nargesshams578
22nd December 2015, 03:04 PM
برخی اوقات در حین گشت و گذار در بین طراحی سایت ها به سایتهایی برخورد میکنیم که در صفحه نتیجههای موتور جستجو دارای رنگینگ خوبی هستند ولی وقتی توجه میکنیم میبینیم که هنوز بهینه سازی نشدهاند به نظر شما علت این عکس العمل و این رتبه چیست؟ در این نوشته به مواردی اشاره میکنیم که میتوانند علاوه بر سئو و بهینه سازی سایت رتبه سایت شما را بالا ببرند.
1- میزان کلیک خوری سایت
قسمتی از الگوریتم گوگل میزان کلیک خوری را در نظر دارد. هر چقدر میزان کلیکهایی که توسط بازدیدکنندهها بر روی سایت شما میشود بیشتر باشد از منظر الگوریتم پاندا جایگاه شما بهینه میشود و گوگل رفته رفته طراحی سایت شما را در نتیجههای جستجو بالا نشان میدهد.
البته توجه کنید که میزان کلیک خوری به تنهایی کافی نیست. بعضی از افراد سودجو با روشهایی غیرواقعی اقدام به این کار میکنند که گوگل به پارامترهایی نظیر Bounce Rate آنها را پنالتی میکند.
افزایش رتبه سایت (http://www.webcando.ir/blog/225-increase-ranking.html) یکی از مهم ترین پارامترهای سئو سایت است.
http://www.webcando.ir/images/blog/webcando1.jpg
2- مدت زمان ایجاد سایت
یکی از اصلیترین عوامل در رتبه سایت، مدت زمان گذشته از ایجاد سایت است هر چه زمان بیشتری از ایجاد سایت بگذرد رتبه بهتری توسط نتیجههای موتور جستجو نصیب سایتتان میشود. ولی باز توجه کنید که این مورد نیز به تنهایی درست نیست. تجربه میگوید که سایتهای جدید ایجاد شده با تعداد زیادی بک لینک و محتوای با کیفیت آمار ترافیک کمی دارند. در این باره کاری از دست شما ساخته نیست فقط باید به سایت جدید ایجاد شده زمان بدهید تا بزرگتر شود.
3- بک لینکها
گوگل تنها تعداد بک لینکها را لحاظ نمیکند، بلکه بقیه عوامل نظیر ارتباط داشتن و اعتبار را نیز ارزیابی مینماید. غالبا خیلی از سایتهای سئو نشده که رتبهٔ خوبی دارا هستند تعداد کمی بک لینک با کیفیت دارند.
چهارم مطالب باکیفیت
بعد از عرضه به روز رسانی الگوریتم پاندا گوگل میتواند به ارزیابی کیفیت محتوای سایتها بپردازد. احتمال دارد با توجه به زیاد بودن محتوای شبیه به هم اما باکیفیت، محتوای سایت شما فرصتی برای رسیدن به رتبههای بالا در گوگل نداشته باشد. ولی گوگل اینطور عمل نمیکند و همه مطلبهای شبیه به هم را میسنجد. پس اگر مطالب سایت شما با کیفیتتر از بقیه رقیبهایتان است، احتمال جلو زدنتان در دراز مدت هست.
4- رقابت
نتیجههای موتورهای جستجو به منظور واژههای کلیدی گوناگون متفاوت عمل میکند. بعضی از واژهها به راحتی در نتیجههای موتور جستجو قرار میگیرند و کمتر هم جستجو میشوند. صفحه نتیجهها در جهت اینطور واژهها کمتر به روز رسانی میگردد. به این خاطر که موتورهای جستجو منابعشان را صرف آپدیت نتیجههای جستجو وازههای کلیدی محبوبتر و پرکاربرد میکنند.
6- میزان پیشرفت سایت
احتمال دارد برخی از کسانی که به رتبه خوبی در نتیجههای جستجوی گوگل رسیدهاند کارشان را مرهون بک لینکها و مطالب با کیفیت ارزیابی کنند. شاید هم اینگونه نظری درست باشد. ولی تجربه میگوید که میزان پیشرفت نرمال سایت افزایش رتبه سایت در گوگل و ماندگاری آن را ضمانت مینماید
1- میزان کلیک خوری سایت
قسمتی از الگوریتم گوگل میزان کلیک خوری را در نظر دارد. هر چقدر میزان کلیکهایی که توسط بازدیدکنندهها بر روی سایت شما میشود بیشتر باشد از منظر الگوریتم پاندا جایگاه شما بهینه میشود و گوگل رفته رفته طراحی سایت شما را در نتیجههای جستجو بالا نشان میدهد.
البته توجه کنید که میزان کلیک خوری به تنهایی کافی نیست. بعضی از افراد سودجو با روشهایی غیرواقعی اقدام به این کار میکنند که گوگل به پارامترهایی نظیر Bounce Rate آنها را پنالتی میکند.
افزایش رتبه سایت (http://www.webcando.ir/blog/225-increase-ranking.html) یکی از مهم ترین پارامترهای سئو سایت است.
http://www.webcando.ir/images/blog/webcando1.jpg
2- مدت زمان ایجاد سایت
یکی از اصلیترین عوامل در رتبه سایت، مدت زمان گذشته از ایجاد سایت است هر چه زمان بیشتری از ایجاد سایت بگذرد رتبه بهتری توسط نتیجههای موتور جستجو نصیب سایتتان میشود. ولی باز توجه کنید که این مورد نیز به تنهایی درست نیست. تجربه میگوید که سایتهای جدید ایجاد شده با تعداد زیادی بک لینک و محتوای با کیفیت آمار ترافیک کمی دارند. در این باره کاری از دست شما ساخته نیست فقط باید به سایت جدید ایجاد شده زمان بدهید تا بزرگتر شود.
3- بک لینکها
گوگل تنها تعداد بک لینکها را لحاظ نمیکند، بلکه بقیه عوامل نظیر ارتباط داشتن و اعتبار را نیز ارزیابی مینماید. غالبا خیلی از سایتهای سئو نشده که رتبهٔ خوبی دارا هستند تعداد کمی بک لینک با کیفیت دارند.
چهارم مطالب باکیفیت
بعد از عرضه به روز رسانی الگوریتم پاندا گوگل میتواند به ارزیابی کیفیت محتوای سایتها بپردازد. احتمال دارد با توجه به زیاد بودن محتوای شبیه به هم اما باکیفیت، محتوای سایت شما فرصتی برای رسیدن به رتبههای بالا در گوگل نداشته باشد. ولی گوگل اینطور عمل نمیکند و همه مطلبهای شبیه به هم را میسنجد. پس اگر مطالب سایت شما با کیفیتتر از بقیه رقیبهایتان است، احتمال جلو زدنتان در دراز مدت هست.
4- رقابت
نتیجههای موتورهای جستجو به منظور واژههای کلیدی گوناگون متفاوت عمل میکند. بعضی از واژهها به راحتی در نتیجههای موتور جستجو قرار میگیرند و کمتر هم جستجو میشوند. صفحه نتیجهها در جهت اینطور واژهها کمتر به روز رسانی میگردد. به این خاطر که موتورهای جستجو منابعشان را صرف آپدیت نتیجههای جستجو وازههای کلیدی محبوبتر و پرکاربرد میکنند.
6- میزان پیشرفت سایت
احتمال دارد برخی از کسانی که به رتبه خوبی در نتیجههای جستجوی گوگل رسیدهاند کارشان را مرهون بک لینکها و مطالب با کیفیت ارزیابی کنند. شاید هم اینگونه نظری درست باشد. ولی تجربه میگوید که میزان پیشرفت نرمال سایت افزایش رتبه سایت در گوگل و ماندگاری آن را ضمانت مینماید