PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خبر از سودآوری های بازی های پرچمدار موبایل تا تغییر مدیرعامل سازنده انگری بردز



داداشی
1st September 2014, 01:33 PM
اگر صاحب یک گوشی هوشمند باشید قطعا با بازی هایی نظیر انگری بردز، کلش آف کلنز، بوم بیچ و ... آشنا هستید. بازی هایی که توانستند سود کلانی را به جیب کمپانی های سازنده خود وارد کنند. اما اخیرا آماری از رشد فروش این بازی ها منتشر شده که نتیجه آن تغییرات در کمپانی Rovio، سازنده انگری بردز بوده است.
http://static.gsm.ir/Repository/images/EM-BB507_ROVIO_G_20140829055404.jpg این آمار که از 4 کمپانی بزرگ ساخت بازی های موبایل یعنی Rovio، King، Supercell و Mojang جمع آوری شده است، نشان می دهد که دو کمپانی SuperCell و King به خوبی توانسته اند مسیر رشد خود را پیدا کنند. اما از طرفی کمپانی Rovio که سازنده بازی های انگری بردز است بر خلاف سایر کمپانی ها با یک کاهش سود مواجه بوده است که سبب شده مسئولین این کمپانی به فکر راه چاره بیفتند. اولین اقدام این کمپانی در این راستا تغییر مدیرعامل آن بوده است.
http://static.gsm.ir/Repository/images/BN-EH931_0829RO_DV_20140829053732.jpg

بر طبق تحقیقاتی که انجام شده، مشخص شده که کمپانی هایی که از روش فروش درون برنامه ای بهره می برند سودآوری بیشتری نسبت به کمپانی هایی که بازی های خود را می فروشند، داشته اند. این بدین معنی است که استراتژی وابسته کردن کاربر به بازی و سپس پیشنهاد خرید ادوات بازی در درون آن بسیار موفق تر از این بوده که فرد یک بازی را بدون دیدن یا انجام دادن آن خریداری کند. کاری که انگری بردز و کمپانی Rovio تا به حال انجام می داده و همینک به این نتیجه رسیده که این روش اشتباه است. بنابراین انتظار می رود در نسخه های آتی انگری بردز شاهد بازی رایگان اما با مراحل و بخش های داخل بازی پولی باشیم.



http://static.gsm.ir/Repository/images/BF-AI111_ROVIO_G_20140829171500%281%29.jpg


بهترین الگو برای این استراتژی بازاریابی را می توان کلش آف کلنز دانست که به خوبی توانسته سود کلانی را به جیب مدیران خود واریز کند. بسیاری از افراد برای پیشروی در مراحل این بازی و اینکه زمانی را برای گذراندن آپگرید ادوات جنگی نگذارند با خرید درون بازی این زمان را دور می زنند و سریعتر به مراحل بعدی می روند. یکی دیگر از دلایلی که کارشناسان آن را دلیل عدم اقبال Rovio می دانند شخصیت های تکراری این بازی است و بر این اعتقادند که این بازی و تمامی نسخه های آن دیگر برای کاربران تکراری شده و تغییر محیط انجام بازی برای کاربران کافی نبوده است.

gsm

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد