PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ++ارتباط با مشتری++



learn_marketing
14th February 2016, 11:18 PM
{ارتباط با مشتری} (http://www.learn-marketing.org/index.php/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/44-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D B%8C-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AF.html)

در مورد برخی از روابطی که برایتان مهم است بیاندیشید. شما والدین، دوستان، همکاران و آشنایان خود را دارید. به صورت کمتر یا بیشتر، شما با تمام این افراد در ارتباط هستید. شما در جامعه نقش‌هایی دارید نظیر دانش‌آموز، معلم، کارفرما، کارمند، شریک و .... ارتباط با مشتری برای این نقش‌ها فرآیند مشابهی دارد.
در گذشته یک فرآیند تبادل ساده به کار می‌رفت که در طی آن یک ارزش به مشتری (http://www.learn-marketing.org/index.php/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/32-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F.html) تحویل داده می‌شد. اما بازاریابان می‌خواستند شما را به عنوان یک مشتری وفادار حفظ کنند. آنها می­خواستند شما را راضی و خشنود نگه دارند. بنابراین تلاش می‌کردند که ارتباطی را بین شما و فروشنده ایجاد کنند که در طی آن کالا و خدمات تبادل شود به گونه‌ای که شما راضی باشید.
گاهی اوقات بین بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ابهام پیش می‌آید. این دو مفهوم کاملا مشابه هستند فقط یک تفاوت اصلی وجود دارد و آن اینست که CRM یک مفهوم و راهبرد فناوری اطلاعات(IT) است. مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی رابطه مند با کمک هم اطلاعات و داده­‌های مربوط به مشتری را در اختیار بازاریاب قرار می­‌دهند که این اطلاعات می­‌توانند به منظور ایجاد یک فرآیند تبادل و ارزش‌رسانی بلند مدت به مشتری (به گونه‌ای که او راضی باشد) به کار روند.
روش و رویکرد بازاریابی رابطه مند فقط مخصوص مشتریان خارجی نیست. بلکه می‌تواند برای مشتریان داخلی و آن چیزی که به عنوان بازاریابی داخلی شناخته می­‌شود نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این رویکرد تمرکز بر روی کارکنان و همکاران بوده تا یک ارتباط بین آن‌ها ایجاد شود.
بازاریابی رابطه مند یک حوزه­‌ی در حال توسعه و قابل توجه است. بیایید دقیق‌تر بررسی کنیم که بازاریابی رابطه مند چیست؟

نقل قول: فرآیند تعریف، ایجاد، نگهداری، تقویت و در صورت لزوم پایان دادن به روابط با مشتری­‌ها و دیگر ذینفعان، به گونه‌ای سودمند که اهداف همه­‌ی شرکای درگیر برآورده شود. این کار به واسطه­‌ی ارائه‌ی وعده­‌های دو طرفه و انجام تعهدات صورت می‌­گیرد.
گرونریس، سال ۲۰۰۰ تعریف گرونریس از بسیاری از جهات، استراتژیک و راهبردی است. زمانی که تلاش می‌کنید تا در مورد بازاریابی رابطه مند یاد بگیرید، در نگاه اول کمی پیچیده به نظر می­رسد. در حقیقت بازاریابی رابطه مند می‌­تواند هم اساس بسیار عملی و کاربردی‌ای داشته باشد و هم عمیقا دارای مبنای آکادمیک و علمی باشد. بیایید نگاهی به موردی دیگر بیاندازیم که بیشتر کاربردی بوده و می‌توانیم آن را مستقیما مورد استفاده قرار دهیم.

نقل قول: چشم‌انداز بازاریابی رابطه مند، بر پایه­‌ی این مفهوم است که علاوه بر ارزشی که به واسطه‌ی محصولات و خدمات تبادل می‌شود، وجود یک ارتباط بین دو طرف، ارزش مضاعفی را برای مشتری و همچنین تامین کننده و یا ارائه دهنده­‌ی خدمات به وجود می‌­آورد.
گرونریس، سال ۲۰۰۴ از دید این تعریف بازاریابی رابطه مند بیشتر از آن که یک فرآیند باشد، یک چشم­‌انداز است که بر پایه­‌ی مفاهیم ساده، یعنی فرآیند تبادل، ارتباط بین خریدار و فروشنده و نیز ارزش ارائه‌شده به هر دو طرف می­‌باشد. آمیخته‌ی بازاریابی، ایجاد کننده‌ی پلی بین خریدار و فروشنده است.

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد