Almas Parsi
2nd March 2015, 09:00 PM
شورلت +تصاویر (http://webgardy.ir/fa/news/1931/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-2-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%84%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1)
شِورولِت، (Chevrolet) شرکت خودروسازی آمریکایی است، که هماکنون نام برند گروهی از خودروهایی میباشد، که توسط جنرال موتورز تولید میشوند.
این شرکت، در سال ۱۹۱۱ توسط لوئیس شورولت و ویلیام سی. دورانت تاسیس شد. شرکت شورولت در سال ۱۹۱۸ توسط کمپانی جنرال موتورز خریداری گردید.
شورولت در طول سالها فعالیت در صنعت خودروسازی، مدلهای مشهوری را به بازار خودروی جهان عرضه کرد، که از شناخته شدهترین آنها میتوان به: ایمپالا، کامارو، اکسپرس، ولت، کروز، کلرادو، تاورا، تراکر، بلیزر، ساباوربان، سلبریتی، نوا، لومینا، مونت کارلو، مونتانا، ون، وگا، کاوالیر، کاپریس، کودیاک و کوروت اشاره نمود.
نام اتومبیلهای این کمپانی، ار نام راننده موفق سوئیسی؛ لوئیس شورولت گرفته شده است. او در سال ۱۸۷۸ در کشور فرانسه زاده شد و بعدها در آنجا به کار در یک کمپانی مورس پرداخته و سپس با برادران خود، بنامهای آرتور و گاستون تصمیم بر مهاجرت به کانادا گرفت.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6049_827.jpg
وی سپس وارد ایالات متحده گردید. در شهر نیویورک امکان کار بر روی اتومبیلها و کامیونهای کارخانه ویلیام والتر برای لوئیس فراهم آمد. او سپس شروع به کار در کارخانههای متعدد کرد و توانست خود را بهعنوان یکی از بهترین رانندگان مسابقات نشان دهد و همین امر باعث شد، تا توجه ویلیام سی. دورانت - موسس کمپانی جنرال موتورز - به وی جلب شده و دورانت او را بعنوان راننده جنرال موتورز استخدام کند.
لوئیس شورولت و ویلیام دورانت، اتومبیل جدیدی به سبک اتومبیلهای فرانسوی طراحی نموده و نام آن را شورولت گذاشتند. در سال ۱۹۱۱ نمونه کلاسیک و شش سیلندر این مدل برای عرضه به بازار ایالات متحده، تولید شد. در سوم نوامبر آن سال، کارخانه شورولت موتور تأسیس شد و ۲٫۹۹۹ دستگاه از این خودرو را، در همان سال تولید کرد.
شرکت میسون موتور که قبلاً تحت نظارت دورانت بود، به شورولت واگذار گردید و در سال ۱۹۱۳ این دو کمپانی در هم ادغام شدند. در ۱۹۱۳ اتومبیل چهار سیلندر بیبی در دو مدل یک سرنشینه و مدل سلطنتی، در رنگهای آبی و سفید تولید شد. طرح رنگ آمیزی این خودرو، از روی کاغذ دیواری هتلی که دورانت در فرانسه در آن اقامت داشت، الهام گرفته شده بود.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6050_222.jpg
در سال ۱۹۱۳ لوئیس شورولت و دو نفر دیگر، بنامهای وی. آر هفلر و جیبویز تصمیم گرفتند، تا کارخانه تولید موتورهای هوایی شورولت را تأسیس کنند. اما این کارخانه در همان آغاز کار، ورشکست گردید و در سال ۱۹۴۱، لوئیس شورولت به صورتی مرموز، کشته شد و راز قتل او در پردهای از ابهام باقیماند.
در سال ۱۹۱۴ نام کمپانی به مکسول موتور تغییر کرد و در شهر نیویورک تعداد ۵٫۰۰۵ دستگاه خودرو تولید شد و در همین سال، مدل دیگری نیز به نام شورولت ۴۹۰ و یا قیمت ۴۹۰ دلار به بازار عرضه شد.
طی دو سال شمار ۷۰٫۷۰۱ دستگاه از این خودرو به فروش رفت و در سال ۱۹۱۷ اولین اتومبیل اسپورت بدون سقف این کمپانی نیز ساخته شد. در ۱۹۱۸ شورولت شروع به تولیدات تجاری مانند کامیون کرد.
در ۱۹۱۹ شرکت شورولت به دو بخش کمپانی دورانت و بخش جنرال موتورز تقسیم شد و تا قبل از جنگ جهانی دوم، معادل ۱۴۹٫۹۰۴ دستگاه اتومبیل تولید نمود.
در ۱۹۲۱ یعنی بعد از جنگ به علت کمبود سرمایه پنج میلیونی، کمپانی شورولت تا مرز سقوط و ورشکستگی پیش رفت، اما پیش از آن در سال ۱۹۱۱ نیز با این وضع مواجه شده بود، که با مدیریت خوب ویلیام دورانت در مدتی کمتر از ده سال، به یکی از بزرگترین کارخانجات اتومبیلسازی جهان تبدیل گشت.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6051_315.jpg
یکی از بزرگترین مشکلات شرکت، در ۱۹۲۳ برگشت خوردن موتورهای هواپیمای تولیدی شورولت بود، که ضرری بزرگ به شورلت وارد ساخت. در سال ۱۹۲۷ خودروی جدید شورولت، توانست از نظر تعداد تولیدات مقام نخست را، در صنعت، به خود اختصاص دهد. این وسیله نقلیه به تعداد یک میلیون و هزار و هشتصد و هشتاد دستگاه تولید شد.
در ۱۹۲۹ طرح جدیدی از یک خودروی شش سیلندر و طرحی چهار سیلندر از همین اتومبیل، به منظور کاهش قیمت، ارائه و از آن به تعداد ۱٫۳۲۸٫۶۰۵ دستگاه تولید شد.
در سال ۱۹۳۵ شورولت، تولید ده میلیونمین اتومبیل خود را جشن گرفت. در ۱۹۳۶ سیستم ترمزهای شورلت بصورت هیدرولیک درآمد. در ۱۹۳۹ کمپانی با تولید ۱۵ میلیونامین خودروی خود، شورولت سایتیشن را به بازار عرضه کرد.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6052_927.jpg
قبل از آغاز جنگ جهانی دوم، شرکت رکورد فروش خودرو در سال را، شکسته و در ۱۹۴۱ رقمی معادل ۱٫۴ میلیون فروش را، در بازارهای جهانی خودرو، به نام خود ثبت کرد.
در آن سال، یکی از اتومبیلهای کوپه شرکت نیز، در چند مسابقه اتومبیلرانی، موفق به کسب مقام شد. در سال ۱۹۴۸ دبلیو. اف آرمسترانگ، یکی از مدیران موفق جیام سرپرستی شورولت را به عهده گرفت.
با ورود این مدیر جدید، سبک تولید خودروها، در کارخانجات شورلت مجدداً تغییر و مدلهای دیگری از آن، را در ۱۹۵۰ به بازار عرضه کرد. بر اثر این سبک جدید، غیر از تغییرات در بدنه خودرو، تغییرات عمدهای در ساختار موتور و همچنین قیمت آن، حاصل شد.
از سال ۱۹۵۰ به بعد، بیشتر مدلهای شورولت، با گیربکس تمام اتوماتیک بودند. یکی از کارهای مهم آرمسترانگ، تولید مدلهای بسیار ارزان قیمت بود، که در رشد اقتصادی شرکت شورلت اهمیت بسیار داشت.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6053_506.jpg
همچنین در ۱۹۵۰ مهندس هارلی جی. ایرل، مدل شورولت کوروت را، طراحی و تولید کرد، که در سال ۱۹۵۹ در مدلهای شورولت کودیاک و شورلت ایمپالا، به بازار عرضه شدند.
علیرغم اینکه این دو مدل، نتوانستند مانند اتومبیلهای مطرح این کمپانی، فروش بالایی داشته باشند، ولی با این حال تا سال ۱۹۶۹ تولید آنها ادامه داشت.
در ۱۹۶۲ شورولت شوی II بعنوان مدلی برگرفته از شورولت کورنویر و ایمپالا طراحی و ساخته شد، در ۱۹۶۴ مدلی بزرگتر از آن، به بازار عرضه گردید. همچنین در همان سال، شورولت کاپریس با قیمت ۳٫۳۴۷ دلار در کنار شوی II که قیمتی معادل ۲٫۰۲۸ دلار داشت، به معرض فروش گذاشته شد. در سال ۱۹۶۳ کمپانی شورلت آنچنان پیشرفت کرده بود، که از هر ۱۰ خودروی تولید شده در ایالات متحده، یک خودرو از تولیدات شورولت اختصاص داشت.
در سال ۱۹۶۷ مدلی اسپورت و کوپه بنام شورلت کامارو ساخته و تا دو دهه، بهعنوان یکی از مطرحترین اتومبیلهای اسپورت، که نظر تمام حادثه جویان را به خود جلب کرده بود، تولید میشد!
یکی از مطرحترین مدلهای کامارو مدل زد، با حجم موتور ۵۷۰۰ سیسی، که با موتور کوروت، در سال ۱۹۸۹ به بازار عرضه شد. در دهه ۱۹۷۰، از موتورهای شرکت شورولت، توسط بسیاری از کارخانههای دیگر مانند اوپل و اولدزموبیل، که موتور اتومبیلهای شش و هشت سیلندر خود را، از این کمپانی خریداری میکردند، استفاده میشد.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6054_977.jpg
در اوایل دهه ۱۹۷۰ قراردادی بین دو شرکت شورولت و ایسوزو منعقد و طبق آن مقرر شد، که شورولت تمام تجهیزات اتومبیلسازی این کارخانه را، تأمین نماید.
شورلت در سال ۱۹۷۱ مدلهای شورولت نووا، شورولت مونت کارلو، شورولت بل ایر، شورولت بلیزر و شورولت ساباوربان را، به مرحله تولید رساند و در همین سال، مدل لوکسی از کاپریس نیز، به بازار عرضه کرد، که فروش فوقالعادهای را برای این کمپانی رقم زد.
در سال ۱۹۷۵، مدل کاوالیر، یکی از موفقترین خودروهای این کمپانی، طراحی و تولید گردید. در اواسط دهه ۱۹۸۰ نیز این شرکت روابط تجاری خود را با خودروسازهای ژاپنی مانند سوزوکی و تویوتا گسترش داد. در حال حاضر این کمپانی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروی جهان، مطرح است.
در ادامه تصاویری از سیر تکاملی این خودرو را حواهید دید:
1954 Chevrolet Nomad
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5977_999.jpg
1961 Chevrolet Corvette Mako Shark Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5978_582.jpg
1965 Chevrolet Corvette Manta Ray Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5979_315.jpg
1968 Chevrolet Corvette C3
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5980_300.jpg
1973 Chevrolet Aerovette
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5981_495.jpg
1983 Chevrolet Corvette C4
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5982_788.jpg
1988 Chevrolet Camaro
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5983_210.jpg
1991 Chevrolet Corvette Sting Ray III Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5984_808.jpg
1997 Chevrolet Corvette C5
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5985_919.jpg
1999 Chevrolet Silverado
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5986_933.jpg
2000 Chevrolet Suburban
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5987_917.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5988_501.jpg
2001 Chevrolet Camaro Coupe
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5989_293.jpg
2002 Chevrolet Corvette Z06
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5990_932.jpg
2003 Chevrolet SS Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5991_110.jpg
2004 Chevrolet Cheyenne Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5992_400.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5993_206.jpg
2005 Chevrolet Corvette
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5994_205.jpg
2005 Chevrolet Equinox
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5995_739.jpg
2006 Chevrolet Camaro Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5996_913.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5997_429.jpg
2006 Chevrolet TrailBlazer SS
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5998_572.jpg
2007 Chevrolet Jay Lenos Corvette C6RS E85
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5999_832.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6000_356.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6001_451.jpg
2009 Chevrolet Cruze
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6002_685.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6003_869.jpg
2010 Chevrolet Camaro Transformers
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6004_816.jpg
2011 Chevrolet Aveo
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6005_443.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6006_875.jpg
2011 Chevrolet Miray Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6007_981.jpg
2012 Chevrolet Captiva
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6008_187.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6009_770.jpg
2013 Chevrolet Trailblazer
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6010_622.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6011_464.jpg
2014 Chevrolet Corvette Stingray EU-Version
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6012_859.jpg
2014 Chevrolet Silverado
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6013_859.jpg
2015 Chevrolet Corvette Z06 Convertible
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6014_998.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6015_842.jpg
منبع : مجله اینترنتی وبگردی (http://webgardy.ir/fa/news/1931/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-2-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%84%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1)
باز نشر : سایت علمی نخبگان جوان (http://www.njavan.com/)
شِورولِت، (Chevrolet) شرکت خودروسازی آمریکایی است، که هماکنون نام برند گروهی از خودروهایی میباشد، که توسط جنرال موتورز تولید میشوند.
این شرکت، در سال ۱۹۱۱ توسط لوئیس شورولت و ویلیام سی. دورانت تاسیس شد. شرکت شورولت در سال ۱۹۱۸ توسط کمپانی جنرال موتورز خریداری گردید.
شورولت در طول سالها فعالیت در صنعت خودروسازی، مدلهای مشهوری را به بازار خودروی جهان عرضه کرد، که از شناخته شدهترین آنها میتوان به: ایمپالا، کامارو، اکسپرس، ولت، کروز، کلرادو، تاورا، تراکر، بلیزر، ساباوربان، سلبریتی، نوا، لومینا، مونت کارلو، مونتانا، ون، وگا، کاوالیر، کاپریس، کودیاک و کوروت اشاره نمود.
نام اتومبیلهای این کمپانی، ار نام راننده موفق سوئیسی؛ لوئیس شورولت گرفته شده است. او در سال ۱۸۷۸ در کشور فرانسه زاده شد و بعدها در آنجا به کار در یک کمپانی مورس پرداخته و سپس با برادران خود، بنامهای آرتور و گاستون تصمیم بر مهاجرت به کانادا گرفت.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6049_827.jpg
وی سپس وارد ایالات متحده گردید. در شهر نیویورک امکان کار بر روی اتومبیلها و کامیونهای کارخانه ویلیام والتر برای لوئیس فراهم آمد. او سپس شروع به کار در کارخانههای متعدد کرد و توانست خود را بهعنوان یکی از بهترین رانندگان مسابقات نشان دهد و همین امر باعث شد، تا توجه ویلیام سی. دورانت - موسس کمپانی جنرال موتورز - به وی جلب شده و دورانت او را بعنوان راننده جنرال موتورز استخدام کند.
لوئیس شورولت و ویلیام دورانت، اتومبیل جدیدی به سبک اتومبیلهای فرانسوی طراحی نموده و نام آن را شورولت گذاشتند. در سال ۱۹۱۱ نمونه کلاسیک و شش سیلندر این مدل برای عرضه به بازار ایالات متحده، تولید شد. در سوم نوامبر آن سال، کارخانه شورولت موتور تأسیس شد و ۲٫۹۹۹ دستگاه از این خودرو را، در همان سال تولید کرد.
شرکت میسون موتور که قبلاً تحت نظارت دورانت بود، به شورولت واگذار گردید و در سال ۱۹۱۳ این دو کمپانی در هم ادغام شدند. در ۱۹۱۳ اتومبیل چهار سیلندر بیبی در دو مدل یک سرنشینه و مدل سلطنتی، در رنگهای آبی و سفید تولید شد. طرح رنگ آمیزی این خودرو، از روی کاغذ دیواری هتلی که دورانت در فرانسه در آن اقامت داشت، الهام گرفته شده بود.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6050_222.jpg
در سال ۱۹۱۳ لوئیس شورولت و دو نفر دیگر، بنامهای وی. آر هفلر و جیبویز تصمیم گرفتند، تا کارخانه تولید موتورهای هوایی شورولت را تأسیس کنند. اما این کارخانه در همان آغاز کار، ورشکست گردید و در سال ۱۹۴۱، لوئیس شورولت به صورتی مرموز، کشته شد و راز قتل او در پردهای از ابهام باقیماند.
در سال ۱۹۱۴ نام کمپانی به مکسول موتور تغییر کرد و در شهر نیویورک تعداد ۵٫۰۰۵ دستگاه خودرو تولید شد و در همین سال، مدل دیگری نیز به نام شورولت ۴۹۰ و یا قیمت ۴۹۰ دلار به بازار عرضه شد.
طی دو سال شمار ۷۰٫۷۰۱ دستگاه از این خودرو به فروش رفت و در سال ۱۹۱۷ اولین اتومبیل اسپورت بدون سقف این کمپانی نیز ساخته شد. در ۱۹۱۸ شورولت شروع به تولیدات تجاری مانند کامیون کرد.
در ۱۹۱۹ شرکت شورولت به دو بخش کمپانی دورانت و بخش جنرال موتورز تقسیم شد و تا قبل از جنگ جهانی دوم، معادل ۱۴۹٫۹۰۴ دستگاه اتومبیل تولید نمود.
در ۱۹۲۱ یعنی بعد از جنگ به علت کمبود سرمایه پنج میلیونی، کمپانی شورولت تا مرز سقوط و ورشکستگی پیش رفت، اما پیش از آن در سال ۱۹۱۱ نیز با این وضع مواجه شده بود، که با مدیریت خوب ویلیام دورانت در مدتی کمتر از ده سال، به یکی از بزرگترین کارخانجات اتومبیلسازی جهان تبدیل گشت.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6051_315.jpg
یکی از بزرگترین مشکلات شرکت، در ۱۹۲۳ برگشت خوردن موتورهای هواپیمای تولیدی شورولت بود، که ضرری بزرگ به شورلت وارد ساخت. در سال ۱۹۲۷ خودروی جدید شورولت، توانست از نظر تعداد تولیدات مقام نخست را، در صنعت، به خود اختصاص دهد. این وسیله نقلیه به تعداد یک میلیون و هزار و هشتصد و هشتاد دستگاه تولید شد.
در ۱۹۲۹ طرح جدیدی از یک خودروی شش سیلندر و طرحی چهار سیلندر از همین اتومبیل، به منظور کاهش قیمت، ارائه و از آن به تعداد ۱٫۳۲۸٫۶۰۵ دستگاه تولید شد.
در سال ۱۹۳۵ شورولت، تولید ده میلیونمین اتومبیل خود را جشن گرفت. در ۱۹۳۶ سیستم ترمزهای شورلت بصورت هیدرولیک درآمد. در ۱۹۳۹ کمپانی با تولید ۱۵ میلیونامین خودروی خود، شورولت سایتیشن را به بازار عرضه کرد.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6052_927.jpg
قبل از آغاز جنگ جهانی دوم، شرکت رکورد فروش خودرو در سال را، شکسته و در ۱۹۴۱ رقمی معادل ۱٫۴ میلیون فروش را، در بازارهای جهانی خودرو، به نام خود ثبت کرد.
در آن سال، یکی از اتومبیلهای کوپه شرکت نیز، در چند مسابقه اتومبیلرانی، موفق به کسب مقام شد. در سال ۱۹۴۸ دبلیو. اف آرمسترانگ، یکی از مدیران موفق جیام سرپرستی شورولت را به عهده گرفت.
با ورود این مدیر جدید، سبک تولید خودروها، در کارخانجات شورلت مجدداً تغییر و مدلهای دیگری از آن، را در ۱۹۵۰ به بازار عرضه کرد. بر اثر این سبک جدید، غیر از تغییرات در بدنه خودرو، تغییرات عمدهای در ساختار موتور و همچنین قیمت آن، حاصل شد.
از سال ۱۹۵۰ به بعد، بیشتر مدلهای شورولت، با گیربکس تمام اتوماتیک بودند. یکی از کارهای مهم آرمسترانگ، تولید مدلهای بسیار ارزان قیمت بود، که در رشد اقتصادی شرکت شورلت اهمیت بسیار داشت.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6053_506.jpg
همچنین در ۱۹۵۰ مهندس هارلی جی. ایرل، مدل شورولت کوروت را، طراحی و تولید کرد، که در سال ۱۹۵۹ در مدلهای شورولت کودیاک و شورلت ایمپالا، به بازار عرضه شدند.
علیرغم اینکه این دو مدل، نتوانستند مانند اتومبیلهای مطرح این کمپانی، فروش بالایی داشته باشند، ولی با این حال تا سال ۱۹۶۹ تولید آنها ادامه داشت.
در ۱۹۶۲ شورولت شوی II بعنوان مدلی برگرفته از شورولت کورنویر و ایمپالا طراحی و ساخته شد، در ۱۹۶۴ مدلی بزرگتر از آن، به بازار عرضه گردید. همچنین در همان سال، شورولت کاپریس با قیمت ۳٫۳۴۷ دلار در کنار شوی II که قیمتی معادل ۲٫۰۲۸ دلار داشت، به معرض فروش گذاشته شد. در سال ۱۹۶۳ کمپانی شورلت آنچنان پیشرفت کرده بود، که از هر ۱۰ خودروی تولید شده در ایالات متحده، یک خودرو از تولیدات شورولت اختصاص داشت.
در سال ۱۹۶۷ مدلی اسپورت و کوپه بنام شورلت کامارو ساخته و تا دو دهه، بهعنوان یکی از مطرحترین اتومبیلهای اسپورت، که نظر تمام حادثه جویان را به خود جلب کرده بود، تولید میشد!
یکی از مطرحترین مدلهای کامارو مدل زد، با حجم موتور ۵۷۰۰ سیسی، که با موتور کوروت، در سال ۱۹۸۹ به بازار عرضه شد. در دهه ۱۹۷۰، از موتورهای شرکت شورولت، توسط بسیاری از کارخانههای دیگر مانند اوپل و اولدزموبیل، که موتور اتومبیلهای شش و هشت سیلندر خود را، از این کمپانی خریداری میکردند، استفاده میشد.
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/6/6054_977.jpg
در اوایل دهه ۱۹۷۰ قراردادی بین دو شرکت شورولت و ایسوزو منعقد و طبق آن مقرر شد، که شورولت تمام تجهیزات اتومبیلسازی این کارخانه را، تأمین نماید.
شورلت در سال ۱۹۷۱ مدلهای شورولت نووا، شورولت مونت کارلو، شورولت بل ایر، شورولت بلیزر و شورولت ساباوربان را، به مرحله تولید رساند و در همین سال، مدل لوکسی از کاپریس نیز، به بازار عرضه کرد، که فروش فوقالعادهای را برای این کمپانی رقم زد.
در سال ۱۹۷۵، مدل کاوالیر، یکی از موفقترین خودروهای این کمپانی، طراحی و تولید گردید. در اواسط دهه ۱۹۸۰ نیز این شرکت روابط تجاری خود را با خودروسازهای ژاپنی مانند سوزوکی و تویوتا گسترش داد. در حال حاضر این کمپانی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروی جهان، مطرح است.
در ادامه تصاویری از سیر تکاملی این خودرو را حواهید دید:
1954 Chevrolet Nomad
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5977_999.jpg
1961 Chevrolet Corvette Mako Shark Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5978_582.jpg
1965 Chevrolet Corvette Manta Ray Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5979_315.jpg
1968 Chevrolet Corvette C3
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5980_300.jpg
1973 Chevrolet Aerovette
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5981_495.jpg
1983 Chevrolet Corvette C4
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5982_788.jpg
1988 Chevrolet Camaro
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5983_210.jpg
1991 Chevrolet Corvette Sting Ray III Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5984_808.jpg
1997 Chevrolet Corvette C5
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5985_919.jpg
1999 Chevrolet Silverado
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5986_933.jpg
2000 Chevrolet Suburban
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5987_917.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5988_501.jpg
2001 Chevrolet Camaro Coupe
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5989_293.jpg
2002 Chevrolet Corvette Z06
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5990_932.jpg
2003 Chevrolet SS Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5991_110.jpg
2004 Chevrolet Cheyenne Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5992_400.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5993_206.jpg
2005 Chevrolet Corvette
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5994_205.jpg
2005 Chevrolet Equinox
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5995_739.jpg
2006 Chevrolet Camaro Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5996_913.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5997_429.jpg
2006 Chevrolet TrailBlazer SS
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5998_572.jpg
2007 Chevrolet Jay Lenos Corvette C6RS E85
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/5999_832.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6000_356.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6001_451.jpg
2009 Chevrolet Cruze
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6002_685.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6003_869.jpg
2010 Chevrolet Camaro Transformers
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6004_816.jpg
2011 Chevrolet Aveo
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6005_443.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6006_875.jpg
2011 Chevrolet Miray Concept
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6007_981.jpg
2012 Chevrolet Captiva
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6008_187.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6009_770.jpg
2013 Chevrolet Trailblazer
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6010_622.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6011_464.jpg
2014 Chevrolet Corvette Stingray EU-Version
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6012_859.jpg
2014 Chevrolet Silverado
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6013_859.jpg
2015 Chevrolet Corvette Z06 Convertible
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6014_998.jpg
http://webgardy.ir/files/fa/news/1393/10/4/6015_842.jpg
منبع : مجله اینترنتی وبگردی (http://webgardy.ir/fa/news/1931/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-2-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%84%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1)
باز نشر : سایت علمی نخبگان جوان (http://www.njavan.com/)