تاری
27th November 2009, 06:23 PM
یارب
درک و کُرنش انسان در تلاوت سوره ها:
1- با «بسماللَّه» از غیر خدا قطع امید مىكند.
2- با «ربّ العالمین» و «مالك یوم الدین» احساس مىكند كه پرورش یافته و مملوك خداوند است، و بر این اساس باید خودخواهى و غرور را كنار گذارد.
3- با كلمهى «عالمین» خود را مرتبط با نظام هستى مىبیند و از تكروى و انزوا دورى مىكند.
4- با «الرّحمن الرّحیم» خود را در سایه لطف او مىبیند.
5 - با «مالك یوم الدّین» غفلتش از آینده زدوده مىشود.
6- با گفتن «ایّاك نعبد» ریا و شهرت طلبى را زایل مىكند.
7- با «ایّاك نستعین» به هیچ قدرت غیر الهى پناه نمىبرد.
8 - با گفتن «انعمت» تمام نعمتها را از او مىداند.
9- با «اهدنا» هدایت به راه حقّ و رهسپارى طریق مستقیم را در خواست مىكند.
10- با «صراط الّذین انعمت علیهم» همبستگى خود را با پیروان حقّ اعلام مىكند.
11- با گفتن «غیر المغضوب علیهم» و «لاالضّالّین» بیزارى و برائت از باطل و اهل باطل را ابراز مىدارد.
درک و کُرنش انسان در تلاوت سوره ها:
1- با «بسماللَّه» از غیر خدا قطع امید مىكند.
2- با «ربّ العالمین» و «مالك یوم الدین» احساس مىكند كه پرورش یافته و مملوك خداوند است، و بر این اساس باید خودخواهى و غرور را كنار گذارد.
3- با كلمهى «عالمین» خود را مرتبط با نظام هستى مىبیند و از تكروى و انزوا دورى مىكند.
4- با «الرّحمن الرّحیم» خود را در سایه لطف او مىبیند.
5 - با «مالك یوم الدّین» غفلتش از آینده زدوده مىشود.
6- با گفتن «ایّاك نعبد» ریا و شهرت طلبى را زایل مىكند.
7- با «ایّاك نستعین» به هیچ قدرت غیر الهى پناه نمىبرد.
8 - با گفتن «انعمت» تمام نعمتها را از او مىداند.
9- با «اهدنا» هدایت به راه حقّ و رهسپارى طریق مستقیم را در خواست مىكند.
10- با «صراط الّذین انعمت علیهم» همبستگى خود را با پیروان حقّ اعلام مىكند.
11- با گفتن «غیر المغضوب علیهم» و «لاالضّالّین» بیزارى و برائت از باطل و اهل باطل را ابراز مىدارد.