Capitan Totti
23rd February 2014, 03:16 AM
به استناد «اوستا»، ايران زادگاه دانش ژنتيك است (http://parskoroosh.blogfa.com/post/413)
وي با اشاره به اينكه پيشينيان ما از دانش توارث و نقش زن و مرد، آگاهي داشته و اين درحالي است نوشتههاي باخترزمينيان(:غربيان)، دربارهي توارث و توليدمثل، بيشتر به خرافات ميماند، گفت: «در فرگرد دوم ونديداد، آمده است كه در زمان يخبندان كه بيم نابودي جانداران زمين ميرود به جمشيدشاه آموزش داده ميشود، پناهگاهي بسازد و تخمههاي رمهها، ستوران، مردمان و پرندگان را بدانجا فراز برد.»
بدانجا نيكوترين و برترين تخمههاي نرينگان و مادينگان انسان، چهارپايان و رستنيهاي گوناگون روي زمين را باهم جفتجفت كن.
وي با برخواندن بخشهايي ديگر از ونديداد، گفت: «شگفت اينكه ميدانستهاند كه ميتوان تخمهها را از بدن حيوانات جدا و باهم جفت كرد و در دستگاهي ويژه نگه داشت. و هنگاميكه مياورد كه؛ بدانجا راه نده تخمهةاي گوژپشت، گوژسينه، بيپشت، خل، تباهدندان، پيس، جداتن و ...، نشان ميدهد كه ميدانستهاند كه تخمهي نرينه و مادينه، ويژگيهاي فردي بد را هم منتقل ميكنند.»
وي در آغاز اين همايش به اين نكته اشاره كرد كه ١٧٣٨ سال پيش از ميلاد مسيح، زرتشت پيامبر در كتاب گاتها، كتاب آسماني زرتشتيان، دربارهي حقوق زن و مرد و آزادي گزينش راه، سخن رانده است(يسنا ٣١ بند ٢).
دكتر كريمينژاد با توجه به آموزههاي زرتشت پيامبر، از كوروش بزرگ، سخن به ميان آورد كه بر پايهي همين آموزهها، مردم سراسر گيتي را باهم برابر ميداند.
وي همينگونه كه به شكل تاريخي از آگاهي دانش وراثت و ژنتيك در ميان ايرانيان، سخن ميراند به شاهنامهي فردوسي، رسيد و گفت: «هزارسال پيش، فردوسي در بازگويي داستان نياكانمان در روايت زاده شدن كيخسرو از پدري به نام سياوش و مادري به نام فرنگيس، چنين ميآورد: «نژاد از دو سو دارد اين نيكپي/ زافراسياب و زكاووس كي»
به گفتهي كريمينژاد اين بيت نشان ميدهد كه ايرانيان از هزاران سال پيش ميدانستهاند كه هم زن و هم مرد در باوري نقش دارند. و حتا از آنجايي كه افراسياب را پيش از كيكاووس آورده، بيگمان ميدانسته كه زن نقشي پررنگتر در باروري دارد تا مرد.
وي در ادامه به باور باخترزمينيها اشاره كرد كه در هيچيك از نوشتههايشان، نقشي براي زن در باروري و توليدمثل و توارث، در نظر نميگرفتهاند. و تنها زن را كشتزاري براي براي رشد و نمو «مني» ميدانستهاند كه دربردارندهي ويژگيهاي مرد است.
در ادامهي اين همايش و پيش از آغاز ارايهي نوشتارهاي ارايه شده از دكتر «يوسف شفقتي» كه از بانيان ژنتيك نوين در ايران است، با دادن سپاسنامهاي(:تقديرنامهاي )، سپاسداري شد و شماري از استادان عكسي يادگاري گرفتند.
موبد اردشير خورشيديان از ميهمانان اين همايش بود. كريمينژاد با اشاره به همكاري خورشيديان، از وي به عنوان موبد و فرنشين انجمن موبدان تهران از آنروي كه وي را در بخش ايران باستان و گفتارها و باورهاي زرتشت پيامبر، ياري داده و مطالب جالب و شگفتانگيزي از كتابهاي مذهبي زرتشتيان، ارايه دادهاست، سپاسداري كرد.
وي با اشاره به اينكه پيشينيان ما از دانش توارث و نقش زن و مرد، آگاهي داشته و اين درحالي است نوشتههاي باخترزمينيان(:غربيان)، دربارهي توارث و توليدمثل، بيشتر به خرافات ميماند، گفت: «در فرگرد دوم ونديداد، آمده است كه در زمان يخبندان كه بيم نابودي جانداران زمين ميرود به جمشيدشاه آموزش داده ميشود، پناهگاهي بسازد و تخمههاي رمهها، ستوران، مردمان و پرندگان را بدانجا فراز برد.»
بدانجا نيكوترين و برترين تخمههاي نرينگان و مادينگان انسان، چهارپايان و رستنيهاي گوناگون روي زمين را باهم جفتجفت كن.
وي با برخواندن بخشهايي ديگر از ونديداد، گفت: «شگفت اينكه ميدانستهاند كه ميتوان تخمهها را از بدن حيوانات جدا و باهم جفت كرد و در دستگاهي ويژه نگه داشت. و هنگاميكه مياورد كه؛ بدانجا راه نده تخمهةاي گوژپشت، گوژسينه، بيپشت، خل، تباهدندان، پيس، جداتن و ...، نشان ميدهد كه ميدانستهاند كه تخمهي نرينه و مادينه، ويژگيهاي فردي بد را هم منتقل ميكنند.»
وي در آغاز اين همايش به اين نكته اشاره كرد كه ١٧٣٨ سال پيش از ميلاد مسيح، زرتشت پيامبر در كتاب گاتها، كتاب آسماني زرتشتيان، دربارهي حقوق زن و مرد و آزادي گزينش راه، سخن رانده است(يسنا ٣١ بند ٢).
دكتر كريمينژاد با توجه به آموزههاي زرتشت پيامبر، از كوروش بزرگ، سخن به ميان آورد كه بر پايهي همين آموزهها، مردم سراسر گيتي را باهم برابر ميداند.
وي همينگونه كه به شكل تاريخي از آگاهي دانش وراثت و ژنتيك در ميان ايرانيان، سخن ميراند به شاهنامهي فردوسي، رسيد و گفت: «هزارسال پيش، فردوسي در بازگويي داستان نياكانمان در روايت زاده شدن كيخسرو از پدري به نام سياوش و مادري به نام فرنگيس، چنين ميآورد: «نژاد از دو سو دارد اين نيكپي/ زافراسياب و زكاووس كي»
به گفتهي كريمينژاد اين بيت نشان ميدهد كه ايرانيان از هزاران سال پيش ميدانستهاند كه هم زن و هم مرد در باوري نقش دارند. و حتا از آنجايي كه افراسياب را پيش از كيكاووس آورده، بيگمان ميدانسته كه زن نقشي پررنگتر در باروري دارد تا مرد.
وي در ادامه به باور باخترزمينيها اشاره كرد كه در هيچيك از نوشتههايشان، نقشي براي زن در باروري و توليدمثل و توارث، در نظر نميگرفتهاند. و تنها زن را كشتزاري براي براي رشد و نمو «مني» ميدانستهاند كه دربردارندهي ويژگيهاي مرد است.
در ادامهي اين همايش و پيش از آغاز ارايهي نوشتارهاي ارايه شده از دكتر «يوسف شفقتي» كه از بانيان ژنتيك نوين در ايران است، با دادن سپاسنامهاي(:تقديرنامهاي )، سپاسداري شد و شماري از استادان عكسي يادگاري گرفتند.
موبد اردشير خورشيديان از ميهمانان اين همايش بود. كريمينژاد با اشاره به همكاري خورشيديان، از وي به عنوان موبد و فرنشين انجمن موبدان تهران از آنروي كه وي را در بخش ايران باستان و گفتارها و باورهاي زرتشت پيامبر، ياري داده و مطالب جالب و شگفتانگيزي از كتابهاي مذهبي زرتشتيان، ارايه دادهاست، سپاسداري كرد.