*میترا*
13th December 2009, 08:02 PM
نگه دارنده خودرو در تپه كه يك مكانيزم هيدروليكي ساده است موجب تسهيل حركت در سربالايي مي شود، اين طرح رتبه دوم مكانيك را در جشنو اره خوارزمي به خود اختصاص داد.
علي امامي پژوهشگر برتر جشنواره خوارزمي درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از موقعيت هاي سخت و مشكل رانندگي كه نياز به مهارت بالاي راننده دارد، شروع حركت در سربالايي است. نگه دارنده خودرو طرحي است كه براي تسهيل اين كار مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي افزود: مكانيزم اين طرح، يك مكانيزم هيدروليكي ساده براي برآوردن نياز فوق است بدين ترتيب كه در صورت فعال بودن سامانه، ترمزكردن راننده قبل از حركت باعث قفل شدن چرخ هاي خودرو مي گردد و پس از رها شدن ترمز چرخ ها آزاد نمي شود.
امامي تصريح كرد: هنگامي كه كلاچ به آهستگي رها مي شود، دريك مرحله مدار ترمز باز شده و چرخ ها آزاد مي شود،بنابراين از عقب نشيني خودرو در امتداد حركت در سربالايي جلوگيري مي شود و استفاده از يك مدار ساده هيدروليكي و حل يكي از مشكلات رانندگي از ويژگي هاي اين طرح است.
علي امامي با اختراع نگه دارنده خودرو در تپه رتبه دوم مكانيك رادر 11 جشنواره جوان خوارزمي كسب نمود.
باشگاه خبرنگاران
علي امامي پژوهشگر برتر جشنواره خوارزمي درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از موقعيت هاي سخت و مشكل رانندگي كه نياز به مهارت بالاي راننده دارد، شروع حركت در سربالايي است. نگه دارنده خودرو طرحي است كه براي تسهيل اين كار مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي افزود: مكانيزم اين طرح، يك مكانيزم هيدروليكي ساده براي برآوردن نياز فوق است بدين ترتيب كه در صورت فعال بودن سامانه، ترمزكردن راننده قبل از حركت باعث قفل شدن چرخ هاي خودرو مي گردد و پس از رها شدن ترمز چرخ ها آزاد نمي شود.
امامي تصريح كرد: هنگامي كه كلاچ به آهستگي رها مي شود، دريك مرحله مدار ترمز باز شده و چرخ ها آزاد مي شود،بنابراين از عقب نشيني خودرو در امتداد حركت در سربالايي جلوگيري مي شود و استفاده از يك مدار ساده هيدروليكي و حل يكي از مشكلات رانندگي از ويژگي هاي اين طرح است.
علي امامي با اختراع نگه دارنده خودرو در تپه رتبه دوم مكانيك رادر 11 جشنواره جوان خوارزمي كسب نمود.
باشگاه خبرنگاران