PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ازكاردستی‌های نوآورانه تاخودرو چهارنفره هیبریدی



ØÑтRдŁ§
21st October 2009, 06:58 PM
دبیر علمی برگزاری مسابقه ملی خودروی الكتریكی با اشاره به ضرورت حمایت و استقبال از چنین رقابت‌های دانشجویی گفت: نوآوری‌های خلاقانه دانشجویی، خوراك علمی صنعت خودروسازی بوده و امیدواریم با حمایت صنایع، پس از چهار سال، خودرو چهار نفره هیبریدی ارائه كنیم.
علی آرام با انتقاد از بی‌توجهی صنایع خودروسازی كشور به حمایت از طراحان جوان شركت‌كننده در این رقابت‌ها اظهار كرد: با اطلاع‌رسانی به صنایع از برگزاری این مسابقه در بعد ملی و ضرورت حمایت از آن از سوی شركت‌های خودروسازی به عنوان مرتبط‌ترین صنعت طی ۱۲، ۱۳ ماه گذشته به كرات انجام شده و مكاتبات ما، شاهدی بر این ادعاست كه با بی‌توجهی و گاه بی احترامی پاسخ داده شده است، اما نكته قابل توجه این است كه برخی از شركتهای خودروسازی خارجی با دیدن حتی یك فیلم و با مكاتبات بسیار كمتری به ما كمك كرده‌اند. قضاوت را به خودروسازان داخلی می سپارم كه آیا چنین اقدامی را در شان خود می بینند یا خیر؟
وی افزود: علاقمندی و ‌توان علمی و اجرایی برای ادامه برگزاری این مسابقه وجود دارد، اما مشكلات مالی ممكن است گریبانگیر ما شود و در چشم‌انداز مسابقه، برگزاری بین‌المللی مسابقات را دیده‌ایم كه پس از چهار سال، خودرو چهار نفره هیبریدی ارائه كنیم كه دیگر حالت كاردستی نداشته باشد.
وی خاطرنشان كرد: كسی انتظار ندارد كه یك تیم دانشجویی ۱۲ نفره پس از شش ماه فعالیت، خودرویی طراحی كند كه وارد خط تولید شود، اما جرقه‌هایی كه زده می‌شود و نوآوری‌های آن در همین حد است؛ كما این كه در این دوره، شاهد چند مورد نوآوری بودیم كه می‌تواند خوراك علمی صنعت خودروسازی باشد و این افراد، می‌توانند نیروی انسانی زبده وارد شده به این صنعت باشند و این انتظار بالایی نیست كه صنعت خودروسازی با حجم قابل توجه نیروی انسانی، تضمین كند كه نفرات برتر چنین مسابقاتی را به عنوان مهندس استخدام كند و این ساده‌ترین و كم‌هزینه‌ترین كار برای آنهاست و بازخورد بالایی هم خواهد داشت.
آرام با ابراز ناخرسندی از عدم استقبال صنایع خودروسازی از این رقابت علمی تاكید كرد: مهندسی كه خود طراحی خودرویی را از صفر آغاز كرده، بسیار بهتر از مهندسانی كه تنها با چند نرم‌افزار فعالیت می‌كنند، موفق خواهد بود.
وی در بیان ابداعات جدید این دوره از مسابقات به ابتكار نوین در فرمان خودرو، ایجاد دیفرانسیل الكتریكی، نوآوری در مورد بخش تعلیق و ایده نوین در مورد چراغ خودرو اشاره كرد و گفت: برخی تیم‌هایی كه به دلیل مشكلات مالی انصراف داده‌اند، می‌توانستند به این تعداد نوآوری‌ها بیافزایند، اما موفق به شركت در مسابقات نشدند.
دبیر برگزاری مسابقه طراحی خودروهای الكتریكی با پذیرش انتقادات برخی از شركت‌كنندگان مبنی بر تغییر چندباره برخی قوانین مسابقه، علت این تغییرات را ناتوانی برخی تیم‌ها در عمل كردن در سطح قوانین خواند كه نمونه آن نزول نمره كیفیت است و در عین حال منشاء بخشی از مشكلات مطرح شده را پیچیدگی شرایط كسب امتیازات و عدم مطالعه دقیق آنها از سوی تیم‌ها عنوان و ابراز امیدواری كرد كه در مراحل بعدی برگزاری مسابقات، چنین مواردی مورد توجه قرار گیرد.
وی در خصوص برترین تیمها گفت: در هر مرحله مسابقه، سه رتبه برگزیده وجود دارد كه در مرحله اول، دو تیم دوم و سه تیم سوم شدند و در مرحله دوم، یك تیم دوم و چهار تیم، سوم شدند و امیدواریم در این مرحله تیم اول داشته باشیم.
وی افزود: جوایزی كه به برندگان اهدا می‌شود، معادل زحمات آنها نیست و در حد وسع برگزار كنندگان مسابقه است كه در صورت حمایت صنایع افزایش می‌یافت.
آرام خاطرنشان كرد: تیم‌ها بسیار بالاتر از سطح انتظارمان بودند، یعنی ما از آنها موتورسیكلت می‌خواستیم كه خودرو به ما تحویل دادند و برخی از تیمها به راستی ما را شگفت زده كردند و امیدواریم در دوره‌های بعدی، تیمهای بیشتر و با كیفیت‌تری را با داوری دقیق‌تر ارائه دهیم.
دكتر سهراب‌پور، رییس دانشگاه صنعتی شریف نیز با انتقاد از عدم پایبندی برخی شركت‌های بزرگ خودروسازی به قول‌هایی كه در خصوص حمایت از این مسابقات داده بودند، اظهار كرد: اگر به جای مسولان صنعت خودرو بودم، به سادگی ده‌ها میلیون تومان به تیم‌های شركت‌كننده در این مسابقات كمك می‌كردم.
وی با اشاره به عملكرد شركت‌های بزرگ خودروسازی دنیا در حمایت از نوآوری‌ها و ایده‌های دانشجویی، حمایت از چنین مسابقاتی را نوعی سرمایه‌گذاری خواند و از بی‌توجهی صنعت خودرو كشور به این مساله ابراز تاسف كرد.
رییس دانشگاه صنعتی شریف تاكید كرد: دانشجویان باید علاوه بر كارهای درسی، فعالیتهای فوق برنامه علمی انجام دهند و این علاقه و استقبال دانشجویی باید مورد تشویق و توجه قرار گیرد.


گزارش : خبرگزارى ايسنا

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد