312
4th October 2014, 11:48 AM
فیس بوک بعد از حدود 10 سال، سیاست سرسختانه خود در مورد لزوم استفاده کاربران از اسامی حقیقی را تغییر خواهد داد.
به گزارش پی سی ورلد، این شرکت اعلام کرده اعتراضات جدی کاربران و برخی شخصیتهای مشهور که دوست دارند از اسامی مستعار و هنری خود در این سایت به جای اسامی حقیقی خود استفاده کنند، عامل این مساله بوده است.
برخی تحلیل گران میگویند یکی دیگر از علل این مساله از راه رسیدن شبکههای اجتماعی رقیب است که توانستهاند با ارائه خدمات جذابتر فیس بوک را به چالش بکشند. از جمله این شبکهها میتواند به Ello اشاره کرد که به کاربرانش قول داده از نمایش آگهیهای تبلیغاتی و همین طور نقض حریم شخصی کاربران و انتقال اطلاعات انها به شرکتهای ثالث خودداری کند. این وعدهها باعث شده در هفتههای اخیر صدها هزار نفر به Ello بپیوندند.
فیس بوک اعلام کرده که قصد دارد روشهای خود برای شناسایی هویت افراد به منظور جلوگیری از سوءاستفاده از این شبکه اجتماعی را هم بهبود ببخشد. هر چند جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نشده است. البته صاحب نظران معتقدند اگر فیس بوک واقعاً به دنبال حفظ کاربران خود است باید از فروش اطلاعات آنها به شرکتهای تبلیغاتی و همین طور همکاریهای نزدیک اطلاعاتی با دولت آمریکا خودداری کند. در غیر این صورت خطر کاهش کاربران این شرکت را به شدت تهدید میکند.
http://www.rajanews.com/Detail.asp?id=206349
http://www.pcworld.com/article/2689418/facebook-walks-back-real-name-policy-after-protests-ello-exodus.html
به گزارش پی سی ورلد، این شرکت اعلام کرده اعتراضات جدی کاربران و برخی شخصیتهای مشهور که دوست دارند از اسامی مستعار و هنری خود در این سایت به جای اسامی حقیقی خود استفاده کنند، عامل این مساله بوده است.
برخی تحلیل گران میگویند یکی دیگر از علل این مساله از راه رسیدن شبکههای اجتماعی رقیب است که توانستهاند با ارائه خدمات جذابتر فیس بوک را به چالش بکشند. از جمله این شبکهها میتواند به Ello اشاره کرد که به کاربرانش قول داده از نمایش آگهیهای تبلیغاتی و همین طور نقض حریم شخصی کاربران و انتقال اطلاعات انها به شرکتهای ثالث خودداری کند. این وعدهها باعث شده در هفتههای اخیر صدها هزار نفر به Ello بپیوندند.
فیس بوک اعلام کرده که قصد دارد روشهای خود برای شناسایی هویت افراد به منظور جلوگیری از سوءاستفاده از این شبکه اجتماعی را هم بهبود ببخشد. هر چند جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نشده است. البته صاحب نظران معتقدند اگر فیس بوک واقعاً به دنبال حفظ کاربران خود است باید از فروش اطلاعات آنها به شرکتهای تبلیغاتی و همین طور همکاریهای نزدیک اطلاعاتی با دولت آمریکا خودداری کند. در غیر این صورت خطر کاهش کاربران این شرکت را به شدت تهدید میکند.
http://www.rajanews.com/Detail.asp?id=206349
http://www.pcworld.com/article/2689418/facebook-walks-back-real-name-policy-after-protests-ello-exodus.html