Victor007
27th November 2009, 01:01 PM
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه در هيچيك از سخنان امام(ره) تنش زدايي مشاهد نميشود، تأکید كرد: شعار "مرگ بر امریکا" يعني تنش با امریکا و امام(ره) تا لحظه اي كه زنده بود، با مستكبران تنش داشت.
http://www.rajanews.com/Files_Upload/6085.jpg
به گزارش رجانیوز، دکتر حسن رحيمپور ازغدي در همايش "تفكر بسيجي و گفتمان انقلاب" كه در مجتمع فرهنگي دانشجويي 13 آبان، لانه جاسوسي سابق امریکا برگزار شد، با بيان اين که براي تحليل گفتمان انقلاب اسلامي، کار تئوريک ضروري است، اظهار داشت: در بررسي هاي تئوريک، تفاوت ها و شباهت هاي ايدئولوژي انقلاب با ديگر مکاتب و ايدئولوژي ها مشخص مي شود.
وی گفت: در روند بازخواني ايدئولوژيك و انقلابي بايد خط و هدف را درست بشناسيم و در بخش ديگر بايد با دشمن آشنا شويم.
رحيم پور مطالعه تئوري انقلاب اسلامي را در محورهايي مانند سياست داخلي و خارجي، خانواده، احزاب و موضوعات مختلف داخلي و خارجي و همچنين دسته بندي هاي نظرات موافقان و مخالفان ضروري دانست و تصريح کرد: بايد جناح بندي هاي مختلف را شناخت، البته منظور ما از جناح بندي، اصلاح طلب، اعتدال گرا و اصولگرا و از اين قبيل اسامي جعلي نيست، بلکه جناح مورد نظر ما انقلاب و رهبري و بررسي عقايد مخالفان اين نظريه و جناح است.
وي عناوین اصولگرا، اصلاح طلب و اعتداليون را جعلي خواند و گفت: افراد اين اسامي را براي بهرهبرداريهای سياسي و منفعتطلبي خود برگزيده اند. در اين دستهبنديها افراد يک جناح تصور ميکنند که ديگر قطب عالم امکان هستند و ديگران را در دسته خود قرار نمي دهند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأکيد بر اين که دانشجويان بايد صحيفه امام(ره) را براي به دست آوردن معيارهايي براي تصميم گيري صحيح مطالعه کنند، اظهار داشت: بايد توجه داشت که اصول انقلاب اسلامي ثابت هستند و فقط شخصيت ها تغيير مي کنند، بنابراين، دانشجويان بايد آرشيو تاریخ دهه اول انقلاب و تحولات آن را بررسي نمايند که در اين راستا، مطالعه آثار انديشمنداني مانند مطهري، بهشتي و بهویژه بيانات امام خميني(ره)، کمک شاياني به درک بهتر تاريخ انقلاب مي کند.
وي با بيان اين که تاريخ اثبات کرده که با تغيير اشخاص، تفکر برخي از آنها تا مدتها در کشور و اذهان عمومي اثرگذار بوده است، خاطر نشان کرد: شناخت افکار سياسي به ما بصيرت سياسي مي دهد تا به اين واسطه بتوانيم آينده و حوادث پيش روي خود را بهتر بشناسيم.
اين استاد حوزه و دانشگاه هدف از تحليل و بازخواني مکتب انقلاب را در دو محور عمده دانست و گفت: در درجه اول، با بازخواني مکتب انقلاب، تفکر امام و تفکر بسيجي در دهه اول انقلاب و در درجه دوم، دشمن شناسي انجام میشود، بنابراين اگر بخواهيم دشمن را شناسايي کنيم، بايد گفتمان امام(ره) را دقيقاً بشناسيم.
رحيم پور براي روشن شدن نظرات امام(ره ) در خصوص تفکر بسيجي به بيانيه مهم ایشان در مورد حج اشاره کرد و اظهار داشت: امام(ره) قبل از اعزام زائران به بيتالله الحرام و روي دادن حادثه کشتار مسلمانان در مراسم برائت از مشرکین مکه بيانيهاي صادر کردند که به عقيده بنده، در اين پيام، نظرات امام در مورد تفکربسيجي و جهاد اسلامي روشن مي شود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص بعد هدف شناسي بازخواني ايدئولوژيك انقلاب و نيز تفكر بسيجي به پيام امام خميني(ره) به حجاج ايراني در سال 66 اشاره و تأکید كرد: امام(ره) مبناي تفکر بسيجي را معنويت توحيدي مي دانند و مي فرمايند "هدف مبارزه سياسي، سلوک الي الله است"، امام(ره) به نسل ما آموزش دادند که اقليت باشيد يا اکثريت مهم نيست و نبايد کميت برايمان مهم باشد. به طور قطع، اين منطقي شکست ناپذير است و آثار اين نظريه امام(ره) در جنگ 8 ساله تحميلي کاملاً برايمان مشهود بود.
http://www.rajanews.com/Files_Upload/6086.jpg
رحيم پور با اشاره به اينكه امام(ره) در اين پيام همه مسلمانان را به خداوند متوجه ميسازد، خاطرنشان كرد: در دوران دفاع مقدس نيز هرگاه مانند فتح خرمشهر پيروز مي شديم، امام خميني(ره) توجه به خداوند را به رزمندگان گوشزد ميكردند و حتي فرمودند خرمشهر را خدا آزاد كرد و در شكستها نيز ميفرمودند شما تكليف خود را انجام داده ايد و پيروزيد.
وي با بيان اينكه امام راحل همه چيز را به خداوند نسبت ميدادند، تصريح كرد: اگر در دوران دفاع مقدس در عملياتي پيروز ميشديم و يا شكست ميخورديم، امام راحل براي دلگرمي ما آن را فوراً به خداوند نسبت ميدادند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه امام راحل به ما آموزش داد كه تنها هدف خود را رسيدن به خداوند قرار دهيم و آماده فداكاري در هر لحظهای باشيم، اذعان داشت: اين بهترين منطق براي شكست ناپذيري بود؛ به طوري كه حتي در بدترين شرايط جنگ، لبخند بر لب رزمندگان بسيجي وجود داشت.
اين استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: امام(ره) معتقد بود در خانهاي هستيم كه صاحب خانه خداوند است و اين گونه سخنان امام(ره) در ذهن بسيجيان دوران دفاع مقدس جلوهگر ميشد و سخنان بسيجيان آن دوران انعكاس فرمايشات امام خميني(ره) بود.
وي افزود: اول و آخر، ظاهر و باطن همه چيز خداوند است. از كشته شدن نبايد ترسيد و منطق بسيجي وصول به كمالات و فنا در كمال مطلق و خداوند است و اين هدف گاهي در شكست و گاهي در پيروزي جلوهگر ميشود.
وي با بيان اين که امام جواب مصلحت انديشان، سازشکاران و افرادی را که نسبت به شهادت جوانان و وارد آمدن خسارات جاني و مالي به کشور اظهار تأسف میکردند، با آيه 24 سوره توبه ميدادند، تصريح کرد: آیه میفرماید "اگر جان، پدر، مادر، خويشان، فرزندان و مالهايتان از خدا و رسول برايتان عزيزتر است، منتظر عذاب خداوند باشيد."
وي به بخش ديگري از فرمايشات امام خميني(ره) در پيام به حجاج اشاره کرد و گفت: امام(ره) ميفرمودند شما از خانه هاي خود براي خدا خارج شويد و به غير از اين، هيچ چيز ديگر مهم نيست و جزیي از سلوك معنوي اين است كه نمي توانید مؤمن باشيد اما حب و بغض داشته باشيد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأکید بر اينكه خصوصيت مؤمنان اين است كه در مقابل كفار محكم و مقتدر و با دوستان بايد با رأفت و مهرباني برخورد میکنند و اين رفتاري ايدلوژيك است، بيان داشت: امام(ره) خطاب به مصلحت انديشان و تاسف خورندگاني كه براي جان و مال خود افسوس مي خوردند، ميفرمود اينها جزء خدمات ما نيست بلكه جزء بركات است.
وي افزود: دين و دين داري جهاد است و اين جهاد گاهي با جان و مال است و تفكر بسيجي جهاد دائمي است و حتي در زمان غير از جنگ بايد به سازندگي و فعاليتهاي ديگر پرداخت.
رحيم پور تصريح کرد: امام(ره) نشانه ايمان و معنويت را جهاد در راه خدا مي داند و تفکر بسيجي نيز يعني جهاد الهي. اگر جنگ در آن زمان بود که جهاد کنيم، امروز با پيشرفت هاي علمي و هنري مي توان در مقابل دشمنان جهاد کرد و در پي همه اين جهادها نيز جهاد اکبر اهميت دارد.
رحيم پور در ادامه گفت: علامت داشتن ايمان، دين و آخرت اين است كه جهاد و شهادت را دوست داشته باشيم. كساني كه از شهادت متنفرند، اعتقادي به دين و آخرت ندارند اما كساني كه دوست دارند با روي سپيد در راه خدا به استقبال مرگ بروند، مؤمن واقعي هستند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه در صورت قعود از جهاد، باید منتظر عواقب آن در اين دنيا باشيد، تصريح كرد: اگر جهاد نكنيم، تمامي بلايا بر سرمان ميآيد. نمونه آن عراق و افغانستان است كه اكثريت آنها روي به جهاد نياورند. اکنون مقایسه کنیم، ما كه جهاد كرديم، چه داريم و آنها كه جهاد نكردند، چه دارند؟ آنها امنيت، استقلال آزادي، عزت، امكانات و ... ندارند. بنابر فرمايش امام(ره)، براي داشتن يک دنياي خوب، بايد تفکر بسيجي داشت.
http://www.rajanews.com/Files_Upload/6087.jpg
اين استاد دانشگاه اظهار داشت: ترك جهاد، دنيا و آخرت را خراب ميكند و اگر تفكر بسيجي را كنار بگذاريم، فتنه به سراغ ما ميآيد.
رحيم پور تأکید كرد: ما افتخار ميكنيم كه براي مبارزه و بهخاطر شرف تنها باشيم. شايد ما در بين دولتها تنها باشيم اما در بين ملتهاي دنيا تنها نيستيم و اگر روزي برسد که آنها ما را قبول داشته باشند، آن روز بايد به خود شك كنيم و هر گاه طاغوتها به ما لبخند بزنند، مطمئنا از مسير راست و درست خارج شده و فاسد شده ايم و فاتحه ما خوانده است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأکید بر اينكه پرچم ما جهاني است و هدف ما فقط ايران نيست، خاطرنشان كرد: هدف ما تمامي جهان، مسلمانان و كل بشريت است.
وي با بيان اين که امام(ره) به شعار "جنگ جنگ تا پيروزي" معتقد نبود گفت: امام با تمامي صلابت اعلام کرد که اين شعار صحيح نيست و "جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان" را بايد به کار برد. ايشان معتقد بودند که بايد تا ريشه کن کردن کفر، شرک و ظلم با دشمنان جنگيد که اين مسئله نيز با تمسک به تفکر بسيجي صورت مي پذيرد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاکيد کرد: امام(ره) معتقد بودند که تفکر بسيجي بازنشستگي ندارد و جهاد و تفکر بسيجي را از علي اصغر 6 ماهه تا حبيب ابن مظاهر 90 ساله به منصه ظهور رساندند.
وي با اشاره به سخنان برخي افراد که آشتي و تفاهم با دشمنان را خواستارند، گفت: امام(ره) در مقابل اين افراد فرمودند دوست داريم شرايط همين طور باقي بماند و رابطه به هر نحو با دشمنان را منع کرده بودند.
رحيم پور با اشاره به سخنان امام(ره)، موضوع کمک به مسلمانان و مستضعفين جنگ زده را مطرح و تصريح کرد: امام فرمودند که "مسلمانان بايد دارو، خون، پول و سلاح را به همه کساني که به نام خدا مبارزه مي کنند، بدهند و حتي اگر مسلمان نباشند اما مستضعف باشند، مسلمانان بايد به آنها کمک کنند".
رحيم پور در ادامه تصريح كرد: امام(ره) اعتقاد داشت هميشه بايد به جلو نگاه كنيم، همانطور كه حضرت علي(ع) هميشه با زره يك طرفه به سمت جلو ميرفتند.
اين استاد دانشگاه در ادامه بيان داشت: امام(ره) معتقد بود ما بايد آرامش مستكبران را به خطر بيندازيم، ما اجازه نخواهيم داد آنها در جهان اسلام منافعي داشته باشند؛ اين يك تفكر بسيجي است.
وي با اشاره به اينكه در هيچيك از سخنان امام(ره) تنش زدايي مشاهده نميشود، تأکید كرد: شعار "مرگ بر امریکا" يعني تنش با امریکا و امام(ره) تا لحظه اي كه زنده بود، با مستكبران تنش داشت. تنش زدايي هدف نيست، شايد تاكتيك باشد اما هدف نيست و حتي امام(ره) در وصيت نامه خود فرمودند براي براندازي امریکا و صهيونيست هجوم ببريد و اين جزء قانون اساسي ما است.
رحيم پور در اين خصوص به بخشي از اصول قانوني اساسي اشاره و خاطرنشان كرد: در اصل 3 بند 16 قانون اساسي آمده است تنظيم سياست خارجي كشور بر اساس معيارهاي اسلام بوده و بايد نسبت به تعهد برادرانه به تمامي مسلمانان جهان توجه داشت، پس اگر شرف داشته باشيم نبايد بگوييم "نه غزه نه لبنان" و نميتوان نسبت به كشته شدن مسلمان يا غيرمسلماني بي تفاوت بود.
وي با انتقاد از افرادي که شعار "نه غزه نه لبنان" را مطرح مي کنند گفت: اگر شرف داريد، نمي توانيد بگوييد "نه غزه نه لبنان" هر کسي بايد در حد توان خود به مسلمانان کمک کند، پيامبر فردمودند که "اگر کسي بشنود که مسلماني بگويد کمکم کن و جواب او را ندهد، اصلاً مسلمان نيست" همان طور که حضرت علي(ع) فرمودند که "هر جا ظلمي مي بينيد، بي طرف نباشيد".
http://www.rajanews.com/Files_Upload/6088.jpg
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اصول 3، 152 و 154 قانون اساسي تصريح کرد: در اين اصول، مسلمانان به همگرايي و وحدت و کمک به همديگر بر اساس قانون تشويق شده اند، بنابراين شعار "نه غزه نه لبنان" خلاف قانون اساسي، اسلام و شرع است.
وي افزود: در ادامه اين بند آمده است بايد از مستضعفان جهان حمايت بي دريغ كرد پس بايد توجه داشت شعار "نه غزه نه لبنان" به غير از اينكه خلاف شرع و شرف است بر خلاف قانون اساسي نيز هست.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به اصل 11 قانون اساسي اشاره و بيان داشت: در اصل 11 قانون اساسي آمده است جمهوري اسلامي ايران سياست خود را بر اساس اتحاد با تمامي مسلمين جهان اتخاذ کرده و نيز در اصل 14 قانون اساسي آمده است دولت جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران موظف است با غيرمسلمانان با اخلاق حسنه برخورد كند، البته اين اصل در خصوص كساني است كه عليه دولت و ملت ايران اقدامي نكردند.
وي با اشاره به اينكه سياست خارجي جمهوري اسلامي دفاع از حقوق تمامي مسلمانان جهان است و هر دولتي كه با ما سر جنگ ندارد، با او دوست هستيم، خاطرنشان كرد: دين دو ركن دارد؛ يكي عشق، محبت و صفا است و ركن ديگر آن نفرت، تبري و جهاد است.
اين استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: امام(ره) معتقد بود خواب راحت را بايد از دشمن گرفت و روحاني كه از صلح عشق و محبت صحبت كرد و از جهاد و تبري سخن نگفت، اين روحاني تحت نفوذ امریکا و استكبار است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأکید بر اينكه اعلام برائت، مرحله اول مبارزه و عمل به آن از مراحل ديگر است، تصريح كرد: در زمان معاصر، بت و بتپرستي معنايي ندارد و از منظر امام خميني(ره) امروز بت خانه بزرگ، كاخ سفيد امریکا است و امروز فرياد برائت ما به كافران عالم و امریکايي است كه به مردم مظلوم جهان ظلم ميكنند.
وي افزود: صداي فرياد برائت ما صداي مردم فلسطين، لبنان و... است كه استكبار چشم طمع به آنان دوخته اند و حتي از كيلومترها آن طرف تر دست دراز ميكنند و به مرزهاي آنها حمله ميكنند و صداي فرياد ما، صداي فرياد انسانهايی است كه ميخواهند آزاد باشند و آزادمرد بميرند و فرياد برائت ما، فرياد دولتها و كشورهاي فقيري است كه استكبار با ترفندهاي كمونيستی، سوسياليستی و سرمايه داري ذخاير كشور آنها را ميمكد.
رحيم پور خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) در بخشي از اين پيام افزوده اند قدرتها، ابرقدرتها و نوكران آنها مطمئن باشند اگر خميني تنها باشد، باز در راه خود كه همان جهاد و مبارزه با استكبار است، به پيش خواهد رفت اما با توكل به خداوند و با حضور بسيجيان در سراسر عالم خواب راحت را از ديدگان استكبار ودست نشانده هاي آنها خواهيم ربود.
وي در پايان تصريح كرد: اگر دست از شعارهاي ضد استكباري بكشيم، حتي ايران هم براي ما باقي نخواهد ماند و نابود خواهيم شد.
رحيم پور ازغدي در قسمتي از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در باب اهميت رشته هاي علوم انساني و لزوم توجه به آن خاطر نشان کرد: كساني كه در سنگر علوم انساني حضور دارند، بايد با آشنايي به قرآن، معرفت و انسان شناسي بتوانند تغيير ايجاد كنند نه اينكه تغيير پيدا كنند.
وي افزود: در حال حاضر مشکل کمبود دانشجو براي رشته هاي علوم انساني نيست بلکه رشته ها نيروي مذهبي و انقلابي لازم دارد تا بتواند در اين حوزه تغيير ايجاد کند، اکنون مشکل توليد نرم افزار و به روز کردن آن است که اين امر نيز به سال ها مطالعه و آشنايي با تمامي زير و بم رشته هاي علوم انساني احتياج دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر، محدوديت دانشجويي علوم انساني نداريم، مشكل ما توليد نرم افزاري و به روز كردن است كه بايد در اين خصوص سالها با آشنايي با مفاهيم اسلامي به اين تحقق برسيم.
رحيم پور خاطر نشان كرد: در حوزه علوم انساني به نيروي پياده نياز نداريم بلكه نيازمند ژنرال هستيم تا با آتش قوي تئوريك به اهداف خود برسيم.
وي با اشاره به اينكه كشور به همه رشته هاي دانشگاهي نياز دارد، تصريح كرد: در كنار درس و بحثها بايد مطالعات اسلامي داشت و اين مطالعه نبايد محدود به دوره دانشجويي شود و ميتوان كتابهاي صاحب نظراني چون آيت الله جوادي آملي، آیتالله مصباح يزدي مرحوم محمد تقي جعفري و شهيد مطهري را مطالعه كرد که اين كتابها فكر ديني انسان را ميسازد.
http://www.rajanews.com/Files_Upload/6085.jpg
به گزارش رجانیوز، دکتر حسن رحيمپور ازغدي در همايش "تفكر بسيجي و گفتمان انقلاب" كه در مجتمع فرهنگي دانشجويي 13 آبان، لانه جاسوسي سابق امریکا برگزار شد، با بيان اين که براي تحليل گفتمان انقلاب اسلامي، کار تئوريک ضروري است، اظهار داشت: در بررسي هاي تئوريک، تفاوت ها و شباهت هاي ايدئولوژي انقلاب با ديگر مکاتب و ايدئولوژي ها مشخص مي شود.
وی گفت: در روند بازخواني ايدئولوژيك و انقلابي بايد خط و هدف را درست بشناسيم و در بخش ديگر بايد با دشمن آشنا شويم.
رحيم پور مطالعه تئوري انقلاب اسلامي را در محورهايي مانند سياست داخلي و خارجي، خانواده، احزاب و موضوعات مختلف داخلي و خارجي و همچنين دسته بندي هاي نظرات موافقان و مخالفان ضروري دانست و تصريح کرد: بايد جناح بندي هاي مختلف را شناخت، البته منظور ما از جناح بندي، اصلاح طلب، اعتدال گرا و اصولگرا و از اين قبيل اسامي جعلي نيست، بلکه جناح مورد نظر ما انقلاب و رهبري و بررسي عقايد مخالفان اين نظريه و جناح است.
وي عناوین اصولگرا، اصلاح طلب و اعتداليون را جعلي خواند و گفت: افراد اين اسامي را براي بهرهبرداريهای سياسي و منفعتطلبي خود برگزيده اند. در اين دستهبنديها افراد يک جناح تصور ميکنند که ديگر قطب عالم امکان هستند و ديگران را در دسته خود قرار نمي دهند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأکيد بر اين که دانشجويان بايد صحيفه امام(ره) را براي به دست آوردن معيارهايي براي تصميم گيري صحيح مطالعه کنند، اظهار داشت: بايد توجه داشت که اصول انقلاب اسلامي ثابت هستند و فقط شخصيت ها تغيير مي کنند، بنابراين، دانشجويان بايد آرشيو تاریخ دهه اول انقلاب و تحولات آن را بررسي نمايند که در اين راستا، مطالعه آثار انديشمنداني مانند مطهري، بهشتي و بهویژه بيانات امام خميني(ره)، کمک شاياني به درک بهتر تاريخ انقلاب مي کند.
وي با بيان اين که تاريخ اثبات کرده که با تغيير اشخاص، تفکر برخي از آنها تا مدتها در کشور و اذهان عمومي اثرگذار بوده است، خاطر نشان کرد: شناخت افکار سياسي به ما بصيرت سياسي مي دهد تا به اين واسطه بتوانيم آينده و حوادث پيش روي خود را بهتر بشناسيم.
اين استاد حوزه و دانشگاه هدف از تحليل و بازخواني مکتب انقلاب را در دو محور عمده دانست و گفت: در درجه اول، با بازخواني مکتب انقلاب، تفکر امام و تفکر بسيجي در دهه اول انقلاب و در درجه دوم، دشمن شناسي انجام میشود، بنابراين اگر بخواهيم دشمن را شناسايي کنيم، بايد گفتمان امام(ره) را دقيقاً بشناسيم.
رحيم پور براي روشن شدن نظرات امام(ره ) در خصوص تفکر بسيجي به بيانيه مهم ایشان در مورد حج اشاره کرد و اظهار داشت: امام(ره) قبل از اعزام زائران به بيتالله الحرام و روي دادن حادثه کشتار مسلمانان در مراسم برائت از مشرکین مکه بيانيهاي صادر کردند که به عقيده بنده، در اين پيام، نظرات امام در مورد تفکربسيجي و جهاد اسلامي روشن مي شود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص بعد هدف شناسي بازخواني ايدئولوژيك انقلاب و نيز تفكر بسيجي به پيام امام خميني(ره) به حجاج ايراني در سال 66 اشاره و تأکید كرد: امام(ره) مبناي تفکر بسيجي را معنويت توحيدي مي دانند و مي فرمايند "هدف مبارزه سياسي، سلوک الي الله است"، امام(ره) به نسل ما آموزش دادند که اقليت باشيد يا اکثريت مهم نيست و نبايد کميت برايمان مهم باشد. به طور قطع، اين منطقي شکست ناپذير است و آثار اين نظريه امام(ره) در جنگ 8 ساله تحميلي کاملاً برايمان مشهود بود.
http://www.rajanews.com/Files_Upload/6086.jpg
رحيم پور با اشاره به اينكه امام(ره) در اين پيام همه مسلمانان را به خداوند متوجه ميسازد، خاطرنشان كرد: در دوران دفاع مقدس نيز هرگاه مانند فتح خرمشهر پيروز مي شديم، امام خميني(ره) توجه به خداوند را به رزمندگان گوشزد ميكردند و حتي فرمودند خرمشهر را خدا آزاد كرد و در شكستها نيز ميفرمودند شما تكليف خود را انجام داده ايد و پيروزيد.
وي با بيان اينكه امام راحل همه چيز را به خداوند نسبت ميدادند، تصريح كرد: اگر در دوران دفاع مقدس در عملياتي پيروز ميشديم و يا شكست ميخورديم، امام راحل براي دلگرمي ما آن را فوراً به خداوند نسبت ميدادند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه امام راحل به ما آموزش داد كه تنها هدف خود را رسيدن به خداوند قرار دهيم و آماده فداكاري در هر لحظهای باشيم، اذعان داشت: اين بهترين منطق براي شكست ناپذيري بود؛ به طوري كه حتي در بدترين شرايط جنگ، لبخند بر لب رزمندگان بسيجي وجود داشت.
اين استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: امام(ره) معتقد بود در خانهاي هستيم كه صاحب خانه خداوند است و اين گونه سخنان امام(ره) در ذهن بسيجيان دوران دفاع مقدس جلوهگر ميشد و سخنان بسيجيان آن دوران انعكاس فرمايشات امام خميني(ره) بود.
وي افزود: اول و آخر، ظاهر و باطن همه چيز خداوند است. از كشته شدن نبايد ترسيد و منطق بسيجي وصول به كمالات و فنا در كمال مطلق و خداوند است و اين هدف گاهي در شكست و گاهي در پيروزي جلوهگر ميشود.
وي با بيان اين که امام جواب مصلحت انديشان، سازشکاران و افرادی را که نسبت به شهادت جوانان و وارد آمدن خسارات جاني و مالي به کشور اظهار تأسف میکردند، با آيه 24 سوره توبه ميدادند، تصريح کرد: آیه میفرماید "اگر جان، پدر، مادر، خويشان، فرزندان و مالهايتان از خدا و رسول برايتان عزيزتر است، منتظر عذاب خداوند باشيد."
وي به بخش ديگري از فرمايشات امام خميني(ره) در پيام به حجاج اشاره کرد و گفت: امام(ره) ميفرمودند شما از خانه هاي خود براي خدا خارج شويد و به غير از اين، هيچ چيز ديگر مهم نيست و جزیي از سلوك معنوي اين است كه نمي توانید مؤمن باشيد اما حب و بغض داشته باشيد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأکید بر اينكه خصوصيت مؤمنان اين است كه در مقابل كفار محكم و مقتدر و با دوستان بايد با رأفت و مهرباني برخورد میکنند و اين رفتاري ايدلوژيك است، بيان داشت: امام(ره) خطاب به مصلحت انديشان و تاسف خورندگاني كه براي جان و مال خود افسوس مي خوردند، ميفرمود اينها جزء خدمات ما نيست بلكه جزء بركات است.
وي افزود: دين و دين داري جهاد است و اين جهاد گاهي با جان و مال است و تفكر بسيجي جهاد دائمي است و حتي در زمان غير از جنگ بايد به سازندگي و فعاليتهاي ديگر پرداخت.
رحيم پور تصريح کرد: امام(ره) نشانه ايمان و معنويت را جهاد در راه خدا مي داند و تفکر بسيجي نيز يعني جهاد الهي. اگر جنگ در آن زمان بود که جهاد کنيم، امروز با پيشرفت هاي علمي و هنري مي توان در مقابل دشمنان جهاد کرد و در پي همه اين جهادها نيز جهاد اکبر اهميت دارد.
رحيم پور در ادامه گفت: علامت داشتن ايمان، دين و آخرت اين است كه جهاد و شهادت را دوست داشته باشيم. كساني كه از شهادت متنفرند، اعتقادي به دين و آخرت ندارند اما كساني كه دوست دارند با روي سپيد در راه خدا به استقبال مرگ بروند، مؤمن واقعي هستند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه در صورت قعود از جهاد، باید منتظر عواقب آن در اين دنيا باشيد، تصريح كرد: اگر جهاد نكنيم، تمامي بلايا بر سرمان ميآيد. نمونه آن عراق و افغانستان است كه اكثريت آنها روي به جهاد نياورند. اکنون مقایسه کنیم، ما كه جهاد كرديم، چه داريم و آنها كه جهاد نكردند، چه دارند؟ آنها امنيت، استقلال آزادي، عزت، امكانات و ... ندارند. بنابر فرمايش امام(ره)، براي داشتن يک دنياي خوب، بايد تفکر بسيجي داشت.
http://www.rajanews.com/Files_Upload/6087.jpg
اين استاد دانشگاه اظهار داشت: ترك جهاد، دنيا و آخرت را خراب ميكند و اگر تفكر بسيجي را كنار بگذاريم، فتنه به سراغ ما ميآيد.
رحيم پور تأکید كرد: ما افتخار ميكنيم كه براي مبارزه و بهخاطر شرف تنها باشيم. شايد ما در بين دولتها تنها باشيم اما در بين ملتهاي دنيا تنها نيستيم و اگر روزي برسد که آنها ما را قبول داشته باشند، آن روز بايد به خود شك كنيم و هر گاه طاغوتها به ما لبخند بزنند، مطمئنا از مسير راست و درست خارج شده و فاسد شده ايم و فاتحه ما خوانده است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأکید بر اينكه پرچم ما جهاني است و هدف ما فقط ايران نيست، خاطرنشان كرد: هدف ما تمامي جهان، مسلمانان و كل بشريت است.
وي با بيان اين که امام(ره) به شعار "جنگ جنگ تا پيروزي" معتقد نبود گفت: امام با تمامي صلابت اعلام کرد که اين شعار صحيح نيست و "جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان" را بايد به کار برد. ايشان معتقد بودند که بايد تا ريشه کن کردن کفر، شرک و ظلم با دشمنان جنگيد که اين مسئله نيز با تمسک به تفکر بسيجي صورت مي پذيرد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاکيد کرد: امام(ره) معتقد بودند که تفکر بسيجي بازنشستگي ندارد و جهاد و تفکر بسيجي را از علي اصغر 6 ماهه تا حبيب ابن مظاهر 90 ساله به منصه ظهور رساندند.
وي با اشاره به سخنان برخي افراد که آشتي و تفاهم با دشمنان را خواستارند، گفت: امام(ره) در مقابل اين افراد فرمودند دوست داريم شرايط همين طور باقي بماند و رابطه به هر نحو با دشمنان را منع کرده بودند.
رحيم پور با اشاره به سخنان امام(ره)، موضوع کمک به مسلمانان و مستضعفين جنگ زده را مطرح و تصريح کرد: امام فرمودند که "مسلمانان بايد دارو، خون، پول و سلاح را به همه کساني که به نام خدا مبارزه مي کنند، بدهند و حتي اگر مسلمان نباشند اما مستضعف باشند، مسلمانان بايد به آنها کمک کنند".
رحيم پور در ادامه تصريح كرد: امام(ره) اعتقاد داشت هميشه بايد به جلو نگاه كنيم، همانطور كه حضرت علي(ع) هميشه با زره يك طرفه به سمت جلو ميرفتند.
اين استاد دانشگاه در ادامه بيان داشت: امام(ره) معتقد بود ما بايد آرامش مستكبران را به خطر بيندازيم، ما اجازه نخواهيم داد آنها در جهان اسلام منافعي داشته باشند؛ اين يك تفكر بسيجي است.
وي با اشاره به اينكه در هيچيك از سخنان امام(ره) تنش زدايي مشاهده نميشود، تأکید كرد: شعار "مرگ بر امریکا" يعني تنش با امریکا و امام(ره) تا لحظه اي كه زنده بود، با مستكبران تنش داشت. تنش زدايي هدف نيست، شايد تاكتيك باشد اما هدف نيست و حتي امام(ره) در وصيت نامه خود فرمودند براي براندازي امریکا و صهيونيست هجوم ببريد و اين جزء قانون اساسي ما است.
رحيم پور در اين خصوص به بخشي از اصول قانوني اساسي اشاره و خاطرنشان كرد: در اصل 3 بند 16 قانون اساسي آمده است تنظيم سياست خارجي كشور بر اساس معيارهاي اسلام بوده و بايد نسبت به تعهد برادرانه به تمامي مسلمانان جهان توجه داشت، پس اگر شرف داشته باشيم نبايد بگوييم "نه غزه نه لبنان" و نميتوان نسبت به كشته شدن مسلمان يا غيرمسلماني بي تفاوت بود.
وي با انتقاد از افرادي که شعار "نه غزه نه لبنان" را مطرح مي کنند گفت: اگر شرف داريد، نمي توانيد بگوييد "نه غزه نه لبنان" هر کسي بايد در حد توان خود به مسلمانان کمک کند، پيامبر فردمودند که "اگر کسي بشنود که مسلماني بگويد کمکم کن و جواب او را ندهد، اصلاً مسلمان نيست" همان طور که حضرت علي(ع) فرمودند که "هر جا ظلمي مي بينيد، بي طرف نباشيد".
http://www.rajanews.com/Files_Upload/6088.jpg
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اصول 3، 152 و 154 قانون اساسي تصريح کرد: در اين اصول، مسلمانان به همگرايي و وحدت و کمک به همديگر بر اساس قانون تشويق شده اند، بنابراين شعار "نه غزه نه لبنان" خلاف قانون اساسي، اسلام و شرع است.
وي افزود: در ادامه اين بند آمده است بايد از مستضعفان جهان حمايت بي دريغ كرد پس بايد توجه داشت شعار "نه غزه نه لبنان" به غير از اينكه خلاف شرع و شرف است بر خلاف قانون اساسي نيز هست.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به اصل 11 قانون اساسي اشاره و بيان داشت: در اصل 11 قانون اساسي آمده است جمهوري اسلامي ايران سياست خود را بر اساس اتحاد با تمامي مسلمين جهان اتخاذ کرده و نيز در اصل 14 قانون اساسي آمده است دولت جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران موظف است با غيرمسلمانان با اخلاق حسنه برخورد كند، البته اين اصل در خصوص كساني است كه عليه دولت و ملت ايران اقدامي نكردند.
وي با اشاره به اينكه سياست خارجي جمهوري اسلامي دفاع از حقوق تمامي مسلمانان جهان است و هر دولتي كه با ما سر جنگ ندارد، با او دوست هستيم، خاطرنشان كرد: دين دو ركن دارد؛ يكي عشق، محبت و صفا است و ركن ديگر آن نفرت، تبري و جهاد است.
اين استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: امام(ره) معتقد بود خواب راحت را بايد از دشمن گرفت و روحاني كه از صلح عشق و محبت صحبت كرد و از جهاد و تبري سخن نگفت، اين روحاني تحت نفوذ امریکا و استكبار است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأکید بر اينكه اعلام برائت، مرحله اول مبارزه و عمل به آن از مراحل ديگر است، تصريح كرد: در زمان معاصر، بت و بتپرستي معنايي ندارد و از منظر امام خميني(ره) امروز بت خانه بزرگ، كاخ سفيد امریکا است و امروز فرياد برائت ما به كافران عالم و امریکايي است كه به مردم مظلوم جهان ظلم ميكنند.
وي افزود: صداي فرياد برائت ما صداي مردم فلسطين، لبنان و... است كه استكبار چشم طمع به آنان دوخته اند و حتي از كيلومترها آن طرف تر دست دراز ميكنند و به مرزهاي آنها حمله ميكنند و صداي فرياد ما، صداي فرياد انسانهايی است كه ميخواهند آزاد باشند و آزادمرد بميرند و فرياد برائت ما، فرياد دولتها و كشورهاي فقيري است كه استكبار با ترفندهاي كمونيستی، سوسياليستی و سرمايه داري ذخاير كشور آنها را ميمكد.
رحيم پور خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) در بخشي از اين پيام افزوده اند قدرتها، ابرقدرتها و نوكران آنها مطمئن باشند اگر خميني تنها باشد، باز در راه خود كه همان جهاد و مبارزه با استكبار است، به پيش خواهد رفت اما با توكل به خداوند و با حضور بسيجيان در سراسر عالم خواب راحت را از ديدگان استكبار ودست نشانده هاي آنها خواهيم ربود.
وي در پايان تصريح كرد: اگر دست از شعارهاي ضد استكباري بكشيم، حتي ايران هم براي ما باقي نخواهد ماند و نابود خواهيم شد.
رحيم پور ازغدي در قسمتي از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در باب اهميت رشته هاي علوم انساني و لزوم توجه به آن خاطر نشان کرد: كساني كه در سنگر علوم انساني حضور دارند، بايد با آشنايي به قرآن، معرفت و انسان شناسي بتوانند تغيير ايجاد كنند نه اينكه تغيير پيدا كنند.
وي افزود: در حال حاضر مشکل کمبود دانشجو براي رشته هاي علوم انساني نيست بلکه رشته ها نيروي مذهبي و انقلابي لازم دارد تا بتواند در اين حوزه تغيير ايجاد کند، اکنون مشکل توليد نرم افزار و به روز کردن آن است که اين امر نيز به سال ها مطالعه و آشنايي با تمامي زير و بم رشته هاي علوم انساني احتياج دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر، محدوديت دانشجويي علوم انساني نداريم، مشكل ما توليد نرم افزاري و به روز كردن است كه بايد در اين خصوص سالها با آشنايي با مفاهيم اسلامي به اين تحقق برسيم.
رحيم پور خاطر نشان كرد: در حوزه علوم انساني به نيروي پياده نياز نداريم بلكه نيازمند ژنرال هستيم تا با آتش قوي تئوريك به اهداف خود برسيم.
وي با اشاره به اينكه كشور به همه رشته هاي دانشگاهي نياز دارد، تصريح كرد: در كنار درس و بحثها بايد مطالعات اسلامي داشت و اين مطالعه نبايد محدود به دوره دانشجويي شود و ميتوان كتابهاي صاحب نظراني چون آيت الله جوادي آملي، آیتالله مصباح يزدي مرحوم محمد تقي جعفري و شهيد مطهري را مطالعه كرد که اين كتابها فكر ديني انسان را ميسازد.