PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نکات کلیدی برای صفحات وب سایت های فروشگاهی



maryamsitedar
30th March 2014, 01:13 PM
http://sitedesign.joomir.com/media/k2/items/cache/1b56d005723ad175e526bbe57567b8ab_M.jpg (http://sitedesign.joomir.com/media/k2/items/cache/1b56d005723ad175e526bbe57567b8ab_XL.jpg)

فروشگاه های آنلاین بسیاری در اینترنت وجود دارند و برای آنکه کاربران سایت شما را برای خرید انتخاب نمایند می بایست نکته هایی را در سایت خود رعایت نمایید. صدها روش برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین وجود دارد و در این مقاله من یازده روش را برای شما عنوان می نمایم. در حقیقت این موارد نکات کلیدی فروشگاه های اینترنتی می باشد.
1. توضیحات کامل بنویسیدهمیشه سعی نمایید توضیحات محصولات در سایت شما کافی باشد و تمام ویژگی های محصول را در بخش توضیحات آورده باشید. در صورتی که محصول منبع خاصی دارد می تواند منبع را نیز ذکر نمایید. با درج توضیحات علاوه بر آنکه به پرسش های کاربران خود پاسخ می دهید باعث افزایش رنک صفحه وب سایت خود می شوید. در حقیقت درج اطلاعات کامل محصول تاثیر مثبت بر روی سئو وب سایت شما داشته و باعث می شود محصول در موتورهای جستجو بهتر جستجو شود. البته دقت نمایید اطلاعات محصول در سایت شما با سایر سایت ها یکی نباشد زیرا باعث به وجود آمدن مشکل محتوای کپی شده می شود. سعی نمایید اطلاعات محصول را خود و به صورت متمایز با سایر سایت ها درج نمایید.
2. باکس جستجو را در دید کاربر قرار دهیدباکس جستجو را در مکانی قرار دهید تا همیشه در دسترس کاربر باشد تا در صورتی که نیاز به جستجو در سایت بود کاربر بتواند به راحتی در سایت جستجو نماید. سایت های فروشگاهی معمولا یک باکس جستجو کلی دارد که در بالای صفحه قرار می گیرد و ممکن است قابلیت جستجو در دسته بندی خاصی نیز در آن تعبیه شده باشد و همچنین باکس جستجوی پیشرفته که معمولا در اطراف لیست محصولات کار می شود. جستجوی پیشرفته معمولا به صورت فیلتر کار می شود تا زمانی که کاربر با عنوان مثال قصد داشت محصولات با خصوصیات و قیمت خاصی را رویت نماید از فیلتر مورد نظر خصوصیات مورد نظر خود را انتخاب نماید.
3. آدرس صفحات را ذکر نمایدهمیشه در صفحه داخلی آدرس صفحه را ذکر نمایید تا کاربر بداند در کدام بخش از سایت قرار دارد. انجام این مورد نه تنها از سر در گمی کاربر می کاهد بلکه باعث تاثیر مثبت بر روی سئو سایت خواهد بود و موتورهای جستجو دسته بندی اطلاعاتی سایت را بهتر تشخصی می دهند.
4. نمایش تصاویر مختلف از یک محصولسعی نمایید چندین تصویر از محصول مورد نظر خود در سایت قرار دهید و در تصاویر جنبه های مختلف محصول را نمایش دهید. به عنوان مثال تصویر محصول از زاویه های مختلف و همچنین رنگ بندی های مختلف محصول. با انجام این کار در حقیقت معرفی بهتری از محصول خود خواهد داشت و کاربر با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام می دهد.
5. نمایش محصولات مرتبطهمیشه سعی نمایید محصولات مرتبط را در صفحه محصولات مرتبط به کاربر نمایش دهید. انجام این کار باعث حس بهتری در کاربر می گردد. البته دفت نمایید محصولاتی که به کاربر نمایش می دهید مرتبط به محصول مورد نظر باشد. به عنوان مثال در صورتی که کاربر قصد خرید تی شرت را داشته باشد بهتر است سایر تی شرت ها با رنگ ها و طرح های مختلف نمایش داده شود. معمولا محصولات مرتبط بر اساس دسته بندی یا تگ معین می گردند.
6. عملیات خرید را تا حد ممکن آسان طراحی نماییدعملیات خرید می بایست بسیار ساده و کاربر پسند طراحی گردد و مراحل خرید می بایست به کاربر ارائه گردد و اینکه در کدام مرحله در انجام خرید قرار دارد. انجام این کار اطمینان بیشتری به کاربر می دهد و باعث می شود کاربر در مراحل خرید خود سر در گم نباشد. در حقیقتا پس از انتخاب محصول می بایست فرم عضویت و یا ورود به سایت به کاربر نمایش داده شود و پس از آن کاربر به درگاه پرداخت هدایت گردد.
7. نگهداری سبد خریدفروشگاه را به گونه ای طراحی نمایید تا کاربر بتواند محصولات مختلفی را در سایت انتخاب نماید. معمولا در فروشگاه بخشی به عنوان سبد خرید در نظر گرفته می شود و زمانی که کاربر محصول خاصی را برای خرید انتخاب می نماید آیتم مورد نظر به سبد خرید اضافه می گردد. در انتهای کار کاربر می تواند سبد خرید خود را رویت نموده و در صورت نیاز ویرایش نماید و در صورت تایید می تواند سبد خرید موجو را پرداخت نماید.
8. پشتیبانی آنلاین مشتریانبخشی را برای پشتیبانی آنلاین مشتریان در وب سایت قرار دهید تا زمانی که کاربران نیاز به پشتیبانی داشتند بتوانند به صورت آنلاین مشاوره بگیرند. چت آنلاین مشتریان کار کاربران را بسیار ساده می سازد و می توانند در صورت نیاز به برقراری ارتباط با فروشگاه سریعا این کار را انجام دهند. البته پشتیبانی به صورت تلفنی نیز حتما می بایست وجود داشته باشد.
9. قرار دادن بخش توضیحات در ثبت سفارشحتما در زمان ثبت سفارش بخشی به جهت ارائه توضیحات از سوی مشتری قرار دهید تا مشتریان بتوانند موارد درخواستی خود را در آن اعلام نمایند. معمولا در زمان خرید سوالات و موارد خاصی پیش می آید و کاربران می توانند از این باکس برای این موارد استفاده نمایند.
10. کلیه خصوصیات مربوط به محصول را نمایش دهیدبه عنوان مثال در صورتی که کاربر قصد خرید کامپیوتر را داردف می بایست به کاربر تنوع رنگی و خصویات محصول نمایش داده شود تا کاربر بتواند محصول با خصوصیات مورد نظر خود را خریداری نماید. در صورتی که محصول با خصوصیات مورد انتخاب کاربر قیمتی متفاوت از قیمت اصلی حصول داشت می بایست سریعا به کاربر نمایش داده شود. به عنوان مثال آیفون 32 گیگ با 64 گیگ قیمت های متفاوتی دارند و در صورتی که کاربر مدل مورد نظر را در صفحه انتخاب نمود می بایست قیمت مورد نظر سریعا نمایش داده شود.
11. جستجوی پیشرفته برای وب سایتبرای دسته بندی های مختلف خود جستجوی پیشرفته مربوط به آن دسته بندی قرار دهید. به عنوان مثال در صورتی که کاربر قصد جستجوی موبایل را داشته باشد باید بتواند در خصوصیات مختص به موبایل جستجو نماید تا بتواند سریعا محصول مورد نیاز خود را بیابد. این مورد در حقیقت در فروشگا های پیشرفته تر تعبیه می گردد و باعث رساندن سریع کاربر به محصول مورد نظر خود می گردد.
جهت ثبت سفارش سایت های فروشگاهی کلیک نمایید.
لینک سورس:
آیتم های کلیدی برای صفحات وب سایت های فروشگاهی (http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/874-shopping-sites.html)

Farahnaz_J
2nd November 2015, 03:42 PM
دوستان عزیز مقاله مفیدی راجع به مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی انتخاب کردم که به اشتراک میزارم، امیدوارم از مطالعه آن بهره کافی را ببرید:

http://s3.picofile.com/file/8220495750/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA_%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4% DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D 9%86%D8%AA%DB%8C_1.jpg

اﯾﺠﺎد ﻓﺮوﺷﮕﺎه اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ، ﺗﺒﻠﯿﻎ و اﻃﻼﻋﺎت ﮐﺎﻣﻞ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﯾﮏ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ در ﻣﯽ آﯾﺪ و ﻣﺸﺘﺮي ﺑﺎ داﺷﺘﻦ ﮐﺎرت ﭘﺮداﺧﺖ واﺳﻄﻪ وﯾﺎ ﮐﺎرت ﻫﺎي اﻋﺘﺒﺎري، ﭘﺲ از ﺟﺴﺘﺠﻮ و اﻧﺘﺨﺎب، در ﺧﻮاﺳﺖ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺳﺎﯾﺖ واﺳﻄﻪ ﭘﺲ از ﮐﺴﺮ ﻣﺒﻠﻎ ﻣﺤﺼﻮل از ﺣﺴﺎب وي، اﯾﻦ درﺧﻮاﺳﺖ را در وﻫﻠﻪ اول از ﻃﺮﯾﻖ ﻓﮑﺲ و ﯾﺎ ﺗﻠﻔﻦ )در آﯾﻨﺪه از ﻃﺮﯾﻖ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﺑﻪ ﺻﻮرت آﻧﻼﯾﻦ و ﯾﺎ از ﻃﺮﯾﻖ SMS و ﯾﺎ ﺗﻠﻔﻦ ﮔﻮﯾﺎ ( به ﻓﺮوﺷﻨﺪه ارﺟﺎع ﻣﯽ دﻫﺪ و ﻓﺮوﺷﻨﺪه ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ در ﻣﺪت زﻣﺎن ﺗﻮاﻓﻖ ﺷﺪه، ﮐﺎﻻ را ﺑﺮاي ﻣﺸﺘﺮي ارﺳﺎل ﻧﻤﺎﯾﺪ.
ﻣﺰاﯾﺎي اﯾﺠﺎد ﻓﺮوﺷﮕﺎه اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺑﺮاي ﻓﺮوﺷﻨﺪﮔﺎن:
داﺷﺘﻦ وﯾﺘﺮﯾﻨﯽ ﻗﺎﺑﻞ روﯾﺖ در ﺳﺮﺗﺎﺳﺮ اﯾﺮان و ﮐﺸﻮرﻫﺎي منطقه
داﺷﺘﻦ ﺑﺎزدﯾﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺑﺴﯿﺎر (ﺷﺮﮐﺘﻬﺎ، ادارات، ﻣﻮﺳﺴﺎت، ﺑﻨﮕﺎﻫﻬﺎي ﺗﺠﺎري، ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن، داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن و...)
وﺳﻌﺖ ﻧﺎﻣﺤﺪود ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻬﺎي اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ
در ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻬﺎي ﺳﻨﺘﯽ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﮐﻤﺒﻮد ﺟﺎ، اﻣﮑﺎن ﻧﮕﻬﺪاري ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﻨﻮع، اﻧﺪاز
ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت و ... وﺟﻮد ﻧﺪارد ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ در ﻓﺮوﺷﮕﺎه اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﮐﺎﻣﻼٌ ﺣﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻋﺪم
ﻣﺤﺪودﯾﺖ در ﻓﻀﺎ، ﻓﺮوﺷﻨﺪه ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺳﺒﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺗﻮﻟﯿﺪي ﺧﻮد را ﺑﻪ ﻣﺘﻨﻮع ﺗﺮﯾﻦ ﺷﮑﻞ ﻣﻤﮑﻦ ﺑ ﺮاه ﺗﻮﺿﯿﺤﺎت ﮐﺎﻣﻞ و ﺑﯿﺎن ﺑﺮﺗﺮي ﻫﺎي ﮐﯿﻔﯽ و ﻓﻨﯽ ﺑﻪ زﺑﺎن ﺳﺎده و ﺑﺎ درج ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺎ و ﻋﮑﺲ ﻫﺎي زﯾﺒﺎ در ﻣﻌﺮض دﯾﺪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻗﺮار دﻫﺪ.
نداﺷﺘﻦ ﻣﺤﺪودﯾﺖ زﻣﺎﻧﯽ
ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻬﺎي ﺳﻨﺘﯽ ﻣﺤﺪود ﺑﻪ ﺳﺎﻋﺎت و روزﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ اﻣﺎ ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻬﺎي اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ
مطلقا ﭼﻨﯿﻦ ﻣﺤﺪودﯾﺘﯽ ﻧﺪاﺷﺘﻪ و در ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺎﻋﺎت ﺷﺒﺎﻧﻪ روز و ﺗﻤﺎﻣﯽ روزﻫﺎي ﺳﺎل در دﺳﺘﺮس ﺑﺎزدﯾﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻗﺮار دارد.
ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎي ﺟﺎﻧﺒﯽ وﺳﻮد آوري ﺑﯿﺸﺘﺮ
در ﻓﺮوش ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در ﻓﺮوﺷﮕﺎه اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ، ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯾﯽ از ﻗﺒﯿﻞ ﮐﺎرﻣﺰد، ﺧﻮاب ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ و ﺳﺎﯾﺮ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎي ﺟﺎﻧﺒﯽ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ و ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺳﻮد ﺑﯿﺸﺘﺮي ﻋﺎﯾﺪ ﻓﺮوﺷﻨﺪه ﻣﯽ ﺷﻮد.
ﻣﺰاﯾﺎي ﺧﺮﯾﺪ از ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻬﺎي اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺑﺮاي ﺧﺮﯾﺪاران:
ﻋﺪم ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﻪ ﺗﺮاﻓﯿﮑﻨﺒﻮدن آﻟﻮدﮔﯽ ﻫﻮا
ﻋﺪم ﻧﯿﺎز ﺑﻪ رﻓﺘﻦ ﺑﻪ داﺧﻞ ﻃﺮح ﺗﺮاﻓﯿﮏ
ﯾﺎﻓﺘﻦ ﮐﺎﻻﻫﺎ ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﭘﺎﯾﯿﻨﺘﺮ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻬﺎي ﺳﻨﺘﯽ
ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻗﯿﻤﺘﻬﺎ و ﻣﺸﺨﺼﺎت ﮐﺎﻻﻫﺎ در ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ زمان
اﻣﮑﺎن ﺧﺮﯾﺪ در آراﻣﺶ ﻣﻨﺰﻻﻣﮑﺎن ﺧﺮﯾﺪ در ﻫﺮ ﺳﺎﻋﺖ از ﺷﺒﺎﻧﻪ روز
ﻋﺪم ﻣﺸﮑﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﮐﺎﻻي ﺧﺮﯾﺪاري ﺷﺪ
ﺗﺤﻮﯾﻞ ﮐﺎﻻي ﺧﺮﯾﺪاري ﺷﺪه درب ﻣﻨﺰ
ﺑﯿﻤﻪ ﺑﻮدن ﮐﺎﻻي ﺧﺮﯾﺪاري ﺷﺪ

منبع:
ساخت فروشگاه اینترنتی (http://jahansite.com/create-website-store/)

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد