PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کتاب فناوری وروش های نوین آموزش درنظام تعلیم وتربیت /نیازامروز،ضرورت فرداچاپ ومنتشرشد.



rhmanpor
18th October 2014, 11:25 AM
کتاب فناوری وروش های نوین آموزش درنظام تعلیم وتربیت /نیازامروز،ضرورت فردا اثر نخبه جوان وعضوباشگاه پژوهشگران ونخبگان جوان دانشگاه آقای حسن رحمان پورچاپ ومنتشرشد.
درمقدمه این کتاب آمده است:آن چه در عرصه فناوری های نوین آموزشی مسلّم است، این است که دنیای قرن بیست و یکم در واقع دنیای استیلای فنّاوری های نوین اطلاعات وارتباطات و دنیای شتابزدگی تاریخ به لحاظ تغییرات و تکثّرات شتاب آمیز علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خواهد بود. سیستم های آموزشی در یک جامعه و به تبع آن آموزش و پرورش، قادر نخواهد بود هم چون جزیره ای خود را منفّک از دیگر نهادهای اجتماعی، ملّی و فعل و انفعالات گسترده بین المللی در دهکده جهانی بداند، زیرا جامعه آموزشی هم به لحاظ تجربه گرایی تاریخی و هم به لحاظ شرایط ویژه ای که عصرحاضر را احاطه خواهند نمود، مطمئناً مرکز ثقل تغییرات، تحولّات و تکثّرات خواهد بود.اگرچه همیشه روش های جدید و فنّاوری های نوین آموزشی و اطلاعات و ارتباطات، به عنوان عامل نجات و در عین حال گاها"تهدید کننده تلقی شده اند، اما باید آنها را همان گونه که هستند وسائلی برای کسب اطلاعات و برقراری ارتباط که با ساختارهای موجود جامعه پیوند خورده اند پذیرفت.در عین حال از آن جا که فرایند تغییر و تحوّل در ماهیّت نهادهای اجتماعی بشری قرار دارد، سیستم های آموزشی نیز در آینده ای نزدیک دستخوش تغییر و تحولات و یا حتی چالش های احتمالی جدّی خواهند شد. اما مسأله اساسی این است که چه استراتژی هایی را بایستی اتخاذ کرد که نظام های آموزشی و آموزش و پرورش در دنیای حاضر دنباله روی صرف نباشد، بلکه همگام با رشد و پیشرفت بشری به بازسازی و باز آفرینی خود بپردازد.دراین مجموعه کوشیده شده است تابانگاهی ژرف بینانه وعمیق درجهت رسیدن به تحوّل بنیادین درآموزش وپرورش مطالب دردوبخش اصلی واساسی ارائه شود؛


بخش اول شامل روش های نوین تدریس که یک بخش اساسی ومهم امروزه درنظام تعلیم وتربیت به شمار می رود می باشد ومعلمان به عنوان مهمترین رکن نظام آموزش وپرورش می بایست آنهارافرابگیرندوبااجراوپی اده سازی درکلاس درس هم برکیفیّت آموزش وپرورش بیفزایندوهم ازبسیاری ازکاستی های نظام آموزش وپرورش سنّتی که درآن تنها معلم محورومداربحث درکلاس درس بودبکاهندوزمینه حضورفعّال وموثروبانشاط دانش آموزدرمباحث رافراهم نمایند.
بخش دوم با موضوع آشنایی با فنّاوری های نوین آموزشی که روند گسترش فنّاورانه آموخته ها توسط دانش آموزان و تأثیرگذاری آنها در تمامی شئونات زندگی به ویژه آموزش رافراهم می کندمی باشدکه معلم باآشنایی و مدیریت صحیح در به کارگیری آن در فرآیند یاددهی ـ یادگیری کیفیّت یادگیری راتعمیق می بخشد.بنابراین دراین مجموعه سعی شده بانگاه آسیب شناسانه به کاستی های روش های مرسوم وسنتی تدریس مطالب به گونه ای تدوین وتالیف شوندتاعلاوه برجذّاب بودن برای معلمان،دانشجویان وهمه علاقه مندان عرصه تعلیم وتربیت ،زمینه رغبت وشکوفایی بیشتریاددهی ویادگیری درکلاس درس رافراهم نمایند .

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد