وحید 0319
24th May 2015, 07:02 PM
تراشه های کانسپچوال ـ آدولفو ناتالینی؛ سوپراستودیو و کنش ضد جهان شمول یوتوپیای منفی
اتووود " (http://www.etoood.com/Profile.aspx?MyKey=334)
مـنـــــــبـع : http://www.theguardian.com/
http://www.etoood.com/Images/News/Large/4733635625859953662098201515223663.jpg
در آغاز، سال 1966، ما (http://www.etoood.com/NewsList.aspx?Des=90)بیشتر دلمشغول طراحی اشیا فانتزی بودیم، اشیایی ساخته شده از چوب، فولاد، شیشه، اجر یا پلاستیک. بعد از ان به سمت طراحی اشیا کارکردی همچون میز، صندلی و کابینت روی اوردیم، البته تعمدا سعی می کردیم خط مشی ای خنثی در پیش بگیریم، که عملا نوعی انتقادگرایی بود به فرهنگ مصرفی بود و در عین حال نوعی از میل به طراحی چیزی نو را نیز در خود به همراه داشت. نهایتا در سال 1969 ما شروع به طراحی یوتوپیای منفی (http://en.wikipedia.org/wiki/Dystopia) خود نمودیم، درست به مانند انچه در مونومان ممتد (http://www.moma.org/collection/object.php?object_id=934)مشاهده می کنید، یوتوپیای منفی و محصولات تحت شمولش فریادی بود بر معماری وحشتی که با روش های علمی اش سودای بسط و تزریق مدل های استاندارد در سطح جهانی را در سر می پروراند.
اتووود " (http://www.etoood.com/Profile.aspx?MyKey=334)
مـنـــــــبـع : http://www.theguardian.com/
http://www.etoood.com/Images/News/Large/4733635625859953662098201515223663.jpg
در آغاز، سال 1966، ما (http://www.etoood.com/NewsList.aspx?Des=90)بیشتر دلمشغول طراحی اشیا فانتزی بودیم، اشیایی ساخته شده از چوب، فولاد، شیشه، اجر یا پلاستیک. بعد از ان به سمت طراحی اشیا کارکردی همچون میز، صندلی و کابینت روی اوردیم، البته تعمدا سعی می کردیم خط مشی ای خنثی در پیش بگیریم، که عملا نوعی انتقادگرایی بود به فرهنگ مصرفی بود و در عین حال نوعی از میل به طراحی چیزی نو را نیز در خود به همراه داشت. نهایتا در سال 1969 ما شروع به طراحی یوتوپیای منفی (http://en.wikipedia.org/wiki/Dystopia) خود نمودیم، درست به مانند انچه در مونومان ممتد (http://www.moma.org/collection/object.php?object_id=934)مشاهده می کنید، یوتوپیای منفی و محصولات تحت شمولش فریادی بود بر معماری وحشتی که با روش های علمی اش سودای بسط و تزریق مدل های استاندارد در سطح جهانی را در سر می پروراند.