PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفی مک لارن p1 gtrهیولای 3.350.000 دلاری



Almas Parsi
30th October 2014, 03:31 PM
مک لارن P1 GTRهیولای 3.350.000 دلاری








گردهم آیی سالیانه پبل بیچ جایی است که می‌توان نسخه ویژه خودروها را در آن پیدا کرد.

از جمله نسخه جدید P1 GTR از مک‌لارن که سال آینده تولید آن آغاز خواهد شد.


http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625233_gtrfront_1600.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625233_gtrfront_1600.jpg)



این خودرو در بزرگداشت بیست سالگی مدل افسانه‌ای F1 GTR در سال 1995 توسعه داده شده است.

پیشرانه هیبریدی مک‌لارن P1 در این خودرو باز هم تقویت شده است.

مک‌لارن وعده داده که موتور 3.8 لیتری بنزینی هشت سیلندر با توربو شارژر دوقلو در ترکیب با موتور الکتریکی بتواند 986 اسب بخار نیرو تولید نماید.



http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625171_gtrfullrear_1600.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625171_gtrfullrear_1600.jpg)


در مقایسه با خودروی استاندارد، مدل P1 GTR با 80 میلی‌متر عرض بیشتر و شکافهای عبور هوای گسترده‌تر، انتقال آینه‌های جانبی به روی ستون A، پنجره‌های جانبی ثابت، براگیر و اسکرت های کناری فیبر کربنی، چرخهای آلیاژی با یک مهره مرکزی و اسپویلر بزرگ ثابت عقب، متمایز می‌گردد.

با تغییرات انجام شده، نیروی رو به پایین و آئرودینامیکی لازم برای حفظ تعادل و سرعت‌گیری خودرو فراهم می‌شود.

در حالی که وزن خودرو 1270 کیلوگرم می‌باشد، نیروی داون فورس 907 کیلوگرمی آن در مقایسه با نیروی رو به پایین 600 کیلویی مدل استاندارد و 363 کیلویی لافراری، ستودنی است.



http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625238_gtrfullside_1600.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625238_gtrfullside_1600.jpg)



اگزوزهای عقب نیز همانند دو دودکش یا لوله توپ از مرکز پشتی خودرو بیرون زده‌اند.

دیفیوزر عقب نیز با خروج سریع هوای زیر خودرو، چسبندگی چرخ‌ها را به جاده در سرعت‌های بالا، تضمین می‌کند.


http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625197_gtrrear_1600.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625197_gtrrear_1600.jpg)



شتاب و سرعت این مدل هنوز اعلام نشده است اما با توجه به کاهش وزن آن می‌توان عملکردی بهتر از شتاب صفر تا 96 کیلومتر 2.6 ثانیه‌ای و صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت 4.7 ثانیه‌ای مدل استاندارد P1 را از آن انتظار داشت.

http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625224_gtrrears_1600.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625224_gtrrears_1600.jpg)



قیمت 3.35 میلیون دلاری این خودرو، آن را از دسترس بسیاری خارج خواهد کرد.




دانلود ویدئو (http://10.up.persian.fi/uploads/14-10/1510061530.mp4)

اولین تصاویر از کابین مک لارن منحصربه‌فرد P1 GTR همراه با یک ویدئو منتشر شدند. خودرویی که به گفته مک لارن، صرفه‌جویی در وزن، تمرکز بر راننده و تعامل با وی در در اولیویت قرار داشته‌اند.


غربیلک فرمان و طراحی آن برگرفته از خودروهای فرمول یک و مدل قهرمان MP4-23 در سال 2008 است. روی این فرمان کنترل‌هایی وجود دارد که به راننده امکان می‌دهد بدون برداشت دست از روی فرمان، تنظیمات خودرو از جمله سیستم DRS و IPAS را انجام دهد.


کابین خودرو بسیار سبک‌وزن به سبک مسابقات DTM همراه با صندلی‌های مسابقه ای فیبرکربنی با محافظ شش نقطه ای و پوشش‌های بسیار سبک و مقاوم فیبرکربنی داشبورد و درها و فضای کابین، جلب توجه می‌کنند. صندلی‌ها به طور مستقیم به شاسی متصل شده‌اند و از به راکت و ریل در آن‌ها خبری نیست.

تنها مورد اضافی و نسبتاً لوکس در این خودرو تهویه مطبوع آن است و سایر تجهیزات برای کاهش وزن حذف شده‌اند و البته برای یک خودروی مسابقه ای نیز کاربردی نداشتند.

صندلی خودرو نیز به صورت خاص برای سفارش دهنده از نظر ابعاد طراحی می‌گردد.

مک لارن P1 GTR از یک موتور هشت سیلندر V شکل 3.8 لیتری مجهز به توربو شارژر دوقلو، توان 986 اسب بخار و از یک موتور الکتریکی 83 اسب بخار نیرو بیرون می‌کشد.

این ابرخودروی هیبریدی 3.35 میلیون دلار قیمت خواهد داشت


http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625214_gtrsides_1600.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625214_gtrsides_1600.jpg)


http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625272_mclaren-p1-gtr-1.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625272_mclaren-p1-gtr-1.jpg)


http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625222_mclaren-p1-gtr-3.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625222_mclaren-p1-gtr-3.jpg)


http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625246_mclaren-p1-gtr-4.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625246_mclaren-p1-gtr-4.jpg)


http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625285_mclaren-p1-gtr-5.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625285_mclaren-p1-gtr-5.jpg)


http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625251_mclaren-p1-gtr-6.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625251_mclaren-p1-gtr-6.jpg)


http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625298_mclaren-p1-gtr-8.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625298_mclaren-p1-gtr-8.jpg)


http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/thumbs/1414625353_mclaren-p1-gtr-9.jpg (http://up.persian.fi/uploads/posts/2014-10/1414625353_mclaren-p1-gtr-9.jpg)


منبع (http://forum.pedal.ir/)

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد