آبجی
4th November 2009, 01:16 PM
نایب رییس بازیهای رایانهای با اشاره به جایگاه بازی در صنعت سرگرمی جهان، اظهار داشت: امروزه بازیهای رایانهای به پرمصرفترین و مهمترین ابزار سرگرمی در جهان تبدیل شدهاند. کودکان و نوجوانان بیشماری در جهان، روزانه زمان قابل توجهی را برای بازی کردن صرف میکنند و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی یاد آور شد: همانگونه که بازیهای رایانهای به دلیل در اختیار قرار دادن فضای تجربی مجازی، باعث پرورش تواناییهای ذهنی و مهارتهای عملی در کاربران میشوند، استفاده از بازیهای نامناسب میتواند اثرات مخربی را نیز بر روی کاربران داشته باشد.
نایب رییس بنیاد ملی بازیهای رایانهای ادامه داد: با توجه به همین نکته در جهان، شاهد ایجاد نظامهایی برای تعیین گروه سنی استفاده از بازیهای رایانهای هستیم. هدف از ردهبندی سنی بازیهای رایانهای، کاستن اثرات مخرب این محصولات بر روی کاربران است.
بیطرف خاطرنشان کرد: از نظامهای معتبر ردهبندی سنی بازیهای رایانهای میتوان به نظام ردهبندی سنی esrb در آمریکا و کانادا، pegi در اتحادیه اروپا و cero در ژاپن اشاره کرد، این نظامها با بررسی محتوای بازیها، رده سنی خاصی را به آنها اطلاق میکنند که به صورت نشانه یا علامت بر روی بستهبندی بازی درج میشود.
وی با اشاره به فرهنگ و ارزشهای حاکم در هر جامعه یادآور شد: هر کدام از این نظامها بر اساس فرهنگ و ارزشهای حاکم بر جامعه خویش، محتوای اثر را بررسی میکنند. این نظامها برغم برخورداری از سطح دقت بسیار بالایی که دارند، بسیاری از ارزشهای جامعه ما را پوشش نمیدهند.
وی یاد آور شد: همانگونه که بازیهای رایانهای به دلیل در اختیار قرار دادن فضای تجربی مجازی، باعث پرورش تواناییهای ذهنی و مهارتهای عملی در کاربران میشوند، استفاده از بازیهای نامناسب میتواند اثرات مخربی را نیز بر روی کاربران داشته باشد.
نایب رییس بنیاد ملی بازیهای رایانهای ادامه داد: با توجه به همین نکته در جهان، شاهد ایجاد نظامهایی برای تعیین گروه سنی استفاده از بازیهای رایانهای هستیم. هدف از ردهبندی سنی بازیهای رایانهای، کاستن اثرات مخرب این محصولات بر روی کاربران است.
بیطرف خاطرنشان کرد: از نظامهای معتبر ردهبندی سنی بازیهای رایانهای میتوان به نظام ردهبندی سنی esrb در آمریکا و کانادا، pegi در اتحادیه اروپا و cero در ژاپن اشاره کرد، این نظامها با بررسی محتوای بازیها، رده سنی خاصی را به آنها اطلاق میکنند که به صورت نشانه یا علامت بر روی بستهبندی بازی درج میشود.
وی با اشاره به فرهنگ و ارزشهای حاکم در هر جامعه یادآور شد: هر کدام از این نظامها بر اساس فرهنگ و ارزشهای حاکم بر جامعه خویش، محتوای اثر را بررسی میکنند. این نظامها برغم برخورداری از سطح دقت بسیار بالایی که دارند، بسیاری از ارزشهای جامعه ما را پوشش نمیدهند.