Almas Parsi
6th November 2014, 02:17 PM
قطارهای جذاب و بدون راننده در متروی لندن
آیا دوست دارید ببینید متروی ده سال دیگر چگونه خواهد بود؟
به لطف اداره راهوترابری لندن و استودیو طراحی PriestmanGood، هماکنون میتوانیم متروی ده سال دیگر را ببینیم.
طراحیهای منتشر شده نشان میدهند که قطارهای سریعالسیر مترو در سال ۲۰۲۲، بدون راننده خواهند بود...
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9068-footofan_com.jpg
نام این طراحی «متروی جدید برای لندن» است که از طرح قطارهای چند واگنی قدیمی صرفنظر کرده و یک قطار یکپارچه را به جایش ترجیح میدهد. قطاری که برای اولین بار از کولر و وایفای برخوردار است.
ورودیهای این قطارها، درهایی دوتایی هستند که در کل قطار وجود دارند. این درها، عریضتر بوده و این امکان را به مردم میدهند که سریعتر سوار یا پیاده شوند و تراکم مردم به ویژه در ایستگاههای شلوغ را کاهش میدهند.
همچنین اداره راهوترابری لندن تابلوهای تبلیغاتی کاغذی را کنار گذاشته و به جای آنها از یک سری صفحات دیجیتالی استفاده خواهد کرد که به صورت خودکار و سریعاً با وضعیت مترو و جدول زمانی حرکت قطارها به روزرسانی میشود.
این اداره به شرکتهای تبلیغاتی همچون آمازون اجازه خواهد داد تا جدیدترین خدمات این اداره را با استفاده از تبلیغات ویدئویی تبلیغ کنند.
در داخل این قطارها از چراغهایLED نیز استفاده خواهد شد که از یک سیستم چراغ راهنمایی درخشان بهره برده و به هنگام باز و بسته شدن درهای قطار به مسافران هشدار میدهد.
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9069-footofan_com.jpg
اداره راهوترابری لندن قصد دارد طی دهه آینده 250 دستگاه قطار جدید را در خطوط پیکادیلی، باکرلو، مرکزی و خط واترلو و سیتی به کار گیرد و ظرفیت این چهار خط مترو را حداقل 25 درصد یا به عبارتی 12000 مسافر در ساعت افزایش دهد.
این قطارها قرار است به مدت 30 سال و 24 ساعت شبانهروز کار کنند تا زمانی که اداره راهوترابری لندن تصمیم بگیرد در تمام خطوط متروی شهر از قطارهای بدون راننده استفاده کند.
پیشبینی میشود اولین قطارهای طراحی شده توسط استودیوی PriestmanGood در سال 2022 در خط پیکادیلی به کار گرفته شود و تا اواسط دهه 2020 هر چهار خط از این قطارها بهره ببرند.
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9070-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9071-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9072-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9073-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9074-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9075-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9076-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9077-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9078-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9079-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9080-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9081-footofan_com.jpg
منبع خبر : engadget
آیا دوست دارید ببینید متروی ده سال دیگر چگونه خواهد بود؟
به لطف اداره راهوترابری لندن و استودیو طراحی PriestmanGood، هماکنون میتوانیم متروی ده سال دیگر را ببینیم.
طراحیهای منتشر شده نشان میدهند که قطارهای سریعالسیر مترو در سال ۲۰۲۲، بدون راننده خواهند بود...
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9068-footofan_com.jpg
نام این طراحی «متروی جدید برای لندن» است که از طرح قطارهای چند واگنی قدیمی صرفنظر کرده و یک قطار یکپارچه را به جایش ترجیح میدهد. قطاری که برای اولین بار از کولر و وایفای برخوردار است.
ورودیهای این قطارها، درهایی دوتایی هستند که در کل قطار وجود دارند. این درها، عریضتر بوده و این امکان را به مردم میدهند که سریعتر سوار یا پیاده شوند و تراکم مردم به ویژه در ایستگاههای شلوغ را کاهش میدهند.
همچنین اداره راهوترابری لندن تابلوهای تبلیغاتی کاغذی را کنار گذاشته و به جای آنها از یک سری صفحات دیجیتالی استفاده خواهد کرد که به صورت خودکار و سریعاً با وضعیت مترو و جدول زمانی حرکت قطارها به روزرسانی میشود.
این اداره به شرکتهای تبلیغاتی همچون آمازون اجازه خواهد داد تا جدیدترین خدمات این اداره را با استفاده از تبلیغات ویدئویی تبلیغ کنند.
در داخل این قطارها از چراغهایLED نیز استفاده خواهد شد که از یک سیستم چراغ راهنمایی درخشان بهره برده و به هنگام باز و بسته شدن درهای قطار به مسافران هشدار میدهد.
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9069-footofan_com.jpg
اداره راهوترابری لندن قصد دارد طی دهه آینده 250 دستگاه قطار جدید را در خطوط پیکادیلی، باکرلو، مرکزی و خط واترلو و سیتی به کار گیرد و ظرفیت این چهار خط مترو را حداقل 25 درصد یا به عبارتی 12000 مسافر در ساعت افزایش دهد.
این قطارها قرار است به مدت 30 سال و 24 ساعت شبانهروز کار کنند تا زمانی که اداره راهوترابری لندن تصمیم بگیرد در تمام خطوط متروی شهر از قطارهای بدون راننده استفاده کند.
پیشبینی میشود اولین قطارهای طراحی شده توسط استودیوی PriestmanGood در سال 2022 در خط پیکادیلی به کار گرفته شود و تا اواسط دهه 2020 هر چهار خط از این قطارها بهره ببرند.
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9070-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9071-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9072-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9073-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9074-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9075-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9076-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9077-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9078-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9079-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9080-footofan_com.jpg
http://www.footofan.com/cmsfiles/mainportal/images/9081-footofan_com.jpg
منبع خبر : engadget