سروه74
25th January 2015, 01:17 PM
طراحی نسل جدید آسانسور های مدرن توسط شرکت آلمانی انجام شده و این شرکت درصدد است تا با طراحی و ساخت ایده خود تا پایان سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی کند.حرکت آسانسورها تا به حال فقط به صورت پایین و بالا بوده است ولی این ظاهر معمول تغییر کرده و آسانسورهای آینده از تکنولوژی نیروی شناور مغناطیسی برای حرکت عمودی و افقی استفاده خواهند کرد.http://files.namnak.com/users/sf/Images/Tech/goonagoon/9309_pics/%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87%D 8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86-no22%20(3).jpg
تیسن کروپ، شرکت مهندسی آلمانی تولید فولاد که دفتر مرکزی آن در شهرهای دویسبورگ و اسن آلمان قرار دارد، در بیانیهای اعلام کرده که در حال ساخت نسل بعدی آسانسورهاست که از نیروی شناوری مغناطیسی برای بالا و پایین و همچنین حرکت در راستای افقی در ساختمانهای آینده بهره میبرد.فناوری مگلو (مخفف Magnetic Levitation یا شناوری مغناطیسی) که در قطارهای سریعالسیر استفاده میشود، از میدانهای مغناطیسی بزرگی استفاده میکند که از تماس قطار با ریل خودداری میکند. این امر سبب کاهش اصطکاک و سرعت بالا تنها با اعمال نیروی محرک نسبتاً اندکی میشود.http://files.namnak.com/users/sf/Images/Tech/goonagoon/9309_pics/%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87%D 8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86-no23%20(2).jpg
تیسن کروپ، این سیستم جدید را که با نام Multi شناخته شده، جام مقدس صنعت آسانسور نامگذاری کرده است. کابینهای این آسانسور که برای ساختمانهای با ارتفاع متوسط و بلند، با ارتفاع ایدهآل حداقل ۳۰۰ متر، طراحی شده است با سرعت ۵ متر در ثانیه حرکت میکنند. این سرعت فوق سریع محسوب نمیشود اما ماهیت این طراحی به آنها این اجازه را میدهد که دائم در حال حرکت باشند و این ویژگی منجر به این امر میشود که مسافران این آسانسور حداکثر برای ۱۵ تا ۳۰ ثانیه برای آسانسور بعدی منتظر باشند.تیسون کروپ امیدوار است تا نمونه اولیه آسانسور جدید خود را تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به مرحله اجرا درآورد.
تیسن کروپ، شرکت مهندسی آلمانی تولید فولاد که دفتر مرکزی آن در شهرهای دویسبورگ و اسن آلمان قرار دارد، در بیانیهای اعلام کرده که در حال ساخت نسل بعدی آسانسورهاست که از نیروی شناوری مغناطیسی برای بالا و پایین و همچنین حرکت در راستای افقی در ساختمانهای آینده بهره میبرد.فناوری مگلو (مخفف Magnetic Levitation یا شناوری مغناطیسی) که در قطارهای سریعالسیر استفاده میشود، از میدانهای مغناطیسی بزرگی استفاده میکند که از تماس قطار با ریل خودداری میکند. این امر سبب کاهش اصطکاک و سرعت بالا تنها با اعمال نیروی محرک نسبتاً اندکی میشود.http://files.namnak.com/users/sf/Images/Tech/goonagoon/9309_pics/%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87%D 8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86-no23%20(2).jpg
تیسن کروپ، این سیستم جدید را که با نام Multi شناخته شده، جام مقدس صنعت آسانسور نامگذاری کرده است. کابینهای این آسانسور که برای ساختمانهای با ارتفاع متوسط و بلند، با ارتفاع ایدهآل حداقل ۳۰۰ متر، طراحی شده است با سرعت ۵ متر در ثانیه حرکت میکنند. این سرعت فوق سریع محسوب نمیشود اما ماهیت این طراحی به آنها این اجازه را میدهد که دائم در حال حرکت باشند و این ویژگی منجر به این امر میشود که مسافران این آسانسور حداکثر برای ۱۵ تا ۳۰ ثانیه برای آسانسور بعدی منتظر باشند.تیسون کروپ امیدوار است تا نمونه اولیه آسانسور جدید خود را تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به مرحله اجرا درآورد.