*مینا*
1st January 2010, 03:43 PM
http://www.aftab.ir/articles/applied_sciences/social_science/images/aee0fb31031626d5d8574b6aa0b7ddee.jpg
چقدر کمک درسی کودکان نیاز دارند، تا ازعهده مدرسه برآیند؟
مجله خانواده : آقای zimmermann / معلم ریاضیا ت از ۱۰۰۰۰ مشتری راضی صحبت می کند ، یعنی ۱۰۰۰۰ کودک در مدرسه ما نمی توانستند شخصا" با ارتباط برقرارکردن از شخصی نیازدرسیشان را برطرف بکنند؟
▪ zimmermann: وقتی که از خانوادها سوال می شود، چرا انقدر زیاد کودکان نیاز به کمک درسی دارند ، همه یک طرف را نشان می دهند : مقصر معلمان هستند. زمانی که ازجا یگاه مدیران سوال میشود. آنها می گویند مشکل اصلی دراینجا است که امروزه روز بیشتر تلویزیون صحبت می کند با ۴۰ برنامه همزمان. کسی دیگر نیست که از کودکان ما مراقبت بکند . برای من این سوال پیش می آید که آیا کودکان واقعا" کمک درسی نیاز دارند ؟ این سوال درستی نیست بلکه والدین احتیاجی به کمک درسی ندارند ؟ یا بعضی از معلمان ؟ ما دوباره بایستی خودمان را درست بکنیم تا از این وضعیت بیرون بیایم.
چه چیزی شما درمورد آن می گوئید ، آقای kaul ؟ چگونه کودکان بر اساس مقالات Montessori یاد بگیرند؟ این کودکان بدون تلویزیون رشد نمی کنند.
▪ Claus-Dieterkaul: من هیچ تفاوتی میان مدرسه Montessori و مدرسه قانونی نبینم. معلمان بایستی ببیند که کودکان امروزه طور دیگری بزرگ میشوند . و همچنین بایستی طور دیگری بسمت یاد گیری راهنمایی بشوند. امروزه یک معلم بایستی خیلی مرتبط به هم تدریس بکند.و همچنین زمان هم خودش مشکل بزرگی است . ما بایستی تمام روز در مدرسه فعالیت بکنیم تا به کودکان بیشتر زمان یاد گیری بتوانیم بدهیم. همچنین والدین هم نیز هیچ وقتی ندارند به خاطر همین بایستی به مراکز کمک درسی بیایند. وگرنه زمان یادگیریشان از بین می رود.
معلمان در کجا قرار دارند ؟
▪ Zimmermann: درمدرسه ابتدایی معلم خیلی متهد و اداره کننده است . اما خیلی از ما اتریشی ها برای اینکه در قدیم خانم Marria Thersia مدرسه ابتدایی را نو آوری کرده دوست داریم . به این وسیله شهروند صبح زود میرود برای یادگرفتن. اما این نمونه اصیل " من به شما می گویم " که مدتهاست می گذرد از آن ویک شکل قدیمی است . که کفایت نمی کند . اما چگونه با ۳۰ شاگرد ویا بیشتر بایستی بهتر شود ؟ چگونه انسانها بایستی یاد بگیرند؟
▪ Kaul : تعداد شاگردان اصلا" مورد بحث نیست این یک بهانه مطلبی است برای معلمان . زمانی که من در آمریکا دومین دوره آموزشی Montessori را انجام دادم ۴۰ تا ۴۵ کودک در هر کلاس بودیم با یک معلم عادی.
چگونه مورد قبول واقع می شد ؟
این یک سوال وضعیت سازمان ساختار است. Maria Montessori گفته است : نوع شخصیت یک معلم بایستی شخصیت دوست داشتی باشد. وقتی که او ندارد اجازه ندارد معلم باشد. معلم بایستی شاگردان را همراهی بکند . نه اینکه برنامه درسی را بطور سخت و شدید دنبال کند . او بایستی کودکان را به مستقل شدن بیا موزد نه اینکه مطیع شدن. برنامه درسی اتریش ممتاز است ، به شرطه اینکه که آنها را خوب و شفاف بکنند.و همچنین من معلم خوب و متهد ی را می بینم ، برای مثال مشتری های خودم – من در اتریش حدود ۵۰۰۰ معلم زن و مرد را برای تعلیم و تربیت Montessori آ موزش دادم .
▪ Zimmermann چند تایی از آنها درضمن نزد من ریاضیات تدریس میکنند.
اغلب والدین کودکا نشان را خیلی زود به کمک درسی می فرستند ، چونگه آنها به معلمان خیلی کم اعتماد می کنند. من در کشور آلمان این مشکل را می بینم که کودکان اغلب با پایه چهارم مدرسه به درس کمکی فرستاده می شوند.
اگر والدین در منزل با کودکانشان بخوانند به این صورت که ما همه را نجام می دهیم آنچه که معلمان برای آموختن دادند بطور جداگانه ، بر این اساس کمک درسی خیلی زود تر شروع میشود.
▪ Zimmermann: ما شور شوق خیلی زود از یاد گرفتن می گیریم .
هرکودکی خوشحال میشود که خواندن و نوشتن را یاد بگیرد . چگونه امکان دارد که یکدفعه چند ماه بعد نمی خواهد دیگر به مدرسه ابتدایی برود ؟
▪ Kaul: من به معلمان پیشنهاد می کنم که از روش آزاد خودشان استفاده بکنند و هیچ تمرینی ندهند . وقتی که کودک با تمرین زیاد از مدرسه به منزل می آید . مادربا سردرگمی کنار او می نشیند و خودسرانه کنترل نادرست میکنند و در اصل نقش یک کمک درسی اشتباه را دارد.
کودکان می توانند پایه مدرسه ابتدایی را بدون تمرین یاد بگیرند ؟
▪ Zimmermann: من می گویم: خیر ، ۵۰% از آنها موفق نمی شوند .
Kaul : من می گویم : بله، چونکه معلم مسئولیت دارد که آنها را همراهی بکند . زمانی که معلم یکبار با "یک، دو نفر شاگرد بیشتر در مدرسه بماند و برای آنها یکبار توضیح بدهد. سپس بایستی با موفقعیت به انجامد. معلم بایستی بگوید : من در اینجا آموزش دهنده حرفه ای هستم. و کودکان بایستی آموزش شان را در درجه اول در مدرسه دریافت بکنند. والدینی که هیچ آموزشی ند یده اند چگونه می توانند به کودکانشان یاد بدهند ؟
▪ Zimmermann : در کنار خواندن ونوشتن و حساب کردن برنامه یاد گیری ابتدایی خلاقی و همچنین اجتماعی هم قرار دارد. در مدرسه ابتدایی بایستی کودکان از چیزی هیجان زده بشوند . متاسفانه در عمل اینطور نشان می دهد که ۵۰% از کودکان این فعالیت هیجان انگیز را در مدرسه ابتدایی هنوز تجربه نکردند.
▪ Kaul : من ۹۰% از بزرگسالان را دلسرد و مایوس می بینم ونه یک فعال هیجا ن انگیز . کودکان این وضعیت را بخوبی از بزرگسالان در کودکستان دریافت می کنند. پول بدست می آید تحت استرس زیاد .
برای آن معلمان احتیاج به شوروشوق دارند که با کودکان ارتباط پیدا کنند . یک معلمی که نمی تواند ، او شغل اشتباهی دارد.
▪ Zimmermann : بله ، ما بایستی از مدل خانم Maria-Thersia بیرون برویم. این میخواهد مطیع و سربه راه شدن را آموزش بدهد. آن هم در جهانی بنام متمدن ؟ آنها مردم ، پخته ، سرسخت، و خلاق میخواهند؟ ما بایستی بعنوان شهروند این حق را دشته باشیم که کودکان را بطرف سرسخت بودن ، خلاق بودن پروش بدهیم. و همیشه برای بدست آوردنش تلاش جدید بکنیم.
▪ Kaul : امروزه خیلی بندرت در پیرامون تعلیم وتربیت هستند. بلکه خیلی بیشتر در پیرامون رابطه کاری است. به این خاطر بیشتر مردم می آیند در مراکز کمک درسی. آنها برای خودشان رابطه میخرند. انها می دانند که در آنجا یک بزرگسال است و شاید فقط با پنج کودک در گروه کارمی کند مردم آن را بسمت رابطه فرا می خوانند.
