LaDy Ds DeMoNa
11th January 2010, 10:58 AM
و اما آموزش فوتوشاپ بعدی . ( ترجمه ) http://forum.graphicplanet.net/images/smilies/rolleyes.gif
این آموزش برای دوستانی که سه بعدی کار میکنن هم میتونه خیلی خیلی مفید باشه .
معمولا رندر شیشه زمان زیادی میبره به خصوص زمانی که شیشه دارای برجستگی یا فرورفتگی یا به اصطلاح شیشه مشجر باشه .
الان با هم یاد میگیریم که چطوری با فوتوشاپ یک شیشه مشجر بسازیم .
این عکس را در نظر بگیرید :
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/base1.jpg
در اصل یک رندر سه بعدی هست .
همونطور که میبینی یک شیشه معمولی بین اجسام وجود داره .
پشت شیشه ما صندلی داریم دیوار و تابلو رنگی داریم و فضای با نور زیاد و ...
علت انتخاب این صحنه اینه که ببینید با هر عکسی میشه این کار را انجام داد و ...
اول توضیحی بدیم راجع به عمل ماسک کردن یاmask
تصاویر ماسک تصاویری هستند معمولا تشکیل شده از دو رنگ سیاه و سفید که رنگ سفید برای نمایش بخشهای مورد نظر ما و قسمتهای سیاه رنگ برای مخفی نگه داشتن دیگر قسمتها میباشد .
برای اینکه مفهوم ماسک را بهتر متوجه بشید میتونید به تصویر زیر نگاه کنید :
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/mask_spiegazione0.jpghttp://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/mask_spiegazione1.jpg
برای اینکه لایه ماسک مورد نظرمون را بسازیم ابتدا از لایه عکس به صورت کپی یک لایه جدید بسازید .
خب حالا بر روی آیکون ماسک کلیک کنید تا لایه ماسک بر روی لایه جدید شما ایجاد شود .
حال قسمتهایی که نیاز به آنها نداریم ( اطراف شیشه ) را به رنگی مشکلی در آورید ( برای این کار از ابزار پینت یا برش یا سطل رنگ و ترکیبی از ابزارهای مختلف میتونید استفاده کنید .
خب حالا ما تو این لایه جدید شیشه را داریم که ماسک شده .
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/canali_separati1.jpg
الان دو تا لایه داریم . لایه شیشه یا همون ماسک شده را انتخاب کنید تا بتونیم روش مانور بدیم .
فعلا با تنظیمات پیش فرض خود فوتوشاپ میریم جلو و تاثیر فیلتهای مختلف را در این زمینه میبینیم .
پیشنهاد میکنم از این فیلتر همیشه استفاده کنید تا زمان اضافی صرف ساخت شیشه نکنید .
در پایین میتونید تاثیر فیلترهای مختلف را در این کار و بر روی شیشه ببینیم :
فیلتر lens blur با اندازه 20 در حالت uniform
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/satinato11.jpg
فیلتر lens blur با اندازه 40 در حالت gaussines
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/satinato21.jpg
فیلتر Glass با تکسچر blocks
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/vetrocemento1.jpg
فیلتر Glass با تکسچر frosted
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/extra_ruvido1.jpg
فیلتر Glass با تکسچر canvas
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/quadrettini.jpg
فیلتر spatter
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/spatter1.jpg
فیلتر glass در حالت tiny lens
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/tiny_lens.jpg
و تمام ...
این آموزش درسته که گفتم برای سه بعدی کارهای عزیز خیلی مناسبه اما دلیل نمیشه که گرافیست های دو بعدی ازش قافل بشن .
امیدوارم آموزش خوبی بوده باشه . http://forum.graphicplanet.net/images/smilies/wink.gif
ترجمه ( با تغییر و ... ) : خودم ( سرزمین گرافیک )
منبع : grafica3dblog.it
__________________
این آموزش برای دوستانی که سه بعدی کار میکنن هم میتونه خیلی خیلی مفید باشه .
معمولا رندر شیشه زمان زیادی میبره به خصوص زمانی که شیشه دارای برجستگی یا فرورفتگی یا به اصطلاح شیشه مشجر باشه .
الان با هم یاد میگیریم که چطوری با فوتوشاپ یک شیشه مشجر بسازیم .
این عکس را در نظر بگیرید :
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/base1.jpg
در اصل یک رندر سه بعدی هست .
همونطور که میبینی یک شیشه معمولی بین اجسام وجود داره .
پشت شیشه ما صندلی داریم دیوار و تابلو رنگی داریم و فضای با نور زیاد و ...
علت انتخاب این صحنه اینه که ببینید با هر عکسی میشه این کار را انجام داد و ...
اول توضیحی بدیم راجع به عمل ماسک کردن یاmask
تصاویر ماسک تصاویری هستند معمولا تشکیل شده از دو رنگ سیاه و سفید که رنگ سفید برای نمایش بخشهای مورد نظر ما و قسمتهای سیاه رنگ برای مخفی نگه داشتن دیگر قسمتها میباشد .
برای اینکه مفهوم ماسک را بهتر متوجه بشید میتونید به تصویر زیر نگاه کنید :
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/mask_spiegazione0.jpghttp://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/mask_spiegazione1.jpg
برای اینکه لایه ماسک مورد نظرمون را بسازیم ابتدا از لایه عکس به صورت کپی یک لایه جدید بسازید .
خب حالا بر روی آیکون ماسک کلیک کنید تا لایه ماسک بر روی لایه جدید شما ایجاد شود .
حال قسمتهایی که نیاز به آنها نداریم ( اطراف شیشه ) را به رنگی مشکلی در آورید ( برای این کار از ابزار پینت یا برش یا سطل رنگ و ترکیبی از ابزارهای مختلف میتونید استفاده کنید .
خب حالا ما تو این لایه جدید شیشه را داریم که ماسک شده .
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/canali_separati1.jpg
الان دو تا لایه داریم . لایه شیشه یا همون ماسک شده را انتخاب کنید تا بتونیم روش مانور بدیم .
فعلا با تنظیمات پیش فرض خود فوتوشاپ میریم جلو و تاثیر فیلتهای مختلف را در این زمینه میبینیم .
پیشنهاد میکنم از این فیلتر همیشه استفاده کنید تا زمان اضافی صرف ساخت شیشه نکنید .
در پایین میتونید تاثیر فیلترهای مختلف را در این کار و بر روی شیشه ببینیم :
فیلتر lens blur با اندازه 20 در حالت uniform
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/satinato11.jpg
فیلتر lens blur با اندازه 40 در حالت gaussines
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/satinato21.jpg
فیلتر Glass با تکسچر blocks
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/vetrocemento1.jpg
فیلتر Glass با تکسچر frosted
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/extra_ruvido1.jpg
فیلتر Glass با تکسچر canvas
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/quadrettini.jpg
فیلتر spatter
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/spatter1.jpg
فیلتر glass در حالت tiny lens
http://www.grafica3dblog.it/immagini/vetri_photoshop/tiny_lens.jpg
و تمام ...
این آموزش درسته که گفتم برای سه بعدی کارهای عزیز خیلی مناسبه اما دلیل نمیشه که گرافیست های دو بعدی ازش قافل بشن .
امیدوارم آموزش خوبی بوده باشه . http://forum.graphicplanet.net/images/smilies/wink.gif
ترجمه ( با تغییر و ... ) : خودم ( سرزمین گرافیک )
منبع : grafica3dblog.it
__________________