PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خبر تحولات آینده فایرفاکس



A.L.I
25th September 2009, 03:58 PM
سلام
مدتی است که فایرفاکس در سکوت خبری اقدام به توسعه نسخه‌های آینده خود می‌نماید و خبری از این وقایع منتشر نشده است، اما اخباری از گوشه و کنار به گوش می‌رسند که نوید دهنده آینده‌ای رو به رشد برای فایرفاکس می‌باشند. در زیر به بخشی از این اخبار اشاره می‌شود.

http://files.windows7mag.ir/-/mozilla-firefox.jpg

فایرفاکس در قاب زمان؛
اگر برای شما هم این سئوال بوجود آمده است که ترتیب انتشار نسخه‌ها و روند رشد مرورگرهای مهم اینترنتی چگونه بوده است، پیشنهاد می‌شود این فایل (http://moztw.org/foxmosa/download/2009_Browser_History_zh.pdf) را دانلود کرده و مطالعه نمائید. در این فایل به تاریخچه نسخه‌های مختلف مرورگرهای Netscape, Internet Explorer, Mozilla, Safari, Chrome, Opera پرداخته شده است.

زمان‌بندی؛
۱: فایرفاکس ۳/۶ بتا ۱ در پایان سپتامبر ۲۰۰۹ منتشر خواهد شد.
۲: فایرفاکس ۳/۶ نهایی در ماه نوامبر منتشر خواهد شد.
۳: فایرفاکس ۳/۷ در بهار ۲۰۱۰ منتشر خواهد شد.
۴: فایرفاکس ۴/۰ در پائیز ۲۰۱۰ منتشر خواهد شد.

قابلیت‌های جدیدی به نام WebGL؛
بلاگ هک موزیلا (http://hacks.mozilla.org/) در مطلبی (http://hacks.mozilla.org/2009/09/webgl-for-firefox/) اعلام کرد که فایرفاکس اخیرا به گروه استفاده کنندگان استاندارد WebGL پیوسته است و اقدام به ساخت نسخه‌ای از فایرفاکس با این قابلیت نموده و آن را جهت ارزیابی منتشر (http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-trunk/) کرده است. این استاندارد گرافیکی که از خانواده GL ها (اعمم از OpenGL, OpenCL, ...) می‌باشد قابلیت ایجاد تصاویر سه بعدی را با استفاده از موتور پردازش گرافیکی شتاب‌داده شده فراهم می‌کند. این فناوری کمک می‌کند که بتوان سایت‌هایی با محتوای ۳ بعدی (مثل بازی، نرم‌افزار) تولید کرد که این امر به گسترش اینترنت در نفوذ هرچه بیتشر آن کمک بسزایی می‌کند. لازم به ذکر است که این استاندارد از زیر مجموعه‌های استاندارد WebKit می‌باشد که مرورگرهایی نظیر Apple Safari و Google Chrome از آن استفاده می‌کنند.

نمونه کد؛ (http://people.mozilla.com/%7Evladimir/webgl/spore/sporeview.html)

< script id="shader-vs" type="x-shader/x-vertex">
attribute vec3 aVertex;
attribute vec3 aNormal;
attribute vec2 aTexCoord0;

uniform mat4 uPMatrix;
uniform mat4 uMVMatrix;
uniform vec4 uViewPosition;

varying vec3 vNormal;
varying vec3 vViewVec;
varying vec2 vTexCoord0;

void main(void) {
gl_Position = uPMatrix * uMVMatrix * vec4(aVertex, 1.0);

vNormal = aNormal;
vViewVec = uViewPosition.xyz - aVertex.xyz;
vTexCoord0 = aTexCoord0;
}
< /script>

< script id="shader-fs" type="x-shader/x-fragment">
varying vec3 vNormal;
varying vec3 vViewVec;
varying vec2 vTexCoord0;

uniform vec4 uColor;
uniform sampler2D uTexture0;

void main(void) {
float v = 0.5 * (1.0 + dot(normalize(vViewVec), vNormal));

gl_FragColor = texture2D(uTexture0, vTexCoord0.st);
}
< /script>
بلاگ موزیلا نمونه کد عملی

منبع :
http://windowsse7en.biz/mozilla-firefox-news-2009-09-23/

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد