توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خودروهای سنگین
ریپورتر
15th November 2009, 12:05 PM
اتوبوس بین شهری اسکانیا C-12
http://i16.tinypic.com/6fq5lc9.jpg
مشخصات فنی اتوبوس بین شهری اسکانیا C-12
شاسی موتورK124B4X2
مدل : DSC 12
قدرت : 420 (اسب بخار) در 2000 دور در دقیقه
حجم : 12000 سی سی
دارای فیلتر آسیابی
6 سیلند خطی با توربوشارژ ، اینترکولر اگزوست و دارای استاندارد EuroII
وضعیت قرار گرفتن موتور
با فاصله از انتهای شاسی بوده و دارای حفاظ مستحکم سر شاسی می باشد که در رانندگی از هرگونه آسیبی جلوگیری می کند
گیربکس:8 دنده اسکانیا مدل GR801R
هیدرولیک اسکانیا (که بصورت اتوماتیک و دستی عمل می کند)
اکسل عقب
ساخت شرکت اسکانیا و دیفرانسیل آن دارای تبدیل 3.07:1 می باشد.
سیستم تعلیق
دارای دو عدد بالشتک هوای فشرده همراه با دو عدد کمک فنر (از نوع Heavy duty با طول عمر طولانی) برای اکسل جلو و چهار عدد بالشتک هوای فشرده و چهار عدد کمک فنر برای اکسل عقب که به دلیل قرارگرفتن بالشتک های هوای فشرده در کنار و زیر رام های عرضی شاسی و مهار شدن اکسل های جلو و عقب با میل مندل ها از جهات مختلف و وجود میل تعادل در اکسل جلو و عقب از لنگر گرفتن و شانه خالی کردن در سرعت های بالا و سر پیچ های تند جلوگیری می کند.
سیستم تنظیم ارتفاع
دارای سیستم تنظیم ارتفاع الکترونیک می باشد که در هر وضعیت می توان استفاده نمود. هنگام سوار نمودن مسافر وضعیت پائین و هنگام رانندگی از وضعیت میانی یا عادی و هنگامیکه نیاز باشد از بالاترین ارتفاع اتوبوس برای عبور از موانع می توان از آن استفاده نمود.
سیستم ترمز
جلو و عقب بادی با دو مدار مجزا از هم بعلاوه سیستم ترمز ضد قفل ABS، ASR
سیستم برق
دارای دو عدد دینام 24 ولت ،یکعدد با ظرفیت 140 آمپر و یکعدد با ظرفیت 65 آمپر که کلا ظرفیت 205 آمپر می باشد
فیلتر روغن
دارای یک فیلتر آسیابی قابل شستشو و یک فیلتر قابل تعویض بوده که بدلیل وجود فیلتر قابل شستشو و طول عمر یاتاقان ها و اجزا متحرک موتور بالا می باشد
سیستم اعلام حریق
دارای سیستم اعلام حریق در داخل محفظه موتور
مصرف سوخت
با سرعت 100 کیلومتر در ساعت بین 28 تا 30 لیتر
عایق صدا و حرارت
محفظه موتور با عایق های صدا و حرارت کاملا از اتاق ایزوله گردیده است
شیشه ها
شیشه های جانبی بصورت خم و دو جداره از نوع سکوریت بوده و شیشه جلو دو لایه طلق دار می باشد
کانال کولر
از مدرنترین نوع کانال کولر و دارای منافذ جانبی برای تهویه اتوبوس و منفذ اختصاصی برای هوادهی به مسافرین می باشد.
یخچال 24 ولت
مجهز به یخچال و آب سردکن که هرکدام دارای کمپرسور مجزا از هم بوده و همچنین دارای سیستم قهوه جوش می باشد.
کولر
کولر وباستو با ظرفیت سرمایش حداقل 30500 کیلوکالری در ساعت و دارای سیستم گرمایش می باشد.
اتاق خواب راننده
دارای اتاق خواب راننده که زیر کف اتوبوس و بین درب مسافری عقب و اکسل عقب قراردارد دارای سیستم سرمایش و سیستم صوتی جداگانه و مجهز به آیفون می باشد.
سیستم صوتی و تصویری
دارای سیستم صوتی و تصویری کامل
آفتابگیر جلو
مجهز به آفتابگیر برقی جلو می باشد
دستگیره های درب جعبه
طرح جدید بوده و تمام درب جعبه ها با یک کلید قفل شده و مجهز به چراغ LED می باشد
چراغ کانال ها
مجهز به چراغ های مطالعه که دارای زنگ مهماندار و چراغ قرمز رنگ خواب می باشد
آینه های بغل
آینه های بغل برقی و قابل تنظیم از داخل اتوبوس بوده و شیشه های آن گرمکن دار می باشد
درب ها
دربهای مسافری سمت راست پنوماتیک و درب سمت چپ راننده مکانیکی می باشد.
ظرفیت مسافر
1 + 2 + 45
اندازه رینگ و لاستیک
اندازه لاستیک 80/315 و رینگ 9x22.5 ، تیوبلس
ریپورتر
15th November 2009, 12:07 PM
محصولات باربری MAN
http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/LoTGX2.jpg
در این ارسال لینک مشخصات فنی محصولات شرکت MAN در سری های TGX , TGS , TGL , TGM را برای شما قرار خواهم داد.
http://www.sitem.gen.tr/resimler/albums/userpics/normal_man04ck3.jpg
سری TGX
TGX Brochure-5.4MB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/400/TGX-Broch.pdf)
TGX Cab Spec-591.9KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/600/TGX-Cab_Spec_Lflt_09-07.pdf)
TGX 4x2 Tractor Spec-329.1KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/800/tgx-4x2-tractor.pdf)
TGX 6x2 Midlift Tractor Spec-329.1KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/300/tgx-6x2-midlift-tractor.pdf)
TGX 6x2 Tag Axle Tractor Spec-284.4KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/900/tgx-6x2-tag-axle-tractor.pdf)
TGX 6x4 Tractor Spec-309.5KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/600/tgx-6x4-tractor.pdf)
TGX 4x2 Drawbar Spec-263KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/700/tgx-4x2-drawbar.pdf)
TGX 6x2 Drawbar Spec-281.6KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/600/tgx-6x2-drawbar.pdf)
TGX 6x4 Rigid Spec-281.8KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/100/tgx-6x4-rigid.pdf)
http://www.man-mn.sk/Media/Tlacove_spravy/TGS_TGX_02.jpg
سری TGS
TGS Brochure-4.9MB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/500/TGS-Broch.pdf)
TGS Cab Spec-566.4KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/600/TGS-Cab_Spec_Lflt_09-07.pdf)
TGS 4x2 Tractor Spec-264KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/300/tgs-4x2-tractor.pdf)
TGS 6x2 Midlift Tractor Spec-292.9KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/600/tgs-6x2-midlift-tractor.pdf)
TGS 6x2 Midlift Lite Tractor Spec-237KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/300/tgs-6x2-midlift-lite-tractor.pdf)
TGS 6x4 Tractor Spec-272.5KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/800/tgs-6x4-tractor.pdf)
TGS 4x2 Drawbar Spec-227.7KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/200/tgs-4x2-drawbar.pdf)
TGS 6x2 Drawbar Spec-243.8KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/700/tgs-6x2-drawbar.pdf)
TGS 6x4 Rigid Spec-239.8KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/600/tgs-6x4-rigid.pdf)
TGS 8x4 Rigid/Tipper Spec-235.9KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/700/tgs-8x4-rigid-tipper.pdf)
TGS 8x4 Heavy Duty Tipper Spec-236.7KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/200/tgs-8x4-heavy-duty-tipper.pdf)
http://www.man-cvshow.co.uk/images/big/tgs_real.jpg
http://www.man-cvshow.co.uk/images/big/tgm.jpg
سری TGM
TGM Brochure-5.3MB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/800/TGM-Broch.pdf)
TGM Cab Spec-330.9KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/600/TGL-TGM_Cab_Spec_Update_09-07.pdf)
TGM 15 Tonne 4x2 Rigid Spec-265.2KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/500/tgm-15t-4x2-rigid.pdf)
TGM 18 Tonne 4x2 Rigid Spec-267.1KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/700/tgm-18t-4x2-rigid.pdf)
TGM 18 Tonne 4x2 Tipper Spec-342.2KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/400/tgm-18t-4x2-tipper.pdf)
TGM 26 Tonne 6x4 Tipper Spec-429.9KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/900/tgm-26t-6x4-tipper.pdf)
http://www.man-cvshow.co.uk/images/big/tgl.jpg
سری TGL
TGL Brochure-5.3MB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/200/TGL-Broch.pdf)
TGL Cab Spec-330.9KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/900/TGL-TGM_Cab_Spec_Update_09-07.pdf)
TGL 7.5 Tonne 4x2 Fleet Rigid Spec-225.8KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/400/tgl-7t-4x2-fleet-rigid.pdf)
TGL 7.5 Tonne 4x2 Rigid Spec-226.4KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/800/tgl-7t-4x2-rigid.pdf)
TGL 7.5 Tonne 4x2 Tipper Spec-222.3KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/200/tgl-7t-4x2-tipper.pdf)
TGL 10 Tonne 4x2 Rigid Spec-225.2KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/200/tgl-10t-4x2-rigid.pdf)
TGL 12 Tonne 4x2 Rigid Spec-227.8KB PDF (http://www.man-mn.co.uk/datapool/mediapool/300/tgl-12t-4x2-rigid.pdf)
منبع : http://www.man-mn.co.uk (http://www.man-mn.co.uk/)
ریپورتر
15th November 2009, 12:08 PM
اتوبوس بین شهری اسکانیا C-9
http://i3.tinypic.com/6695z6v.jpg
مشخصات فنی اتوبوس بین شهری اسکانیا C-9
موتور
نوع : DSC 9
شش سیلندر خطی با فیلتر آسیابی
قدرت : 310 (اسب بخار) در 2000 دور در دقیقه
گشتاور : 1355 نیوتن متر در 1350 دور در دقیقه
طبق استاندارد EEC80/1269
دارای استاندارد Euro2
دارای توربو شارژر و اینترکولر
حجم : 9000 سی سی
گیربکس Gr801 اسکانیا 8 دنده با ریتاردر هیدرولیکی
سیستم خنک کننده
آبی با پمپ سانتریفیوژ و پروانه
با موتور هیدرولیک و عملکرد اتوماتیک
مجهز به رادیاتور خنک کننده روغن
سیستم تعلیق جلو بادی با دو عدد بالشتک هوا و 2 عدد کمک فنر با تنظیم اتوماتیک ارتفاع
سیستم تعلیق عقب بادی با 4 عدد بالشتک هوا و 4 عدد کمک فنر با تنظیم کننده اتوماتیک ارتفاع
سیستم ترمز
ABS جلو و عقب بادی با فنر قفل کننده ترمز و
برق
دو عدد دینام 24 ولت . 140 و 65 آمپر
دو عدد باطری 12 ولت . 170 آمپر ساعت
لاستیک 5/22 - آر - 80-295
فرمان هیدرولیک تلسکوپی (قابل تنظیم)
ابعاد و ظرفیت ها
ظرفیت مسافر : 2 + 42 نفر
فاصله محورها : 6100 mm
طول اتاق : 12000 mm
عرض اتاق : 2500 mm
ارتفاع اتاق : 3700 mm با کولر
وزن مجاز بر اکسل جلو : 7500 کیلوگرم
وزن مجاز بر اکسل عقب : 12000 کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز با بار کامل : 19500 کیلوگرم
تجهیزات رفاهی استاندارد
کولر وباستو آلمان با ظرفیت 30.000 کیلو کالری
مجهز به سیستم صوتی و تصویری کامل
یخچال ، آبسردکن ، قهوه جوش
آفتابگیر برقی
سرویس بهداشتی
مجهز به سیستم اعلام حریق در محفظه موتور
دوربین مدار بسته برای رویت پشت اتوبوس
آینه برقی بهمراه گرمکن
ریپورتر
15th November 2009, 12:08 PM
اتوبوسی از آینده برای امروز
http://www.carx1.com/image.php?file=site_images%2Farticles%2FFreight%25 20BUS%2520_carx1%25202008%2520%285%29.jpg&width=450&height=270
هیو فورست طراح انگلیسی این اتوبوس معتقد است بر اساس مطالعات انجام شده فضایی که مسافران در اتوبوس های بین شهری لندن در مقایسه با حجم اتوبوس اشغال می کنند تنها 20 درصد است ، در حالی که با طراحی اتوبوسی چند منظوره می توان از حداکثر فضا بهترین استفاده را نمود .
اتوبوس مفهومی " Freight BUS " اتوبوسی است با توانایی های جالب و در عین حال بازدهی بالا . اتوبوس دو بخش مجزا دارد ، بخشی برای حمل مسافران و بخشی برای حمل بار که بر اساس تنظیمات راننده و مکانیزم های الکتریکی خاص اتوبوس می توان فضای مربوط به هر دو موضوع را جداگانه تنظیم کرد . این اتوبوس در حالتی که تمام فضا به مسافران اختصاص داده شود گنجایش 90 مسافر نشسته و 40 مسافر ایستاده و در حالتی دیگر ظرفیت 52 مسافر نشسته و 98 مسافر ایستاده را دارد ، طراح این اتوبوس معتقد است با توجه به هدف استفاده بهینه از فضای کلی اتوبوس می توان در ساعات بعد از ظهر و شب که استفاده از اتوبوس به حداقل می رسد از آن به عنوان وسیله حمل بار استفاده کرد و حجم زیادی از خودرو هایی که به این منظور در خیابان ها تردد می کنند را از برنامه ترافیکی حذف کرد ، این اتوبوس در حالتی که تمام فضایش به بار اختصاص پیدا کند ظرفیت 4032 لیتری برای حمل بار را در اختیار می گذارد .
اتوبوس هنوز در مرحله توسعه طرح و تعریف برنامه های بیش تر قرار دارد اما اعلام شده که این اتوبوس هم می توان با سلول های سوختی و هم به عنوان یک خودرو الکتریکی ( EV ) کار کند . سلول های سوختی هیدورژنی به عنوان قلب فنی این اتوبوس و باتری هایی در عمق 20 سانتیمتری از کف اتوبوس پیشنهاد هایی هستند که پیشرانه های احتمالی این اتوبوس عجیب را تشکیل می دهند .
این اتوبوس همچنین ظرفیت نصب موتور هایی در چرخ را برای ایجاد شارژ کامل باطری ها تنها در یک دقیقه دارد به گونه ای که چرخه ای برای باز گرداندن انرژی مصرف شده توسط باطری بوجود بیاورد .
این اتوبوس آینده نگر اکنون در مرحله ارائه طرح و توسعه قرار دارد و توسط شرکت خاصی ساپورت نمی شود اما با توجه به ظرفیت ها و ایده هایی که در آن به کار رفته اند به نظر می رسد به عنوان یک طرح پر ثمر خیلی زودتر از زمان مقرر یک خودرو مفهومی به واقعیت تبدیل شود .
http://www.carx1.com/site_images/photos/Freight%20BUS%20_carx1%202008%20%283%29.jpg
http://www.carx1.com/site_images/photos/Freight%20BUS%20_carx1%202008%20%285%29.jpg
http://www.carx1.com/site_images/photos/Freight%20BUS%20_carx1%202008.jpg
ریپورتر
15th November 2009, 12:09 PM
برترین خودروی حمل و نقل سال 2009 - مرسدس بنز آکتروس
http://www.wirgool.com/fa/img/481-m.jpg
از زمان اولین ورود به بازار در سال 1996 بیش از 600.000 آکتروس بفروش رسیده است. هر سه نسل آکتروس از سرآمد ترین و پیشرفته ترین بازار بوده اند، و همچنین هر کدام از این سه نسل عنوان بهترین کامیون سال را در ابتدای عرضه بدست آورده اند. آکتروس تنها کامیون مجهز به ABA ( یا Emergency Braking Assist) می باشد. با پیشقدمی در بحث تکنولوژی ایمنی، مرسدس آکتروس نام بسیار پرطمطراقی به عنوان کامیونی امن در بین رقبای بازار خودروهای تجاری شمار می رود.
http://www.wirgool.com/fa/img/482-m.jpg
http://www.wirgool.com/fa/img/483-m.jpg
آکتروس، مطمئن تر از همیشه
مرسدس بنز مدل جدید آکتروس را در نمایشگاه بین المللی خودروهای تجاری (IAA) برای اولین بار به معرض دید عموم گذاشت. در این نمایشگاه که در ماه سپتامبر 2008 در شهر هانوفر آلمان برگزار شد، آکتروس از سوی کارشناسان و ژورنالیست های صنعت حمل و نقل عنوان برترین کامیون سال 2009 را از آن خود کرد. کارشناسان دلایل ای گزینش را فوق العاده اقتصادی بودن، سازگاری محیطی، امنیت و راحتی بسیار بالا که با تکنولوژی های نوین ایجاد شده عنوان کرده اند. همچنین، بدعت بکارگیری انتقال نیروی اتوماتیک که کمپانی مرسدس آن را بصورت استاندارد و در مدل پایه بر کامیون جاده ای جدید نصب کرده را نباید در این انتخاب کم تاثیر دانست. چرا که این تحول زیربنایی زندگی روزانه ی راحت تر و پرآسایش تری برای رانندگان خودروهای سنگین به ارمغان آورده است. این اولین بار است که یک کامیون تولید سری از گیربکس اتوماتیک بهره می گیرد. این گیربکس گونه ی بهبود یافته ی سیستم انتقال نیروی اتوماتیک مرسدس به نام Power-Shift 2 است که در آن از سنسوری برای ایجاد شرایط بهینه در بخش های مختلف و همچنین استراتژی تغییر مناسب دنده ایجاد شده. یک سنسور سیستماتیک حساس هم بکار گرفته شده که منجر به تعویض دنده ی نرمتر و در عین حال سریعتر خواهد شد.
نسل سوم مرسدس بنز آکتروس برای خدمت در جاده های جهان از ماه مارچ 2008 در دسترس خریداران قرار گرفته است.
http://www.wirgool.com/fa/img/484-m.jpg
http://www.wirgool.com/fa/img/485-m.jpg
پیشرانه:
برای بحرکت در آوردن عضو جدید خانواده ی مرسدس 9 پیشرانه ی متفاوت طراحی شده تا دست مشتریان کاملاً باز باشد و بتوانند با توجه به نوع نیازشان بهترین را انتخاب کنند. این گروه پیشرانه ها که زیر مجموعه های دو پیشرانه ی ارتقا یافته ی OM 502 LA و OM 501 LA و همگی تحت استانداردهای یورو 4 یا 5 هستند، شامل شش پیشرانه ی V6 با توان متغیر از 235 کیلووات (320 اسب بخار) تا 350 کیلووات (476 اسب بخار) و سه پیشرانه ی V8 با توان متغیر از 375 کیلووات (510 اسب بخار) تا 440 کیلووات (598 اسب بخار) می شود. این پیشرانه ها با کارکرد استثنایی شان در مصرف بسیار پایین سوخت و دوستدار محیط زیست بودنشان در بین دیگر رقبا کاملاً سرآمد هستند. البته هنوز هم کمبود چند اسب کمبود توان که آکتروس را از عضویت در کلوپ 600 تایی ها محروم می کند و گویا کمپانی با وجود تلاش همه جانبه در تامین آن موفق نبوده، مشهود است.
سیستم ها و آپشن های ایمن:
آکتروس جدید اولین و تنها کامیون تولید انبوه جهان است که می تواند به سیستمABA (کمک ترمز فعال) که از آپشن ها است مجهز شود. این سیستم بر اساس کنترل نزدیکی با خودرو جلویی بنا نهاده شده، که بطور مستقل و خودکار و در هنگام خطر اضطراری تصادف با خودروی جلویی فعال می شود. اما این پایان کار نیست و برای حفاظت از راننده و دیگر سرنشینان آپشن های بیشتری نیز فراهم شده است: سیستم هوشمند Telligent Lane Assistant در صورتی که وسیله ی نقلیه در خطر خروج از مسیر قرار بگیرد به با هشداری صوتی راننده را آگاه می کند. Telligent Stability Control سیستم فعال امنیت رانندگی است که خطر سریدن بخش عقبی (تریلر) متصل به کشنده را به حد قابل قبولی کاهش می دهد. این سیستم پاسخی است کارآمد به نیاز رانندگان حرفه ای کشنده ها که شاید همیشه بزرگترین ترسشان انحراف قسمت عقب متصل به کشنده (تریلر) باشد، چرا که معتقدند اگر این اتفاق در حین حرکت بیفتد کنترل اتفاقات بعدی تقریباً غیرممکن است، و از آن به بعد فقط می توان به خدا متوسل شد. Telligent role control سیستمی است که در خفه کردن نیروی پیشرانه در جریان حرکت در جاده های مارپیچی بسیار موثر عمل می کند. Safety assistance system سیستم ایمنی دیگری است که بوسیله ی شرکت های بیمه گذار با تخفیف در مبلغ سالیانه ی بیمه حمایت می شود و این خود مهر تاییدی است بر کارکرد عملی آن.
کامیون های مرسدس بنز، پیشرو در جلب اعتماد
در پشت همه ی کامیون های کمپانی مرسدس که در نمایشگاه بین المللی خودروهای تجاری در هانوفر ظاهر شده بودند این عبارت نقش بسته بود: "Trucks you can trust" ( کامیون های مطمئن). این ادعا – که براساس کیفیت افسانه ای خودروهای تجاری بنز شکل گرفته است – انگیزه ی موثری است برای 40.000 نیروی کاری متخصص مرسدس در سرتاسر دنیا. در حدود 600.000 کامیون بنز آکتروس هم که در بیش از 100 کشور دنیا مشغول خدمت در ناوگان های حمل و نقل هستند روز به روز این پیام را با نمایش کیفیت مناسب و اعتمادبرانگیزی شان، بخوبی در حیطه ی کاری خود القا کرده اند، چه آنهایی که جاده ها را در می نوردند و چه آنهایی که در محیط های محاط و کوچک مجتمع های صنعتی بکار گرفته شده اند. البته دیگر کامیون های مرسدس را از قبیل آکسور و آتگو نباید فراموش کرد، که تمام آنها خودروهایی مشهور و اثبات شده هستند و بوسیله ی اینهاست که شهرتی اینچنین معتبر در تاریخ تقریباً 110 ساله ی خودروهای سنگین برای مرسدس فراهم شده. تحقیقاتی که در این زمینه در بازار اروپا انجام گرفته موید ایده ی "کامیون های مطمئن" است. به عنوان نمونه، بنز آکتروس کشنده ای است که کمترین آمار خرابی – خرابی هایی که به عنوان نقص های منجر به توقف و غیر قابل حرکت شدن خودرو شناخته می شوند - را به خود اختصاص داده، و همچنین وقتی صحبت از قابل استفاده بودن است، باز هم کامیون های بنز هستند که در صدر می ایستند. جدیدترین آمارهای ارایه شده از سوی مرسدس بنز از کاهش شکایت های کیفی از سال های میانی دهه ی نود میلادی به کمتر از نصف در حال حاضر حکایت دارد و این نمونه ی روشنی از بهبود کیفیت افسانه ای خودروهای کلاس سنگین(SK) مرسدس است.
کیفیت و قابل اعتماد بودن در صدر راهبرد های مرسدس در خودروهای سنگین است. در یک اقدام بی سابقه با هدف اعتمادیابی، تیم مدیریتی صنایع سنگین مرسدس بنز تمام انتقادها و شکواییه ها را (از قبیل حتی جزئی ترین آنها درباره ی نگهدارنده ی درها و غیره) مورد ارزیابی دقیق قرار داد. سپس اقدامات فنی انجام شد و به دقت در یک دوره ی طولانی مدت جهت دستیابی به اهداف بلند مدت کمپانی به کار گرفته شد. هدف از انجام چنین پروژه ای ارایه ی دسترسی و استفاده ی حداکثری مشتری از خودرو چه در زمان حال و چه در آینده است. "کامیون های مطمئن" راهبرد اساسی کمپانی است که نشانگر رویکرد مشتری مداری (از تحقیقات و توسعه گرفته تا تولید و فروش و سپس خدمات پس از فروش) در کمپانی است.
البته چنین طرز برخورد با مشتری از برند قابل اطمینان مرسدس بنز که تعهد خلل ناپذیرش را به کیفیت و اطمینان در محصولات و خدمات و همچنین عملکرد منصفانه اش در ارتباط با مشتریان امری اثبات شده است، دور از ذهن نیست. هوبرتوس تروسکا، مدیر واحد تجاری صنایع کامیون سازی مرسدس بنز در Daimler AG در این زمینه اضافه می کند: "خودروها و همکارانی که در هر موقعیت و جایگاهی بتوان به آن اعتماد کرد قلب تپنده ی فعالیت های تجاری در حمل و نقل هستند.
آکتروس "Trust Edition"، دستاورد پختگی و چیره دستی صنعتگران مرسدس بنز
یکی از درخشان ترین نمود های کیفیت افسانه ای مرسدس بنز در آکتروس "Trust Edition" هویداست. این آکتروس مدل 1860 که نسخه ای خاص از آکتروس است و پیشقراول بسیاری از نوآوری ها در خودروهای تجاری آینده به شمار می رود ، ترکیبی است از طرح های ماندگار گذشته و مدرن ترین تکنولوژی های امروزی در این صنعت، و نمونه ای است بی نظیر از تداوم کیفیت در صنایع خودروهای سنگین. کابین سبز رنگ آن نشان دوستدار محیط زیست بودن و شاسی سرخ رنگش یادآور رنگ های کلاسیک مورد استفاده در خودروهای تجاری در سال های دور گذشته است و در واقع احترام خود را نسبت به سنت دیرینه ی کامیون های بنز ادا کرده. قطعات کروم، اجزای با کیفیت و در آن بهترین نوع مواد برای ساخت بکار رفته تا کیفیت آن برای هر بیننده ای ملموس باشد. قلب تپنده ی این آکتروس هم همان پیشرانه ی پاک و دوستدار محیط زیست است که در آکتروس جدید به کار گرفته شده است Trust Edition در مجموعه ی صنعتی نام آور Proceda ساخته شد، در حالیکه طراحی و ساخت مدل اصلی در Weissach در 20 کیلومتری غرب اشتوتگارت صورت گرفت. یورگ رودولف، رییس تیم طراحی Proceda در این رابطه می گوید: "در این 15 سال ما با ساخت نمونه های ی اولیه ی خودروها دستاوردهای عظیمی داشته ایم که البته طرح کنونی بدون شک بزرگ ترین پروژه ی گروه ما بوده". کاملاً مبرهن است که Trust Editionدر ترکیب بندی منحصر به فردش در رنگ آمیزی خودرویی خاص است: رنگ سبز کامیون های کلاسیک با مشکی براق جفت شده و شاسی سرخرنگش به همراه قطعات ظریف تزیینی به همین رنگ، بعلاوه ی توپی های مجزا بر چرخ های آلومینیومی طرح جذاب آن را بحد کمال رسانده. رینگ های عقب و جلو به رنگ سیاه مات رنگ آمیزی شده و توپی ها هم به رنگ سرخ. در نهایت برای زیباتر شدن جلوی خودرو جلوچنجره با قطعات کروم تزیین شده تا امروزی بودن آن را در بیننده بیش از پیش القا می کند.
قاب بندی آیرودینامیک کناری Trust Edition بطور اختصاصی برای این مدل طراحی شده. از دیگر بخش های قابل ملاحظه پوشش چرمی کابین است که بطرز خاصی طراحی شده. ظرافت های فنی هم به وفور یافت می شوند، یک مثال روشن دوربین دید جلو است که درست در جای آینه ی جلو قرار گرفته. البته نباید از کروم کاری نام Trust Edition در جای جای خودرو به سادگی گذشت.
http://www.wirgool.com/fa/img/486-m.jpg
کابین:
درون کابین شاید چشم نوازترین بخش خودرو باشد، چنانکه فرمان، پانل درها، محل قرار دادن اشیا در بالای کنسول و صد البته صندلی ها با چرم خوشرنگ سرخ تیره پوشیده شده است. استفن یورگ، از کارکنان بخش رویه کوبیProceda در این زمینه می گوید: "ما زمان زیادی را صرف یافتن محصولی با کیفیت اینچنینی و با رنگی جذاب کردیم که جلوه های کلاسیک را هم در بر بگیرد". او ماشین دوخت خاصی را جهت ایجاد دوخت های با طرح شش ضلعی مجزا از هم بکار برده. پوشش Trust Edition در بخش تونل پیشرانه و بوریای کف کابین هم زیبا و جذاب است.
در عین حال رنگ کابین در قسمت هایی غیر از آنها که در بالا اشاره شد، و همچنین بخش های کوچکی که با الهام از مدل های کلاسیک مرسدس به رنگ سبز در آمده اند، با رنگ مشکی تکمیل می شود. پوشش زیبای اتاق خواب روکشی از جنس آلکانتارا است که در اینجا هم طرح های شش ضلعی روی آن به چشم می آید، و این در حالی است که قطعات کرومی در پانل ابزار آلات و فریم آلومینیومی در وسط کابین، استفاده از فلز در کابین را به شکل مطلوبی عرضه کرده اند. حروف کروم Trust Edition، این بار در کابین روی داشبورد جلوی کمک راننده حک شده است. یورگ رودولف از تولید این خودروی استثنایی در بخش تحت فرمانش به خود می بالد: "همه چیز در این خودرو به شکل کلاسیک است: فرم فضاها، کیفیت بالا، اعتماد برانگیزی. کاری استادانه و کلاس بالا".
در پایان این نکته حائز اهمیت است که شبه ی استرالیایی صنایع خودروهای تجاری دایملر کرایسلر، همزمان با ارایه ی نسل جدید آکتروس، طول بیمه ی محصولات را به 48 ماه یا 800.000 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا رسد) افزایش داده است. این اقدام چالش برانگیز (از نگاه رقبا) تمام بخش های اصلی، از جمله پیشرانه، محور انتقال نیرو، دیفرانسیل و سیستم تعویض دنده را شامل می شود.
کین ماتیوس، مدیرعامل خودروهای تجاری دایملر کرایسلر در استرالیا/پاسفیک در این باره چنین اظهار نظر می کند: "این فرصت خوبی است که ما احساس آرامش و اطمینان خاطر را در مشتریان کامیون های مرسدس بنز تقویت کنیم و این امکان از اولین خریدها برای مشتریان اعمال خواهد شد. اعتمادبرانگیزی و دوام دو عنصر اساسی از ستاره ی سه پر مشهور هستند و ما بسیار خوشوقت هستیم که بتوانیم با اینگونه خدمات هر چه بیشتر بر آنها تاکید کنیم".
ریپورتر
15th November 2009, 12:11 PM
تصاویری از بزرگترین کامیون های دنیا
تصاویری از کامیون های بسیار بزرگ را برای شما آماده کردم که خیلی جالب هستند. پیشنهاد می کنم ببینید. لود تصاویری کمی زمان میبرد...
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%280%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%281%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%282%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%283%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%284%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%285%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%286%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%287%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%288%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%289%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%2810%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%2811%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%2812%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%2813%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%2814%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%2815%29.jpg
http://bugatti.persiangig.com/image/88-1/truck/TRUCK%20%2816%29.jpg
استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.