setayesh shb
6th September 2014, 07:21 PM
حدود ۲۳ میلیون کسب و کار کوچک در آمریکا مشغول به کارند و هر ماهه حدود ۵۴۳ هزار کسب و کار دیگر نیز آغاز به کار میکنند. بنابراین اگر یک ایدهی کسب و کاری دارید و میخواهید از دیگران خود را متمایز کنید، باید یک گزارهی ارزشی یکتا، روشهای درآمدی متنوع، و خلاقیت زیادی داشته باشید. برای اینکه به شما ایده بدهیم، ۱۷ مدل کسب و کاری منحصر به فرد را جمع آوری کرده ایم که ثابت کرده اند مدلشان موثر است. از اپلیکیشنهای خرده فروشی گرفته تا فعالان حوزهی مد، این شرکتها دوباره مفهوم درآمد را مورد مداقه قرار دادند و ارزش قابل ملاحظه ای را برای طرفین تراکنش خلق کرده اند.۱. Skillsharehttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/flickr-skillshare-mike.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۱
موسسان: مالکوم اونگ و مایکل کارنجاناپراکورن
دید خلاقانه: یک پلتفرم برای یادگرفتن هر چیزیSkillshare به عنوان یک بازار خدمات آموزشی آغاز به کار کرد که در آن متخصصان دربارهی موضوعات مختلف یک کلاس را برگزار کرده و هر کسی میتوانست با پرداخت ۲۰ یا ۲۵ دلار در کلاس حضور یابد. ولی در ماه مارچ، اسکیلشیر مدل درآمدی خود را به حالت ۱۰ دلار در هر ماه و به صورت سلفسرویس درآورد. یعنی کاربر هرچقدر کلاس که بخواهد میتواند شرکت کند. و بر خلاف دیگر استارتاپهای آموزشی، اسکیلشیر از استادان دانشگاههای برتر استفاده نمی کند؛ برای اینکه چیز مفیدی را آموزش دهید نیازی نیست به اینکه PhD داشته باشید. و از جنبهی شاگردی، کاری آسان " و نسبتاً ارزان " است که در کل دوران زندگی بیاموزید.درس: از هوش و مهارت افراد نرمال استفاده کنید تا یک بازار حجیم هوشی ایجاد کنید.۲. Stich Fixhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/stitch-fix-image.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۱
موسس: کاترینا لیک
دید خلاقانه: طراحی مد شخصی از طریق دادهها و متخصصان مد پاره وقت، هوشمندانه تر شده استموسس و مدیرعامل استیچ فیکس میگوید "ترکیب هنر و علم پیشتر در صنعت خرده فروشی دیده نشده بود". استارتاپ او به صورت پیوسته واکنشها به تحقیقات جدید مربوط به مد را پردازش میکند تا به استایلیستهای استیچ فیکس در کالیفرنیا و تکزاس که تعداد آنها به بیش از ۳۰۰ عدد میرسد کمک کند تا "فیکس"ها (جعبههایی از ۵ آیتم) را سرهم کنند که پسندیده شدن آنها به نوعی تضمین شده اند. لیک میگوید "هیچ سرویس دیگری وجود ندارد که یک تجربهی خرده فروشی شخصی شده را با قیمتی مقرون به صرفه که ما ارائه میدهیم، ارائه دهد."استیچ فیکس اصولاً جوانانی را هدف قرار داده که در اواسط دههی سوم زندگی خود هستند، و به خاطر شرایط شغلی که دارند زمان زیادی برای خرید ندارند، ولی خیلی دوست دارند که با مد روز پیش بروند و خوب به نظر برسند. با رشد شرکت، برای لیک بیشتر مشخص شد که "مفهوم زنی که همیشه کمبود وقت دارد یک مفهوم جهانی است. ما میتوانیم بخشی از مسئولیت آنها را به دوش بگیریم و یک تجربهی خرید به آنها تحویل دهیم که خاص خودشان باشد."درس: محصولی که از دادههای هوشمند برای سورپرایز کردن و خوشحال کردن " و البته صرفه جویی در وقت مصرف کننده " استفاده میکند، یک پیروزی است.۳. Warby Parkerhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/warby-parker-store1.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۰
موسسان: دیوید گیلبوا، نیل بلومنتال، اندروهانت، جفری ریدر
دید خلاقانه: از میان بردن واسطهها... و تبدیل یک دستگاه پزشکی به یکی از زیورآلاتتاثیر واربی پارکر را نمی توان نادیده گرفت، و روزنامه نگاران عرصه فناوری هم همیشه به یاد آن میافتند وقتی میگویند "واربی پارکر برای صنعت [اسم صنعت در حال رکود را اینجا بیاورید]". قیمتهای واربی پارکر و همچنین مجموعهی خاص آن خرید عینک را به چیزی مانند خرید کفش تبدیل کرده است: "قیمت آن تنها ۹۵ دلار است، پس... من یه آبی هم ازش میبرم." چیزی که به عنوان یک تجارت الکترونیک شروع به کار کرد، اکنون شعبههای فیزیکی هم دارد که تعداد آنها از Tiffany and Co. هم بیشتر است. واربی پارکر واسطهها را از میان برد و یک عنصر اجتماعی خوب را هم اضافه کرد، و چیزی بیشتر از قیمت پایین تر و این حس که کار خوبی انجام داده اند مشتری امروزی را خوشحال نمی کند.درس: تغییر دادن نحوهی نگاه مردم به یک صنعت.۴. Paperless Posthttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/paperlesspost.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۸
موسسان: جیمز هیرشفلد و الکسا هیرشفلد
دید خلاقانه: ابداع دوبارهی دنیای لوازم التحریر، با بردن آن در فضای آنلاین، و سپس آفلاین کردن دوبارهی آن.پیپرلسپست در سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرد و به عنوان دشمن اصلی US Postal Service شناخته شد. این سرویس مردم را ترغیب کرد که دعوتنامهها و اعلامیهها را به صورت ایمیل ارسال کنند، که با استفاده از الگوهای گرافیکی، زیبا و خوش طرح شده بودند. استفاده از این وبسایت رایگان بود، ولی تمپلیمتهای پولی و پاکتهای زیبا نیازمند پرداخت پول بودند. در اواخر سال ۲۰۱۲، آنها برای باز کردن باریکهی درآمدی دیگری، دوباره به کاغذ روی آوردند. آنها کاربران را قادر میساختند تا از طریق سایتPaperlessPost.com کارتهای خود را طراحی کرده و سپس آن را از طریق پست الکترونیکی یا پست عادی یا هردو ارسال کنند. الکسا هیرشفیلد به Mashable گفت که ۶۰ درصد کاربران پیپرلس پست کارت کاغذی را درخواست کردند. آنها گفتند که پست بدون استفاده از کاغذ را دوست دارند، ولی گاهی واقعا نیاز است که از کاغذ استفاده شود زیرا قابلیت بایگانی شدن، نگهداری و چسپاندن آن لای دفترهای دیگر را دارد." به علاوه، نوآوری دیجیتالی متوقف نشد. این شرکت زیبایی کارهای خود را از طریق شراکت درآمدی با طراحانی چون جی. کرو، اسکار دلا رنتا و کیت اسپید بالا برد.درس: زیبایی شناسی اهمیت دارد۵. Zadyhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/zadi.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۳
موسسان: ثریا دارابی و ماکسین بدات
دید خلاقانه: فروش وسایل بادوام با تاکید روی داستانی که پشت محصول قرار گرفته و طراحی زیبای آنزیدی قهرمان مصرفگرایی آگاهانه است و هدف آن تغییر دیدگاه ما نسبت به صنعت مد، مخصوصاً مدی است که به سرعت در حال تغییر است. موسسان آن، یعنی ثریا دارابی و ماکسین بدعت روی محصولاتی با کیفیت بالا و دستساز تمرکز میکنند که به صورت اخلاقی تولید شده (مثلا جوراب شلواریهای گیاهی)، در منطقه تامین منابع شده اند، با در نظر محیط زیست تولید شده، و ساخت آمریکا هستند. در نگاه آنها، کم، زیاد است.درس: داستانسرایی - و مسیر رسیدن محصول به مشتری - مهم است، و مردم برای آن پول زیادی میدهند.۶. Handybookhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/Handybook-website.png (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۲
موسسان: اومانگ دوا، اویسینهانراهان، ایگناسیو لئونهارد، و وینا اسکات
دید خلاقانه: خدمات خانگی در هر زمان، مانند نظافت و تعمیرات، که از طریق یک اپلیکیشن زیبا قابل رزرو کردن باشد.ما در عصر "هنگام درخواست" زندگی میکنیم. ما چیزها را میخواهیم و همین الان آنها را میخواهیم. هندیبوک نسخهی کاربرپسند تر Angies List است. هندی بوک در ۲۶ شهر فعال است و اخیرا ۳۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد تا تیم خود را گسترش دهد، مخصوصا دپارتمان مهندسی سیار خود را.هانراهان به Mashable گفت "روشی که ما هندیبوک را پیاده سازی کرده ایم این است که به تمام خدماتی که ممکن است در خانه نیاز داشته باشید فکر کرده ایم و اینکه چگونه میتوانیم برای مدیریت این خدمات یک کنترل از راه دور باشیم." به نظر میرسد که مردم دارند از این کنترل استفاده میکنند ... هندی بوک در هفته بیش از ۱۰ هزار رزرو دارد.درس: راحتی و در دسترس بودن بسیار کلیدی است.۷. Popsugarhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/shopstyle1.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۶
موسسان: برایان شوگر، لیسا شوگر، اندی ماس، جیسون ری، آرتور گینادر، کریستا موتز
دید خلاقانه: منابع درآمدی متعدد و همزیستگرایانه برای زن Popsugarمحتوای پاپشوگر تقریبا هر چیزی را - سرگرمی، چهرهها، مد، زیبایی، تناسب اندام، تغذیه، و فرزندداری - در فرمتهای مختلفی مانند آنلاین، اپلیکیشن، و تلویزیون تحت پوشش قرار میدهد. در سال ۲۰۰۷ این شرکت موتور جست و جوی خرید ShopStyle را تصاحب کرد. اکنون پاپشوگر به یک برند معتبر در زمینهی سبک زندگی است که ماهانه ۴۱ میلیون بازدید کنندهی یکتا و بیش از ۲۳۴ بازدید از صفحاتش دارد.درس: تجارت مبتنی بر محتوا، و اینکه مردم فروشگاههای با یک بار توقف را میپسندند.۸. NatureBoxhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/nature.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۲
موسسان: گاوتام گوپتا و کنث چن
دید خلاقانه: تغییر در خدمات اشتراک - NatureBox نمایشگاه گردانی نمی کند بلکه تمام غذاهای طبیعی را در خانه آماده میکند.نیچرباکس در صنعت ۶۵ میلیارد دلاری غذا مشغول به کار است که تا به امروز پر شده است از افزودنیهای ناسالم و دستکاریهای علمی روی غذاها. تا به امروز، نیچرباکس حدود ۱۲۰ گونه غذای مختلف را آماده کرده و حدود ۱ میلیون بسته را تحویل داده است. نصف مشترکان این سرویس در ناحیهی غربی و مرکزی ایالات متحده ساکن هستند، جایی که دسترسی به غذاهای ارگانیک محدود است. آماندا ناتیویداد از نیچرباکس میگوید که ما این مشکل را با ارسال غذا به درب منازل آنها حل کرده ایم. شرکت ما در سال ۲۰۱۳ حدود بیست برابر رشد داشته و ترافیک وبلاگ سایت ما مدام در حال افزایش است، و این یعنی مردم به داشتن غذای سالم علاقه نشان میدهند.درس: تولید محصولی که خاص خودتان باشد مرز جدید در کسب و کارتان رسم میکند که برای رقبا به راحتی دست یافتنی نیست.۹. Hukksterhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/hakster.jpg (http://rozanehonline.com/join) http://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/nature.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۱
موسسان: اریکا بل و کیتی فینگان
دید خلاقانه: از طریق SKU آیتمهایی که میخواهید را ردیابی میکند، و خرید را با رابطی شبیه به Tinder فرحبخشتر میکند.زمانی که حرف از خرید به میان میآید،هاکستر مزیتهایی را برای مشتریانش ارائه میدهد. با استفاده از اکستنشن گوگل کروم آن که با نام Hukk It عرضه شده است میتوانید به راحتی بنهای تخفیف را برای هر آیتمی که میخواهید، از لباس مهمانی و جواهرات گرفته تا لباس خانگی، ردگیری و مدیریت کنید (۷۰ درصد تخفیفهای بازار مبتنی بر بنهای تخفیف کددار هستند).هاکستر کد بنهای تخفیف در سطح SKU را ردگیری کرده و خریداران را در جریان آن میگذارد. نرخ باز شدن این ایمیلها ۷۰ درصد است. سرویسی که برای همگان یک بازی برد-برد است.هاکستر مستقیما با برندها کار میکند تا هنگام حراجهای فصلی مشتریان را به سمت آنها بکشاند و همچنین خریداران هم میتوانند زمانی که محصولات توجهشان را به خود جلب میکنند به آنها دسترسی پیدا کنند. اکنونهاکستر برای هر خریدی که انجام میشود درصدی از درآمد را کسب میکند، ولیهاکستر علاقه دارد که با برندها به طور مستقیم کار کند زیرا دارای دادههای بسیاری در مورد زائقهی خرید میباشد. اپلیکیشنی که به آنها کمک میکند دادهها را جمع آوری کنند رابطی شبیه به Tinder دارد، جایی که خریداران با swipe به سمت چپ محصول را Hukk کرده و با swipe به سمت راست از آن میگذرند.درس: خریداران صرفه جویی در مخارج را دوست دارند. کمک کردن به آنها در انجام این کار یعنی همه برنده اند.۱۰. Zolahttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/zola.png (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۳
موسسان: شان لین ما، نوبو ناکاگوچی، و کوین راین
دید خلاقانه: ثبت نام کاملاً شخصی سازی شده، با امکان خرید گروهی برای هدایای بزرگتر و "سرمایه نقدی".گروهی از کهنه کاران Gilt به این فکر افتادند که تدارکات مربوط به مراسم عروسی بسیار سخت و دست و پاگیر شده است. با وجود اینکه Pinterest تا حد زیادی به زوجهای جوان کمک میکند تا ایدههای خوبی برای عروسی خود پیدا کنند، فرآیند تدارکات عروسیها هنوز هم سختیهای خاص خود را دارد. موسسان این سایت ایدهی Zola را توسعه دادند که زوجهای امروزی را قادر میسازد تدارکات عروسیهای خود را آن طور که میخواهند انجام دهند. پیش بینی شده بود که این سایت در سال اول ۳۰۰۰ کاربر داشته باشد، ولی هم اکنون که هفت ماه از آغاز به کار این سیستم گذشته است، حدود ۱۶۰۰۰ زوج جوان عضو این سایت هستند (به عقیدهی شان لین ما، تبلیغات سینه به سینه عامل اصلی رشد ما بوده است، زیرا ازدواج میان گروه دوستان به صورت یک موج خواهان پیدا میکند).درس: یک رابط کاربری زیبا و توانایی شخصی سازی خیلی مهم است، و همینطور بازابداع روشهای قدیمی و سنتی انجام کارها۱۱. Oysterhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/oyster.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۳
موسسان: اریک اشتورمبرگ، اندرو براون، ویلم ون لانکر
دید خلاقانه: کتابهای الکترونیکی به علاوهی یک رابط کاربری زیبااشتراک کتابهای الکترونیکی اخیرا به یک روند تبدیل شده است، ولی در سال گذشته، Oyster به عنوان یک نمونهی موفق خود را نشان داد. در سال ۲۰۱۲، این استارتاپ توانست از Founders Fund سه میلیون دلار سرمایه جذب کند، و از آن زمان تا کنون، علاوه بر جذب ۱۴ میلیون دلار دیگر، این سرویس ۵۰۰ هزار عنوان دیگر جمع آوری کرده است، که شامل نشریات نو، پرفروشهای نیویورک تایمز، و برندگان جوایز ملی از بیش از ۱۶۰۰ ناشر میباشد. حق عضویت ماهانه ۹.۹۵ دلار است که بسیار کمتر از قیمت یک کتاب است.درس: جهت استفاده از رسانهها را در آغوش بگیرید و قیمتی ارائه دهید که نتوانند رد کنند.۱۲. Uberhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/uber.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۹
موسسان: تراویس کالانیک و گرت کمپ
دید خلاقانه: تحول اکوسیستم تاکسی و حمل و نقل با رانندههای هنگام درخواست با قیمتی دینامیکبا وجود مسائل قانونی و نفرت عمومی نسبت به قیمتگذاریهای نظارت نشده، اوبر در شهرهای بزرگ متعددی توانسته موفقیت چشمگیری کسب کند. تا به امروز این شرکت توانسته حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کند و توانسته در توسعهی دیگر بازارهای مربوط به لجیستیک نیز نقش داشته باشد، مانند پیکها و همچنین مسافرتهای کوتاه. با وجود این همه خودرو که این کارها را انجام میدهند، آیا باید Bezos مراقب پشت سر خود باشد؟درس: ابتکار یک مبارزهی سربالایی است، ولی ارزش جنگیدن را دارد.۱۳. Serengeteehttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/Serengetee-infographic-final1.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۲
موسسان: جف اشتایتز، رایان وستبرگ و نیت هولترمن
دید خلاقانه: لباسهایی مبتنی بر یک هدف اجتماعی با برنامههای متعدد کمپینگهرکدام از الگوهای روی جیب لباسهای سرنگیتی از جایی نشات میگیرد که موسسان آن به آن جا سفر کرده و دلیلی اجتماعی پشت آن نهفته است. مشتریان لباسها را شخصی سازی کرده (رنگ زمینه و الگوی جیبها) و از این طریق از یک هدف اجتماعی حمایت میکنند، و از این رو به یک مسالهی جهانی متصل شده و روی آن سرمایه گذاری میکنند.رایان وستبرگ میگوید "پیام ما این نیست که میتوانیم دنیا را نجات دهیم ولی قطعا میتوانیم از طریق یک مدل درآمدی پایدار آن را تغییر دهیم." سرنگیتی از طریق برنامههای کمپینگ دنیای بیرون را به دانشجوها نشان میدهد، برنامه ای که تابستان گذشته ۲۵۰۰ شرکت کننده داشت.درس: جوانان امروزی عاشق شخصی سازی و همچنین سازمانهای اجتماعی هستند و آنها برای شما بسیار تبلیغ خواهند کرد.۱۴. StyleSainthttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/stylesaint-image.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۰
موسسان: آلیسون بیل و برایان گرت
دید خلاقانه: در این برند مد با رسانه تلاقی پیدا میکند، برندی که طرحهایش از مشتریان الهام گرفته انداین شرکت خرده فروشی مستقر در لس آنجلس نه تنها به عنوان یک برند در صنعت مد، بلکه یک پلتفرم انتشاراتی برای کاربرانی که به استایل اهمیت میدهند و تکه روزنامههای خود را تهیه میکنند شروع به کار کرد.این پاره روزنامهها بعدها توسط الیسون بیل در کلکسیون افتتاحی StyleSaint مورد استفاده قرار گرفت، یک کانون تمرکز مد که وی میتوانست مطمئن باشد که همراه با گروهی که تشکیل داده درظرف مدلی به نام "از خالق به کمدلباس" رشد خواهد کرد. امروزه StyleSaint کلکسیونهای جدید را هر شش تا هشت هفته بر اساس این بریده روزنامهها یا بریده جراید تشکیل میدهد، و برای تضمین رشد خود از ۱۰.۱ میلیون سرمایه جذب شده استفاده میکند. رویکرد "مستقیما به مشتری" به گفتهی موسس این برند یعنی بیل، کمک میکند تا موجودیهای اضافی کاهش یافته و باعث به خاطر محصولات با کیفیت از مد سریع میگذرد.درس: مشتری درست میگوید، مخصوصا زمانی که حرف از سلیقهی او به میان بیاید.۱۵. Airbnbhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/airbnb-screenshot.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۸
موسسان: برایان چسکی، جو گبیا، و ناتان بلیچارزیک
دید خلاقانه: ایجاد یک اقتصاد اشتراکی که از اتاقها، آپارتمانها و خانههای خالی استفاده کرده و بخش هتلداری را با تهدید مواجه کرده استمانند Uber، Airbnb خالی از مشکلات قانونی نیست، ولی "بازار جا و مکان" یک کسب و کار ۱۰ میلیارد دلاری است که به نماد اقتصاد اشتراکی و رفتاری به نام "مصرف مشترک" تبدیل شده است. این سایت دارای ۳۰۰ هزار مورد خانه میباشد و به بیش از ۴ میلیون مسافر کمک کرده تا مکانی را برای خود رزرو کنند. این سایت علاوه بر ارائهی خدمات برای رزرو جا و مکان، تجربهی برنامههای شام گروهی را نیز برای کاربرانش مهیا میکند.درس: به اشتراک گذاری یعنی اهمیت دادن. مدلهای همتا به همتا در پول مشتریان صرفه جویی میکند و به صاحب خانهها کمک میکند تا درآمد کسب کنند و تجربیاتی اصیل و محلی را برای مسافران مهیا کنند.۱۶. Rent the Runwayhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/rent-the-runway.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۹
موسسان: جنیفرهایمن و جنی فلایس
دید خلاقانه: اجارهی لباسهای گران قیمت برای ایجاد "تجربهی سیندرل" برای زنان تا برندهایی را بپوشند که در غیر این صورت آنها را نمی پوشند.رشد فیسبوک و اینستاگرام به این معنی است که فشار برای اینکه در مهمانیها خوب و عالی به نظر برسید و اینکه یک لباس را دوبار نپوشید، همواره برقرار است. Rent the Runway لحظاتی که زنان کمدهایی پر از لباس دارند ولی چیزی ندارند که بپوشند را شناسایی کرد و سرویسی ارائه داد تا زنان به ظاهری که روی فرش قرمز میبینند برسند بدون اینکه حسابهای بانکی خود را خالی کنند (قیمت اجارهها معمولا ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت خود لباسها میباشد). ولی بر خلاف دیگر سایتهای تخفیفی فروش لباس، Rent the Runway لباسهای فصل قبل را ارائه نمی دهد، بلکه جدیدترین لباسها را خریداری کرده و آن را به مشتریان خود اجاره میدهد تا به لوکس ترین برندها دست پیدا کنند. این شرکت ابتدا به صورت آنلاین آغاز به کار کرد ولی امروه شعبههایی فیزیکی را باز کرد تا عدم اطمینان کاربران را از بین ببرد و آنها بتوانند لباسها را در شعبههای فیزیکی امتحان کنند. مدل اجاره و نه خرید توسط برندهای دیگر نیز مانند The Black Tux، Chic by Choice و Eleven James مورد استفاده قرار گرفته و پتانسیل بالایی برای رشد دارد.۱۷. Birchboxhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/m.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۰
موسسان: کتیا بیچامپ و هیلی بارنا
دید خلاقانه: جعبههای اشتراک اشتها را برای دوستان زیبایی برمیانگیزدچگونه میتوانیم مادر تمام خدمات اشتراک یعنی بیرچباکس را نادیده بگیریم؟ این کسب و کار فعال در عرصهی زیبایی باعث رشد صنعت شد و کسب و کارهای متعددی در این لیست را تحت تاثیر قرار داد. بیرچ باکس ما را با متخصصان و لذت سورپرایز آشنا کرد. رشد آن دال بر این واقعیت است که ایدهی این کسب و کار واقعا جواب داده است ، ۷۱.۹ میلیون دلار جذب سرمایه که قسمت عظیم آن در آوریل گذشته و پس از یک فصل تعطیلات موفق جذب شد.درس: اندکی تخصص و سازماندهی در صنعت پرجمعیت بسیار اهمیت دارد.
منبع (http://rozanehonline.com/ghaleb-pr/hhhhhhhhhh.rozanehonline.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%D9%8A%D8%AA/%DB%B1%DB%B7-%D9%85%D8%AF%D9%84-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%DA%A9%D8%B1%D8%AF.html)
موسسان: مالکوم اونگ و مایکل کارنجاناپراکورن
دید خلاقانه: یک پلتفرم برای یادگرفتن هر چیزیSkillshare به عنوان یک بازار خدمات آموزشی آغاز به کار کرد که در آن متخصصان دربارهی موضوعات مختلف یک کلاس را برگزار کرده و هر کسی میتوانست با پرداخت ۲۰ یا ۲۵ دلار در کلاس حضور یابد. ولی در ماه مارچ، اسکیلشیر مدل درآمدی خود را به حالت ۱۰ دلار در هر ماه و به صورت سلفسرویس درآورد. یعنی کاربر هرچقدر کلاس که بخواهد میتواند شرکت کند. و بر خلاف دیگر استارتاپهای آموزشی، اسکیلشیر از استادان دانشگاههای برتر استفاده نمی کند؛ برای اینکه چیز مفیدی را آموزش دهید نیازی نیست به اینکه PhD داشته باشید. و از جنبهی شاگردی، کاری آسان " و نسبتاً ارزان " است که در کل دوران زندگی بیاموزید.درس: از هوش و مهارت افراد نرمال استفاده کنید تا یک بازار حجیم هوشی ایجاد کنید.۲. Stich Fixhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/stitch-fix-image.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۱
موسس: کاترینا لیک
دید خلاقانه: طراحی مد شخصی از طریق دادهها و متخصصان مد پاره وقت، هوشمندانه تر شده استموسس و مدیرعامل استیچ فیکس میگوید "ترکیب هنر و علم پیشتر در صنعت خرده فروشی دیده نشده بود". استارتاپ او به صورت پیوسته واکنشها به تحقیقات جدید مربوط به مد را پردازش میکند تا به استایلیستهای استیچ فیکس در کالیفرنیا و تکزاس که تعداد آنها به بیش از ۳۰۰ عدد میرسد کمک کند تا "فیکس"ها (جعبههایی از ۵ آیتم) را سرهم کنند که پسندیده شدن آنها به نوعی تضمین شده اند. لیک میگوید "هیچ سرویس دیگری وجود ندارد که یک تجربهی خرده فروشی شخصی شده را با قیمتی مقرون به صرفه که ما ارائه میدهیم، ارائه دهد."استیچ فیکس اصولاً جوانانی را هدف قرار داده که در اواسط دههی سوم زندگی خود هستند، و به خاطر شرایط شغلی که دارند زمان زیادی برای خرید ندارند، ولی خیلی دوست دارند که با مد روز پیش بروند و خوب به نظر برسند. با رشد شرکت، برای لیک بیشتر مشخص شد که "مفهوم زنی که همیشه کمبود وقت دارد یک مفهوم جهانی است. ما میتوانیم بخشی از مسئولیت آنها را به دوش بگیریم و یک تجربهی خرید به آنها تحویل دهیم که خاص خودشان باشد."درس: محصولی که از دادههای هوشمند برای سورپرایز کردن و خوشحال کردن " و البته صرفه جویی در وقت مصرف کننده " استفاده میکند، یک پیروزی است.۳. Warby Parkerhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/warby-parker-store1.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۰
موسسان: دیوید گیلبوا، نیل بلومنتال، اندروهانت، جفری ریدر
دید خلاقانه: از میان بردن واسطهها... و تبدیل یک دستگاه پزشکی به یکی از زیورآلاتتاثیر واربی پارکر را نمی توان نادیده گرفت، و روزنامه نگاران عرصه فناوری هم همیشه به یاد آن میافتند وقتی میگویند "واربی پارکر برای صنعت [اسم صنعت در حال رکود را اینجا بیاورید]". قیمتهای واربی پارکر و همچنین مجموعهی خاص آن خرید عینک را به چیزی مانند خرید کفش تبدیل کرده است: "قیمت آن تنها ۹۵ دلار است، پس... من یه آبی هم ازش میبرم." چیزی که به عنوان یک تجارت الکترونیک شروع به کار کرد، اکنون شعبههای فیزیکی هم دارد که تعداد آنها از Tiffany and Co. هم بیشتر است. واربی پارکر واسطهها را از میان برد و یک عنصر اجتماعی خوب را هم اضافه کرد، و چیزی بیشتر از قیمت پایین تر و این حس که کار خوبی انجام داده اند مشتری امروزی را خوشحال نمی کند.درس: تغییر دادن نحوهی نگاه مردم به یک صنعت.۴. Paperless Posthttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/paperlesspost.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۸
موسسان: جیمز هیرشفلد و الکسا هیرشفلد
دید خلاقانه: ابداع دوبارهی دنیای لوازم التحریر، با بردن آن در فضای آنلاین، و سپس آفلاین کردن دوبارهی آن.پیپرلسپست در سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرد و به عنوان دشمن اصلی US Postal Service شناخته شد. این سرویس مردم را ترغیب کرد که دعوتنامهها و اعلامیهها را به صورت ایمیل ارسال کنند، که با استفاده از الگوهای گرافیکی، زیبا و خوش طرح شده بودند. استفاده از این وبسایت رایگان بود، ولی تمپلیمتهای پولی و پاکتهای زیبا نیازمند پرداخت پول بودند. در اواخر سال ۲۰۱۲، آنها برای باز کردن باریکهی درآمدی دیگری، دوباره به کاغذ روی آوردند. آنها کاربران را قادر میساختند تا از طریق سایتPaperlessPost.com کارتهای خود را طراحی کرده و سپس آن را از طریق پست الکترونیکی یا پست عادی یا هردو ارسال کنند. الکسا هیرشفیلد به Mashable گفت که ۶۰ درصد کاربران پیپرلس پست کارت کاغذی را درخواست کردند. آنها گفتند که پست بدون استفاده از کاغذ را دوست دارند، ولی گاهی واقعا نیاز است که از کاغذ استفاده شود زیرا قابلیت بایگانی شدن، نگهداری و چسپاندن آن لای دفترهای دیگر را دارد." به علاوه، نوآوری دیجیتالی متوقف نشد. این شرکت زیبایی کارهای خود را از طریق شراکت درآمدی با طراحانی چون جی. کرو، اسکار دلا رنتا و کیت اسپید بالا برد.درس: زیبایی شناسی اهمیت دارد۵. Zadyhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/zadi.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۳
موسسان: ثریا دارابی و ماکسین بدات
دید خلاقانه: فروش وسایل بادوام با تاکید روی داستانی که پشت محصول قرار گرفته و طراحی زیبای آنزیدی قهرمان مصرفگرایی آگاهانه است و هدف آن تغییر دیدگاه ما نسبت به صنعت مد، مخصوصاً مدی است که به سرعت در حال تغییر است. موسسان آن، یعنی ثریا دارابی و ماکسین بدعت روی محصولاتی با کیفیت بالا و دستساز تمرکز میکنند که به صورت اخلاقی تولید شده (مثلا جوراب شلواریهای گیاهی)، در منطقه تامین منابع شده اند، با در نظر محیط زیست تولید شده، و ساخت آمریکا هستند. در نگاه آنها، کم، زیاد است.درس: داستانسرایی - و مسیر رسیدن محصول به مشتری - مهم است، و مردم برای آن پول زیادی میدهند.۶. Handybookhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/Handybook-website.png (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۲
موسسان: اومانگ دوا، اویسینهانراهان، ایگناسیو لئونهارد، و وینا اسکات
دید خلاقانه: خدمات خانگی در هر زمان، مانند نظافت و تعمیرات، که از طریق یک اپلیکیشن زیبا قابل رزرو کردن باشد.ما در عصر "هنگام درخواست" زندگی میکنیم. ما چیزها را میخواهیم و همین الان آنها را میخواهیم. هندیبوک نسخهی کاربرپسند تر Angies List است. هندی بوک در ۲۶ شهر فعال است و اخیرا ۳۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد تا تیم خود را گسترش دهد، مخصوصا دپارتمان مهندسی سیار خود را.هانراهان به Mashable گفت "روشی که ما هندیبوک را پیاده سازی کرده ایم این است که به تمام خدماتی که ممکن است در خانه نیاز داشته باشید فکر کرده ایم و اینکه چگونه میتوانیم برای مدیریت این خدمات یک کنترل از راه دور باشیم." به نظر میرسد که مردم دارند از این کنترل استفاده میکنند ... هندی بوک در هفته بیش از ۱۰ هزار رزرو دارد.درس: راحتی و در دسترس بودن بسیار کلیدی است.۷. Popsugarhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/shopstyle1.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۶
موسسان: برایان شوگر، لیسا شوگر، اندی ماس، جیسون ری، آرتور گینادر، کریستا موتز
دید خلاقانه: منابع درآمدی متعدد و همزیستگرایانه برای زن Popsugarمحتوای پاپشوگر تقریبا هر چیزی را - سرگرمی، چهرهها، مد، زیبایی، تناسب اندام، تغذیه، و فرزندداری - در فرمتهای مختلفی مانند آنلاین، اپلیکیشن، و تلویزیون تحت پوشش قرار میدهد. در سال ۲۰۰۷ این شرکت موتور جست و جوی خرید ShopStyle را تصاحب کرد. اکنون پاپشوگر به یک برند معتبر در زمینهی سبک زندگی است که ماهانه ۴۱ میلیون بازدید کنندهی یکتا و بیش از ۲۳۴ بازدید از صفحاتش دارد.درس: تجارت مبتنی بر محتوا، و اینکه مردم فروشگاههای با یک بار توقف را میپسندند.۸. NatureBoxhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/nature.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۲
موسسان: گاوتام گوپتا و کنث چن
دید خلاقانه: تغییر در خدمات اشتراک - NatureBox نمایشگاه گردانی نمی کند بلکه تمام غذاهای طبیعی را در خانه آماده میکند.نیچرباکس در صنعت ۶۵ میلیارد دلاری غذا مشغول به کار است که تا به امروز پر شده است از افزودنیهای ناسالم و دستکاریهای علمی روی غذاها. تا به امروز، نیچرباکس حدود ۱۲۰ گونه غذای مختلف را آماده کرده و حدود ۱ میلیون بسته را تحویل داده است. نصف مشترکان این سرویس در ناحیهی غربی و مرکزی ایالات متحده ساکن هستند، جایی که دسترسی به غذاهای ارگانیک محدود است. آماندا ناتیویداد از نیچرباکس میگوید که ما این مشکل را با ارسال غذا به درب منازل آنها حل کرده ایم. شرکت ما در سال ۲۰۱۳ حدود بیست برابر رشد داشته و ترافیک وبلاگ سایت ما مدام در حال افزایش است، و این یعنی مردم به داشتن غذای سالم علاقه نشان میدهند.درس: تولید محصولی که خاص خودتان باشد مرز جدید در کسب و کارتان رسم میکند که برای رقبا به راحتی دست یافتنی نیست.۹. Hukksterhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/hakster.jpg (http://rozanehonline.com/join) http://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/nature.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۱
موسسان: اریکا بل و کیتی فینگان
دید خلاقانه: از طریق SKU آیتمهایی که میخواهید را ردیابی میکند، و خرید را با رابطی شبیه به Tinder فرحبخشتر میکند.زمانی که حرف از خرید به میان میآید،هاکستر مزیتهایی را برای مشتریانش ارائه میدهد. با استفاده از اکستنشن گوگل کروم آن که با نام Hukk It عرضه شده است میتوانید به راحتی بنهای تخفیف را برای هر آیتمی که میخواهید، از لباس مهمانی و جواهرات گرفته تا لباس خانگی، ردگیری و مدیریت کنید (۷۰ درصد تخفیفهای بازار مبتنی بر بنهای تخفیف کددار هستند).هاکستر کد بنهای تخفیف در سطح SKU را ردگیری کرده و خریداران را در جریان آن میگذارد. نرخ باز شدن این ایمیلها ۷۰ درصد است. سرویسی که برای همگان یک بازی برد-برد است.هاکستر مستقیما با برندها کار میکند تا هنگام حراجهای فصلی مشتریان را به سمت آنها بکشاند و همچنین خریداران هم میتوانند زمانی که محصولات توجهشان را به خود جلب میکنند به آنها دسترسی پیدا کنند. اکنونهاکستر برای هر خریدی که انجام میشود درصدی از درآمد را کسب میکند، ولیهاکستر علاقه دارد که با برندها به طور مستقیم کار کند زیرا دارای دادههای بسیاری در مورد زائقهی خرید میباشد. اپلیکیشنی که به آنها کمک میکند دادهها را جمع آوری کنند رابطی شبیه به Tinder دارد، جایی که خریداران با swipe به سمت چپ محصول را Hukk کرده و با swipe به سمت راست از آن میگذرند.درس: خریداران صرفه جویی در مخارج را دوست دارند. کمک کردن به آنها در انجام این کار یعنی همه برنده اند.۱۰. Zolahttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/zola.png (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۳
موسسان: شان لین ما، نوبو ناکاگوچی، و کوین راین
دید خلاقانه: ثبت نام کاملاً شخصی سازی شده، با امکان خرید گروهی برای هدایای بزرگتر و "سرمایه نقدی".گروهی از کهنه کاران Gilt به این فکر افتادند که تدارکات مربوط به مراسم عروسی بسیار سخت و دست و پاگیر شده است. با وجود اینکه Pinterest تا حد زیادی به زوجهای جوان کمک میکند تا ایدههای خوبی برای عروسی خود پیدا کنند، فرآیند تدارکات عروسیها هنوز هم سختیهای خاص خود را دارد. موسسان این سایت ایدهی Zola را توسعه دادند که زوجهای امروزی را قادر میسازد تدارکات عروسیهای خود را آن طور که میخواهند انجام دهند. پیش بینی شده بود که این سایت در سال اول ۳۰۰۰ کاربر داشته باشد، ولی هم اکنون که هفت ماه از آغاز به کار این سیستم گذشته است، حدود ۱۶۰۰۰ زوج جوان عضو این سایت هستند (به عقیدهی شان لین ما، تبلیغات سینه به سینه عامل اصلی رشد ما بوده است، زیرا ازدواج میان گروه دوستان به صورت یک موج خواهان پیدا میکند).درس: یک رابط کاربری زیبا و توانایی شخصی سازی خیلی مهم است، و همینطور بازابداع روشهای قدیمی و سنتی انجام کارها۱۱. Oysterhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/oyster.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۳
موسسان: اریک اشتورمبرگ، اندرو براون، ویلم ون لانکر
دید خلاقانه: کتابهای الکترونیکی به علاوهی یک رابط کاربری زیبااشتراک کتابهای الکترونیکی اخیرا به یک روند تبدیل شده است، ولی در سال گذشته، Oyster به عنوان یک نمونهی موفق خود را نشان داد. در سال ۲۰۱۲، این استارتاپ توانست از Founders Fund سه میلیون دلار سرمایه جذب کند، و از آن زمان تا کنون، علاوه بر جذب ۱۴ میلیون دلار دیگر، این سرویس ۵۰۰ هزار عنوان دیگر جمع آوری کرده است، که شامل نشریات نو، پرفروشهای نیویورک تایمز، و برندگان جوایز ملی از بیش از ۱۶۰۰ ناشر میباشد. حق عضویت ماهانه ۹.۹۵ دلار است که بسیار کمتر از قیمت یک کتاب است.درس: جهت استفاده از رسانهها را در آغوش بگیرید و قیمتی ارائه دهید که نتوانند رد کنند.۱۲. Uberhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/uber.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۹
موسسان: تراویس کالانیک و گرت کمپ
دید خلاقانه: تحول اکوسیستم تاکسی و حمل و نقل با رانندههای هنگام درخواست با قیمتی دینامیکبا وجود مسائل قانونی و نفرت عمومی نسبت به قیمتگذاریهای نظارت نشده، اوبر در شهرهای بزرگ متعددی توانسته موفقیت چشمگیری کسب کند. تا به امروز این شرکت توانسته حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کند و توانسته در توسعهی دیگر بازارهای مربوط به لجیستیک نیز نقش داشته باشد، مانند پیکها و همچنین مسافرتهای کوتاه. با وجود این همه خودرو که این کارها را انجام میدهند، آیا باید Bezos مراقب پشت سر خود باشد؟درس: ابتکار یک مبارزهی سربالایی است، ولی ارزش جنگیدن را دارد.۱۳. Serengeteehttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/Serengetee-infographic-final1.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۲
موسسان: جف اشتایتز، رایان وستبرگ و نیت هولترمن
دید خلاقانه: لباسهایی مبتنی بر یک هدف اجتماعی با برنامههای متعدد کمپینگهرکدام از الگوهای روی جیب لباسهای سرنگیتی از جایی نشات میگیرد که موسسان آن به آن جا سفر کرده و دلیلی اجتماعی پشت آن نهفته است. مشتریان لباسها را شخصی سازی کرده (رنگ زمینه و الگوی جیبها) و از این طریق از یک هدف اجتماعی حمایت میکنند، و از این رو به یک مسالهی جهانی متصل شده و روی آن سرمایه گذاری میکنند.رایان وستبرگ میگوید "پیام ما این نیست که میتوانیم دنیا را نجات دهیم ولی قطعا میتوانیم از طریق یک مدل درآمدی پایدار آن را تغییر دهیم." سرنگیتی از طریق برنامههای کمپینگ دنیای بیرون را به دانشجوها نشان میدهد، برنامه ای که تابستان گذشته ۲۵۰۰ شرکت کننده داشت.درس: جوانان امروزی عاشق شخصی سازی و همچنین سازمانهای اجتماعی هستند و آنها برای شما بسیار تبلیغ خواهند کرد.۱۴. StyleSainthttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/stylesaint-image.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۰
موسسان: آلیسون بیل و برایان گرت
دید خلاقانه: در این برند مد با رسانه تلاقی پیدا میکند، برندی که طرحهایش از مشتریان الهام گرفته انداین شرکت خرده فروشی مستقر در لس آنجلس نه تنها به عنوان یک برند در صنعت مد، بلکه یک پلتفرم انتشاراتی برای کاربرانی که به استایل اهمیت میدهند و تکه روزنامههای خود را تهیه میکنند شروع به کار کرد.این پاره روزنامهها بعدها توسط الیسون بیل در کلکسیون افتتاحی StyleSaint مورد استفاده قرار گرفت، یک کانون تمرکز مد که وی میتوانست مطمئن باشد که همراه با گروهی که تشکیل داده درظرف مدلی به نام "از خالق به کمدلباس" رشد خواهد کرد. امروزه StyleSaint کلکسیونهای جدید را هر شش تا هشت هفته بر اساس این بریده روزنامهها یا بریده جراید تشکیل میدهد، و برای تضمین رشد خود از ۱۰.۱ میلیون سرمایه جذب شده استفاده میکند. رویکرد "مستقیما به مشتری" به گفتهی موسس این برند یعنی بیل، کمک میکند تا موجودیهای اضافی کاهش یافته و باعث به خاطر محصولات با کیفیت از مد سریع میگذرد.درس: مشتری درست میگوید، مخصوصا زمانی که حرف از سلیقهی او به میان بیاید.۱۵. Airbnbhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/airbnb-screenshot.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۸
موسسان: برایان چسکی، جو گبیا، و ناتان بلیچارزیک
دید خلاقانه: ایجاد یک اقتصاد اشتراکی که از اتاقها، آپارتمانها و خانههای خالی استفاده کرده و بخش هتلداری را با تهدید مواجه کرده استمانند Uber، Airbnb خالی از مشکلات قانونی نیست، ولی "بازار جا و مکان" یک کسب و کار ۱۰ میلیارد دلاری است که به نماد اقتصاد اشتراکی و رفتاری به نام "مصرف مشترک" تبدیل شده است. این سایت دارای ۳۰۰ هزار مورد خانه میباشد و به بیش از ۴ میلیون مسافر کمک کرده تا مکانی را برای خود رزرو کنند. این سایت علاوه بر ارائهی خدمات برای رزرو جا و مکان، تجربهی برنامههای شام گروهی را نیز برای کاربرانش مهیا میکند.درس: به اشتراک گذاری یعنی اهمیت دادن. مدلهای همتا به همتا در پول مشتریان صرفه جویی میکند و به صاحب خانهها کمک میکند تا درآمد کسب کنند و تجربیاتی اصیل و محلی را برای مسافران مهیا کنند.۱۶. Rent the Runwayhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/rent-the-runway.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۹
موسسان: جنیفرهایمن و جنی فلایس
دید خلاقانه: اجارهی لباسهای گران قیمت برای ایجاد "تجربهی سیندرل" برای زنان تا برندهایی را بپوشند که در غیر این صورت آنها را نمی پوشند.رشد فیسبوک و اینستاگرام به این معنی است که فشار برای اینکه در مهمانیها خوب و عالی به نظر برسید و اینکه یک لباس را دوبار نپوشید، همواره برقرار است. Rent the Runway لحظاتی که زنان کمدهایی پر از لباس دارند ولی چیزی ندارند که بپوشند را شناسایی کرد و سرویسی ارائه داد تا زنان به ظاهری که روی فرش قرمز میبینند برسند بدون اینکه حسابهای بانکی خود را خالی کنند (قیمت اجارهها معمولا ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت خود لباسها میباشد). ولی بر خلاف دیگر سایتهای تخفیفی فروش لباس، Rent the Runway لباسهای فصل قبل را ارائه نمی دهد، بلکه جدیدترین لباسها را خریداری کرده و آن را به مشتریان خود اجاره میدهد تا به لوکس ترین برندها دست پیدا کنند. این شرکت ابتدا به صورت آنلاین آغاز به کار کرد ولی امروه شعبههایی فیزیکی را باز کرد تا عدم اطمینان کاربران را از بین ببرد و آنها بتوانند لباسها را در شعبههای فیزیکی امتحان کنند. مدل اجاره و نه خرید توسط برندهای دیگر نیز مانند The Black Tux، Chic by Choice و Eleven James مورد استفاده قرار گرفته و پتانسیل بالایی برای رشد دارد.۱۷. Birchboxhttp://irancool.com/rozanehgroup/shahrivar93/tahavol/m.jpg (http://rozanehonline.com/join)تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۰
موسسان: کتیا بیچامپ و هیلی بارنا
دید خلاقانه: جعبههای اشتراک اشتها را برای دوستان زیبایی برمیانگیزدچگونه میتوانیم مادر تمام خدمات اشتراک یعنی بیرچباکس را نادیده بگیریم؟ این کسب و کار فعال در عرصهی زیبایی باعث رشد صنعت شد و کسب و کارهای متعددی در این لیست را تحت تاثیر قرار داد. بیرچ باکس ما را با متخصصان و لذت سورپرایز آشنا کرد. رشد آن دال بر این واقعیت است که ایدهی این کسب و کار واقعا جواب داده است ، ۷۱.۹ میلیون دلار جذب سرمایه که قسمت عظیم آن در آوریل گذشته و پس از یک فصل تعطیلات موفق جذب شد.درس: اندکی تخصص و سازماندهی در صنعت پرجمعیت بسیار اهمیت دارد.
منبع (http://rozanehonline.com/ghaleb-pr/hhhhhhhhhh.rozanehonline.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%D9%8A%D8%AA/%DB%B1%DB%B7-%D9%85%D8%AF%D9%84-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%DA%A9%D8%B1%D8%AF.html)