستیم یه کمکی بدیم[nishkhand]
حالا اجازه هست ما هم بیایم یه چیزی یاد بگیریم؟
منم دوست دارم یه کاری کنم. اگه کسی خواست می تونه یه سری به تاپیک های من بزنه عکس کارمو ببینه. عکسای یه هواپیمای دو موتوره هست که در ایران بی نظیر (البته تا 2 سال پیش اینجوری بود الان نمی دونم).
به هر حال ما هستیم اگه شما بخواین
حسین متقی
8th August 2010, 08:30 PM
سی همکاری نمی کنه همه فقط حرفشومیزنن
البته همه از استادان من هستند ولی کسی کاریو شروع نمیکنه
یا اگه کرده خبر نمیده
لینکاون هواپیمای دذوموتورتونو بزارید
serajmostafa
8th August 2010, 08:49 PM
اینم لینکش
http://njavan.com/forum/showthread.php?t=72463
همونطور که گفتم توی بخش سایر موضوعات هوانوردی یکسری تاپیک دارم که یک سری بهشون بزنین بد نیست.
در ضمن به نظر من دنبال طراحی از صفر نباشین. من حدود 150 تا نقشه دارم که با کمی تغییرات به خوبی میشه با هر سایزی که خواست ساختشون[tafakor]
حسین متقی
8th August 2010, 10:31 PM
گه اینجوریه به نظر من هواپیمایی که توانایی حمل صلاح داشته باشه یا بتونه یه بار چاد کیلویی توخودش جابده جالب میشه
serajmostafa
8th August 2010, 11:10 PM
ببخشید ولی میشه بپرسم چه صلاحی مد نظرتونه؟؟؟؟؟؟
بعدشم اگه قرار باشه 4 کیلو بار حمل کنه می دونین چه اندازه ای میشه چه برسه به صلاح؟
با افزایش ابعاد هزینش هم تصاعدی بالا میره.
از نظر علمی و عملی امکان پذیر ولی اگه مشکلات بالا نباشه مثل ابعاد ، هزینه و ...
به هر حال اگه بخواین می تونم کمکتون کنم.
serajmostafa
8th August 2010, 11:13 PM
هیچ می دونین هواپیمای دو موتوره ای که صفحه قبل عکسش رو گذاشتین عیننا همین هواپیمای منه که دارم می سازم[shaad]
من نقشه این هواپیمارو کامل دارم حتی اشکالاتش هم بر طرف کردم
حسین متقی
8th August 2010, 11:40 PM
میشه اشکالاتی روکه برطرف کردید بگید
ممنون میشم
حسین متقی
8th August 2010, 11:47 PM
وزنش چقدر است
هزینه اش چه اندازهای شده
serajmostafa
8th August 2010, 11:47 PM
این یه هواپیماست که یک نقشه کاملش مربوط به چرخه، آخه چرخش جمع شوندن و اگه بخواین بدین تراشکاری توی شیراز یه500000 تومنی میشد منم نقششو عوض کردم و میشه با نصف این قیمت ساخت + محل اتصال بال به بدنه نقشه واضح و خوبی نداره. همچنین بخش آخر بدنه که فرمراشو حذف کردم و تیرکی ساختم اگه توی عکسها دقت کنی معلومه + نحوه اتصال فلپ های بال هم عوض کردم و با بدبختی یه محور جدید واسه اتصالش پیدا کردم چون مال خودش اونجوری که باید اصلا جواب نمی داد
حسین متقی
8th August 2010, 11:53 PM
اونوقت موتورو باک سوخت دوام پروازی ووزنش چی
serajmostafa
9th August 2010, 12:02 AM
وزنش حدود 6.8 کیلو محاسبه شده.
دوتا موتور 55 o.s گذاشتم کب با باکهای 480 سی سی که داره حدود 30 ئهد پرواز میکنه حدود یه 2 میلیونی در میاد
حسین متقی
9th August 2010, 12:13 AM
گرون ترین قطعه ای که خریدید چی بود
من خیلی دوسدارم یه چیزی تو این مایه ها داشته باشم
راستی چقدر طول کشید بسازیدش
حسین متقی
9th August 2010, 12:19 AM
نمیدونم بتونم پولشو جور کنم یا نه
باروال معمول یه2 سالی طول میکشه پولشو جور کنم
serajmostafa
9th August 2010, 12:20 AM
حدود700 تا 800 ساعت، بستگی به خودت داره که چقدر سریع و وارد باشی
گرون ترین قطعش موتورش بود ولی مجموع قطعاتش سرووهاش و باطریاشون بود
حسین متقی
9th August 2010, 12:34 AM
میشه وزنشو کمتر کرد
serajmostafa
9th August 2010, 12:38 AM
مثلا چقدر، قطعا 3-4 کیلو نمیشه ولی خودتو بکشی هزینتم یکم بالا ببری تا 700-800 گرم میشه
حسین متقی
9th August 2010, 12:39 AM
مثلا از فایبرگلاس بسازیدش
فکر کنم از بالسا ارزون تر باشه
serajmostafa
9th August 2010, 12:44 AM
عمو جان میدونی یه شیت بالسا وزنش چقدره؟[taajob]
تنها دلیل استفاده از بالسا نسبت مقاومت به وزنشه.
می دونی اگه همین هواپیمارو بخوای با فایبر گلاس بسازی زیر 20 کیلو در نمیاد اونم در بهترین شرایط
حسین متقی
9th August 2010, 12:51 AM
اخه بهجاش تمام قسمت هارولازم نیست بسازی درسته سنگینه اما مقامومت بیشتر ی داره واز تعداد صفحات داخلی کمتر میشه البته من به اندازه شما وارد نیستم
حسین متقی
9th August 2010, 12:56 AM
راستش من الان یه موتور به ظاهر10سی سی دارم که مال حدود20 سال پیش است که داییم
از شوروی گرفته
الان داده به من
من میخوام فقط راش بندازم که کار کنه
باید چی کار کنم
serajmostafa
9th August 2010, 01:06 AM
درسته نمی خواد داخلشو بسازی ولی فکر اینو بکن که مگه داخلیاش وزنشون چقدره که با ورداشتنش هم وزن اونا در میاد.
با توجه به اینکه 10 سی سی هست باید سایزش حدود 52- 61 باشه. تا حالا روشنش کردی؟ در چه شرایطی نگهش داشته بودی؟ توی پلاستیک و روغن بوده؟ توی جعبش بوده؟ تو هوای معمولی گوشه اتاق؟ مارک موتورش چیه؟ اگه شرایطش خوب بوده باشه موتور خوبی باید باشه ولی اگه همینطوری نگهش داشتی بندازش دور یا اوراقش کن. شرایطشو دقیق برام بگو ( تمام چیزایی که نوشتم جواب بده)
حسین متقی
9th August 2010, 01:08 AM
عکسش
خیلی درب وداغونه
حسین متقی
9th August 2010, 01:11 AM
تو انباری بوده داییم میگه روشن نشده منم روشنش نکردم
شمع وواشر بین بلوک موتور وسرسیلندر رویدکی داره
روغنی هستش وکثیف (گردوخاک)
حسین متقی
9th August 2010, 01:15 AM
توجعبه یونولیت فشرده بوده توی کمد توی انباری(پارکینگ)
البته یه ملخ 22 سانتی چوبی باحاش بود
serajmostafa
9th August 2010, 01:15 AM
ناراحت نشین ولی من فکر نمی کنم حتی روشن بشه؟
ولی باز نا امید نشو این موتور ها از کیفیت خیلی خوبی برخوردارن. تنها راه فهمیدن سالم بودنش روشن کردنش. کسیو اطرافت داری که به این کار حسابی وارد باشه؟
اگه هیچکسی نداری باید بهت بگم شاید خودت بتونی روشنش کنی.
در هر حال انتظار اینو داشته باش که روشن نشه.
نگفتی قبلا استارت خرده؟
حسین متقی
9th August 2010, 01:19 AM
مارکشو ننوشته
نوشته
p10py
04.85.3760
داییم میگه برای هواپیای جاسوسی بوه
طرفای شوروی
serajmostafa
9th August 2010, 01:20 AM
کسیو داری واست این کارو بکنه یا خودت انجام میدی؟
حسین متقی
9th August 2010, 01:20 AM
داییم میگه روشن نشده
ومنم که بلد نیستم
فکر نکنم روشن شده باشه
حسین متقی
9th August 2010, 01:21 AM
خودم میخوام انجام بدم کسیو ندارم
حسین متقی
9th August 2010, 01:24 AM
چرا احتمال روشن نشدنش هست
serajmostafa
9th August 2010, 01:28 AM
اینا چون سوختش الکل و روغن کرچک واسه همین بعد از یه مدت اول روغن شروع می کنه به سفت شدن بعد کم کم الکل پیستون زنگ می زنه اگه هم توی گرد و غبار باشه که دیگه سنگ میشه. یه مقداری واست سخته در ضمن از هر مرحله که بخوام باید واسم عکس بگیری تا مطمئن بشم درست کار می کنی. یکسری چیزهایی هم باید تهیه کنی که به هر حال یه هزینه هایی دارن. حالا فکراتو بکن
حسین متقی
9th August 2010, 01:30 AM
کار براتور
واگزوز وملخ وخود موتو ر باهم
حسین متقی
9th August 2010, 01:32 AM
هزینش حدودا چقدر میشه
حسین متقی
9th August 2010, 01:33 AM
فکر کنم باید با بنزین بشورمش
حسین متقی
9th August 2010, 01:34 AM
داییم میگفت هم با الکل هم با بنزین کار میکنه کفت 5درصد روغن هم باید داشته باشه
حسین متقی
9th August 2010, 01:36 AM
راستی اگه بخاد چیزی رو بلند کنه
چند کیلو میتونه بلند کنه
serajmostafa
9th August 2010, 01:37 AM
ببین اگه بتونی تمام وسایلی که بهت میگم رو آماده کنی و بعدش هم حتی مطمئن بشم که همه چیز درسته، به محض روشن شدن باید بری واسه آببندیش و اینم واسه شما که تا الان تجربه استارت هیچ موتوریو نداری ممکنه سخت باشه. در ضمن اینکار دقت بالایی می خواد چون بازی با انگشتاته ممکنه در کمتر از یک لحظه 4 تا از انگشتاتو از دست بدی اگه دقت کافی نداشته باشی پس خالی از خطر نیست. می دونستی وقتی یه موتور 10000 دور میزنه ملخش از تیغ جراحی تیزتر میشه؟؟؟؟[negaran]
حسین متقی
9th August 2010, 01:37 AM
داییم میگه 6000 دور به بالاس اما در حال حرکت با ملخ 1500 دور موتورشه
درسته یا غلط
حسین متقی
9th August 2010, 01:39 AM
از بابت خطر که من ادم کاملا محتاطی ام
حسین متقی
9th August 2010, 01:40 AM
اینا با ملخ 10000 دور موتور داره[taajob][taajob]
این که خیلیه[taajob][taajob]
قدرتش چقدر میتونه باشه[taajob][taajob][taajob]
حسین متقی
9th August 2010, 01:41 AM
سوالای منو جواب نمیدید
serajmostafa
9th August 2010, 01:44 AM
اگه بخواد بلند کنه حدود 200-500 گرم که اونم بستگی به بدنش داره.
با بنزین زمانی نشورش، اگه خواستی اول سوخت با نسبت 80 درصد الکل صنعتی و 20 درصد روغن کرچک درست کن بعد اول با الکل خالص کامل بشورش و بلافاصله با سوخت همه جاش رو تمیز کن حتی اگه میشه پشت موتورو باز کن و توی اونم بریز. بلدی که سوخت با درصد درست کنی؟ یه ضرف یک لیتری مدرج مثا ارلن بیار (از لولزم آزمایشگاهی تهیه کن) بعد 800 سی سی الکل بریز و بعد اینقدر روغن بریز تا حجمش به یک لیتر برسه.
هزینه لوازم جانبیش ممکنه یه 100000 تومنی بشه.
serajmostafa
9th August 2010, 01:46 AM
چرا جواب ندم؟؟؟؟؟
دور ملخ بستگی به موتور داره ولی معمولا موتورهای توی این سایز بین 2000 تا 100000 دور میزنن اینارو که میگم با ملخ استانداردشه یعنی همون ملخی که داری
حسین متقی
9th August 2010, 01:46 AM
انگار یه لایه روغن مثل یه چسب غلیظ که سفت شده به همه جاش چسبیده
باناخون که روش میکشم اون لایه کنده میشه
حسین متقی
9th August 2010, 01:48 AM
باشه بعدش باید چیکار کنم
serajmostafa
9th August 2010, 01:48 AM
واسه چی گفتم خطرناکه اگه اینقدر نمیزدن که هیچ خطری نداشت. اینا ملخشون هنگام چرخش به هیچ عنوان معلوم نیست و شانس دیدن ملخ اینا از جلو زیر صفر واسه همینه که باید همیشه حریم ملخ رو توی ذهنت بسپاریو رعایت کنی چون خودشو نمیبینی
serajmostafa
9th August 2010, 01:52 AM
بعدش باید موتورو مونتاژ کنی. یعنی کاربراتور، اگزوز و ملخ رو درست سوار کنی اما مواظب باش. وقتی داری کاربراتور رو می بندی پیچشو خیلی سفت نکنی چون زود می برره. واسه مونتاژ عکس موتورهای دیگرو از روی اینترنت نگاه کن تا یه وقت اشتباه نکنی. بعدش هم عکس کاری که انجام دادی بفرست تا ببینم
حسین متقی
9th August 2010, 02:01 AM
کدوم از این پیچارو باید سفت کنم
یکیش دنده ای هست ودندونه دندونه حرکت میکنه(دقیقه)
که روش دوتا پیچ دیگه هم هست
یه پیچ هم هست که زیرش فنره
serajmostafa
9th August 2010, 02:02 AM
یه باک360 سی سی مخصوص اینکار تهیه کن حدودا 10000-15000 تومن
یه باطری شمع شارژی یا غیر شارژی بگیر 15000-30000 تومن
یه شاسی آببندی تهیه کن یا یکی با mdf بساز طوری که موتور روش بسته بشه و محکم بشه در حلی که ملخ کاملا آزاد باشه. در ضمن استقامت کافی هم داشته باشه
یه سیم نازک ولی محکم تهیه کن واسه دریچه گازو از دور باز و بسته کنی
50 سانت شلنگ سیلیکون مخصوص باک و موتور تهیه کن 5000 تومن
یه استارتر بگیر 50000
serajmostafa
9th August 2010, 02:05 AM
نگاه کن ببین اگه بخواد کاربراتور روی موتور قرار بگیره کدوم پیچ باید سفت بشه. به پیچ های اضافی دیگه دست نزن که بیچاره میشی.
معمولا روی موتور قرار داره زیر محلی که کاربراتور میشینه
یه چند تا عکس کامل از همه جای موتورت بفرست
حسین متقی
9th August 2010, 02:09 AM
اوکی پس کم کم 100تومن میشه
حالا اینکارا که خیلی هم مشکل نیست
میشه به یه موتورالکتریک وصلش کرد بشه موتور برق مثلا 12ولت
یا اگه روشن شد روچه هواپیماهایی باچه قیمتی حدودا در میاد
serajmostafa
9th August 2010, 02:09 AM
در ضمن برای شروع فقط یک لیتر سوخت واسه آببندی میخوای به جز اونایی که باید باهاش موتورو بشوری، پیشنهادم اینه 2 لیتر سوخت حتما درست کن
serajmostafa
9th August 2010, 02:14 AM
نگقتم کم کم. گفتم حدود اینقدر یعنی آخرش 130000 تومن بیشتر از این نمی صرفه.
اگه میخوای روی هواپیما ببندیش اول هواپیما بگیر بعد این چیزهارو چون بدنه هواپیما خودش معمئلا باک و شلنگ سوخت دارن. روی خود هواپیما هم میشه بست واسه آببندی ولی بهتر این کارو نکنی چون آببندی خیلی ضربه میزنه. در مورد استارتر هم باید بگم آره میشه یه موتور 12 ولت درست کنی که 500 تا 600 دور بزنه و ازش بجای اون بشه استفاده کرد
serajmostafa
9th August 2010, 02:17 AM
چون بار اولت هست یه هواپیما به اسم trainer باید بگیری که بدنش 100000 تومن هست. یه رادیو هم می خوای که با چهار تا سرو و یک پک باطری از 220000 تومن شروع میشه میره بالا. حداقل هم باید 4 کانال باشه.
حسین متقی
9th August 2010, 02:18 AM
نه منظورم تولید برق به صورت مینیاتوری هستش
حسین متقی
9th August 2010, 02:22 AM
اینم عکس موتور
حسین متقی
9th August 2010, 02:26 AM
یه شیلنگ20سانتی تو جعبش هست با یه شمع خیلی کوچک1سانتی
حسین متقی
9th August 2010, 02:27 AM
قدرت این موتورا معمولا چند اسب بخار است
اصلا خود این موتور چند میارزه
serajmostafa
9th August 2010, 02:35 AM
قدرت اینا به اسب بخار نمیرسه واحد اینا cu بر اینچ مربع هست یا یه همچین چیزایی خودم هم درست نمی دونم. منظورم دقیقا پیچ النی که جلو موتور هست. اونو باید سفت کنی ولی نه خیلی مواظب باش زیاد نشه که بیچاره بشی.
این موتورا دیگه نیست که بخوام بهتون قیمت بدم ولی جدیدش حدود یه 130 تا 140 تومن باید باشه. به هر حال یکسرس از وسایلا رو هر موتور دیگه ای هم بخری باید داشته باشی
حسین متقی
9th August 2010, 02:41 AM
جلوی موتور یه مهره قرار دارد که پشت ان یک واشر فلزی فنری قرار دارد
که پیچ ان تا ورودی کاربراتور به موتور ادامه دارد
serajmostafa
9th August 2010, 02:52 AM
خب مگه وقتی سفتش می کنی کاربراتور سفت نمیشه؟
اگه میشه از کاربراتوره هم عکس بگیر.
انشاالله فردا ادامه بحث رو انجام می دیم آخه الان مغزم درست جواب نمی ده از 12 ظهر تا الان یکسره پشت سایتم.
ببخشید اگه کمکتون بقدر کافی نکردم. انشاالله سعی می کنم هر طور شده کمکتون کنم که موفق بشین
serajmostafa
9th August 2010, 02:07 PM
سلام دوست من در چه حالین. تا کجا پیش رفتی؟
فکراتو کردی؟
هنوزم خودت می خوای ادامه بدی؟[soal]
حسین متقی
9th August 2010, 08:53 PM
اره راه دیگه ای ندارم اما الان یکم سرم شلوغه اما یه ماه دیگه ه از ماه رمضون در میایم
هم میشه درست کار کرد هم وقتم ازاده
حسین متقی
9th August 2010, 09:10 PM
اینم کاربراتور
حسین متقی
9th August 2010, 09:28 PM
یاد گرفتم!!!!!!
اینجوری وصلش میکنن
serajmostafa
10th August 2010, 01:16 AM
بسیار عالی. فقط فکر کنم توی این عکسی که من دیدم کاربراتور رو چپ و راست بستی باید جا به جاش کنی.
از جلو که نگاه می کنی باید اون اهرمی که دریچه داخلیو باز و بسته میکنه سمت چپ و اون پیچی که کنارش هم یه جای شلنگ خور سمت راست باشه. موفق باشید
حسین متقی
10th August 2010, 02:23 AM
اوکی جابه جاش میکنم
اون سه تا پیچ که شبیه چرخدنده اند چی هستند
حسین متقی
10th August 2010, 02:33 AM
اگه راه بیفته یه فکرکوچولو برای تقویتش دارم
میخوام دریچه واسش بزارم مثل موتورای 1000سی سی
مثل توربوچارجر برای ماشین میشه
قدرتش بیشتر میشه حدود10 درصد باید افزایش داشته باشه(حد اقل)
میخوام ببیینم اصلا ظرفیتشو داره
شاید زیادی داغکنه
شایدم کلا منفجر شه
سرعت هوای پشت ملخ رو لازم دارم حدودش روهم نمیدونید؟
serajmostafa
10th August 2010, 04:17 AM
والا درست نمی دونم کدومارو میگی. یکیشون ژیگلوره که میزان سوخت ورودی به کاربراتور رو تعیین می کنه. یکیش هم واسه ورودی هوان که نباید دستش بزنی آخه تنظیمش خیلی سخته.
در مورد اون موضوعی هم که گفتی چندتا نکته می گم رعایت کن میشه.
1- واسه آببندی این کارو نکن
2-باید جوری باشه که علاوه بر قرار گرفتن سر راه ورودی هوای کاربراتور اخلالی مثل برخورد با ملخ یا در رفتن از جاش یا آشغال ریختن توی کاربراتور ایجاد نکنه
3- نباید دهانه ورودی پشت ملخ رو خیلی بزرگ بگیری چون نمی تونه کار کنه
4- از همه مهمتر از یه جنس سبک، نسوز و مقاوم باشه
حسین متقی
10th August 2010, 10:56 PM
الومینیم گالوانیزه باضخامت کمتر از 1 میلیمتر میزارم
یه توری هم جلوش میبندم که اشغال نره توش
serajmostafa
10th August 2010, 11:03 PM
سلام
منظورم از آشغال گردو غبار هم هستا!!!!![soal]
از ماشین های سوختی چیزی می دونی؟
اونها هم یه همچین چیزی دارن که سر ورودیش یه اسفنجه ک ه هم آشغال نمیره هم هوا به خوبی رد میشه به علاوه از جنس شیلنگ سوخت همیناست یعنی سیلیکون ارتجاعیه. اگه بتونی پیداش کنی اونم خوبه ولی اگه نتونستی در صورت رعایت چیزایی که بهت گفتم هیچ اشکالی نداره از آلومینیوم استفاده کنی[labkhand]
حسین متقی
11th August 2010, 02:30 PM
این که موردی نداره یه ابر با سوراخ های درشت کافیه دیگه نه؟
serajmostafa
11th August 2010, 02:45 PM
خب ابر که خودش منافذ ریز داره دیگه!!!!
اگه قرار بود سوراخاش درشت باشه که می گفتم همون توری بزاری.
یه ابر به ضخامت 0.5 سانت ببر طوری که پرز نداشته باشه. ترجیحا از ابر های مصنوعی استفاه کن
حسین متقی
11th August 2010, 08:05 PM
اوکی
باشه
farzadsw
15th August 2010, 12:42 AM
سلام دوستان ،
من این تاپیک رو تازه دیدم ، و چون تعداد پستها خیلی زیاده ، فرصت نکردم بخونمشون .
تا اونجایی که من فهمیدم ، شما در مراحل طراحی و انتخاب قطعات و مواد لازم هستید.
تو بخش های اتوپایلت و قسمت های الکترونیکی اگه کمکی از دست من بر میاد ، خوشحال میشم انجام بدم .
حسین متقی
30th August 2010, 03:51 AM
اینم از تمیز کردن موتور پدرم در اومد 2 روز توالکل بوده
[shademani2][shademani2][shademan]
[tashvigh][tashvigh][tashvigh][tashvigh]
[cheshmak][cheshmak][nishkhand]
[khande][khande]
[porenerji]
serajmostafa
31st August 2010, 03:20 AM
سلام.
خسته نباشین دلاور[shaad]
حالا با چی تمیزش کردی؟
شمع، سر سیلندر، پشت موتور، دریچه کاربراتورو... اینارو هم خوب تمیز کردی؟؟[soal]
هر وقت آماده بودی واسه مرحله آببندی بهم خبر بده، راستی قبلش هم اون چیزایی که گفتم باید آماده کنی.[nishkhand]
حسین متقی
1st September 2010, 01:31 AM
اول وازش کردم کلا گذاشتمش توالکل 2روز توالکل بود بعد با اب بعد بادستمال بعدم بستمش
اما بازم یه لایه ی خیلی نازک چندمیکرونی روش روغن مونده که اصلا پاک نمیشه
فعلا هم یه کاری پیش اومده که اصلا وقت سر خاروندن ندارم همیین هم فعلا غنیمته
حسین متقی
2nd September 2010, 08:01 AM
این همون هواپیماس دیگه نه؟
robofire
16th September 2010, 02:15 PM
سلام دوستان
لطف می کنید اگر به اینجا (http://njavan.com/forum/showthread.php?t=75985&page=2)بیایید و پاسخ دهید
hosein.2000.b
7th June 2011, 05:59 PM
سلام :
به نظر من اگر از ابتدا کار رو با پرنده های ساده تر شروع کنید بهتره . میتونید وقت بیشتری روی مسایل کنترل پرنده صرف کنید .
استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.