LaDy Ds DeMoNa
31st October 2009, 09:12 AM
قسمت اول:
گام خواني :
ماهيت: توالي ۷ نت موسيقي ( با يک نت پايه مشخص : تناليته)
معرف نام: نت تناليته گام
مشهورترين گام از هر حيث: دو ماژور / لا مينور ( اگر گفتيد چرا؟)
کاربرد در سلفژ:
1. تشخيص محدوده و وسعت صدايي وکاليست
2. توانايي تطبيق اصوات بر گامها و اجراي صحيح هر گام
3. پايه سازنده هر قطعه آوازي و سازي و هزاران فايده نوايي دگر.
تمرينات اوليه:
1. ابتدا گام دو ماژور را به صورت بالا رونده و پايين رونده ( به هر نحو مقتضي با ساز يا دياپازون)
مي نوازيم يا نوازنده همراه وکاليستي که نواختن نمي داند مي نوازد و وکاليست ارجمند آن را به طور صحيح مي خواند.
اين جا مرحله عمل است! تمامي صحت يا فالشي هر صدادر اين منطقه مشخص مي شود . بسياري از وکاليست ها قادر به خواندن ۷ نت طلايي اين گام هستند يا حداقل بيش از ۴ نت از آن را ! ورنه بايد در وکاليست بودن آنها شک کرد.
2. اين گام را بخوانيد
2/4 : « دو ( سياه )/ ر ( سياه ) | مي ( سياه ) /فا ( سياه ) | سل ( سياه )/ لا ( سياه ) سي(سياه ) / دو( سياه)| سي( سياه )/ لا ( سياه )| سل( سياه ) فا ( سياه ) | مي( سياه) / ر ( سياه ) | دو ( سفيد) »
× حالا همه سياهان را سفيد کنيد ( البته بدون آپارتايد !!!)
« سل ( سياه ) / فا ( سياه ) | مي ( سياه ) / ر( سياه ) | دو ( سياه) / دو* (سياه) |
سي(سياه لا ( سياه ) | سل ( سياه ) فا ( سياه )| مي ( سياه ) ر (سياه ) | دو ( سفيد ) »
از اين به بعد از تمرينات اين گونه زياد خواهيم داشت.( آماده حرکت باشيد!http://www.bia2text.com/forums/images/smilies/smile.gif.
عريضه منفصل: موسيقي کلاسيک در چه محدوده اي اجازه قدرت نمايي دارد و همين طور ساير سبکها ؟
درصد هاي زير را من مي گويم : ( در ايران )
۱. کلاسيک ۴۰٪
۲ . سنتي ۵۰٪
۳. پاپ - راک و سايرين ۱۰٪ و آن هم در دست عدهاي معدود
گام خواني :
ماهيت: توالي ۷ نت موسيقي ( با يک نت پايه مشخص : تناليته)
معرف نام: نت تناليته گام
مشهورترين گام از هر حيث: دو ماژور / لا مينور ( اگر گفتيد چرا؟)
کاربرد در سلفژ:
1. تشخيص محدوده و وسعت صدايي وکاليست
2. توانايي تطبيق اصوات بر گامها و اجراي صحيح هر گام
3. پايه سازنده هر قطعه آوازي و سازي و هزاران فايده نوايي دگر.
تمرينات اوليه:
1. ابتدا گام دو ماژور را به صورت بالا رونده و پايين رونده ( به هر نحو مقتضي با ساز يا دياپازون)
مي نوازيم يا نوازنده همراه وکاليستي که نواختن نمي داند مي نوازد و وکاليست ارجمند آن را به طور صحيح مي خواند.
اين جا مرحله عمل است! تمامي صحت يا فالشي هر صدادر اين منطقه مشخص مي شود . بسياري از وکاليست ها قادر به خواندن ۷ نت طلايي اين گام هستند يا حداقل بيش از ۴ نت از آن را ! ورنه بايد در وکاليست بودن آنها شک کرد.
2. اين گام را بخوانيد
2/4 : « دو ( سياه )/ ر ( سياه ) | مي ( سياه ) /فا ( سياه ) | سل ( سياه )/ لا ( سياه ) سي(سياه ) / دو( سياه)| سي( سياه )/ لا ( سياه )| سل( سياه ) فا ( سياه ) | مي( سياه) / ر ( سياه ) | دو ( سفيد) »
× حالا همه سياهان را سفيد کنيد ( البته بدون آپارتايد !!!)
« سل ( سياه ) / فا ( سياه ) | مي ( سياه ) / ر( سياه ) | دو ( سياه) / دو* (سياه) |
سي(سياه لا ( سياه ) | سل ( سياه ) فا ( سياه )| مي ( سياه ) ر (سياه ) | دو ( سفيد ) »
از اين به بعد از تمرينات اين گونه زياد خواهيم داشت.( آماده حرکت باشيد!http://www.bia2text.com/forums/images/smilies/smile.gif.
عريضه منفصل: موسيقي کلاسيک در چه محدوده اي اجازه قدرت نمايي دارد و همين طور ساير سبکها ؟
درصد هاي زير را من مي گويم : ( در ايران )
۱. کلاسيک ۴۰٪
۲ . سنتي ۵۰٪
۳. پاپ - راک و سايرين ۱۰٪ و آن هم در دست عدهاي معدود