Ronia
4th February 2014, 02:35 PM
آیا فکر میکنید به راحتی میتوانید درباره محصول خود با مشتریان صحبت کنید؟
توانایی ارایه یک پیام واضح فروش با اطمینان کامل، یک توانایی مهم کسب و کار برای هر کارآفرین است.
12 عبارت زیر، میزان آمادگی فرد را برای فروش نشان میدهد.
هر عبارت را بخوانید و به خودتان با عددی بین 1 تا 4 رتبه بدهید. سپس امتیازات خود را جمع بزنید و به دنبال راههایی برای بهبود توانایی فروشندگی خود باشید.
1= هرگز 2= گاهی اوقات 3= معمولا 4= همیشه
1- من میتوانم کلیه مشخصات محصول خود را بدون نیاز به نوشته توضیح دهم.
2- من عقیده دارم که محصول من میتواند کیفیت زندگی مشتریان را بهبود ببخشد.
3- من تعیین کردهام که چه گروههایی از مردم، جزء شکاف بازار من هستند.
4- من هزینههای شکلهای متفاوت بازاریابی را مقایسه کرده ام و میدانم کدامیک برای من بهتر است.
5- من نرخ محصولات مشابه را بررسی کرده ام و عقیده دارم قیمتهای من منصفانه است.
6- من برنامه بازاریابی خوبی را نوشته و در اختیار دارم.
7- من یک طرح فروش برنامهریزی شده دارم که به تمامی سؤالات متداول پاسخ میدهد.
8- من محصولات رقبای خود را میشناسم و میتوانم توضیح دهم چرا محصول من بهتر است.
9- اگر مشتریان با من موافق نباشند، به عقاید آنان احترام می گذارم و بر نظر شخصی پافشاری نمیکنم.
10- من ارایه خود را تمرین میکنم و سعی میکنم توانایی برقراری ارتباط خود را بهبود ببخشم.
11- من در جست و جوی فرصتهای جدیدی برای ملاقات مردم و توضیح در مورد محصول خود هستم.
12- من برنامه منظمی برای ارتباط با مشتریان، جهت اطلاع از نیاز آنها به سفارش مجدد دارم.
مجموع امتیاز
رتبه خود را در توانایی فروش تعیین کنید:
20- 12 = من نیاز به آموزش بیشتری درباره فروشندگی دارم.
29- 20 = من درباره فروش اطمینان ندارم، ولی تصمیم دارم بیشتر یاد بگیرم.
39- 30 = با کمی تمرین، من فروشنده خوبی خواهم شد.
48- 40 = من عاشق صحبت درباره کسب و کارم برای مشتریان هستم.
http://taha-management.blogfa.com/post-36.aspx
توانایی ارایه یک پیام واضح فروش با اطمینان کامل، یک توانایی مهم کسب و کار برای هر کارآفرین است.
12 عبارت زیر، میزان آمادگی فرد را برای فروش نشان میدهد.
هر عبارت را بخوانید و به خودتان با عددی بین 1 تا 4 رتبه بدهید. سپس امتیازات خود را جمع بزنید و به دنبال راههایی برای بهبود توانایی فروشندگی خود باشید.
1= هرگز 2= گاهی اوقات 3= معمولا 4= همیشه
1- من میتوانم کلیه مشخصات محصول خود را بدون نیاز به نوشته توضیح دهم.
2- من عقیده دارم که محصول من میتواند کیفیت زندگی مشتریان را بهبود ببخشد.
3- من تعیین کردهام که چه گروههایی از مردم، جزء شکاف بازار من هستند.
4- من هزینههای شکلهای متفاوت بازاریابی را مقایسه کرده ام و میدانم کدامیک برای من بهتر است.
5- من نرخ محصولات مشابه را بررسی کرده ام و عقیده دارم قیمتهای من منصفانه است.
6- من برنامه بازاریابی خوبی را نوشته و در اختیار دارم.
7- من یک طرح فروش برنامهریزی شده دارم که به تمامی سؤالات متداول پاسخ میدهد.
8- من محصولات رقبای خود را میشناسم و میتوانم توضیح دهم چرا محصول من بهتر است.
9- اگر مشتریان با من موافق نباشند، به عقاید آنان احترام می گذارم و بر نظر شخصی پافشاری نمیکنم.
10- من ارایه خود را تمرین میکنم و سعی میکنم توانایی برقراری ارتباط خود را بهبود ببخشم.
11- من در جست و جوی فرصتهای جدیدی برای ملاقات مردم و توضیح در مورد محصول خود هستم.
12- من برنامه منظمی برای ارتباط با مشتریان، جهت اطلاع از نیاز آنها به سفارش مجدد دارم.
مجموع امتیاز
رتبه خود را در توانایی فروش تعیین کنید:
20- 12 = من نیاز به آموزش بیشتری درباره فروشندگی دارم.
29- 20 = من درباره فروش اطمینان ندارم، ولی تصمیم دارم بیشتر یاد بگیرم.
39- 30 = با کمی تمرین، من فروشنده خوبی خواهم شد.
48- 40 = من عاشق صحبت درباره کسب و کارم برای مشتریان هستم.
http://taha-management.blogfa.com/post-36.aspx