▪ Zimmermann : یاد گیری بیشتر از عملکرد رابطه است . این را صدها بار آزمایش کردند. ما مدت ۵۰ سال است که می دانیم. که یاد گیری چگونه عمل می کند. و اشتباه انجام می دهیم . وقتی ما سعی میکنیم به ماه برویم همانطور است مانند اینکه ما سعی کنیم بگذاریم کودکان صحیح یاد بگیرند. بدون استارد زدن به راکت عمل نمی کند.
▪ Kaul : وقتی که این رابطه به انجام رسید. بایستی از کودک در حال یادگیری مقداری بخواهید . نظم و ترتیب هم همچنین متعلق به یادگیری است. کود کان همینطور بگذارید بروند این خود بی مسئولیتی است. این را خیلی از مردم نمی بینند.
▪ Zimmermann : چه کسی خلاق است ، آنکه یک عکس بکشد. موسیقی بنوازد ، بایستی نظم و تربیتش باورنکردنی باشد ، وگرنه هرگز چنین چیزی نخواهد شد.
چه توصیه میکنید به والدین وقتی کودکشان به مدرسه ابتدایی می آیند؟
▪ Kaul : تصویرقدیمی از اولین دوره زندگی مجاز نیست که فعال بشود. کودک بایستی آماده شده باشد.
ما انجام نمی دهیم ، کاری که اکثر بزرگسالان انجام می دهند : قبلا" از معلم آینده تحقیق می کنند و بعد با والدین ها صحبت می کنند چگونه مدرسه دهشتناکی خوهد بود.
والدینی وجود دارد که به کودکشان می گویند بیا با هم به حروف الفبا نگاه بکنیم قبل از اینکه تو به مدرسه بروی.
Kaul: در ابتدا بایستی از این کلمه " ما " جدا بشوند و سپس والدین متوجه خواهند شد که خود کودکان حروف الفبا را مدتی است که دیده اند.
▪ Zimmmermann : اولا" یاد گیری بایستی با خندیدن شروع بشود دوما": یک الگوی خوب، یک مدل بی نظیری برای آموزش نیست. بلکه عالی است.
هروز خواندن کمکی به کودک می کند ؟ کودک برای خواندن و نوشتن بطرف جلو میبرد؟
▪ Kaul : بله- دقیقا" در جهان فعلی که ما در آن زندگی می کنیم. وقتی که والدین برای کودک کوچک شان یک کتاب را غراعت بکنند ویا به او کتاب بدهند . سپس کودک به اعتبار زیاد برای خواندن یاد می گیرند اینگونه مهم است.
▪ Zimmermann : مطلب من برای والدین این ثابت شده است که دررتبه قدیم انها یک آلت موسیقی بطور فعال را یاد بگیرند این میتواند تنها صدا خودشان می باشد که در آن رشد هوشی خیلی سریع پیشرفت میکند. زمانی که نیم ساعت تمرین کنند.
▪ Kaul : مطلب من برای معلمان: مربی تربیتی Reinhard Karl گفته است : خیلی از معلمان در پذیرش کودکان بعد از تعطیلات تابستان می گویند من تا اکنون منتظره شما بودم – با یک ته صدای ناخوشایند.
طرز بیان باید اینگونه باشد و با تن صدای دیگر: من مشتاقانه منتظره شما بودم زیرا بدون شما من هیچ ارزشی ندارم.
▪ Kaul – متولد ۱۹۴۹ معلم ابتدایی- متوسطه- راهنمایی بعد از یک دوره آموزشی در Montessori از شهر فرانکفورت و واشینگتن مدت ۱۵ سا ل در مدرسه Montessori تدریس میکند و مدت ۶ سال مدیر همان مدرسه میشود.
▪ Zimmermann : متولد ۱۹۵۵ تحصیل در Tu وین میکند و بعنوان دانشمند در voest-Alpine وIBM همکاری می کند. و از سال ۱۹۹۷ موسسه کمک درسی HTL را تاسیس می کند. و امروز پدر ۳ فرزند است.
▪ Montessori – متولد ۱۸۷۰ این خانم در کشور ایتالیا رشته پزشکی را خوانده . او متخصص کودکان شفا بخش و با کودکان عقب مانده کار می کرده است. و امروزه هنوز ۱۷ مدرسه Montessori در کشور اتریش وجود دارد.
http://www.aftab.ir/images/article/break.gif فرستنده مقاله:مسعود رجایی(مترجم زبان آلمانی)
Kaul = کاول
Zimmermann = سیمرمن
Montessori= مونتسوری
توسط محسن عزیزی
http://mohsenazizi.blogfa.com (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fmohsenazizi.blogfa .com)
چقدر کمک درسی کودکان نیاز دارند، تا ازعهده مدرسه برآیند؟
مجله خانواده : آقای zimmermann / معلم ریاضیا ت از ۱۰۰۰۰ مشتری راضی صحبت می کند ، یعنی ۱۰۰۰۰ کودک در مدرسه ما نمی توانستند شخصا" با ارتباط برقرارکردن از شخصی نیازدرسیشان را برطرف بکنند؟
▪ zimmermann: وقتی که از خانوادها سوال می شود، چرا انقدر زیاد کودکان نیاز به کمک درسی دارند ، همه یک طرف را نشان می دهند : مقصر معلمان هستند. زمانی که ازجا یگاه مدیران سوال میشود. آنها می گویند مشکل اصلی دراینجا است که امروزه روز بیشتر تلویزیون صحبت می کند با ۴۰ برنامه همزمان. کسی دیگر نیست که از کودکان ما مراقبت بکند . برای من این سوال پیش می آید که آیا کودکان واقعا" کمک درسی نیاز دارند ؟ این سوال درستی نیست بلکه والدین احتیاجی به کمک درسی ندارند ؟ یا بعضی از معلمان ؟ ما دوباره بایستی خودمان را درست بکنیم تا از این وضعیت بیرون بیایم.
چه چیزی شما درمورد آن می گوئید ، آقای kaul ؟ چگونه کودکان بر اساس مقالات Montessori یاد بگیرند؟ این کودکان بدون تلویزیون رشد نمی کنند.
▪ Claus-Dieterkaul: من هیچ تفاوتی میان مدرسه Montessori و مدرسه قانونی نبینم. معلمان بایستی ببیند که کودکان امروزه طور دیگری بزرگ میشوند . و همچنین بایستی طور دیگری بسمت یاد گیری راهنمایی بشوند. امروزه یک معلم بایستی خیلی مرتبط به هم تدریس بکند.و همچنین زمان هم خودش مشکل بزرگی است . ما بایستی تمام روز در مدرسه فعالیت بکنیم تا به کودکان بیشتر زمان یاد گیری بتوانیم بدهیم. همچنین والدین هم نیز هیچ وقتی ندارند به خاطر همین بایستی به مراکز کمک درسی بیایند. وگرنه زمان یادگیریشان از بین می رود.
معلمان در کجا قرار دارند ؟
▪ Zimmermann: درمدرسه ابتدایی معلم خیلی متهد و اداره کننده است . اما خیلی از ما اتریشی ها برای اینکه در قدیم خانم Marria Thersia مدرسه ابتدایی را نو آوری کرده دوست داریم . به این وسیله شهروند صبح زود میرود برای یادگرفتن. اما این نمونه اصیل " من به شما می گویم " که مدتهاست می گذرد از آن ویک شکل قدیمی است . که کفایت نمی کند . اما چگونه با ۳۰ شاگرد ویا بیشتر بایستی بهتر شود ؟ چگونه انسانها بایستی یاد بگیرند؟
▪ Kaul : تعداد شاگردان اصلا" مورد بحث نیست این یک بهانه مطلبی است برای معلمان . زمانی که من در آمریکا دومین دوره آموزشی Montessori را انجام دادم ۴۰ تا ۴۵ کودک در هر کلاس بودیم با یک معلم عادی.
چگونه مورد قبول واقع می شد ؟
این یک سوال وضعیت سازمان ساختار است. Maria Montessori گفته است : نوع شخصیت یک معلم بایستی شخصیت دوست داشتی باشد. وقتی که او ندارد اجازه ندارد معلم باشد. معلم بایستی شاگردان را همراهی بکند . نه اینکه برنامه درسی را بطور سخت و شدید دنبال کند . او بایستی کودکان را به مستقل شدن بیا موزد نه اینکه مطیع شدن. برنامه درسی اتریش ممتاز است ، به شرطه اینکه که آنها را خوب و شفاف بکنند.و همچنین من معلم خوب و متهد ی را می بینم ، برای مثال مشتری های خودم – من در اتریش حدود ۵۰۰۰ معلم زن و مرد را برای تعلیم و تربیت Montessori آ موزش دادم .
▪ Zimmermann چند تایی از آنها درضمن نزد من ریاضیات تدریس میکنند.
اغلب والدین کودکا نشان را خیلی زود به کمک درسی می فرستند ، چونگه آنها به معلمان خیلی کم اعتماد می کنند. من در کشور آلمان این مشکل را می بینم که کودکان اغلب با پایه چهارم مدرسه به درس کمکی فرستاده می شوند.
اگر والدین در منزل با کودکانشان بخوانند به این صورت که ما همه را نجام می دهیم آنچه که معلمان برای آموختن دادند بطور جداگانه ، بر این اساس کمک درسی خیلی زود تر شروع میشود.
▪ Zimmermann: ما شور شوق خیلی زود از یاد گرفتن می گیریم .
هرکودکی خوشحال میشود که خواندن و نوشتن را یاد بگیرد . چگونه امکان دارد که یکدفعه چند ماه بعد نمی خواهد دیگر به مدرسه ابتدایی برود ؟
▪ Kaul: من به معلمان پیشنهاد می کنم که از روش آزاد خودشان استفاده بکنند و هیچ تمرینی ندهند . وقتی که کودک با تمرین زیاد از مدرسه به منزل می آید . مادربا سردرگمی کنار او می نشیند و خودسرانه کنترل نادرست میکنند و در اصل نقش یک کمک درسی اشتباه را دارد.
کودکان می توانند پایه مدرسه ابتدایی را بدون تمرین یاد بگیرند ؟
▪ Zimmermann: من می گویم: خیر ، ۵۰% از آنها موفق نمی شوند .
Kaul : من می گویم : بله، چونکه معلم مسئولیت دارد که آنها را همراهی بکند . زمانی که معلم یکبار با "یک، دو نفر شاگرد بیشتر در مدرسه بماند و برای آنها یکبار توضیح بدهد. سپس بایستی با موفقعیت به انجامد. معلم بایستی بگوید : من در اینجا آموزش دهنده حرفه ای هستم. و کودکان بایستی آموزش شان را در درجه اول در مدرسه دریافت بکنند. والدینی که هیچ آموزشی ند یده اند چگونه می توانند به کودکانشان یاد بدهند ؟
▪ Zimmermann : در کنار خواندن ونوشتن و حساب کردن برنامه یاد گیری ابتدایی خلاقی و همچنین اجتماعی هم قرار دارد. در مدرسه ابتدایی بایستی کودکان از چیزی هیجان زده بشوند . متاسفانه در عمل اینطور نشان می دهد که ۵۰% از کودکان این فعالیت هیجان انگیز را در مدرسه ابتدایی هنوز تجربه نکردند.
▪ Kaul : من ۹۰% از بزرگسالان را دلسرد و مایوس می بینم ونه یک فعال هیجا ن انگیز . کودکان این وضعیت را بخوبی از بزرگسالان در کودکستان دریافت می کنند. پول بدست می آید تحت استرس زیاد .
برای آن معلمان احتیاج به شوروشوق دارند که با کودکان ارتباط پیدا کنند . یک معلمی که نمی تواند ، او شغل اشتباهی دارد.
▪ Zimmermann : بله ، ما بایستی از مدل خانم Maria-Thersia بیرون برویم. این میخواهد مطیع و سربه راه شدن را آموزش بدهد. آن هم در جهانی بنام متمدن ؟ آنها مردم ، پخته ، سرسخت، و خلاق میخواهند؟ ما بایستی بعنوان شهروند این حق را دشته باشیم که کودکان را بطرف سرسخت بودن ، خلاق بودن پروش بدهیم. و همیشه برای بدست آوردنش تلاش جدید بکنیم.
▪ Kaul : امروزه خیلی بندرت در پیرامون تعلیم وتربیت هستند. بلکه خیلی بیشتر در پیرامون رابطه کاری است. به این خاطر بیشتر مردم می آیند در مراکز کمک درسی. آنها برای خودشان رابطه میخرند. انها می دانند که در آنجا یک بزرگسال است و شاید فقط با پنج کودک در گروه کارمی کند مردم آن را بسمت رابطه فرا می خوانند.
▪ Zimmermann : یاد گیری بیشتر از عملکرد رابطه است . این را صدها بار آزمایش کردند. ما مدت ۵۰ سال است که می دانیم. که یاد گیری چگونه عمل می کند. و اشتباه انجام می دهیم . وقتی ما سعی میکنیم به ماه برویم همانطور است مانند اینکه ما سعی کنیم بگذاریم کودکان صحیح یاد بگیرند. بدون استارد زدن به راکت عمل نمی کند.
▪ Kaul : وقتی که این رابطه به انجام رسید. بایستی از کودک در حال یادگیری مقداری بخواهید . نظم و ترتیب هم همچنین متعلق به یادگیری است. کود کان همینطور بگذارید بروند این خود بی مسئولیتی است. این را خیلی از مردم نمی بینند.
▪ Zimmermann : چه کسی خلاق است ، آنکه یک عکس بکشد. موسیقی بنوازد ، بایستی نظم و تربیتش باورنکردنی باشد ، وگرنه هرگز چنین چیزی نخواهد شد.
چه توصیه میکنید به والدین وقتی کودکشان به مدرسه ابتدایی می آیند؟
▪ Kaul : تصویرقدیمی از اولین دوره زندگی مجاز نیست که فعال بشود. کودک بایستی آماده شده باشد.
ما انجام نمی دهیم ، کاری که اکثر بزرگسالان انجام می دهند : قبلا" از معلم آینده تحقیق می کنند و بعد با والدین ها صحبت می کنند چگونه مدرسه دهشتناکی خوهد بود.
والدینی وجود دارد که به کودکشان می گویند بیا با هم به حروف الفبا نگاه بکنیم قبل از اینکه تو به مدرسه بروی.
Kaul: در ابتدا بایستی از این کلمه " ما " جدا بشوند و سپس والدین متوجه خواهند شد که خود کودکان حروف الفبا را مدتی است که دیده اند.
▪ Zimmmermann : اولا" یاد گیری بایستی با خندیدن شروع بشود دوما": یک الگوی خوب، یک مدل بی نظیری برای آموزش نیست. بلکه عالی است.
هروز خواندن کمکی به کودک می کند ؟ کودک برای خواندن و نوشتن بطرف جلو میبرد؟
▪ Kaul : بله- دقیقا" در جهان فعلی که ما در آن زندگی می کنیم. وقتی که والدین برای کودک کوچک شان یک کتاب را غراعت بکنند ویا به او کتاب بدهند . سپس کودک به اعتبار زیاد برای خواندن یاد می گیرند اینگونه مهم است.
▪ Zimmermann : مطلب من برای والدین این ثابت شده است که دررتبه قدیم انها یک آلت موسیقی بطور فعال را یاد بگیرند این میتواند تنها صدا خودشان می باشد که در آن رشد هوشی خیلی سریع پیشرفت میکند. زمانی که نیم ساعت تمرین کنند.
▪ Kaul : مطلب من برای معلمان: مربی تربیتی Reinhard Karl گفته است : خیلی از معلمان در پذیرش کودکان بعد از تعطیلات تابستان می گویند من تا اکنون منتظره شما بودم – با یک ته صدای ناخوشایند.
طرز بیان باید اینگونه باشد و با تن صدای دیگر: من مشتاقانه منتظره شما بودم زیرا بدون شما من هیچ ارزشی ندارم.
▪ Kaul – متولد ۱۹۴۹ معلم ابتدایی- متوسطه- راهنمایی بعد از یک دوره آموزشی در Montessori از شهر فرانکفورت و واشینگتن مدت ۱۵ سا ل در مدرسه Montessori تدریس میکند و مدت ۶ سال مدیر همان مدرسه میشود.
▪ Zimmermann : متولد ۱۹۵۵ تحصیل در Tu وین میکند و بعنوان دانشمند در voest-Alpine وIBM همکاری می کند. و از سال ۱۹۹۷ موسسه کمک درسی HTL را تاسیس می کند. و امروز پدر ۳ فرزند است.
▪ Montessori – متولد ۱۸۷۰ این خانم در کشور ایتالیا رشته پزشکی را خوانده . او متخصص کودکان شفا بخش و با کودکان عقب مانده کار می کرده است. و امروزه هنوز ۱۷ مدرسه Montessori در کشور اتریش وجود دارد.
http://www.aftab.ir/images/article/break.gif فرستنده مقاله:مسعود رجایی(مترجم زبان آلمانی)
Kaul = کاول
Zimmermann = سیمرمن
Montessori= مونتسوری
توسط محسن عزیزی
http://mohsenazizi.blogfa.com (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fmohsenazizi.blogfa .com)