PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزشی 5 ایده واقعی بازاریابی پارتیزانی با توجه به بودجه محدود



میلاد صفری
10th April 2014, 08:57 PM
بازاریابی پارتیزانی(چریکی) نوعی از بازاریابی است که بر ساخت برند یا استقبال غیرمعمول یک جمعیت از کاروکسب شما تمرکز می‌کند. البته اینترنت، اجازه داده با بازاریابی چریکی هزاران و حتی میلیون‌ها نفر بتوانند شما را مشاهده کنند؛ ولی دیدن یک مسأله است و خریدن و گردش مالی و در نهایت افزایش فروش مسأله مهم‌تر دیگر.مدیران متخصص بازاریابی شرکت‌های بزرگ امروز به ارتباطات آنلاین و کمپین‌ها اهمیت خاصی می‌دهند.

اما اگر شما یک کسب‌وکار کوچک داشته باشید یا بودجه محدود، چه باید بکنید؟
امروز می‌خواهم به طور فشرده و چکیده 5ایده برایتان بگویم؛ درست مانند یک لیوان آب پرتقال خوشمزه!
فراموش نکنید در بازاریابی چریکی، باید همیشه شتاب داشت و البته متفاوت بود.
1. رها کردن پول
این یک ایده ساده است. کسب و کار خودتان را در کارت‌های شبیه به اسکناس ده‌هزارتومانی یا تراول پنجاه‌هزارتومانی چاپ و منتشر کنید. این ایده‌ای بود که در نمایشگاه کتاب امسال در یک انتشارات دیدم و نام آن انتشارات تا همیشه در ذهنم ماند و از آن انتشارات نیز تاکنون، سه بار خرید کرده‌ام. قطعاً 99% افراد آن‌قدر باهوش هستند که رها شدن کارت‌های ویزیت این چنینی را به مثابه پول واقعی تصور نکنند!
شاید امید 1% هم به خاطر این نوع تبلیغ و نرسیدن به پول نقش برآب شود، ولی اطمینان داشته باشید برای آن‌ها هم جالب خواهد بود.
2. جذب ناگهانی جمعیت
نمایش عمومی محصول در هر حالتی ابزار قدرتمندی هست؛ چه زمانی که شما قصد داشته باشید محصول جدیدی را معرفی کنید و چه هنگامی که تنها بخواهید برند خود را مطرح نمایید.
دوستان، اعضای فامیل و خانواده‌های آنان و مشتریان وفادار خود را جمع کنید و یک چیز تازه به آن‌ها بدهید: از یک آهنگ بی‌کلام زیبا گرفته تا یک نمایش زیبا در مکان عمومی؛ چیزی شبیه به تئاترهای خیابانی که همیشه طرفداران پروپاقرص خود را دارند. البته اطمینان حاصل کنید که نمایش شما، قوانین را نقض نمی‌کند!
3. بسته‌بندی کردن وسیله نقلیه!
همه ما نیسان وانت‌ها یا کامیونت‌های شرکت‌های بسیاری را دیده‎ایم که اسم و مشخصات تماسی از خودشان گذاشته‌اند اما آیا این کافیست؟
و بدتر از همه آن که مغازه‌داران و یا مدیران شرکت‌های خصوصی کوچک زیادی را دیده‌ام که از وسیله یا وسایل نقلیه خود که بهترین مکان تبلیغ رایگان هستند، بهره نمی‌برند. این شاید عجیب باشد اما بازاریابی چریکی یعنی کارهای عجیب و قابل توجه!
به عنوان مثال خود من قطعاً روزی را تصور می‌کنم که بر کلاه، لباس، کاپشن و کفشم، نام مدیسه چاپ شده باشد!
ایده‌ها بسیار است... .پس به ماشین و طراحی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.
4. شب را روشن کنید.
اگر کمی بودجه بیشتری برای بازاریابی دارید، از پروژکتور و تابلوهای روشنایی تبلیغاتی در ساختمان یا دفتر کار خود استفاده کنید تا در تمام طول شب، مشخصات تماس شما روشنایی بخش شب‌های تیره باشد.
گاهی اوقات مکان موقعیتی شما به صورتی است که از دو طرف می‌توانید روشنایی بخش باشید، پس تبلیغ و پیام خود را دوطرفه در سطح شهر منتشر نمایید.
اگر امکان استفاده از تابلوی روشنایی ندارید، یک بنر سفارشی هم ایده خوبی می‌تواند باشد.
5. استراتژیست عمل‌گرا باشید.
مشتری در مواجه با هر برندی از خود می‌پرسد: محصول شما چه وعده‌ای به من می‌دهد؟ چه سودی برای من دارد؟
در بازاریابی پارتیزانی باید یک مشاور تمام وقت یا پاره وقت در کنار خود داشته باشید تا تمام اقدامات شما با یک استراتژی مناسب، هماهنگ با آن وعده‌ای باشد که می‌خواهید به مشتری بدهید.
ایجاد تصویر منحصر به فرد از کسب‌وکارشما برای انتقال پیام بازاریابی شما کار آسانی نیست و متخصص این امر را می‌طلبد.
نام تجاری شما باید همیشه در ذهن مشتری بدرخشد و یک مشاور خوب باعث می‌شود شما بازده حداکثری را در موفقیت و رسیدن به اهداف خود داشته باشید.
منبع : وبلاگ بازرگان مدیسه

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد