Victor007
15th December 2009, 03:29 PM
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ساختار و سامانه تحقيقات آموزش و پرورش شهر تهران بايد اصلاح شود.
http://media.farsnews.com/Media/8605/Images/jpg/A0323/A0323664.jpg
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، زكريا يازرلو در جشنواره تجليل از پژوهشگران و معلمان پژوهنده آموزش و پرورش شهر تهران كه امروز در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار داشت: از سياستهاي اصلي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در زمينه فعاليتهاي پژوهشي ميتوان به توسعه شبكههاي علمي و تحقيقاتي اشاره كرد.
وي اضافه كرد: بودجه پژوهش در اين سازمان افزايش يافته است و 5 ميليارد تومان بودجه براي آن در نظر گرفته شده است.
يازرلو ادامه داد: تحقيق و پژوهش منبع تغذيه و رشد آموزشي افراد جامعه است و همچنين پژوهش فرآيند پردازش اطلاعات بوده كه برخوردار از علوم و داراي هويت جمعي است و به نوآوري منتهي ميشود.
وي افزود: از اركان پژوهش ميتوان به اطلاعات، فرآيند پردازش و تحليل، انتظام و انجسام، تعلق به گستره معيني از علوم، هويت تاريخي و نوآوري در مقياس تاريخ علم اشاره كرد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ضعف ارتباط با دنياي پوياي علم و فناوري، عدم بهرهبري مناسب از پژوهشهاي جهاني، ضعف جامع نگري، فقدان نگرش آينده نگر، ابتلا به روزمرگي از نقاط ضعف وضعيت نهادها، فرآيندها و فرآوردههاي پژوهشي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران است.
وي اضافه كرد: اين سازمان با مشكلاتي اعم از سطح نازل سرمايهگذاري بخش غير دولتي در فعاليتهاي تحقيقاتي مدارس، فقدان ثبات در برنامهريزيهاي مديريتي، علمي و پژوهشي و شكاف بين مدارس شهر تهران با كشورهاي توسعه يافته مواجه است.
يازرلو ادامه داد: در اين سازمان امكانات گستردهاي براي ايجاد همكاريهاي علمي و پژوهشي با دانشگاههاي مرتبط براي تحقيق و مأموريتهاي آموزشي، پژوهشي و مديريتي وجود دارد.
http://media.farsnews.com/Media/8605/Images/jpg/A0323/A0323664.jpg
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، زكريا يازرلو در جشنواره تجليل از پژوهشگران و معلمان پژوهنده آموزش و پرورش شهر تهران كه امروز در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار داشت: از سياستهاي اصلي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در زمينه فعاليتهاي پژوهشي ميتوان به توسعه شبكههاي علمي و تحقيقاتي اشاره كرد.
وي اضافه كرد: بودجه پژوهش در اين سازمان افزايش يافته است و 5 ميليارد تومان بودجه براي آن در نظر گرفته شده است.
يازرلو ادامه داد: تحقيق و پژوهش منبع تغذيه و رشد آموزشي افراد جامعه است و همچنين پژوهش فرآيند پردازش اطلاعات بوده كه برخوردار از علوم و داراي هويت جمعي است و به نوآوري منتهي ميشود.
وي افزود: از اركان پژوهش ميتوان به اطلاعات، فرآيند پردازش و تحليل، انتظام و انجسام، تعلق به گستره معيني از علوم، هويت تاريخي و نوآوري در مقياس تاريخ علم اشاره كرد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ضعف ارتباط با دنياي پوياي علم و فناوري، عدم بهرهبري مناسب از پژوهشهاي جهاني، ضعف جامع نگري، فقدان نگرش آينده نگر، ابتلا به روزمرگي از نقاط ضعف وضعيت نهادها، فرآيندها و فرآوردههاي پژوهشي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران است.
وي اضافه كرد: اين سازمان با مشكلاتي اعم از سطح نازل سرمايهگذاري بخش غير دولتي در فعاليتهاي تحقيقاتي مدارس، فقدان ثبات در برنامهريزيهاي مديريتي، علمي و پژوهشي و شكاف بين مدارس شهر تهران با كشورهاي توسعه يافته مواجه است.
يازرلو ادامه داد: در اين سازمان امكانات گستردهاي براي ايجاد همكاريهاي علمي و پژوهشي با دانشگاههاي مرتبط براي تحقيق و مأموريتهاي آموزشي، پژوهشي و مديريتي وجود دارد.