zoh_reh
9th October 2014, 06:05 PM
"اضطراب" هدیه والدینی که از دانشآموزان فقط توقع نمره 20 دارند
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/07/30/190041_PhotoA.jpg
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: در بیشتر موارد بروز اختلال اضطراب در دانشآموزان به دلیل بالا بودن سطح توقعات والدین و مربیان از دانشآموزان است به طور مثال بیشتر والدین از فرزندان خود توقع نمره 20 دارند در صورتی که شاید توانایی فرزندشان در حد نمره 14 است.
به گزارش میگنا، محسن ایمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفتوگو با فارس اظهار داشت: بالا بودن سطح توقعات والدین و مربیان مدرسه از عملکرد تحصیلی دانشآموزان یکی از عواملی است که به سلامت روان آنها ضربه وارد میکند.
وی، "اضطراب" را یکی از اختلالات روانی در دانشآموزان دانست و افزود: در بیشتر موارد بروز این اختلال در دانشآموزان به دلیل بالا بودن سطح توقعات والدین و مربیان از دانشآموزان است به طور مثال بیشتر والدین از فرزندان خود توقع نمره 20 دارند در صورتی که شاید توانایی فرزندشان در حد نمره 14 است.
ایمانی در ادامه تأکید کرد: باید این سطح توقعات والدین و مربیان مدرسه از دانشآموزان کاهش یابد البته اگر سطح توقعات مقداری بیش از حد توان باشد اشکالی ندارد چرا که نباید تلاش دانشآموز کم شود اما نباید این توقعات بیش از اندازه بالا برود.
وی بیان داشت: انباشته کردن درسها در شب امتحان یکی از مسائلی است که فشار شدید روانی به دانشآموزان وارد میکند از این رو باید به آنها استفاده کافی و بهروری از زمان را آموزش داد چرا که این آموزشها در ارتقاء سلامت روان دانشآموزان مؤثر است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس پرخاشگری را از دیگر اختلالات روانی در دانش آموزان دانست و افزود:در بیشتر موارد ریشه این اختلال در خانواده است؛ در خانوادهای که والدین با یکدیگر سازگاری ندارند و نسبت به یکدیگر پرخاشگری میکنند به طبع این رفتارها در دانشآموز تأثیر گذاشته و در مدرسه با دیگر دانشآموزان و معلم پرخاشگری میکند.
ایمانی اضافه کرد: تنبیه کردن دانشآموزان یکی از مواردی است که سلامت روان آنها را به خطر میاندازد البته دیده میشود بعضی از معلمان، دانشآموز را مورد تمسخر قرار میدهند که این مسئله نوعی سرخوردگی را در دانشآموز ایجاد میکند و در نتیجه سلامت روانی آن را تحت تأثیر خود قرار میدهد.
وی در خصوص راههای ارتقاء بهداشت روانی در دانشآموزان گفت: معلمان در ارتقاء سلامت روانی در دانشآموزان بسیار نقش دارند به همین دلیل معلمی که از نظر سلامت روان دچار مشکل است و رفتارهای پرخاشگری از خود نشان میدهد قادر به برقراری رابطه صمیمی با دانشآموزان نخواهد بود همچنین نوع رفتارهای او در دانشآموزان نیز تأثیر می گذارد.
میگنا (http://www.migna.ir/vdcf.mdtiw6dtygiaw.html)
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/07/30/190041_PhotoA.jpg
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: در بیشتر موارد بروز اختلال اضطراب در دانشآموزان به دلیل بالا بودن سطح توقعات والدین و مربیان از دانشآموزان است به طور مثال بیشتر والدین از فرزندان خود توقع نمره 20 دارند در صورتی که شاید توانایی فرزندشان در حد نمره 14 است.
به گزارش میگنا، محسن ایمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفتوگو با فارس اظهار داشت: بالا بودن سطح توقعات والدین و مربیان مدرسه از عملکرد تحصیلی دانشآموزان یکی از عواملی است که به سلامت روان آنها ضربه وارد میکند.
وی، "اضطراب" را یکی از اختلالات روانی در دانشآموزان دانست و افزود: در بیشتر موارد بروز این اختلال در دانشآموزان به دلیل بالا بودن سطح توقعات والدین و مربیان از دانشآموزان است به طور مثال بیشتر والدین از فرزندان خود توقع نمره 20 دارند در صورتی که شاید توانایی فرزندشان در حد نمره 14 است.
ایمانی در ادامه تأکید کرد: باید این سطح توقعات والدین و مربیان مدرسه از دانشآموزان کاهش یابد البته اگر سطح توقعات مقداری بیش از حد توان باشد اشکالی ندارد چرا که نباید تلاش دانشآموز کم شود اما نباید این توقعات بیش از اندازه بالا برود.
وی بیان داشت: انباشته کردن درسها در شب امتحان یکی از مسائلی است که فشار شدید روانی به دانشآموزان وارد میکند از این رو باید به آنها استفاده کافی و بهروری از زمان را آموزش داد چرا که این آموزشها در ارتقاء سلامت روان دانشآموزان مؤثر است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس پرخاشگری را از دیگر اختلالات روانی در دانش آموزان دانست و افزود:در بیشتر موارد ریشه این اختلال در خانواده است؛ در خانوادهای که والدین با یکدیگر سازگاری ندارند و نسبت به یکدیگر پرخاشگری میکنند به طبع این رفتارها در دانشآموز تأثیر گذاشته و در مدرسه با دیگر دانشآموزان و معلم پرخاشگری میکند.
ایمانی اضافه کرد: تنبیه کردن دانشآموزان یکی از مواردی است که سلامت روان آنها را به خطر میاندازد البته دیده میشود بعضی از معلمان، دانشآموز را مورد تمسخر قرار میدهند که این مسئله نوعی سرخوردگی را در دانشآموز ایجاد میکند و در نتیجه سلامت روانی آن را تحت تأثیر خود قرار میدهد.
وی در خصوص راههای ارتقاء بهداشت روانی در دانشآموزان گفت: معلمان در ارتقاء سلامت روانی در دانشآموزان بسیار نقش دارند به همین دلیل معلمی که از نظر سلامت روان دچار مشکل است و رفتارهای پرخاشگری از خود نشان میدهد قادر به برقراری رابطه صمیمی با دانشآموزان نخواهد بود همچنین نوع رفتارهای او در دانشآموزان نیز تأثیر می گذارد.
میگنا (http://www.migna.ir/vdcf.mdtiw6dtygiaw.html)