توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سوال چه عواملی را برای تعیین محل افتتاح یک سوپر مارکت موثر بدانیم؟
mamadshumakher
8th April 2015, 12:07 PM
سلام
یکی دوستان بنده از کار در کارخانه های مختلف خسته شده.و تصمیم بر گرفته که سوپر مارکتی داشته باشه.
چندتا از دوستان دور هم صحبت میکردیم.در رابطه با عوامل موثر بر پر فروش بودن یک سوپر مارکت.
دوست دارم از شما کاربرای خلاق هم کمک بگیرم و نظراتتون رو بدونم.
هر عاملی به نظرتون مهمه بگید.
خودتونو بزارید جای مشتری.چه چیزی باعث میشه که فقط از یک سوپر مارکت خرید کنید؟
دوست دارم اولین پستم در سال 94 همراه با خلاقیت کاربران این سایت باشه[tashvigh][golrooz]
ممنون.
"VICTOR"
8th April 2015, 01:22 PM
سلام به شما
من اطلاعاتی ندارم اما خودمون از وقتی تو کوچه ای که هستیم ساکن شدیم نزدیک 15 سال هست از یک سوپر خرید می کنیم ، هر چند من زیاد قبول ندارمشون [khejalat]
و کارشون بسیار رونق ګرفته به نحوی که الآن در همین محل 4 تا مغازه زدن از یک سوپر کوچک [cheshmak]
افراد ساکن هم بیشتر فرهنګی یا کارمند هستن و ثبات ایشون در محل باعث رونق ګرفتن کارشون شد از دیدګاه من!
اجناس تاریخ ګذشته نداشته باشن تا جایی که می تونن چک کنن هر از ګاهی اجناس رو ، سر همین قضیه من چند بار ماست و شیر و کیک و اینا که در مغازشون بود رو ګفتم تاریخش ګذشته ، بندازین دور لطفاً ، دوباره ګذاشتن تو یخچال خودم انداختم تو سطل زباله [sootzadan] هر چی هم ګفتم به پدر که تماس بګیرن به مرکز رسیدګی بهداشت ، به علت دوستی تماس نګرفتن ، ماشینشون رو دزد برد همون هفته پیدا هم نشد [sootzadan][nadidan]
دیګه اینکه تنوع جنس داشته باشن و [B]اقلام مرغوب ...
یک سوپر هست که در ذهن من ماندګار شده از چندین سال پیش ، می خواستیم از شهر خارج بشیم اتفاقی خرید کردیم ، اګر آدرسش یادم می موند همیشه از اونجا خرید می کردم ، تازه افتتاح شده بود و واقعاً اجناس خاص و مرغوبی داشت و بسیار تمیز و قیمت مناسب... نمی دونم کجا بود و الآن به کجا رسیده [nadanestan]
و یکی از مهمترین عناصر هم اخلاق فروشنده هست ، به عنوان مثال برای من در ارتباط با هر مغازه ای خیلی مهمه ... [golrooz]
پدرام++
8th April 2015, 03:15 PM
نکاتی که سرکار خانوم فرمودند خیلی مهمه بنده هم چند تا نکته رو اضافه میکنم
دکوراسیون و نمای مغازه. مشتری ها از مغازه ی شلوغو کثیف و کهنه کمتر خرید میکنن
کامل بودن اقلام. مثلا برای محصول کیک سعی بر عرضه ی بیشترین مدل ها بشه.
محصولات با کیفیت و قیمت مناسب
مکان قرار گرفتن مغازه که خودش اولین قضیس. مکان شلوغو و پر رفت و آمد بهترین گزینس مثلا جای مدرسه . ایستگاه اتوبوس یا...
از قرار گرفتن در محلی نزدیک به سوپر مارکت دیگه خودداری بشه بهتره
فن بیان و اخلاق فردی
انتقاد پذیر بودن خیلی مهمه و همچنین نظر خواستن از مشتریان برای اینکه چه جنسی رو بیاره و چه مارکی. کلا یه ماه بمونه بعدش دستش میاد واسه اون منطقه چه چیزایی مطلوب تره
بیشترین ساعات کاری رو داشته باشه . سوپری که 10 صبح باز کنه نصف مشتریاش پریده
ab.bb
8th April 2015, 04:02 PM
داشتن مارک های معتبر انواع محصولات
قیمت مناسب
برخورد خوب فروشنده
yalda1111
8th April 2015, 04:57 PM
سوپری که از 5 تا محصولی که میخوام حداقل 4 تاشو داشته باشه جوری نباشه که هر چی میخوام بگه ندارم
محصولاتش تاریخ مصرف گذشته نباشه
چیدمان محصولات جوری باشه که در دسترسم باشه و راحت بتونم ببینم و مقایسه کنم و انتخاب کنم
و از همه مهمتر خوش برخورد باشه [shaad]
ماری مریم
8th April 2015, 05:00 PM
سلام به همگی
در مورد محل مغازه مطالبی که آقا پدرام گفتن کاملا درسته
ولی در مورد جلب مشتری این نکته رو به نظرات دوستان اضافه می کنم که
یکی از مهمترین راههای جلب مشتری به نظر من نحوه چیدمان اجناس مغازه هست
چیدمان باید برای مشتری شیک وجلب کننده باشه واز بیرون مغازه هم قابل رویت باشه
وهمچنین اجناسی که مصرف زیادی دارند دم دست تر وجلو دید مشتری باشه تا مشتری مجبور نشه از صاحب مغازه جای تک تک اقلام رو بپرسه
و در آخر آقای شوماخر امیدوارم دوستتون تو کار جدیدشون موفق بشند...[golrooz]
mamadshumakher
8th April 2015, 06:33 PM
ممنون از مشارکت.فقط امیدوارم این مشارکت در حد همین چند خط نباشه و ادامه دار باشه.موضوعات زیادی در این بحث نهفته هست.
خب ازونجا که همگی کلی و خلاصه نظر دادید لازم میدونم به مطالب جهت دهی کنم.
اول از همه شخصی که میخواد سوپر مارکت بزنه دنبال مکان مناسب میگرده.
هر چقدر شرایط و عوامل برای تعیین مکان مناسب میدونید بیان کنید.اولیشو اقا پدرام زحمت کشیدن
مکان قرار گرفتن مغازه که خودش اولین قضیس. مکان شلوغو و پر رفت و آمد بهترین گزینس مثلا جای مدرسه . ایستگاه اتوبوس یا...
از قرار گرفتن در محلی نزدیک به سوپر مارکت دیگه خودداری بشه بهتره
خیابان اصلی عبوری دور از واحد های مسکونی و بدون ترافیک؟ خوب یا بد؟
خیابان اصلی عبوری با پیاده رو شلوغ .در واقع وسط بازار و با ترافیک خودرویی.خوب یا بد؟
میدان اول شهر بدون ترافیک محل عبور دانشجو و تاکسی ها و سرویس ها خوب یا بد؟
محله های حاشیه ای شهر بدون ترافیک و بازار و ... نزدیک مراکز مسکونی.خوب یا بد؟
و ... از شرایط دیگه که میخوام شما اضافه کنید.
بعد از بررسی مکان مناسب برای افتتاح سوپرمارکت روی نحوه چیدمان بحث میکنیم.
همانطور که گفتید چیدمان باید شیک باشه.
ولی چیدمان شیک یعنی چی؟
پدرام++
8th April 2015, 08:16 PM
اینجا دو مساله بیان شد که نزدیک محل مسکونی یا بازار
نزدیک محل مسکونی موقعی خوبه که تو اون محدوده نیازای خوراکی دیگه هم برآورده بشه مثلا سوپر گوشت و سبزی فروشی و میوه فروشی و.. هم باشه در این صورت خوبه . چون معمولا مردم سراغ یک سوپر تنها نمیرن. نکته ی دیگر هم سطح مالی اون منطقس مثلا اگه وضعیت مالی متوسط و پایینی داشته باشند قطعا اینجا مناسبه. از اونجایی که بیشتر کارمندان و کلا افراد متوسط به بالا خریداشونو یک جا و سر ماه انجام میدن و عموما به فروشگاه های زنجیره ای که همه چی و با یک گشت کوتاه میشه همه چی رو انتخاب کردد مراجعه میکنند. پس سطح مالی افراد خیلی توی انتخابشون تاثیر میزاره. سوپر محلی برای مردم با فرهنگ تعاملی بالا . مثل قدیم خونگرم و اشنا خوبه . و از اونجا که گاهی میتونن به صورت قسطی هم خرید کنند.
نزدیک مدرسه و دانشگاه و پارک و سینما و مکان های تفریحی حتی بیرون شهر کلا عالیه. وقتی قراره از محیط مسکونی فاصله بگیری و بیای تو محیطای بازار و اداری بهتره مکانت شلوغ باشه. حتما مکانش سوپر کنار مواد خوراکی دیگه ای باشه توی فروش تاثیر بیشتری داره تا مثلا کنار مغازه ی ورق آلات گالوانیزه باشه
کنار چند تا سوپر دیگه زمانی خوبه که بخای کلی بفروشی برای جزئی قطعا ضرره
Dr.vet
8th April 2015, 08:49 PM
دوستان زحمت کشیدن و تمام مطالبو گفتن اما به نظر من جایزه ویژه مشتری هم داشته باشه خیلی خوب میشه....جوری که به ازای هر مقدار خرید مشص یه جایزه ای هم بدن...سوپر مارکت کنار ما که اینجوریه...[tafakor]
حسنعلی ابراهیمی سعید
8th April 2015, 09:53 PM
سلام
همهء مواردی که دوستان گفتند مد نظر باشه مضاف بر اینکه عقیده من هم اینه
1-فضای مناسب مغازه
2-برخورد ورفتار خوب فروشنده
3-رعایت موازین اخلاقی که چون خانواده براحتی واطمینان خاطر ، فرزندان را به خریدبفرسته
4-رعایت انصاف در سود کشی روی اجناس
5- خریداز محل اصلی تولید کالا وفروش با کمترین سود ممکن
6-جور بودن اجناس
7-بهداشت محیط
8-برنامه ریزی مدون مبنی برباز وبسته کردن مغازه در ساعات اعلام شده
9-تزیین اجناس بصورت بسیار زیباومشتری پسند
10- اگر لازم هست ادامه دهم
ارادت
JABR920
8th April 2015, 10:28 PM
با سلام به شما دوست عزیز
از نظربنده که زمانی مغازه دار بودم :
محلش هر چقدر به خیابان های اصلی نزدیک باشه بهتره . اماقانون کلی در موفقیت در این موردعلاوه بر نظرات دوستان:
1)جنس ها از همه رقم جور باشه
2)سود کم=مشتری بیشتر. مشتری بیشتر=سود زیاد
zoh_reh
9th April 2015, 02:05 AM
سلام
خیابان اصلی عبوری دور از واحد های مسکونی و بدون ترافیک؟ خوب یا بد؟
خیابان اصلی عبوری با پیاده رو شلوغ .در واقع وسط بازار و با ترافیک خودرویی.خوب یا بد؟
میدان اول شهر بدون ترافیک محل عبور دانشجو و تاکسی ها و سرویس ها خوب یا بد؟
این مواردی که فرمودین از دو دیدگاه قابل بررسیه ، یکی اینکه خود مغازه داره که باید خیلی از مسائل مربوطه رو در نظر بگیره مثلا در جاهای پر ترافیک و شلوغ امکانات لازم رو برای ویزیتورها و مامورین پخش محصولات فراهم کنن تا در موقع تردد با پارک ممنوع و مشکل جای پارک مواجه نباشند (این نکته واقعا مهمه).
مسئله دیگه مشتریان می باشند که با توجه به اماکن شلوغ معمولا افراد در حال تردد و عجله دارند که باید تمهیدات لازم جهت تسریع در کار مشتری را داشته باشند مثل فروشنده و کمک کار که فرز و سریع کار مشتری رو راه بندارن و ار ترافیک انسانی در داخل مغازه جلوگیری کنن.
محله های حاشیه ای شهر بدون ترافیک و بازار و ... نزدیک مراکز مسکونی.خوب یا بد؟
این مسئله بر میگرده به وجود سوپرهای دیگه ای که داخل محله هستند، اگر سرویس دهی بقیه سوپریا کفاف محله رو نمیده میشه با خلاقیت و ابتکاری با ایجاد یک وجه تمایز نسبت به بقیه سوپریا وارد عرصه شد.
البته اینجا هم باید مسئله شرکتهای پخش محصولات و ویزیتورها را حتما لحاظ نمایند که چقدر در حاشیه هستند؟ آیا یه ویزیتور براش می ارزه که هزینه کنه و تا حاشیه شهر برای دریافت سفارش بره و همچنین شرکت پخش براش می ارزه که تا اونجا برا عرضه محصول بیاد!!؟
و ... از شرایط دیگه که میخوام شما اضافه کنید.
بعد از بررسی مکان مناسب برای افتتاح سوپرمارکت روی نحوه چیدمان بحث میکنیم.
همانطور که گفتید چیدمان باید شیک باشه.
ولی چیدمان شیک یعنی چی؟
ظاهر یک فروشگاه رو شامل میشه که با نور مناسب در طول ساعت کاری اعم از روز یا شب ،
قفسه بندی مناسب برای دریافت محصولات مورد نیاز توسط مشتری،
نظافت و تمیزی خودِ فروشنده و فروشندگان در درجه اول و بعد مغازه ،
اخلاق خوب و مشتری مداری یک فروشنده در جذابیت یک فروشگاه حتما مؤثر خواهد بود.
فعلا همین...
طلیعه طلا
9th April 2015, 08:03 AM
سلام
یه پیشنهاد :
بهتر نیست نکات کلیدی هر صفحه ای که از پست های دوستان پر میشه رو یادداشت کنید تا هم با تکرار عناوین مواجه نشیم همم بدونیم تا کدوم قسمت از مطالب رو پیش بردیم [khejalat]
بگذریم ...
چی موند که من بگم ؟ [nishkhand]
1. صندوقدار کافی که موقع پرداخت هزینه جنس خریداری شده ،اتلاف وقت مازادی ایجاد نکنه
2. در نظر گرفتن کارت اشتراک برای مشتریانی که اکثرخریدهاشون رو از اون مغازه انجام میدن یا ماهانه از یه میزان خاصی به بالا خرید دارن
که با ارائه کد اشتراک مشمول طرح تخفیف پنج تا صد درصدی بشن[khande]
masoume.a.92
10th April 2015, 01:03 AM
سلام
به عنوان یک مصرف کننده چیزایی که من برام مهمه و فعلا به ذهنم میرسه:
دکوراسیون مغازه و چیدمان محصولات خیلی مهمه... باید شیک و منظم و پر و پیمون باشن قفسه ها
مغازه اش بزرگ باشه و بین قفسه ها فاصله خوبی باشه. خوشم نمیاد هزار تا پیچ و تاب بین مشتریان بزنم تا به مقصدم توی یک فروشگاه برسم. به جز بزرگ بودن مساحت فروشگاه نحوه چیدن قفسه ها هم توی این موضوع موثره
محصولات متنوع و خاص و جدید باشن، مثلا من خوشم میاد وارد فروشگاهی میشم که 30% اقلام رو وقتی نگاه میکنم تا حالا ندیدم و نمیدونم چین! [nishkhand]
محل فروشگاه : از اون فروشگاه هایی که وسط بازارن و هزار نفر از سر بیکاری میان میچرخن و میرن خوشم نمیاد. فقط شلوغ و پر از همهمه هستن [naomidi] اما اینکه سر خیابان اصلی باشه ولی توی بازار نباشه مثلا نزدیک یک مجتمع مسکونی ده ها واحدی جای خوبیه.
مقادیری جای پارک داشته باشه لطفا [nishkhand]
صندوق دار هم زیاد باشه. یک موقع یکی با سه تا سبد خرید توی صف می ایسته بعد مثلا من باید برم با یک بسته پفک و پاستیل توی صف وایستم ؟ درسته عایا؟ [bihes] خب کار من باید سریع انجام شه برم! [nishkhand][nadidan]
تخفیف یا جایزه برای مشتریان ثابت هم چیز خوبیه.
فعلا همینا. [shaad]
طلیعه طلا
10th April 2015, 01:42 PM
مورد بعدی سیستم تهویه هوا و مکش فوق العاده خوبه تا بوهای ادویه جات و مواد پروتئینی و شوینده تو فضا پخش نشه یا حتی جذب همدیگه نشه .
مورد دیگه ای که به ذهنم میرسه جهت مغازه است.
اگه جهت خیابون از این شرقی - غربی ها باشه باید جهت غربی رو بخرین تا نور آفتاب کمتر اذیت تون کنه
( گرمای آفتاب باعث میشه دمای مغازه بره بالا و سایه بون احتیاج دارین و این طوری مغازه خیلی تو چشم نیست . همم باعث میشه گرمای زیادی به درون نفوذ کنه و مجبور شید از سیستم برودتی بالا استفاده کنید یا ممکنه باعث تخریب زودتر مواد فساد پذیر بشه )
hossien
11th April 2015, 01:44 AM
سلام
حتما در مورد داده کاوی تحقیق کنید و در مغازه تان به کار ببیرید. این کار را فروشگاه های بزرگ انجام میدن و موضوعی جدید هست و باعث تحول بزرگی میشه.
از تکنولوژی هایی که میشه در مغازه استفاده کنید با توجه به اینکه دیگه باید از صندوق فروشگاهی استفاده بشه حتما سیستم بارکد خوان بزارین و تمام محصولات را با بارکد تعریف کنید این طوری هم مدیریت کرده محصولات راحتر هست و هم میشه دیگه خودتان در مغازه نباشید.
مردم از دوربین یکم می ترسن نصب دوربین جهت جلوگیری از دزدی
فیمت ها تون را تا چند ماهی با قیمیتی کمتر از روی اون بدید آب معدنی باکسی 2 تا 3 تومن در میاد یعنی هر دونه اون میشه حدود 500 تومن روی ان زده 1200 شما 1100 بدید. مردم عاشق تخفیف هستند این خودش براتون یک تبلیغ هست. و یکی از رویکردهای بازاریابی هست.
مطالعه کتاب بازاریابی چریکی
در هفته اول هر کسی که با کودکش میاد مغازه تان یک بادکنک یا شکلات اضافه به کودکش بدید این طوری بچه عاملی میشه که پدر و مادرش را بیاره مغازه
یکی از کارهای مهم و با توجه به استانداردهای حال حاضر تمام مشتریان تان را با یک چشم نبینید و تفاوت بزارید بین کسی که تمام محصولات را از شما می خره با فردی کی یکی در میون یا گذری هست. این کار سبب میشه فرد وفادار بشه چون به مشتری هر چه خدمات بیشتر بدید خدمات بیشتری می خواهند تا راضی باشند و باز راضی نمی شن اما اگر بتونید انها را وفادار کنید چه خدمات کم بدید یا حتی جنسو گران تر بفروشید میان از شما خرید می کنند مانند مشتریان برند اپل.
مشتری را طبق صحبت های دوستان تحویل بگیرید و به انها احترام بگذارید. در کار شما یا کسانی که با ارباب رجوع سروکار دارن باید دو چیز را فراموش نکنن اول احساسات انسانی دوم کار . اگر فردی عصبانی اولین کار اروم کردن ان بعد بگین چی می خواهید و چه خدمتی می تونم بهتون ارائه کنم.
روزی هم نیم ساعت مباحث مدیریتی و بازاریابی را مطالعه کنید و در مغازه تان استفاده کنید از رویکردهاش.
مورد اخر مردم دوس دارن بیشتر مغازه ای برن که تمام نیازهایشان را داشته باشه نیان اینجا یکی بگیرین مغازه دوم چندتا دیگه بخرن پس باید شناسایی کنید در اون محله بیشتر چی می خرن و مجموعه محصولات را بیارین البته داده کاوی که گفتم در این مورد کاربردی هست.
یک پیز دیگه تا یادم نرفته بگم چون دارین با دوستاتون شریک می شوید حتما و حتما با هم قرارداد یا متنی بنویسید و وظایف و نحوه تقسیم سود و ... را مشخص و محضری کنید اگر حاضر نبودن که محضری و رسمی باشه باهاشون کار نکنید حتی اگر برادرتان باشن.
اگر نکته ای به نظرم رسید می فرستم براتون.
mamadshumakher
11th April 2015, 01:33 PM
خب ممنون از دوستان.من نظرم این بود که بحث رو جور دیگری پیش ببریم و فقط از بحث و مشورت خوب درباره مکان افتتاح صحبت کنیم اما خب مهم نیست.جمع و جور میکنیم.
موضوعات رو دسته بندی میکنمی.
مکان سوپر مارکت:
مکان قرار گرفتن مغازه که خودش اولین قضیس. مکان شلوغو و پر رفت و آمد بهترین گزینس مثلا جای مدرسه . ایستگاه اتوبوس یا...
از قرار گرفتن در محلی نزدیک به سوپر مارکت دیگه خودداری بشه بهتره
اینجا دو مساله بیان شد که نزدیک محل مسکونی یا بازار
نزدیک محل مسکونی موقعی خوبه که تو اون محدوده نیازای خوراکی دیگه هم برآورده بشه مثلا سوپر گوشت و سبزی فروشی و میوه فروشی و.. هم باشه در این صورت خوبه . چون معمولا مردم سراغ یک سوپر تنها نمیرن. نکته ی دیگر هم سطح مالی اون منطقس مثلا اگه وضعیت مالی متوسط و پایینی داشته باشند قطعا اینجا مناسبه. از اونجایی که بیشتر کارمندان و کلا افراد متوسط به بالا خریداشونو یک جا و سر ماه انجام میدن و عموما به فروشگاه های زنجیره ای که همه چی و با یک گشت کوتاه میشه همه چی رو انتخاب کردد مراجعه میکنند. پس سطح مالی افراد خیلی توی انتخابشون تاثیر میزاره.
نزدیک مدرسه و دانشگاه و پارک و سینما و مکان های تفریحی حتی بیرون شهر کلا عالیه. وقتی قراره از محیط مسکونی فاصله بگیری و بیای تو محیطای بازار و اداری بهتره مکانت شلوغ باشه. حتما مکانش سوپر کنار مواد خوراکی دیگه ای باشه توی فروش تاثیر بیشتری داره تا مثلا کنار مغازه ی ورق آلات گالوانیزه باشه
محلش هر چقدر به خیابان های اصلی نزدیک باشه بهتره
این مواردی که فرمودین از دو دیدگاه قابل بررسیه ، یکی اینکه خود مغازه داره که باید خیلی از مسائل مربوطه رو در نظر بگیره مثلا در جاهای پر ترافیک و شلوغ امکانات لازم رو برای ویزیتورها و مامورین پخش محصولات فراهم کنن تا در موقع تردد با پارک ممنوع و مشکل جای پارک مواجه نباشند (این نکته واقعا مهمه).
اگه جهت خیابون از این شرقی - غربی ها باشه باید جهت غربی رو بخرین تا نور آفتاب کمتر اذیت تون کنه
( گرمای آفتاب باعث میشه دمای مغازه بره بالا و سایه بون احتیاج دارین و این طوری مغازه خیلی تو چشم نیست . همم باعث میشه گرمای زیادی به درون نفوذ کنه و مجبور شید از سیستم برودتی بالا استفاده کنید یا ممکنه باعث تخریب زودتر مواد فساد پذیر بشه )
خب این مطالب در باب مکان فروشگاه بود.اگر فکر میکنید با جایی از این سخنان مخالفید بیان کنید تا روی اون موضوع بحث کنیم.
mamadshumakher
11th April 2015, 01:48 PM
نکات بعد از تعیین مکان:
اجناس تاریخ ګذشته نداشته باشن دیګه اینکه تنوع جنس داشته باشن و اقلام مرغوب .
تمیز و قیمت مناسب یکی از مهمترین عناصر هم اخلاق فروشنده هست ،
دکوراسیون و نمای مغازه. مشتری ها از مغازه ی شلوغو کثیف و کهنه کمتر خرید میکنن
کامل بودن اقلام. مثلا برای محصول کیک سعی بر عرضه ی بیشترین مدل ها بشه. بیشترین ساعات کاری رو داشته باشه
داشتن مارک های معتبر انواع محصولات
چیدمان محصولات جوری باشه که در دسترسم باشه و راحت بتونم ببینم و مقایسه کنم و انتخاب کنم
چیدمان باید برای مشتری شیک وجلب کننده باشه واز بیرون مغازه هم قابل رویت باشه
وهمچنین اجناسی که مصرف زیادی دارند دم دست تر وجلو دید مشتری باشه تا مشتری مجبور نشه از صاحب مغازه جای تک تک اقلام رو بپرسه
اما به نظر من جایزه ویژه مشتری هم داشته باشه خیلی خوب میشه....جوری که به ازای هر مقدار خرید مشص یه جایزه ای هم بدن
-فضای مناسب مغازه رعایت موازین اخلاقی که چون خانواده براحتی واطمینان خاطر ، فرزندان را به خریدبفرسته تزیین اجناس بصورت بسیار زیباومشتری پسند
سود کم=مشتری بیشتر. مشتری بیشتر=سود زیاد
. صندوقدار کافی که موقع پرداخت هزینه جنس خریداری شده ،اتلاف وقت مازادی ایجاد نکنه
در نظر گرفتن کارت اشتراک برای مشتریانی که اکثرخریدهاشون رو از اون مغازه انجام میدن یا ماهانه از یه میزان خاصی به بالا خرید دارن
مغازه اش بزرگ باشه و بین قفسه ها فاصله خوبی باشه
از تکنولوژی هایی که میشه در مغازه استفاده کنید با توجه به اینکه دیگه باید از صندوق فروشگاهی استفاده بشه حتما سیستم بارکد خوان بزارین و تمام محصولات را با بارکد تعریف کنید این طوری هم مدیریت کرده محصولات راحتر هست و هم میشه دیگه خودتان در مغازه نباشید.
مردم عاشق تخفیف هستند این خودش براتون یک تبلیغ هست. و یکی از رویکردهای بازاریابی هست.
در هفته اول هر کسی که با کودکش میاد مغازه تان یک بادکنک یا شکلات اضافه به کودکش بدید این طوری بچه عاملی میشه که پدر و مادرش را بیاره مغازه
یکی از کارهای مهم و با توجه به استانداردهای حال حاضر تمام مشتریان تان را با یک چشم نبینید و تفاوت بزارید بین کسی که تمام محصولات را از شما می خره با فردی کی یکی در میون یا گذری هست.
یک چیز دیگه تا یادم نرفته بگم چون دارین با دوستاتون شریک می شوید حتما و حتما با هم قرارداد یا متنی بنویسید و وظایف و نحوه تقسیم سود و ... را مشخص و محضری کنید اگر حاضر نبودن که محضری و رسمی باشه باهاشون کار نکنید حتی اگر برادرتان باشن.
فقط در این مورد اخر بگم که من نمیخوام دخالت و شراکتی در این فروشگاه داشته باشم.
بیان این موضوع اینجا باعث همفکری و افزایش اطلاعاتمون میشه و هم بتونم بهشون کمک کنم..هرچند خودمم بعدا بهش نیاز دارم[cheshmak][nishkhand]
"VICTOR"
11th April 2015, 11:31 PM
در ارتباط با مکان مغازه با آقا پدرام موافقم، نزدیک مدارس واقعا مفید هست، منطقه ش هم مسکونی از دید من مناسب تره، خیابان نیمه اصلی، ایستگاه اتوبوس هم نکته ی خوبی بود واقعا، در ضمن مدارس پسرانه باشه بهتر هست، چند مدرسه هم باشه نه تک...
mamadshumakher
12th April 2015, 01:22 PM
پخش موسيقي: يك عامل مهم فيزيكي در فروشگاهها خرده فروشي كه بر مصرف كننده تاثير ميگذارد پخش موسيقي است .
بيشتر فروشگاهها بزرگ با پخش موسيقي ملايم باعث ميشوند تا مشتريان و مراجعان مبلغ بيشتري را صرف خريد نمايند . طبق تحقيقات به عمل آمده در آمريكا موسيقي ميتواندباعث تحريك مشتريان به انجام خريد هاي بيشتر شود . بر اين اساس موسيقي آرام و رومانتيك بيشترين تاثير را بر مشتري دارد و به صورت رواني باعث تحريك حس خريد ميشود تحقيقي كه در اين زمينه انجام شده است ، نشان داده بسته به اينكه موسيقي آرام پخش شده فروش 38% افزايش يافت .
در تحقيق ديگر در يك رستوران نشان داد با پخش موسيقي ملايم افراد حدودا" 56 دقيقه وقت صرف مي كنند كه غذاي خود راتمام كنند و با پخش موسيقي تند زمان غذا خوردن به 45 دقيقه كاهش مي يابد
اما پخش موسيقي ملايم تنها فروش نوشابه را زياد كرده است . اين پژوهش ها نشان مي دهد كه محيط فيزيكي مي تواند بر رفتار مصرف كننده تاثير بگذارد
ايجاد فضاي معطر و دل انگيز:
مطالعه گروهي از روانشناسان آمريكايي نشان ميدهد در صورتي كه فضاي خريد عطر آگين و معطر باشد مشتري رغبت بيشتري به خريد پيدا ميكند
از اين رو بوهاي ملايمي مانند بوي وانيل يا هرنوع رايحه ملايم ، بيشترين اثر را دارد و باعث مي شود تامشتري براي مدت زمان بيشتري به جستجو در فروشگاه بپردازد و در نهايت كالاي بيشتري را انتخاب و خريداري نمايد . به همين دليل است كه در فروشگاههاي بزرگ و مجهز غرفه مربوط به خوراكي ها ، ترشي ، نان و مواد غذايي معطر در محل مناسبي قرارداده ميشود تا با استفاده از تحريك حس بويايي افراد مقدار بيشتري از اين اجناس به فروش برسد
تحقيق ديگري نيز در ژاپن نشان داده است كه ميزان خريد مردم از سوپر ماركت ها در زماني كه رايحه ليمو در فضا مي پيچد بيشتر مي شود اين در حالي است كه با تزريق رايحه گوگرد در سيستم تهويه مطبوع فروشگاها ميزان خريد مشتريان به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا ميكند .
همچنين آژانس هاي معاملات املاك آمريكا به فروشندگان منازل پيشنهاد مي كنند در هنگام بازديد منزلشان توسط يك مشتري ، كيكي را براي پختن داخل فر قراردهند انتشار بوي كيك در فضاي خانه و استشمام آن توسط خريدار ،در تصميم گيري وي براي خريد خانه اثر مثبت مي گذارد وباعث ميشود وي قيمت بالايي براي خريد پيشنهاد دهد
با تشکر
محسن خاشعی
منبع (http://merchandizing.blogfa.com/post-17.aspx)
"VICTOR"
12th April 2015, 01:34 PM
مغازه ای رو ترجیح میدم که به تعمیر زیرساخت های فرهنګی جامعه اهمیت قائل بشه و قدمی در این مورد برداره ، در این راستا سوپری رو ارجح میدونم که سیګار ، ترقه و این سبک اقلام رو نداشته باشه حتی در صورتی که مردم خواستار این موارد باشنsh_dokhtar15
mamadshumakher
14th April 2015, 07:01 AM
سیګار ، ترقه و این سبک اقلام رو نداشته باشه حتی در صورتی که مردم خواستار این موارد باشن
دوستان نظرتون درباره این مورد چیه؟
در این فروشگاه سیگاری برای فروش وجود نداشته باشد؟
zoh_reh
14th April 2015, 12:36 PM
به نکته خوبی اشاره شد ، کاملا ایده خوبیه بنظرم رو شیشه یه نوشته ای نصب بشه که سیگار نداریم.
البته لازمه اش اینه که فروشنده و یا فروشندگان این مغازه خودشون سیگاری نباشند.
"VICTOR"
15th April 2015, 10:34 AM
استفاده از رنګ های ګرم برای جذب مشتری ، من خودم ترکیب رنګ قرمز برای قفسه ها و ما بقی تقریباً سفید رو پیشنهاد می کنم ، صندلی هم یا قرمز یا مشکی و به این سبک ...
ببخشید من ذره ذره یادم میاد ، چند قسمتی بیان کردم [khejalat][golrooz]
طلیعه طلا
18th April 2015, 09:08 PM
مطالبی که به ذهنم میرسه :
نیازه به یه حسابرس زبده حس میشه که علاوه بر پیگیری بخش هزینه و بودجه ، یه ارزیابی از نوع و میزان محصولات پر فروش ماه و فصل داشته باشه که بشه روشون حسابی مانور داد .
وقتی یه شرکتی محصولات خوبی ارائه میده شما ضمن ارتباط بهینه تری که باهاشون برقرار می کنید ، میتونید پیشنهاد تزریق تنوع تو تولیدات شون رو عنوان کنید .
تو این زمینه میتونید از همفکری و نظر مشتریان خوش مصرف و پر مصرف ( از طریف نیاز سنجی و نظر سنجی ) استفاده کنید و یه واسط خوب بین سوپر و شرکت های تولیدی به شمار بیایید
mamadshumakher
18th April 2015, 10:50 PM
مطالبی که به ذهنم میرسه :
نیازه به یه حسابرس زبده حس میشه که علاوه بر پیگیری بخش هزینه و بودجه ، یه ارزیابی از نوع و میزان محصولات پر فروش ماه و فصل داشته باشه که بشه روشون حسابی مانور داد .
وقتی یه شرکتی محصولات خوبی ارائه میده شما ضمن ارتباط بهینه تری که باهاشون برقرار می کنید ، میتونید پیشنهاد تزریق تنوع تو تولیدات شون رو عنوان کنید .
تو این زمینه میتونید از همفکری و نظر مشتریان خوش مصرف و پر مصرف ( از طریف نیاز سنجی و نظر سنجی ) استفاده کنید و یه واسط خوب بین سوپر و شرکت های تولیدی به شمار بیایی
ممنون.در این باره به جای اضافه کردن یک حسابرس میشه سفارش یک نرم افزار خوب را داد تا به طور اتوماتیک تمامی اجناسی که فروش میرود در سیستم ذخیره و داده پردازی شود.
و اینگونه حتی میشود برای هر کالا تعیین کرد که سیستم هشدار دهد زمان سفارش این لیست از کالاها هست.
به طور مثال 5جعبه 24تایی چیپس در سیستم به عنوان موجودی ثبت میشود با فروش هر چیپس توسط سیستم شمارش میشود و طبق تعیین ما وقتی فقط 1جعبه چیپس باقی مانده است زمان سفارش چیپس است و سیستم این مورد را هشدار میدهد
sinoorhotel
20th April 2015, 06:26 PM
خیلی ممنون از همه
plarak12
24th April 2015, 03:03 PM
سلام
یکی دوستان بنده از کار در کارخانه های مختلف خسته شده.و تصمیم بر گرفته که سوپر مارکتی داشته باشه.
چندتا از دوستان دور هم صحبت میکردیم.در رابطه با عوامل موثر بر پر فروش بودن یک سوپر مارکت.
دوست دارم از شما کاربرای خلاق هم کمک بگیرم و نظراتتون رو بدونم.
هر عاملی به نظرتون مهمه بگید.
خودتونو بزارید جای مشتری.چه چیزی باعث میشه که فقط از یک سوپر مارکت خرید کنید؟
دوست دارم اولین پستم در سال 94 همراه با خلاقیت کاربران این سایت باشه[tashvigh][golrooz]
ممنون.
سلام محمد عزیز ... پوزش بابت تاخیر
چند تا نکته رو من خریدار همیشه مد نظر قرار میدم ...
روابط عمومی و برخورد خوب فروشنده ....
کمک ب رفع نیاز و حل مشکل من و نه صرفا فروش محصول
حسن نیت در نتیجه جلب اعتماد = ک در رفتار و نوع عمل فروشنده رقم میخوره ( یعنی وقتی این مهم رقم میخوره بدون پرسیدن فقط پرداخت میکنم )
کیفیت مناسب در کنار قیمت مناسب تر از باقی فروشگاه ها ...
خدمات جانبی نظیر دادن پول نقد در مواقع ضروری به ازای کارت کشیدن (یعنی بعضی وقتا کار عابر بانک رو انجام بده تا مشکل ملت حل شه )
قبول سفارش تلفنی و رسوندن سفارشا ب ادرس بدون درد سر و ترجیحا بدون کرایه
تنوع محصول و توجه ب مباحث روز در امر سلامت (اسفاده از محصولات ارگانیک و سالم )
دکوراسیون مناسب و موقعیت مکانی خوب
و استفاده از خلاقیت در تبلیغات و مهندسی معکوس !!!
پرسود باشی[golrooz]
medesa
24th April 2015, 03:20 PM
نزدیک به سوپرمارکت دیگه ای نباشه.خوش برخورد باشه و...
استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.